1. Russisch sprekende mensen zijn niet automatisch Russen.quote:Op zondag 27 juli 2025 09:54 schreef Lospedrosa het volgende:
Misschien nog een punt waar je niet snel aan denkt.
In enkele voormalige Oostblok landen wonen miljoenen Russisch sprekende (etnische) mensen.
Wie zorgt voor hun bescherming is “de Rus” vogelvrij wordt verklaard, mocht Oekraïne “winnen”?
Dat weet ik niet. Zou ons niet zoveel boeien ook.quote:Op zondag 27 juli 2025 09:57 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
1. Russisch sprekende mensen zijn niet automatisch Russen.
2. Niet alle Russischtaligen sympathiseren met het Kremlin.
3. Welke problemen zijn er op dit moment überhaupt op dit gebied? Worden “Russen” massaal afgetuigd en bespuugd in de straten van Warschau en Riga? Dat ik heb dan gemist.
1. Als Oekraïne onafhankelijk blijft van de NAVO, dan denk ik niet dat Rusland weer gaat aanvallen. Dat doen ze bijvoorbeeld ook niet in Kazachstan.quote:Op zondag 27 juli 2025 09:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ok, bedankt voor je inhoudelijke reactie. Zomaar een paar vragen bij dit voorstel:
1. Welke veiligheidsgaranties krijgt Oekraïne? Wat als Rusland over 2 jaar opnieuw begint? Weer 4 oblasten opgeven?
2. Wat betekent dit voor de Oekraïners in de geannexeerde gebieden, die ten prooi zullen vallen aan “russificatie” (wat een eufemisme is voor oorlogsmisdaden, misdaden tegen de menselijkheid en genocide)?
3. Wie draait er op voor de schade?
4. Wat gebeurt er met de ontvoerde kinderen?
5. Welke concessies doet Rusland eigenlijk überhaupt in dit voorstel?
Dit komt nog steeds neer op capitulatie met garantie tot de voordeur en een land half in puin.
Dat hele “Russische minderheden beschermen” is gewoon een schaamlap om Rusland z’n koloniale, imperialistische gang te laten gaan.quote:Op zondag 27 juli 2025 09:58 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Zou ons niet zoveel boeien ook.
Maar voor Rusland is dat wellicht iets wat in de onderhandeling meespeelt.
Zo lang punt 1 niet gegarandeerd is, is het onacceptabel voor Oekraïne en dat is terecht. Er valt niet te onderhandelen met een tegenpartij die vindt dat jij geen bestaansrecht hebt.quote:Op zondag 27 juli 2025 09:58 schreef Idisrom het volgende:
[..]
1. Als Oekraïne onafhankelijk blijft van de NAVO, dan denk ik niet dat Rusland weer gaat aanvallen. Dat doen ze bijvoorbeeld ook niet in Kazachstan.
2. Genocide vind ik hier een verkeerd woord. Maar de Russen en de Oekraïners doen beide hetzelfde in hun gebieden. De Oekraïners zijn in hun gebieden ook aan het derussificeren. Zoals Otto von Bismarck destijds gebieden als Oost-Friesland in een generatie helemaal verduitst heeft.
3. De meeste schade zit in de gebieden die Rusland onder hun hoede hebben. Dat is dus een Russisch probleem. Voor de schade aan de Oekraïense kant van de frontlijn, daar zal wat Europees geld in moeten gaan. Nou kan schade relatief snel weer ingehaald worden, als de bevolking erachter gaat staan, blijkt in de historie.
Zoals Duitsland en Japan na WO II, later Zuid-Korea, China na het Mao-tijdperk, maar ook Vietnam .
4. Ik weet niet de aantallen, maar hier in de Westerse media worden aantallen genoemd die mathematisch gewoon niet kunnen kloppen. Deze kwestie is wel een moeilijk punt.
Ik denk dat de kern van de oorlog voor Rusland was, dat Oekraïne wel bestaansrecht heeft ondanks de vele miljoenen Russische inwoners, zolang Oekraïne maar niet anti-Russisch wordt.quote:Op zondag 27 juli 2025 09:31 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Toch verkiest het merendeel van de Oekraïense bevolking doorvechten - begrijpelijkerwijs - nog altijd boven Russische bezetting.
Dat is de hele kern van de oorlog: Rusland vindt dat Oekraïne geen bestaansrecht heeft en Russisch moet zijn. Oekraïne wil simpelweg bestaan en zelfbeschikking hebben. Deze uitgangspunten zijn simpelweg onverenigbaar. Dus dat de Oekraïners zoiets hebben van “het is wij of zij” is wel te begrijpen imo.
Dan heb je slecht naar Poetin geluisterd en zijn essay niet gelezen.quote:Op zondag 27 juli 2025 10:06 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik denk dat de kern van de oorlog voor Rusland was, dat Oekraïne wel bestaansrecht heeft ondanks de vele miljoenen Russische inwoners, zolang Oekraïne maar niet anti-Russisch wordt.
Denk dat je dat gewoon moet meenemen als feit wil je die oorlog stoppen.quote:Op zondag 27 juli 2025 10:04 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat hele “Russische minderheden beschermen” is gewoon een schaamlap om Rusland z’n koloniale, imperialistische gang te laten gaan.
Ze moorden er een half miljoen uit zodat ze niet anti-Russisch worden?quote:Op zondag 27 juli 2025 10:06 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik denk dat de kern van de oorlog voor Rusland was, dat Oekraïne wel bestaansrecht heeft ondanks de vele miljoenen Russische inwoners, zolang Oekraïne maar niet anti-Russisch wordt.
En daarom moet Ukraine opgeven?quote:Op zondag 27 juli 2025 07:33 schreef Idisrom het volgende:
Maar de laatste tijd komt er een stortvloed aan Russische vrouwen op de Chinese datingmarkt. Zeer tot ongenoegen van de Chinese vrouwen, die nu hun materiële eisen iets moet laten varen.
Nee, ik bedoelde alleen maar dat Oekraïne niet alleen staat met demografische problemen.quote:Op zondag 27 juli 2025 11:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En daarom moet Ukraine opgeven?
De "mening" van Rusland/Putin is juist het probleem. Ik stel voor om Rusland plat te bombarderen tot ze hun "mening" voor zich houden, dat is mijn mening.quote:Op zondag 27 juli 2025 09:58 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Zou ons niet zoveel boeien ook.
Maar voor Rusland is dat wellicht iets wat in de onderhandeling meespeelt.
De geschiedenis bewijst je ongelijk.quote:Op zondag 27 juli 2025 09:58 schreef Idisrom het volgende:
dan denk ik niet dat Rusland weer gaat aanvallen
Dat is dus geen argument voor Ukrainse opgave.quote:Op zondag 27 juli 2025 11:11 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Nee, ik bedoelde alleen maar dat Oekraïne niet alleen staat met demografische problemen.
dat heeft heel oost Europaquote:Op zondag 27 juli 2025 11:11 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Nee, ik bedoelde alleen maar dat Oekraïne niet alleen staat met demografische problemen.
quote:Rusland: Kiev en het Westen wijzen diplomatieke oplossing af
Als het aan Rusland ligt, wordt de oorlog met Oekraïne opgelost met diplomatieke en politieke middelen, maar Kiev en het Westen wijzen alle pogingen daartoe af.
Dat zegt het Kremlin volgens Russische staatspersbureaus.
"Onze voorkeur gaat uit naar politieke en diplomatieke middelen", zei Kremlinwoordvoerder Dmitri Peskov volgens staatspersbureau TASS.
Volgens Peskov zet Moskou de militaire operatie in Oekraïne voort omdat "alle voorstellen voor een dialoog werden afgewezen, zowel door Oekraïne als door westerse landen."
Bewijs voor die bewering gaf de woordvoerder niet.
Oekraïne en Rusland spraken elkaar eerder deze week in Istanbul.
De Oekraïense president Volodimir Zelenski stelde daarbij een ontmoeting met de Russische president Vladimir Poetin voor in augustus.
Het Kremlin liet weten niets te zien in een ontmoeting tussen de twee leiders op korte termijn.
Een top tussen Poetin en Zelenski zou alleen kunnen plaatsvinden als laatste stap in het vredesproces.
Dit bedoelen ze.quote:Op zondag 27 juli 2025 11:16 schreef michaelmoore het volgende:
Als het aan Rusland ligt, wint Rusland de oorlog met Oekraïne met diplomatieke en politieke middelen,
Ruzzia houd de hele zaak aan het lijntje met medeweten van Trumpoquote:
Met Poetin valt alleen niet te praten. Europa heeft dat altijd geprobeerd en blijft ook nu op dialoog aansturen, maar Poetin wijst dat constant af en blijft bij zijn onacceptabele eisen. Zijn opmerking dat je moet onderhandelen zonder Oekraïne erbij is onzinnig. Oekraïne is de enige die kan en mag beslissen over het lot van Oekraïne en daarin zijn zij duidelijk: ze willen niet ingelijfd worden door de Russen en daartegen zullen ze blijven vechten.quote:Op zondag 27 juli 2025 09:27 schreef Lospedrosa het volgende:
Ideeën hierover?
https://www.instagram.com/reel/DGbirEcg0pM/
Sachs is een niet serieus te nemen clown. Dat de EU en de NAVO de oorlog zouden hebben uitgelokt is onzin. De NAVO is nooit een bedreiging voor Rusland geweest en nog steeds niet. Sterker nog de NAVO was op sterven na dood totdat Rusland ineens ging lopen rotzooien in zijn buurlanden om zijn “invloedssfeer” te herstellen.quote:Op zondag 27 juli 2025 12:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Met Poetin valt alleen niet te praten. Europa heeft dat altijd geprobeerd en blijft ook nu op dialoog aansturen, maar Poetin wijst dat constant af en blijft bij zijn onacceptabele eisen. Zijn opmerking dat je moet onderhandelen zonder Oekraïne erbij is onzinnig. Oekraïne is de enige die kan en mag beslissen over het lot van Oekraïne en daarin zijn zij duidelijk: ze willen niet ingelijfd worden door de Russen en daartegen zullen ze blijven vechten.
Dat Europa hun beleid minder moet afstellen aan wat de VS wil, ben ik met hem eens.
Paypal mafia.quote:Op zondag 27 juli 2025 14:13 schreef Spablauw214 het volgende:
Sachs is een niet serieus te nemen clown.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |