Gaat ook wel een keer gebeuren, met of zonder de VS.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 17:20 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws/2025/08/01/we-moeten-israel-volledig-boycotten-a4901886
Mooi is het niet bepaald te noemen, eerder smerig. Zuid-Afrika was namelijk inderdaad een apartheidsregime. Israël is dit niet.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 18:27 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Gaat ook wel een keer gebeuren, met of zonder de VS.
Interessant weetje: Israël was destijds het eerste land dat diplomatieke betrekkingen aanging met het Zuid-Afrikaanse Apartheidsregime en de allerlaatste die zich aansloot bij de toen al door het hele westen en vrijwel heel Afrika gesteunde sancties, die ze eerst (samen met de VS overigens) jarenlang hadden getorpedeerd door hun veto ertegen uit te spreken. Dit was allemaal vér voor Netanyahu en zegt veel, zo niet alles over dat land. Alsof dat nog niet genoeg is, heeft Israël ook jarenlang een nuclear programma met Zuid-Afrika gehad.
En daarom is het ook zo mooi dat uitgerekend Zuid-Afrika het voortouw heeft genomen om Israël aan te klagen voor hetgeen ze momenteel aan het doen zijn.
Continue wijzen naar anderen wat zij fout doen maakt je zelf niet automatisch goed of minder slecht en is ook geen reden om je aan verdragen te houden.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 14:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
'Mensenrechten' vormt natuurlijk slechts een drogredenering, deze worden namelijk in het Midden-Oosten op structurele basis geschonden, voornamelijk door alle volkeren en landen omringend aan Israël en daar horen we helemaal niet over en zien we zeker niet eenzelfde mate van ophef over.
Bovendien als je daar dan tóch naar wilt kijken, dan is het natuurlijk een enorme mensenrechtenschending als een groep Arabieren al meer dan een eeuw bezig is om Joden (en nadien het enige Joodse land ter wereld) uit deze dit gebied te willen verdrijven. Het is dat men er de capaciteiten nooit volledig voor heeft gehad, maar de intentie spreekt men openlijk uit.
De Gazastrook is verder natuurlijk geen openluchtgevangenis, het is simpelweg een gebied dat streng gecontroleerd wordt door zowel Israël als Egypte vanwege het systematische terrorisme van de Palestijnen.
Israël is daar na de aanslagen van 7 oktober 2023, volledig klaar mee en daarom heeft het geen andere keus dan het hele gebied te ontdoen van alle terroristische infrastructuur en de terroristen zelf. Dat men hier de eigen burgers voor wil opofferen is een keus die zij zelf maken. Dat zou nooit een reden moeten zijn om het dan maar niet te doen, want dan beloon je dus het gebruik van burgers als menselijk schild om immuniteit te creëren.
Er zijn 18,5k kinderen dood. Het lijkt me dat daar inderdaad een aantal in het hoofd of borst zijn geraakt. 57 is nog een lage inschatting.quote:
Dat is uiteraard niet verassend te noemen en past volledig in lijn met de stap naar links die GroenLinks–PvdA heeft gezet.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 18:33 schreef Bluesdude het volgende:
Door eigen toedoen van zionistische terroristen willen Engeland en Frankrijk nu eindelijk wel de staat Palestina erkennen
GL/PvdA roept op tot druk op de Nederlandse machthebbers dit ook te doen.
https://groenlinkspvda.nl/petitie/palestijnse-staat-erkennen/
Ik zag vorige week Halbe Zeilstra op TV zeggen dat het naar zijn mening tijd gaat worden dat Nederland op termijn ook die stap zet. Dus de binnen de VVD tot de rechtervleugel behorende Halbe zal binnenkort ook wel uitgemaakt worden voor 'links-progressief' door de rabiate Israëlische hasbara verspreiders op internet.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 18:33 schreef Bluesdude het volgende:
Door eigen toedoen van zionistische terroristen willen Engeland en Frankrijk nu eindelijk wel de staat Palestina erkennen (uitgeroepen in 1988, erkend door vele staten)
GL/PvdA organiseert druk op de Nederlandse machthebbers dit ook te doen.
Petitie: https://groenlinkspvda.nl/petitie/palestijnse-staat-erkennen/
Het zal hem vooral in de intentie zitten. Er zit wel een verschil tussen omkomen bij een bombardement of doelbewust door de borst of hoofd geschoten te worden.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 18:41 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Er zijn 18,5k kinderen dood. Het lijkt me dat daar inderdaad een aantal in het hoofd of borst zijn geraakt. 57 is nog een lage inschatting.
Ja en dat is precies wat er hier gesuggereerd wordt, dat ze gericht op kinderen schieten op die manier. Dat is ook vrij ziek.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 19:12 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het zal hem vooral in de intentie zitten. Er zit wel een verschil tussen omkomen bij een bombardement of doelbewust door de borst of hoofd geschoten te worden.
Begrijp me niet verkeerd, elke (kinder)sterfgeval is er een te veel maar dat is wel next level ziek.
Zoals ik zei, gelukkig zijn er altijd mensen die er een betere kijk op hebben dan de zolderanalist, die als het even uitkomt wél een interpretatie van een enkele pro-Israëlische criticus die op wikipedia genoemd is als feit wil presenteren.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 16:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit betreft weer de usual suspects. Zoals de radicaal linkse actiegroep B'Tselem, die in de Westerse media gretig wordt gepresenteerd als een objectieve mensenrechtenorganisatie en politici met eenzelfde politieke oriëntatie.
Waarom zou dat hem links en progressief maken? Zoals we weten leeft het pro-Palestijnse sentiment ook erg in Ierland, daar is momenteel centrumrechtse regering. Zelfs delen van de MAGA-beweging in de VS zijn (nogal verdacht) pro-Palestijnen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 19:00 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Ik zag vorige week Halbe Zeilstra op TV zeggen dat het naar zijn mening tijd gaat worden dat Nederland op termijn ook die stap zet. Dus de binnen de VVD tot de rechtervleugel behorende Halbe zal binnenkort ook wel uitgemaakt worden voor 'links-progressief' door de rabiate Israëlische hasbara verspreiders op internet.
Je bedoelt waarschijnlijk dat zulke analyses die jou welgevalliger zijn en je die daarom op die manier wegzet. Dat kan, maar dat maakt het perspectief an sich niet 'beter'.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 19:31 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Zoals ik zei, gelukkig zijn er altijd mensen die er een betere kijk op hebben dan de zolderanalist, die als het even uitkomt wél een interpretatie van een enkele pro-Israëlische criticus die op wikipedia genoemd is als feit wil presenteren.
Zal wel fijn zijn als de VVD dit gewoon voor de verkiezingen duidelijk maakt.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 19:00 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Ik zag vorige week Halbe Zeilstra op TV zeggen dat het naar zijn mening tijd gaat worden dat Nederland op termijn ook die stap zet. Dus de binnen de VVD tot de rechtervleugel behorende Halbe zal binnenkort ook wel uitgemaakt worden voor 'links-progressief' door de rabiate Israëlische hasbara verspreiders op internet.
Ergens vind ik dit wel humor, je deed de bronnen in mijn VRT post immers zelf direct weer af met het 'usual suspects' riedeltje om waarschijnlijk precies de reden die je mij nu verwijt. Dat kan, maar dat maakt het perspectief an sich niet 'beter'.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 19:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom zou dat hem links en progressief maken? Zoals we weten leeft het pro-Palestijnse sentiment ook erg in Ierland, daar is momenteel centrumrechtse regering. Zelfs delen van de MAGA-beweging in de VS zijn (nogal verdacht) pro-Palestijnen.
[..]
Je bedoelt waarschijnlijk dat zulke analyses die jou welgevalliger zijn en je die daarom op die manier wegzet. Dat kan, maar dat maakt het perspectief an sich niet 'beter'.
Nee, ik benoem maak slechts een kanttekening die deze media achterwege laat. Het betreft namelijk vooral mensen met een bepaald wereldbeeld en niet zomaar 'Israëlische bekendheden' of objectieve mensenrechtenorganisaties.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 19:58 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Ergens vind ik dit wel humor, je deed de bronnen in mijn VRT post immers zelf direct weer af met het 'usual suspects' riedeltje om waarschijnlijk precies de reden die je mij nu verwijt. Dat kan, maar dat maakt het perspectief an sich niet 'beter'.
Nederlandse media natuurlijk doodstil. Echt schaamteloos leugenachtig volk.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 20:08 schreef HowardRoark het volgende:
Ondertussen hebben de Palestijnse terroristen van Hamas weer beelden vrijgegeven van een Israëlische gijzelaar. Die ziet er meer ondervoed uit dat de meeste Palestijnen zonder onderliggende aandoeningen.
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Het is zijn mening, dat maakt niet dat de hele VVD het daarmee eens is natuurlijk.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 19:48 schreef agter het volgende:
[..]
Zal wel fijn zijn als de VVD dit gewoon voor de verkiezingen duidelijk maakt.
Tja, Arabische moslims zijn in de ogen van sommigen veel meer waard dan een Israëlische Jood. De NOS komt ondertussen weer een met een reportage over voedseldroppings in de Gazastrook: 'Ook Nederland gaat weer noodhulp afgooien boven Gaza'. Dat is immers waar men dagelijks de tijd mee vult: pro-Palestijnse activisme.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 20:15 schreef franske19 het volgende:
[..]
Nederlandse media natuurlijk doodstil. Echt schaamteloos leugenachtig volk.
Israëlische media meldde het drie uur geleden en de Telegraaf een kwartiertje geleden. Eindhovens dagblad, het nieuwsblad en de Limburger daarna (dus ad ook?). Edit VK twee uur geleden. Media willen over het algemeen eerst een bericht verifiëren voordat ze het publiceren, dat is een van de redenen dat een GeenStijl of blog altijd sneller is. Qua snelheid gaat een Twitter, FB of een Instagram het altijd winnen en komt de rest daarna pasquote:Op vrijdag 1 augustus 2025 20:15 schreef franske19 het volgende:
[..]
Nederlandse media natuurlijk doodstil. Echt schaamteloos leugenachtig volk.
Prima Howard, geeft er maar weer een slinger aan.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 20:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, ik benoem maak slechts een kanttekening die deze media achterwege laat. Het betreft namelijk vooral mensen met een bepaald wereldbeeld en niet zomaar 'Israëlische bekendheden' of objectieve mensenrechtenorganisaties.
Alleen dat wordt niet vermeldt, net zoals als men in de media weer eens de berichtgeving overneemt van Haaretz of +972, dat er meestal ook niet wordt benoemd dat dit ook uitgesproken linkse media is.
Wel een heel gruwelijke misdadige les dan. Je bent niet goed bij je hoofd als je Israël nog verdedigd.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 20:45 schreef phpmystyle het volgende:
Maar goed, we moeten ook eerlijk zijn. Israel leert de Gazanen een les, ze gaan die mensen geen ruim arrangement aanbieden hé.
In tegendeel. Het getuigt juist van een functionerend moreel kompas om Israël te steunen, zij zijn immers de aangevallen partij deze oorlog. Wat ook de trend is in dit langslepende conflict, waar iedereen keer opnieuw de Palestijnen een oorlog beginnen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 21:04 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Wel een heel gruwelijke misdadige les dan. Je bent niet goed bij je hoofd als je Israël nog verdedigd.
Het kan niet anders.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 21:04 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Wel een heel gruwelijke misdadige les dan. Je bent niet goed bij je hoofd als je Israël nog verdedigd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |