quote:
Op woensdag 23 juli 2025 11:59 schreef TheVulture het volgende:[..]
Dat klopt, maar ik heb het idee dat ze ook wel in een soort zelfbevestigende cirkel draait. Ik snap ergens wel dat je als je bij iemand aankomt eerst even aftast wat voor vlees er in de kuip is. Voor hetzelfde geld pak je wel meteen alles aan en wordt iemand daar weer boos over omdat ze zich benauwd voelt.
Ingrid's fout is dat ze het alleen op de camera uitspreekt en niet tegen de mannen zelf.
Klopt, die vrouw is 61 en heeft nog steeds de memo niet gehad dat je tegen mannen gewoon duidelijk en concreet moet vertellen wat je van ze verwacht. Altijd maar dat soort vage hints en dan na afloop tegen je vriendinnen (in dit geval dan de cameraman) klagen dat 'hij je niet begrijpt'. Communiceer dan gewoon, hoe moeilijk is het?
'Hé Frank, wat leuk dat je hier te gast bij me bent, ik hoop dat we het heel gezellig gaan hebben! Ik vind het heel leuk aan mannen als ze zelf ook initiatief nemen om iets te doen, zoals klusjes in het huis aanpakken, dus stel gerust wat voor, vind ik heel leuk! Doe verder alsof je thuis bent, daar staat de koffie'.
Dan heb je toch al dit loze gezeik niet. Alsof hij zelf moet bedenken dat ie elke keer naar die gore duiven moet gaan zoeken om daar een schijtplankje te gaan timmeren, waarom heeft ze dat zelf dan niet gedaan als ze dat zo belangrijk vindt?
En je zal zien dat als je een keer zelf iets bedenkt en een knotwilg kortwiekt, je meteen een (niet passief) agressieve Pétrie in je nek hebt zitten die daar nog uren over door zit te zemelen. Zonnebril af, niet blij, nou dan zou ik ook gewoon lekker in de zon gaan zitten bij het zwembad. En daarbij, accepteer vanaf een bepaalde leeftijd dat mensen noooooit zullen zijn zoals jij precies wil. En als je dat anders wil zien, zeg het tegen hem/haar en niet tegen anderen.