abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218284970

Buren klagen al jaren over vervuild huis, maar hulp voor bewoner blijft uit.

Stank, vliegen, schimmel, maden, muizen en ratten. Marie-Louise Maagdenburg en haar buurvrouw zijn het ernstig vervuilde huis van hun buurman helemaal beu. Al jaren proberen ze via de gemeente en de GGD hulp te krijgen voor de man die in erbarmelijke omstandigheden leeft, maar zonder resultaat. Ze zitten met hun handen in het haar. "Bij hoge temperaturen kun je hier niet buiten zitten, want dan stikt het van de vliegen."

De overlast speelt zich af in een koopwoning in Tilburg. De bewoner woont er al ruim twintig jaar, maar de situatie is de laatste vier jaar ernstig verslechterd. Hij heeft volgens de buurvrouwen al drie jaar geen stroom, een jaar geen water en sinds een paar maanden ook geen verwarming meer.

Vorige maand kwamen de politie en een deurwaarder langs om de verwarming af te sluiten. "In de deuropening zag ik de post een halve meter hoog opgestapeld. De politie zei: 'Boven wil je al helemaal niet zien.' Zij noemde het een onbewoonbare woning."

De woning is zowel binnen als buiten zwaar vervuild. Overal ligt afval, lege blikjes en beschimmeld brood. De deuren rotten, ramen zijn zwart van schimmel. "Het riool bij ons begint ook te ruiken. We gooien elke dag chloor in de douche en het toilet," vertelt de buurvrouw.

Marie-Louise maakt zich grote zorgen. Zelf merkt ze de gevolgen aan haar eigen huis. "Als het straks weer winter wordt, zien we bij hem het vocht van de ramen lopen. Dat trekt op een gegeven moment in onze muren. Ik heb nu al het idee dat mijn pas geverfde muur donkerder wordt." De schimmel zit ook al op haar buitenmuur.

Een keer rook ze de geur uit zijn huis toen hij via de tuin naar binnen ging. "Ik viel achterover van de stank. En daar leeft hij dan in. Dat kan toch niet?"

Een andere buurvrouw, die anoniem wil blijven, laat haar achterdeur niet meer open vanwege muizen en vliegen. "De kinderen willen niet meer in de achtertuin spelen." Zelf kan ze door de stank niet meer in haar achtertuin zitten.
De buren maken zich ook grote zorgen om de bewoner. Ze krijgen geen contact met hem. Ook Omroep Brabant probeerde contact met de bewoner te krijgen, zonder resultaat.

Marie-Louise heeft naar eigen zeggen al honderden berichten gestuurd naar instanties. "Misschien al wel vijfhonderd mails", benadrukt ze. Daarin vraagt ze onder meer de wijkagent, gemeente Tilburg en GGD Midden-Brabant om de man passende hulp te bieden. Maar dat is nog altijd zonder resultaat.

In reacties die Omroep Brabant heeft ingezien, reageert de gemeente Tilburg onder meer dat de zaak bekend is en dat er 'een traject' loopt. "We nemen maatregelen als dat nodig is", schreef de gemeente op een van de vele meldingen van Marie-Louise.

In de meest recente mail liet de GGD aan de buurvrouw weten op de hoogte te zijn van de situatie. "We zijn inmiddels ook in gesprek met de bewoner over de aanpak", schrijft de GGD.

Toch is Marie-Louise er niet gerust op dat de man ook echt passende hulp krijgt. "Dit soort reacties krijgen wij al jarenlang, maar er gebeurt niks. Dus wij geloven er niet meer in", zegt ze.

Op vragen van Omroep Brabant laten beide instellingen weten niet in te gaan op individuele situaties vanwege de privacy. Ook de politie kan er niks over zeggen, omdat het een 'zorgvraagstuk' is.

Voor de buren is het duidelijk: "Hij heeft gewoon echt hulp nodig. Niemand in Nederland kan drie jaar zonder stroom en een jaar zonder water leven.?
https://www.omroepbrabant(...)r-bewoner-blijft-uit

Vreselijk. Dit kan toch niet?!
En zodra instanties beginnen over ' privacy' weet je inmiddels ook dat ze geen reet uitvoeren.
  dinsdag 22 juli 2025 @ 11:03:08 #2
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218285065
Welke Fokker gaat het om?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  Miss 200.000.000! dinsdag 22 juli 2025 @ 11:12:07 #3
367000 roos94
pi_218285150
Als er een bekende NL'er/influencer in dat huis ernaast woonde met veel macht en volgers in sociale media moet je kijken hoe snel die kerel uit huis wordt gegooid. Maar het zijn gewone burgers die last ondervinden dus dan kun je de tering genieten.
pi_218285208
Een koopwoning en een bewoner die helemaal niets wil, dat maakt het allemaal lastiger.
pi_218285223
Is iedereen niet zelf verantwoordelijk voor hun eigen gecreëerde shit?
Waarom zou een ander dat op moeten ruimen?
Vakman pur sang
  dinsdag 22 juli 2025 @ 11:19:11 #6
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_218285229
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 10:52 schreef Kim-Holland het volgende:
Zelf kan ze door de stank niet meer in haar achtertuin zitten.
Voortuin (met plastic stoel) een optie :?
  dinsdag 22 juli 2025 @ 11:24:14 #7
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_218285266
Geen elektriciteit, oke, maar geen water?
Dan spoelt het toilet ook niet door? :?
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  dinsdag 22 juli 2025 @ 11:25:45 #8
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218285275
Ik vroeg me af of hij nog leeft.
Maar na het filmpje te hebben gezien, blijkt dat hij elke dag nog de deur uit te gaan om te gaan werken en dat hij zijn hypotheek betaald.
:?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_218285280
Dit lijkt me mooi voor de rijdende rechter
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_218285308
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 11:24 schreef MacorgaZ het volgende:
Geen elektriciteit, oke, maar geen water?
Dan spoelt het toilet ook niet door? :?
Nee, buuv heeft het toilet gezien en het loopt over met stront.
pi_218285351
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 11:25 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik vroeg me af of hij nog leeft.
Maar na het filmpje te hebben gezien, blijkt dat hij elke dag nog de deur uit te gaan om te gaan werken en dat hij zijn hypotheek betaald.
:?
Ik dacht in eerste instantie ook dat de man daar vast al een tijdje dood moet liggen. Maar dus niet.
pi_218285513
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 11:18 schreef Lospedrosa het volgende:
Is iedereen niet zelf verantwoordelijk voor hun eigen gecreëerde shit?
Waarom zou een ander dat op moeten ruimen?
Nou als het voor overlast voor andere mensen zorgt, zou het in ieder geval voor hen wel fijn zijn.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_218285563
Voor zover ik weet wordt water niet zo snel afgesloten omdat het een eerste levensbehoefte is. En als het al wordt afgesloten dan wordt sowieso schuldhulpverlening ingeschakeld.
https://www.rijksoverheid(...)n-als-ik-niet-betaal

Als ik zo het filmpje zie is het idd niet spic en span maar ik krijg sterk de indruk dat de buurvrouwen te veel tijd over hebben en er van alles bij fantaseren.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
  dinsdag 22 juli 2025 @ 11:56:44 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_218285578
Triest, vergelijkbaar maar minder erg meegemaakt, de vader was overleden en de jongste zoon bleef er wonen maar had geen flauw benul van onderhoud of opruimen, op een gegeven moment was het dakraam al maanden kapot en dan regent het naar binnen, zelfs de directe buren wisten op een gegeven moment niet of hij er nog woonde, instanties ingeschakeld maar toen bleek dat hij er idd nog woonde, en een baan had (terwijl niemand hem ooit zag) was het idd ook klaar met de hulp van overheidswege.

De mensen die in het (veel grotere) huis aan de overkant woonden wilden het wel graag kopen, hebben uiteindelijk de broer (die ook erfgenaam was) weten te bereiken en zo is het balletje gaan rollen, ze hebben de bewoner geholpen een (koop)flatje te vinden en hebben het huis helemaal van onder tot boven gestript, ik ben binnem geweet toen ze het net gekocht hadden, de geur en bende was vreselijk.
De hele straat heeft ze ook geholpen het huis leeg te maken, iedereen was blij dat er wat mee gebeurde, dat was ook weer het einde van ongedierte, en voor de directe buren was het helemaal fijn, want voor hun huis was het ronduit slecht, een buurhuis dat stond weg te rotten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 22 juli 2025 @ 12:12:25 #15
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218285661
Het kan dus nog altijd erger. Mijn zorgen zijn verdwenen!
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_218285726
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 11:12 schreef roos94 het volgende:
Als er een bekende NL'er/influencer in dat huis ernaast woonde met veel macht en volgers in sociale media moet je kijken hoe snel die kerel uit huis wordt gegooid. Maar het zijn gewone burgers die last ondervinden dus dan kun je de tering genieten.
Hoe wil je iemand in een koopwoning eruit gooien?
pi_218285747
Meestal is er bij dit soort mensen sprake van ernstige psychische problematiek in combinatie met verwaarlozing en maatschappelijke teloorgang. Dat kan een reden zijn voor een zorgmachtiging en gedwongen zorg. Vraag me af waarom dat in deze zaak nog niet van de grond in gekomen.
  dinsdag 22 juli 2025 @ 12:25:35 #18
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_218285764
Ach wat sneu dit. ;(
  Miss 200.000.000! dinsdag 22 juli 2025 @ 12:30:07 #19
367000 roos94
pi_218285797
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 12:20 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Hoe wil je iemand in een koopwoning eruit gooien?
Dus iemand in een koopwoning kan alles doen en laten wat ie wil ?
  dinsdag 22 juli 2025 @ 12:36:31 #20
438527 MissButterflyy
pi_218285827
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 12:30 schreef roos94 het volgende:

[..]
Nee. Ik begin me ook af te vragen of het allemaal echt zo erg is als die buren beweren.
Het zal er niet schoon en netjes zijn, maar als ik zo van de buitenkant kijk zien er hier in de buurt ook best wat huizen zo uit.
En je kunt dus blijkbaar niet zomaar van het water worden afgesloten, de buren beweren dat hij dat is. En het is bijzonder dat deze meneer wel nog zijn huis uitgaat om te werken. Hij moet ongelofelijk stinken en smerig zijn als hij zich niet kan wassen , dat moet toch opvallen bij zijn collega’s.
pi_218285837
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 11:55 schreef 215 het volgende:
Voor zover ik weet wordt water niet zo snel afgesloten omdat het een eerste levensbehoefte is. En als het al wordt afgesloten dan wordt sowieso schuldhulpverlening ingeschakeld.

Als ik zo het filmpje zie is het idd niet spic en span maar ik krijg sterk de indruk dat de buurvrouwen te veel tijd over hebben en er van alles bij fantaseren.
Dat denk ik niet.

Vorige maand kwamen de politie en een deurwaarder langs om de verwarming af te sluiten. "In de deuropening zag ik de post een halve meter hoog opgestapeld. De politie zei: 'Boven wil je al helemaal niet zien.' Zij noemde het een onbewoonbare woning."
pi_218285865
quote:

[..]
Niet alles, wel heel veel. De grens wordt meestal getrokken bij criminele activiteiten.
  dinsdag 22 juli 2025 @ 12:40:47 #23
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_218285872
Die Marie-Louise Maagdenburg heeft zeker niets beter te doen dan andere mensen lastigvallen
Je bent een waardeloze agent.
  dinsdag 22 juli 2025 @ 12:46:16 #24
438527 MissButterflyy
pi_218285911
Blijkbaar is het probleem ook dat gemeenten geen eenduidig plan hebben hoe deze problematiek aan te pakken. Ze doen het allemaal anders.

https://eenvandaag.avrotr(...)g-en-hoarding-154463
  dinsdag 22 juli 2025 @ 12:47:24 #25
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_218285934
FrenchDuck heeft geen hulp nodig

KLB / Woningbouw wil huis controleren
  dinsdag 22 juli 2025 @ 12:53:39 #26
38337 Duracell
Ever Lasting Power
pi_218286038
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 11:03 schreef inslagenreuring het volgende:
KLB / Woningbouw wil huis controleren
pi_218286146
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 12:36 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Nee. Ik begin me ook af te vragen of het allemaal echt zo erg is als die buren beweren.
Het zal er niet schoon en netjes zijn, maar als ik zo van de buitenkant kijk zien er hier in de buurt ook best wat huizen zo uit.
En je kunt dus blijkbaar niet zomaar van het water worden afgesloten, de buren beweren dat hij dat is. En het is bijzonder dat deze meneer wel nog zijn huis uitgaat om te werken. Hij moet ongelofelijk stinken en smerig zijn als hij zich niet kan wassen , dat moet toch opvallen bij zijn collega’s.
Maar wat voor reden zouden die buren hebben om zoiets te verzinnen, als ze er verder geen last van (zouden) hebben?
  dinsdag 22 juli 2025 @ 13:13:02 #28
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_218286197
Dit was ook meer dan 15 jaar lang naast mijn ouders. Hele aardige buren, waar het al een rommeltje en beetje viezig was. Na het overlijden van buurvrouw viel de man in een zwart gat en toen werd het pas echt goor. In de zomer rook je het regelmatig in de achtertuin en regelmatig last van ongedierte.

Lang verhaal kort, er is nooit iemand langsgekomen om hulp te bieden. Zal hier ook niet gebeuren.
pi_218286219
quote:

[..]
Je water kan gewoon afgesloten worden.

dinsdag 22 juli 2025 @ 13:21:22 #30
438527 MissButterflyy
pi_218286257
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 13:05 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Maar wat voor reden zouden die buren hebben om zoiets te verzinnen, als ze er verder geen last van (zouden) hebben?
Oh, ik begrijp goed dat ze er last van hebben.
  dinsdag 22 juli 2025 @ 13:27:38 #31
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218286316
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 12:46 schreef MissButterflyy het volgende:
Blijkbaar is het probleem ook dat gemeenten geen eenduidig plan hebben hoe deze problematiek aan te pakken. Ze doen het allemaal anders.

https://eenvandaag.avrotr(...)g-en-hoarding-154463
Geen plan en niet veel mogelijkheden. Geen plekken in de GGZ ook.
pi_218286328
quote:

[..]
We weten dus helemaal niks van deze man, alleen wat de buren over hem vertellen. Daarom vraag ik me af of hij wel gaat werken; is het wel zo dan gaat hij misschien eerst naar een vriend/kennis om daar te douchen.
Is het niet zo, dan zit hij misschien wel elke dag in een park of zo.

Die buren zouden die man eens moeten volgen als hij weer 'naar zijn werk' vertrekt. Misschien dat er dan wat meer duidelijkheid in dit best wel vage verhaal komt.
pi_218286370
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 13:29 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
We weten dus helemaal niks van deze man, alleen wat de buren over hem vertellen. Daarom vraag ik me af of hij wel gaat werken; is het wel zo dan gaat hij misschien eerst naar een vriend/kennis om daar te douchen.
Is het niet zo, dan zit hij misschien wel elke dag in een park of zo.

Die buren zouden die man eens moeten volgen als hij weer 'naar zijn werk' vertrekt. Misschien dat er dan wat meer duidelijkheid in dit best wel vage verhaal komt.
:')
Is er geen FOK!er in de buurt die eens van zijn zolderkamer afkomt en deze taak op zich kan nemen?
pi_218286433
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 13:27 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Geen plan en niet veel mogelijkheden. Geen plekken in de GGZ ook.
Extra moeilijk doordat het een koopwoning is. Je kunt iemand niet zijn bezit uitgooien omdat het binnen een rommeltje is. Overlast aantonen doordat iemand opzettelijk een criminele aso is is al heel lastig, laat staan bij nog iets veel vagers als "ik zag een muis en dat komt vast door die vieze meneer".
  dinsdag 22 juli 2025 @ 13:43:56 #35
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218286471
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 13:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Extra moeilijk doordat het een koopwoning is. Je kunt iemand niet zijn bezit uitgooien omdat het binnen een rommeltje is. Overlast aantonen doordat iemand opzettelijk een criminele aso is is al heel lastig, laat staan bij nog iets veel vagers als "ik zag een muis en dat komt vast door die vieze meneer".
Ik weet het. Ergens prima dat je zo beschermd bent tegen gedwongen opname, maar het schiet zijn doel best voorbij als de halve wijk niet meer in de achtertuin kan zitten door de stank uit een versmeerd huis.

Hier vlakbij woont een criminele aso (tussen een hoop niet-criminele aso's) dus ik weet uit eerste hand hoe moeilijk het is om een wijk te beschermen tegen laten we zeggen minder gewenst gedrag.
pi_218286491
quote:

[..]
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 12:40 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Niet alles, wel heel veel. De grens wordt meestal getrokken bij criminele activiteiten.
Worden huiseigenaren onteigend bij een wietkwekerij in huis? Huurders worden zonder pardon uitgezet en mogen tig jaar niets meer van de wbv huren.
pi_218286702
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 13:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]
[..]
Worden huiseigenaren onteigend bij een wietkwekerij in huis? Huurders worden zonder pardon uitgezet en mogen tig jaar niets meer van de wbv huren.
Onteigenen durf ik niet te zeggen. Wel kunnen woningen worden tijdelijke of langdurig worden gesloten door de burgemeester op basis van of de artikel 174a Gemeentewet of artikel 13b Opiumwet bij hennepkwekerijen. Dat eerste artikel wordt vaker gebruikt bij criminele activiteiten als prostitutie vanuit huis of wapenhandel.

Het is ook een keer gebruikt bij overlast door een verwarde vrouw maar dit is afgeschoten door de hoogste rechter.

https://uitspraken.rechts(...)CLI:NL:RVS:2024:1142

Aangezien de overlast in die casus veel zwaarder was dan in deze geef ik de gemeente weinig kans om de woning van deze man te sluiten.
  dinsdag 22 juli 2025 @ 14:24:00 #38
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218286819
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 11:03 schreef inslagenreuring het volgende:
Die Fok!ers die de hele tijd zeiken over islamisering, woke, en omvolking.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_218286896
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 14:24 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Die Fok!ers die de hele tijd zeiken over islamisering, woke, en omvolking.
Want?
pi_218286997
Doet me denken aan die aflevering van Frank Visser met die kerel die zich continu bemoeide met het parkeergedrag van zijn buren. Zijn huis was ook zwaar versmeerd, maar dit is duidelijk next level!

Deze dus:

Bekijk deze YouTube-video

(En ik zie dat er wel meer afleveringen zijn geweest met versmeerde huizen.)
pi_218287063
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 13:15 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Je water kan gewoon afgesloten worden.

Lees het eens goed door. Het wordt niet gewoon domweg afgesloten maar pas na een aantal extra stappen en inschakeling van schuldhulpverlening.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
  dinsdag 22 juli 2025 @ 14:48:31 #42
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_218287132
Het blijft voor mijn gevoel scheef dat je bij een voorgenomen ver-/uitbouw allerlei bureaucratische hordes moet nemen voor een welstandscommissie, maar als er iemand in je wijk zo verpaupert en vervuilt dat de volksgezondheid in het geding komt de formuliertjes ineens schaars zijn.
Life is what you make it.
  dinsdag 22 juli 2025 @ 14:50:58 #43
438527 MissButterflyy
pi_218287152
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 14:44 schreef 215 het volgende:

[..]
Lees het eens goed door. Het wordt niet gewoon domweg afgesloten maar pas na een aantal extra stappen en inschakeling van schuldhulpverlening.
Ja, maar als iemand nergens op reageert…
  dinsdag 22 juli 2025 @ 15:07:23 #44
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_218287348
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 13:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Dit.
Ik wandel ook regelmatig langs een tussenwoning waarvan je aan alle kanten ziet dat het ernstig in verval is, ik heb medelijden met de buren, maar er lijkt nog iemand te wonen (heb ook wel eens iemand zien vertrekken op de fiets die er vaak staat), en dan kun je echt heel weinig.

Maar ondertussen heb je met een beetje pech wel de schimmel op je muren staan, en blijft het ongedierte niet alleen in het buurhuis en de buurtuin :{
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_218287355
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 14:44 schreef 215 het volgende:

[..]
Dit is de procedure volgens AI

AI-overzicht
Check belangrijke informatie. Meer informatie
Wanneer je de waterrekening niet betaalt, zal het waterbedrijf je eerst een betalingsherinnering sturen. Als je dan nog niet betaalt, kan het waterbedrijf, na een waarschuwingsperiode, overgaan tot afsluiting van de watertoevoer. Dit proces is echter niet zomaar, en er zijn stappen die het waterbedrijf moet volgen, zoals het sturen van een herinnering en een waarschuwing.
Hier is een meer gedetailleerde uitleg:
1. Betalingsherinnering:
Als je een betalingsachterstand hebt, stuurt het waterbedrijf je eerst een herinnering.
2. Waarschuwing:
Als de betaling na de herinnering nog steeds uitblijft, ontvang je een officiële waarschuwing voor afsluiting, waarin de termijn staat aangegeven waarbinnen je de openstaande rekening moet betalen om afsluiting te voorkomen.
3. Afsluiting:
Als je niet binnen de gestelde termijn betaalt, kan het waterbedrijf overgaan tot afsluiting. Dit gebeurt meestal na een bepaalde periode, waarin ze je ook de gelegenheid bieden om een betalingsregeling te treffen.
4. Aansluitkosten:
Wanneer het water is afgesloten, zijn er kosten verbonden aan het opnieuw aansluiten. Deze kosten kunnen aanzienlijk zijn, en je zult deze ook moeten betalen naast de openstaande rekening.
5. Schuldhulpverlening:
In sommige gevallen kan het waterbedrijf de gegevens van de klant met een betalingsachterstand delen met de gemeente, die dan contact kan opnemen voor schuldhulpverlening.
6. Uitzonderingen:
In sommige situaties, zoals bij ernstige gezondheidsproblemen of als je in een schuldhulpverleningstraject zit, kan het waterbedrijf afzien van afsluiting of een betalingsregeling treffen.
Het is dus belangrijk om bij een betalingsachterstand direct contact op te nemen met het waterbedrijf om een oplossing te vinden en afsluiting te voorkomen.
pi_218287386
Ik heb het zelf meegemaakt bij mijn vader in zijn koophuis: alleenstaand, nooit geleerd om op te ruimen en weggooien is zonde. Met twee katten in huis. Na jaren verwaarlozing stapelde het vuil op tot het plafond, overal urine- en poepgeur van de katten.

Tientallen malen voorgesteld om te helpen met opruimen, maar helaas: als hij al wilde opruimen, moest elk schroefje, bonnetje, papiertje van top tot teen nagekeken worden, want 'het kan best zijn dat hij het ooit in de toekomst nodig heeft'. Langsgaan bij instanties had weinig zin: zolang hij nog wilsbekwaam was en dus hulp weigerde, hadden ze geen poot om op te staan (tenzij er gevaar voor de omgeving was, maar dat was niet het geval (ondanks dat ik het daar niet mee eens was). Ik en mijn broer waren het ook spuugzat, maar we konden niks doen behalve op hem inpraten, wat amper tot iets leidde.

'Gelukkig' was er op een gegeven moment sprake van een (licht) infarct waardoor hij voor langere tijd in het ziekenhuis kwam te liggen (vanwege corona die hij daar opliep). Mijn schaamte bij het ontvangen van ambulancepersoneel vergeet ik nooit meer.
Wij waren het zat en hebben toen direct dezelfde dag een extreme ontruimer ingehuurd die een paar dagen later langskwam en het hele huis leeghaalde. Ze moesten 40 keer met zo'n hoog Mercedesbusje heen- en weer rijden om alle rotzooit kwijt te kunnen...
Vervolgens hebben wij, tezamen met familie en vrienden, dat hele huis binnen twee maanden volledig opgefrist (verven, verwijderen van de kattengeur, mankementen verhelpen, etc.).

Resultaat: hij heeft nooit echt geuit dat hij er blij mee was, maar dat was hij ergens wel. Alleen wel continu met met vragen en opmerkingen komen in de trant van 'vroeger had ik dit nog, die heb ik nu nodig. waar ligt het?' Helaas pa, het gros is allemaal weggegooid.

Hij heeft nog een paar jaar in een relatief schoon huis gewoond die ik en mijn broer bijhielden qua schoonmaak e.d., tot hij anderhalf jaar terug helaas overleed.

Hoe dan ook: instanties kunnen niks doen als men zijn eigen huis vervuilt, mits de eigenaar wilsbekwaam is en er geen grote zorgen voor de veiligheid \ gezondheid van omwonenden zijn. Iedereen heeft het 'recht' zijn huis te bevuilen zoals hij wil.
  dinsdag 22 juli 2025 @ 15:10:50 #47
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_218287389
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 13:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]
[..]
De kans is wel groot dat de hypotheekbank de hyptotheek direct volledig opeist.
Daarbij kan de burgemeester de woning sluiten, dat kan al als iemand een bom aan je voordeur hangt, want dan is jouw aanwezigheid een gevaar voor de omgeving.

Dus ja, bij een wietkwekerij kun je er vrij zeker van zijn dat je je woning niet in kunt en mogelijk kwijtraakt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_218287448
quote:

[..]
Nee, vraag maar aan Noor Visser uit Zwolle.
pi_218287517
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 13:13 schreef SacreCoeur het volgende:
Dit was ook meer dan 15 jaar lang naast mijn ouders. Hele aardige buren, waar het al een rommeltje en beetje viezig was. Na het overlijden van buurvrouw viel de man in een zwart gat en toen werd het pas echt goor. In de zomer rook je het regelmatig in de achtertuin en regelmatig last van ongedierte.

Lang verhaal kort, er is nooit iemand langsgekomen om hulp te bieden. Zal hier ook niet gebeuren.
Welke instanties hadden je ouder gebeld om dit te melden?
  dinsdag 22 juli 2025 @ 15:21:15 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_218287526
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 15:15 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Nee, vraag maar aan Noor Visser uit Zwolle.
Ook zo'n bizarre situatie, waarbij het me niets verbaast als het de kift is die het veroorzaakt heeft.
Waar deze buren vooral overlast hebben.

Hier in het buitengebied stond vroeger een huis waar de hele tuin iedere keer steeds voller en voller raakte met vuilniszakken, en eens in de zoveel tijd haalde de gemeente die dan weer weg, de buren hadden veel overlast van ratten, maar konden er verder ook niets mee.

Uiteindelijk is het huis na het overlijden van de bewoner volledig tegen de vlakte gegaan en is er een nieuw huis gebouwd, terwijl het huis an sich helemaal niet zo oud was dat het niet opgeknapt zou kunnen worden, maar ik schat dat het ongedierte overal zat.

Ik realiseer me dat ik dus zo al van 3 koopwoningen weet waarbij er sprake is of was van ernstig verval, van zowel het huis, de buitenruimte als de bewoner :{
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 22 juli 2025 @ 15:27:18 #51
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218287609
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 14:33 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Want?
Gewoon een gevoel.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 22 juli 2025 @ 15:28:46 #52
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218287624
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 15:27 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Gewoon een gevoel.
Want bij extreem-progressieve hoerenlopers kun je gebakken ei van de grond eten en niet aan de schijt raken?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_218287654
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 15:27 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Gewoon een gevoel.
Een onderbuikgevoel? ;)
  dinsdag 22 juli 2025 @ 15:34:07 #54
438527 MissButterflyy
pi_218287679
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 15:28 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Want bij extreem-progressieve hoerenlopers kun je gebakken ei van de grond eten en niet aan de schijt raken?
In godsnaam, kan die discussie niet ergens anders? Dit heeft geen fluit met links of rechts te maken.
  dinsdag 22 juli 2025 @ 16:00:03 #55
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_218288086
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 15:20 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Welke instanties hadden je ouder gebeld om dit te melden?
Van wat ik weet de woningbouw (want de man had een huurwoning), gemeente en wijkhulp.
  dinsdag 22 juli 2025 @ 19:13:53 #56
13456 AchJa
Shut up!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')