WOUT van Aert met een fan.quote:Vive le vélo is een Vlaams televisieprogramma dat sinds 2005 elk jaar uitgezonden wordt tijdens de Ronde van Frankrijk. Het programma biedt een mix van analyses, interviews, reportages en sfeerverslagen vanuit verschillende locaties langs het parcours van de Tour de France.
Presentator Karl Vannieuwkerke ontvangt dagelijks gasten van binnen en buiten de koers op een wisselde locatie. Maarten Vangramberen verzorgt de interviews aan de start en ontvangt de ritwinnaar. Sammy Neyrinck duikt voor zijn dagelijkse reportages achter de coulissen van de koers en tekent opmerkelijke verhalen op langs het Tourparcours.
Regelmatig terugkerende gasten: Sep Vanmarke, Jan Bakelants, Eddy Planckaert, Sven1, Sven2, Marijn de Vries, Jolien D'hoore, Stijn Steels, Bram Tankink, Laura Verdonschot, Dirk De Wolf, Bert De Backer en velen andere.
DE BINGO:quote:Op vrijdag 21 juli 2023 20:53 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Sammy.
Neyrinck.
Neyrinck.
Sammy.
Kutfilmpjes.
Sentimentele pianomuziek.
Voeteneind. Berm. Bank.
Herhaling. Hetzelfde. Telkens weer.
Over schoolkrantvraagjes, de kracht van herhaling en ongemakkelijke fistbumps.
Een exclusieve reportage voor WLR.
Vond het zelf niet zo'n topidee eigenlijk.quote:Op zondag 20 juli 2025 21:13 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
capuchon_fien met een suggestie.
Die bestaat nietquote:Op zondag 20 juli 2025 21:16 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Alaphilippe mist Taus, maar daar hebben we het niet over.
Met koning Flip, waar we vanaf nu enorm fan van zijn!quote:Op zondag 20 juli 2025 21:19 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
De Belgische feestdag genoemd.
Israel is blijkbaar erg boosquote:Op zondag 20 juli 2025 21:20 schreef Szura het volgende:
[..]
Met koning Flip, waar we vanaf nu enorm fan van zijn!
Ik heb altijd al volledig achter Koning Droogneuker gestaan.quote:Op zondag 20 juli 2025 21:20 schreef Szura het volgende:
[..]
Met koning Flip, waar we vanaf nu enorm fan van zijn!
Turks broddelwerkquote:Op zondag 20 juli 2025 21:24 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
De kale plek van Tim zit op een onorthodoxe plaats.
Het is een sektequote:Op zondag 20 juli 2025 21:27 schreef H.Vviv het volgende:
Kritiek van een ander kan Tim niet waarderen.
Alsof UAE niet genoeg geld heeft.quote:
Ik krijg het gevoel dat Juju totaal niet serieus worden genomen.quote:
Waarschijnlijk verstonden ze hem niet eens.quote:Op zondag 20 juli 2025 21:31 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik krijg het gevoel dat Juju totaal niet serieus worden genomen.
Wordt ooit nog een Vlaamse real life soapquote:
Jan ziet zijn verdienmodel ondermijnd worden.quote:Op zondag 20 juli 2025 21:40 schreef Dale__Cooper het volgende:
Jan zou zich zeker aangesproken mogen voelen.
Woordvoerder, duider, volksmennerquote:Op zondag 20 juli 2025 21:41 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Jan ziet zijn verdienmodel ondermijnd worden.
Die eet ze niet meer.quote:Op zondag 20 juli 2025 21:44 schreef capuchon_jongen het volgende:
Die fien zit er ook maar bij voor spek en bonen he
Lore, heb je vlinders in de buik?quote:Op zondag 20 juli 2025 21:44 schreef Faraday01 het volgende:
Karrel die zelf vol in de boulevard modus gaat elke uitzending
Wat heeft Tommeke er mee te makenquote:Op zondag 20 juli 2025 21:44 schreef capuchon_jongen het volgende:
Die fien zit er ook maar bij voor spek en boonen he
Het minderwaardigheidscomplex is oneindig grootquote:Op zondag 20 juli 2025 21:47 schreef H.Vviv het volgende:
Karrel weer met die vergelijking met Nederland.
