abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218280940
quote:
13s.gif Op maandag 21 juli 2025 17:07 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Wat is dit nu weer voor gekkigheid?
Door een Hezbollah-lid. :)

Dit snap ik wel. Westerse instituten misbruiken voor je eigen belang. Ook een soort terreur.
  maandag 21 juli 2025 @ 21:52:37 #127
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218281009
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 20:08 schreef Pegos het volgende:
Volgens een Engelse chirurg die in Gaze in een ziekenhuis werkzaam is, blijkt uit de binnengebrachte verwondingen dat Isralische soldaten voor de lol op Palestijnse jongelui schieten. De ene keer wordt op de hoofden van de slachtoffers gemikt, de andere keer op de nekken en vervolgens op de testikels van de jongeren . Hier blijkt wel overduidelijk dat het Isralische leger totaal onnodig en zinloos moordt en verwondt. Ze noemen zichzelf het meest morele leger ter wereld.
Dat moet iets uit een Isralisch fabelpropaganda-boek geciteerd worden, of het wordt hen via hersenspoeling ingeprent, om deze propaganda-fabel door te vertellen.
In de dagelijkse oorlogspraktijk blijkt dat het IDF er de meest gruwelijke, lafhartige en onbestrafte moord- methoden op nahoudt vergelijkbaar met die van de Duitse nazi's en de Russische militairen die onder andere in Oekrane huishouden. Het zijn allemaal misdaden tegen de menselijkheid, in strijd met het humanitair oorlogsrecht.

Er kan vastgesteld worden dat Israel op geen enkele wijze op een humane en verantwoorde wijze omgaat met de Palestijnen. Dat gaat zeker op voor de Palestijnen in de bezette Westelijke Jordaanoever waar dagelijks Palestijnen worden vermoord, gevangen worden genomen zonder dat er sprake is van ernstige feiten, en vernietigingen van wooncomplexen en infrastructuur en de dagelijkse grootschalige volslagen onnodige massaslachtingen en immens grootschalige vernietigingen in de Gaza strook.

Het zou goed zijn als de internationale gemeenschap in een verklaring stelt dat Israel een erkend land is binnen de grenzen van 1967 en dat de bezette en belegerde gebieden vrijgemaakt moeten worden, zodat er een Palestijnse staat kan ontstaan die baas in de eigen gebieden wordt, waar geen Isralische illegale kolonisatie of legeractiviteiten kunnen plaatsvinden.
Bovendien dient gesteld te worden dat Gaza van de Gazanen is en dat Israel er geen meter van in bezit kan nemen, ook niet als zogenaamde bufferzone. Eerder werd ook al 5 kilometer van Gaza door Israel ingenomen.
Bufferzones, als men die al nodig vindt, dienen in eigen land ingericht te worden. Dat zogenaamde eigen land was voorheen van de Palestijnen en is van hen gestolen.
Daar is, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Gaza, zeer veel ruimte ter beschikking.

Het is 100% beter en veiliger als men tot normale verhoudingen met de aangrenzende volken, gebieden en landen komt. Dat geeft veiligheid aan de Isralische bevolking en aan naburige volken.
Bron?

Pali's schieten en verkrachten voor de lol lukraak op feestgangers en anderen Jodenmensen. En alles wat anders is dan moslim. We lezen al jaren dit soort onzin, maar nog nooit komt iemand met onweerlegbaar bewijs wat niet uit de palipropagandamachine komt.

Dus wat is hier het punt?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218281106
Koning van Belgi is viesmad, koning van Spanje was al viesmad, en nu zijn 25 Europese landen ook boos. Maar FOK!kers weten het altijd beter. *) 8-)
  maandag 21 juli 2025 @ 22:23:58 #129
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218281390
quote:
88s.gif Op zondag 20 juli 2025 22:28 schreef sp3c het volgende:
Was een tank toch?

Is direct vuur, iemand mikte op die kerk en heeft erop geschoten

Kan prima dat de schutter niet precies wist waar hij op zat te schieten maar een afzwaaier lijkt me heel onwaarschijnlijk
Dan heeft die tankcommandant slecht laten mikken wanneer het kerkgebouw, het doelwit zou zijn.

Wat dan eerder zou kunnen dat zo ja het een tank zou zijn (de lezingen lopen uiteen, met wie het zegt), gepoogd is over of langs het gebouw te schieten op iets dat daar verderop wel een doelwit was.
Nogmaals, het is speculeren maar laten we dat doen vanuit het perspectief van een getraind leger dat zich moet verantwoorden voor haar parlement en niet vanuit de perceptie dat de Isralische staat, de burgers daar wil ombrengen.

En ja, hoe de hulp en organisatie daar verloopt is meer dan triest en ik zou, gegeven de omstandigheden, graag willen horen hoe dat beter of anders kan. En nee, het scenario dat hamas al of niet via de VN de controle weer heeft, is geen optie gebleken. Ik kan mij de onderdrukking en de meutes nog herinneren hoe die vrachtwagens plunderden.

De situatie zelf kan imo vrij snel door hamas zelf worden verbeterd door gegijzelden vrij te laten, af te zien van geweld jegens Isral en zo mogelijk zich te gaan verantwoorden voor de aanslag(en).
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 21 juli 2025 @ 22:38:09 #130
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218281504
quote:
Volgens een Engelse chirurg die in Gaze in een ziekenhuis werkzaam is, blijkt uit de binnengebrachte verwondingen dat Isralische soldaten voor de lol op Palestijnse jongelui schieten. De ene keer wordt op de hoofden van de slachtoffers gemikt, de andere keer op de nekken en vervolgens op de testikels van de jongeren . Hier blijkt wel overduidelijk dat het Isralische leger totaal onnodig en zinloos moordt en verwondt. Ze noemen zichzelf het meest morele leger ter wereld.
Dat moet iets uit een Isralisch fabelpropaganda-boek geciteerd worden, of het wordt hen via hersenspoeling ingeprent, om deze propaganda-fabel door te vertellen.
In de dagelijkse oorlogspraktijk blijkt dat het IDF er de meest gruwelijke, lafhartige en onbestrafte moord- methoden op nahoudt vergelijkbaar met die van de Duitse nazi's en de Russische militairen die onder andere in Oekrane huishouden. Het zijn allemaal misdaden tegen de menselijkheid, in strijd met het humanitair oorlogsrecht.

Er kan vastgesteld worden dat Israel op geen enkele wijze op een humane en verantwoorde wijze omgaat met de Palestijnen. Dat gaat zeker op voor de Palestijnen in de bezette Westelijke Jordaanoever waar dagelijks Palestijnen worden vermoord, gevangen worden genomen zonder dat er sprake is van ernstige feiten, en vernietigingen van wooncomplexen en infrastructuur en de dagelijkse grootschalige volslagen onnodige massaslachtingen en immens grootschalige vernietigingen in de Gaza strook.

Het zou goed zijn als de internationale gemeenschap in een verklaring stelt dat Israel een erkend land is binnen de grenzen van 1967 en dat de bezette en belegerde gebieden vrijgemaakt moeten worden, zodat er een Palestijnse staat kan ontstaan die baas in de eigen gebieden wordt, waar geen Isralische illegale kolonisatie of legeractiviteiten kunnen plaatsvinden.
Bovendien dient gesteld te worden dat Gaza van de Gazanen is en dat Israel er geen meter van in bezit kan nemen, ook niet als zogenaamde bufferzone. Eerder werd ook al 5 kilometer van Gaza door Israel ingenomen.
Bufferzones, als men die al nodig vindt, dienen in eigen land ingericht te worden. Dat zogenaamde eigen land was voorheen van de Palestijnen en is van hen gestolen.
Daar is, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Gaza, zeer veel ruimte ter beschikking.

Het is 100% beter en veiliger als men tot normale verhoudingen met de aangrenzende volken, gebieden en landen komt. Dat geeft veiligheid aan de Isralische bevolking en aan naburige volken.
Duidelijk dat je die dingen vindt en daar buiten het relaas van lokaal belanghebbenden, geen bewijs als vaststelling voor is. Nog even los van wie dat in welke hoedanigheid dan waar moet zien aan te kaarten.

Dat geldt wmb ook voor de "chirurg" die sinds 2010 nauw verweven is met het wel en wee van zijn Gaza(nen) en zich beter kan beperken tot behandelen van zijn patinten zonder daar verder een mening over te hebben.
Natuurlijk zie hij ernstige verwondingen, wat niet wil zeggen dat dit dan ook structureel in opdracht is van het IDF.

Bufferzone(z) zijn idd een goed verhaal met dan dat dit niet zal/kan/heeft voorkomen dat Isral vanuit de gebieden alsnog werd beschoten. Een of niet eens, Isral is nu bezig op vrij radicale wijze haar veiligheidsorde op te leggen. Niet als plan maar omdat zij daar op 07okt23 door hamas werd opgeroepen.

Wat vooral goed zou zijn dat hamas haar strijd opgeeft en Isral niet langer een reden heeft zich te ontdoen van bedreiging(en).
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_218281606
quote:
Volgens een Engelse chirurg die in Gaze in een ziekenhuis werkzaam is, blijkt uit de binnengebrachte verwondingen dat Isralische soldaten voor de lol op Palestijnse jongelui schieten. De ene keer wordt op de hoofden van de slachtoffers gemikt, de andere keer op de nekken en vervolgens op de testikels van de jongeren .
Oh, je kunt aan schotwonden zien dat er voor de lol op ze is geschoten door Isralische soldaten. :')

Als je dat leest gaan er toch meteen alarmbellen af?
  maandag 21 juli 2025 @ 23:01:16 #132
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218281663
quote:
10s.gif Op maandag 21 juli 2025 21:59 schreef Drxx het volgende:
Koning van Belgi is viesmad, koning van Spanje was al viesmad, en nu zijn 25 Europese landen ook boos. Maar FOK!kers weten het altijd beter. *) 8-)
Ze zijn zo boos dat er recent nog is besloten door de EU geen actie te ondernemen tegen Isral:

EU-ministers nemen geen maatregelen tegen Isral, houden opties op tafel

Wat mensen voor de bhne zeggen blijkt niet altijd uit te monden in beleid. Gelukkig maar ook in dit geval.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 21 juli 2025 @ 23:07:24 #133
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218281688
In deze tijden van oorlog en polarisatie geeft Tomorrowland de burger in elk geval een beetje moed O+.

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 22 juli 2025 @ 00:22:12 #134
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_218281901
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 18:56 schreef the-eye het volgende:

[..]
Iets wat ik dus niet herken (terwijl mijn familie echt wel de nodige last heeft ervaren im wo2)
was gewoon cultuur he. wel steeds minder en minder, omdat de jonge mensen de oorlog niet hadden meegemaakt.
mijn moeder had het in mij jeugd standaard over moffen. maar op gegeven moment gingen we wel naar duitsland op vakantie, en ze keek ook veel duitse muziek op tv. maar op een slechte dag kwam alle trauma weer terug. ze was een kind tijdens de oorlog.
  dinsdag 22 juli 2025 @ 00:23:44 #135
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_218281902
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 19:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
bingo

Hoe eerder Netanyahu en Smotich opbokken, hoe beter
was al bijna blij gisteren, hij had wat verkeerds gegeten..
  Moderator dinsdag 22 juli 2025 @ 06:27:27 #136
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218282643
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 22:23 schreef Vallon het volgende:

[..]
Dan heeft die tankcommandant slecht laten mikken wanneer het kerkgebouw, het doelwit zou zijn.

Wat dan eerder zou kunnen dat zo ja het een tank zou zijn (de lezingen lopen uiteen, met wie het zegt), gepoogd is over of langs het gebouw te schieten op iets dat daar verderop wel een doelwit was.
Nogmaals, het is speculeren maar laten we dat doen vanuit het perspectief van een getraind leger dat zich moet verantwoorden voor haar parlement en niet vanuit de perceptie dat de Isralische staat, de burgers daar wil ombrengen.

En ja, hoe de hulp en organisatie daar verloopt is meer dan triest en ik zou, gegeven de omstandigheden, graag willen horen hoe dat beter of anders kan. En nee, het scenario dat hamas al of niet via de VN de controle weer heeft, is geen optie gebleken. Ik kan mij de onderdrukking en de meutes nog herinneren hoe die vrachtwagens plunderden.

De situatie zelf kan imo vrij snel door hamas zelf worden verbeterd door gegijzelden vrij te laten, af te zien van geweld jegens Isral en zo mogelijk zich te gaan verantwoorden voor de aanslag(en).
Hele lap tekst zonder te reageren op wat ik zeg
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_218282680

Persbureau AFP meldt dat hun laatste freelancers sterven.
pi_218282727
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 06:46 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]

Persbureau AFP meldt dat hun laatste freelancers sterven.
Hamas-aanval op journalisten in Gaza

Oorlog... :'(
pi_218282757
Kansloze verklaring van de Europese landen.

Veel te eenzijdig de pijlen weer gericht op Isral. Alleen wat schamele zinnen aan het eind gericht aan Hamas. Geen woord over Egypte.

Dit werkt niet. Als je je uitspreekt, spreek je dan ook ferm uit richting Hamas. En doe een keer een oproep aan Egypte om hulp te bieden. De grens te openen.
  Moderator dinsdag 22 juli 2025 @ 07:34:00 #140
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218282857
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 07:05 schreef Homey het volgende:

Dit werkt niet. Als je je uitspreekt, spreek je dan ook ferm uit richting Hamas. En doe een keer een oproep aan Egypte om hulp te bieden. De grens te openen.
https://www.politico.eu/a(...)-condemns-terrorism/
https://www.eunews.it/en/(...)uspended-since-2007/
pi_218282864
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 07:05 schreef Homey het volgende:
Kansloze verklaring van de Europese landen.

Veel te eenzijdig de pijlen weer gericht op Isral. Alleen wat schamele zinnen aan het eind gericht aan Hamas. Geen woord over Egypte.

Ja want hamas wordt niet door al die landen erkend als terroristische organisatie en Israel wordt vooralsnog gewoon door de meeste militair gesteund?

Tevens wordt ook in die brief hamas gewoon benoemd
pi_218282869
quote:
Dit. Deze landen hebben zich gewoon consequent uitgesproken tegen misdaden van beide partijen.

Mijn zorg zit heel ergens anders. Namelijk: is het wel verstandig om je zo uit te spreken tegen een bondgenoot, van onze bondgenoot (namelijk Amerika). Moeten we bij heftige kritiek jegens Israel niet afwachten wat Amerika doet? want hoe cynisch ook: uiteindelijk hebben de Palestijnen ons weinig te bieden. Dus dan zou je dit puur doen voor de handhaving van het internationaal-recht. Moreel gezien heel mooi, natuurlijk. Maar met welke gevolgen?
pi_218282870
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 07:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dit. Deze landen hebben zich gewoon consequent uitgesproken tegen misdaden van beide partijen.

Mijn zorg zit heel ergens anders. Namelijk: is het wel verstandig om je zo uit te spreken tegen een bondgenoot, van onze bondgenoot (namelijk Amerika). Moeten we bij heftige kritiek jegens Israel niet afwachten wat Amerika doet? want hoe cynisch ook: uiteindelijk hebben de Palestijnen ons weinig te bieden. Dus dan zou je dit puur doen voor de handhaving van het internationaal-recht. Moreel gezien heel mooi, natuurlijk. Maar met welke gevolgen?
Amerika spreekt zich ook steeds kritischer uit

https://www.axios.com/202(...)u-church-strike-gaza
pi_218282884
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 07:39 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Amerika spreekt zich ook steeds kritischer uit
En hebben sancties jegens medewerkers van het ICC.

Dus vooralsnog is het beleid van Amerika: 'soms kritiek, maar echt iets doen tegen de misdaden van Israel zal worden bestraft'. Ik denk dat het verstandig is om als Europa hier dus laf in te zijn. Laten we niet gedoe met Amerika op de koop toenemen, enkel voor de bescherming van de Gazanen.
pi_218282885
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 07:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]
En hebben sancties jegens medewerkers van het ICC.

Dus vooralsnog is het beleid van Amerika: 'soms kritiek, maar echt iets doen tegen de misdaden van Israel zal worden bestraft'. Ik denk dat het verstandig is om als Europa hier dus laf in te zijn. Laten we niet gedoe met Amerika op de koop toenemen, enkel voor de bescherming van de Gazanen.
Wat wil je van amerika hebben dat jou meer waard is dan de levens van 2 miljoen mensen?
  Moderator dinsdag 22 juli 2025 @ 07:44:35 #146
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218282891
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 07:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]

welke gevolgen ben je bang voor??

dat Israel geen gratis duikboten van Duitsland meer aanneemt?
pi_218282904
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 07:43 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Wat wil je van amerika hebben dat jou meer waard is dan de levens van 2 miljoen mensen?
Het gaat niet om individuele waardigheid. Je moet het in geopolitieke context zien. Voor mij als individu is elk mensenleven (op algemene schaal. Zodra ik mensen ken en misschien wel een hekel aan ze krijg kunnen ze voor mij minder waarde krijgen. Maar dat terzijde) veel waard. Je moet alleen in geopolitieke context analyseren welk beleid je maakt en welke gevolgen dat kunnen hebben.

De vraag hier is: zijn deze 2 miljoen Gazanen het waard om gedoe met Amerika (en Israel) te krijgen en daarmee alle gevolgen van dien? lijkt mij niet.
pi_218282909
quote:
88s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 07:44 schreef sp3c het volgende:

[..]
welke gevolgen ben je bang voor??

dat Israel geen gratis duikboten van Duitsland meer aanneemt?
Nee. Een Amerika dat boos wordt omdat wij foei zeggen tegen hun bijna incestueuze bondgenoot in het Midden-Oosten. ICC medewerkers kunnen je vertellen hoe gevoelig dat ligt.
  Moderator dinsdag 22 juli 2025 @ 07:55:44 #149
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218282935
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 07:46 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nee. Een Amerika dat boos wordt omdat wij foei zeggen tegen hun bijna incestueuze bondgenoot in het Midden-Oosten. ICC medewerkers kunnen je vertellen hoe gevoelig dat ligt.
Werden ze eerder ook niet
pi_218282938
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 07:46 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Foei zeggen wordt Amerika niet boos over.

Ze waren vooral boos over die rechtszaak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')