Ik ben enorm fan van Steels geworden deze uitzending.quote:Op zondag 20 juli 2025 21:48 schreef DiegoFuser het volgende:
Stijn Steels houdt zelfs na de tiende poging van Karrel stand.
Hij luistert in ieder geval nietquote:Op zondag 20 juli 2025 21:48 schreef Szura het volgende:
Met beelden tonen is niet gezegd dat je ooit de Tour wint.
Fantastisch dat we zo de kampioenen van morgen kunnen zien!
Hoort Jan wat hij zelf zegt
Duurt een kwartier rouwverwerking maar dan heb je ook watquote:Op zondag 20 juli 2025 21:49 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Karrel geeft Stef nu dus gelijk.
Wist je dat Laurens ten Dam een podcast heeft?quote:Op zondag 20 juli 2025 21:50 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Nederland is het land van de wielerpodcasts.
Dit levert een ongeziene topshow opquote:Op zondag 20 juli 2025 21:50 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Het zit echt waanzinnig diep bij Karrel.
De Belgische Sam Oomen?quote:
Je hebt medelijden dat hij een streekgenoot is?quote:Op zondag 20 juli 2025 21:51 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik heb medelijden met Karl. Maar alleen maar omdat Karl een streekgenoot van me is.
Die zit ook weleens in een podcast toch?quote:
Bij Laurens ja.quote:Op zondag 20 juli 2025 21:52 schreef Szura het volgende:
[..]
Die zit ook weleens in een podcast toch?
Steels probeerde hem nog subtiel duidelijk te maken.quote:Op zondag 20 juli 2025 21:54 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik zit echt nog na te genieten van de meltdown van Karrel. Hij snapt het ook gewoon echt niet.
Het sfeertje dat de Belgische media rond iedere Belgische renner met enig talent weten te creëren is uiteraard het mikpunt van spot in Nederland, hij moet alleen nog even zien uit te vogelen hoe dat komt.
Gigante alleen als ze hersteld is, hahaquote:Op zondag 20 juli 2025 21:56 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Fenomeen Kim Le Court genoemd.
Het beste was toch wel de discussie over de mening van Stef Clement.quote:Op zondag 20 juli 2025 21:58 schreef H.Vviv het volgende:
Wel weer een topshow ondanks dat ik er halverwege inkwam.
Wel op het goede moment.quote:Op zondag 20 juli 2025 21:58 schreef H.Vviv het volgende:
Wel weer een topshow ondanks dat ik er halverwege inkwam.
Hij komt heel langzaam tot de conclusie dat Stef eigenlijk wel een punt heeft om vervolgens linea recta over te gaan naar beelden van een 2.2U koers met een beperkt deelnemersveld.quote:Op zondag 20 juli 2025 21:54 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik zit echt nog na te genieten van de meltdown van Karrel. Hij snapt het ook gewoon echt niet.
Het sfeertje dat de Belgische media rond iedere Belgische renner met enig talent weten te creëren is uiteraard het mikpunt van spot in Nederland, hij moet alleen nog even zien uit te vogelen hoe dat komt.
Stuur hem anders het linkjequote:Op zondag 20 juli 2025 22:02 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Karrel luistert dus naar Nederlandse podcasts en is dan ziedend als ze hem niet serieus nemen.
Toch maar hopen dat hij nooit forum.fok.nl bezoekt, dat zou zijn Waterloo worden.
Widar wint daar drie ritten op rij, maar ze laten pas de beelden zien de dag nadat Remco is afgestapt, dat vind ik ook heerlijk.quote:Op zondag 20 juli 2025 22:02 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Hij komt heel langzaam tot de conclusie dat Stef eigenlijk wel een punt heeft om vervolgens linea recta over te gaan naar beelden van een 2.2U koers met een beperkt deelnemersveld.
Beter geïllustreerd gaat het niet worden.
Ziedend.quote:Op zondag 20 juli 2025 22:01 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ja vind dat Karl en jan gelijk heeft. Die Stef moet zijn fucking bek houden. Die denkt ook dat hij het mannetje is maar kent er niets van die dwaas.
'We zullen renners niet meer de nieuwe Boonen noemen, afgesproken.quote:Op zondag 20 juli 2025 22:02 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Hij komt heel langzaam tot de conclusie dat Stef eigenlijk wel een punt heeft om vervolgens linea recta over te gaan naar beelden van een 2.2U koers met een beperkt deelnemersveld.
Beter geïllustreerd gaat het niet worden.
Als ik hem persoonlijk tegenkom ga hem dit topic tonen. (en ja die kans bestaat)quote:Op zondag 20 juli 2025 22:02 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Karrel luistert dus naar Nederlandse podcasts en is dan ziedend als ze hem niet serieus nemen.
Toch maar hopen dat hij nooit forum.fok.nl bezoekt, dat zou zijn Waterloo worden.
Daar klopt natuurlijk ook weinig van, de Belgen zijn vrij succesvol deze ronde.quote:Op zondag 20 juli 2025 22:10 schreef GrumpyOldMan het volgende:
Jan Bakelants is ook wel echt in zichzelf gaan geloven. Daar ligt Stef zeker en vast wakker van...
Gijp zou nu zeggen: wij hebben renners, die maken op het allerhoogste niveau het verschil. Van der Poel, Arensman. Die Belgjes, die fietsen mee.
Dat Gijp onzin praat zijn we wel gewend jaquote:Op zondag 20 juli 2025 22:10 schreef GrumpyOldMan het volgende:
Jan Bakelants is ook wel echt in zichzelf gaan geloven. Daar ligt Stef zeker en vast wakker van...
Gijp zou nu zeggen: wij hebben renners, die maken op het allerhoogste niveau het verschil. Van der Poel, Arensman. Die Belgjes, die fietsen mee.
Nee joh. Maar als Karrel en Jan zo ziedend gaan...het is gewoon te mooi om hem niet te maken. Zeker als hun spiegels op zijn:)quote:Op zondag 20 juli 2025 22:15 schreef Felagund het volgende:
[..]
Daar klopt natuurlijk ook weinig van, de Belgen zijn vrij succesvol deze ronde.
Bij deze post gaat ook wel iets misquote:Op zondag 20 juli 2025 22:10 schreef GrumpyOldMan het volgende:
Maar wat is precies de link tussen de opmerkingen van Stef en het aantal podcasts?quote:Op zondag 20 juli 2025 22:21 schreef Szura het volgende:
Ik heb het burner account van Karrel gevonden:
[ x ]
Dat is dan juist weer waar ik de Belgen weergaloos in vind, die algemene beleving rond de koers, waar "wij" te nuchter voor zijn en niet aan kunnen tippen. Hoeveel voorbeschouwingen op de Ronde zijn er niet? Hoeveel mensen staan er bij de cross? Ook daarom eens dat een aantal podcasts geen inhoudelijk argument is.quote:Op zondag 20 juli 2025 22:23 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar wat is precies de link tussen de opmerkingen van Stef en het aantal podcasts?
Bakelmansquote:Op maandag 21 juli 2025 20:23 schreef DiegoFuser het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Mag deze meltdown in de openingspost?
Helaas geen aflevering vandaag, anders hadden ze hier nog over kunnen losgaan.quote:“Van Aert vindt zijn eigen koers belangrijker”: ex-Tourwinnaar Bjarne Riis kraakt tactiek van Visma-Lease a Bike helemaal af
Harde woorden van ex-Tourwinnaar Bjarne Riis (61) over de koerstactiek van Visma-Lease a Bike én richting Wout van Aert. Riis treedt Tadej Pogacar bij: “Het is een schande dat Jonas Vingegaard niet de steun krijgt die hij verdient.” Blijft Trine Vingegaard na alle commotie daarom ook thuis?
Niet enkel Tadej Pogacar vond het bizar dat enkele renners van Visma-Lease a Bike - onder wie Wout van Aert - zondag koers maakten en in de aanval trokken op het moment dat Vingegaard ten val was gekomen.
Want ook Bjarne Riis stelt zich vragen bij die aanpak. De ex-Tourwinnaar en voormalige ploegleider is in zijn column bij het Deense medium ‘B.T.’ snoeihard voor de gele brigade. “Na dat voorval is het terecht om de vraag te stellen of Jonas niet moet uitkijken naar een ander team”, zegt Riis onomwonden over zijn landgenoot. “Misschien is het wat makkelijk om dat te opperen, want het gaat niet gebeuren. Jonas is geen doorsnee renner, wel iemand die houdt van een vertrouwde omgeving. Hij heeft geen zin in nieuwe mensen en gebruiken.”
Ik begrijp dat je met Van Aert nog een superster in de ploeg hebt. Maar hij is duidelijk meer geïnteresseerd in het rijden van zijn eigen Tour dan Jonas te helpen.
De 61-jarige Deen verwijst in zijn betoog naar de uitspraken van Trine Vingegaard. De partner van de huidige nummer twee in het klassement sprak voor de Ronde van Frankrijk haar vrees uit dat Jonas te weinig steun zou krijgen en er teveel andere doelen zouden zijn.
Riis: “Mogelijk zag Trine deze situatie al aankomen. Het is echt jammer dat we hierover moeten praten. We hebben een Deen die tweemaal de Tour heeft gewonnen, en dan behandelen ze hem op deze manier. Het team breekt hem doormidden, Jonas krijgt de steun niet die hij verdient. Dat is een schande en problematisch. Het is volkomen hopeloos hoe ze rijden. Ik snap er helemaal niets meer van. Toon Vingegaard nu eindelijk eens wat respect.”
Trine blijft thuis
‘B.T.’ weet alvast dat Trine de rustdagen in de Tour aan zich laat voorbijgaan. Ook vandaag bleef ze samen met hun twee kinderen in Denemarken. “Ik had ze graag hier gehad, maar we hebben besloten dat ze niet op bezoek komen”, kon Vingegaard kort vertellen. “We vinden het belangrijker dat ze rust hebben.”
Riis laat in zijn column overigens ook de naam van Wout van Aert vallen. “Ik begrijp dat je met Wout nog een superster in de ploeg hebt. Hij is duidelijk meer geïnteresseerd in het rijden van zijn eigen Tour dan Jonas te helpen. Het probleem is dat de bazen Wout hebben beloofd dat hij mag doen wat hij wil. Dat leidt alleen maar tot conflicten. De strategie klopt simpelweg niet.”
Alles-of-nietspoging?
Toch is de hoop nog niet weg bij de Deen. “Ja, het wordt moeilijk. En het gat is groot. Maar de derde week is altijd mijn sterkte in een grote ronde en ik voel mij groeien in deze Tour. “Ik heb twee slechte dagen gehad, wat mij normaal niet overkomt, maar die zijn achter de rug en ik kijk enkel vooruit. Ik ben zelfs bereid mijn tweede plaats op te offeren om all-in te gaan voor de eindzege.”
Het is dus uitkijken naar een alles-of-nietspoging van Vingegaard in de slotweek. En de steun van de Visma’s om dit te laten slagen.
Afgehandeld.quote:Op maandag 21 juli 2025 20:23 schreef DiegoFuser het volgende:
Ik vind vooral de eerste rant van woordvoerder Jan om dan later tot een geheel andere conclusie te komen fantastisch.quote:Op maandag 21 juli 2025 21:32 schreef H.Vviv het volgende:
Vooral die overschakeling naar Widar blijft mooi.
Prachtig.quote:Op maandag 21 juli 2025 20:23 schreef DiegoFuser het volgende:
Ik had dit helemaal gemist, wat een zuurheid bij Bakelmans zeg. Die podcast quote van Karlquote:Op maandag 21 juli 2025 20:23 schreef DiegoFuser het volgende:
Gisteren was het ook fantastisch omdat Jan zich zo persoonlijk aangevallen voelde en daardoor een misschien nog wel grotere meltdown had dan Karrel zelf.quote:Op maandag 21 juli 2025 21:50 schreef Faraday01 het volgende:
Kittel zegt er ook nog iets over in de avondetappe. Morgen weer bij Sporza?
quote:The Union Cycliste Internationale (UCI) noted the presence of Mr Johan Bruyneel in the Tour de France start village on 17 July 2025 in connection with his participation in Vive le vélo, a programme broadcast by the Flemish-language Belgian public television channel VRT1.
On 25 October 2018, Mr Bruyneel was sanctioned by the Court of Arbitration for Sport (CAS) with a life ban for anti-doping rules violations when he worked with the US Postal Service Pro Cycling Team and the Discovery Channel Pro Cycling Team.
In accordance with Article 10.14 of the World Anti-Doping Code and the UCI Anti-Doping Rules, Mr Bruyneel is banned for life from taking part in any activity related to cycling. While he is free to attend a cycling event registered on the UCI International Calendar - such as the Tour de France - as a regular spectator, he is strictly prohibited from participating in the event in any role or capacity, or from accessing areas that are closed to the public. This includes, in particular, areas of the Tour de France that require accreditation.
As a person serving a lifetime ban, Mr Bruyneel was therefore not authorised to be present in the Tour de France start village or team area.
The UCI would like to add that the accreditation process for the Tour de France is not its responsibility, but rather is that of Amaury Sport Organisation (ASO), the race organiser. The UCI confirms that it has contacted ASO to clarify whether Mr Bruyneel was granted an official accreditation, to understand how this could have happened, and to ensure that no further accreditation will be issued to him.
The UCI stresses that it is closely following this matter and will take all appropriate measures.
No further comment will be made on this matter.
quote:Karl Vannieuwkerke showt 'nieuwe' vriendin voor het eerst met zonnige selfie
Sportpresentator Karl Vannieuwkerke (54) is al anderhalf jaar samen met de 32-jarige Tine Maertens. Maar nu deelt het koppel voor het eerst een zonovergoten foto van hen samen.
Maandag, op de nationale feestdag en tweede rustdag in de Tour, deelde de Vive le Vélo-presentator enkele kiekjes van de voorbije uitzendingen van het wielerprogramma. “Fijne vaststelling dat jullie nog altijd via alle mogelijke kanalen massaal kijken naar Vive le Vélo en dat er steeds meer mensen opdagen op de set om de uitzendingen ter plekke te volgen”, brengt hij hulde aan de kijker. “Nooit gedacht toen we hier in 2005 mee begonnen dat het zo’n vaart zou lopen. Bedankt allemaal.”
Opvallender is de eerste foto: een selfie met Tine Maertens, met wie hij al anderhalf jaar lief en leed deelt. Het koppel leerde elkaar kennen in het verenigingsleven in de Westhoek, waar ze beide gekende figuren zijn. Maertens is naast fervent tennisser en tenniscoach in de lokale club ook leerkracht middelbaar onderwijs en gemeenteraadslid voor CD&V in Koekelare.
In juni vorig jaar raakte bekend dat de relatie met Caroline Vereenooghe, de moeder van zijn jongste zonen Jack Odile (5) en Luís Achile (10 maanden), op de klippen liep.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |