abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218724154
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 september 2025 16:37 schreef nostra het volgende:

[..]
Wat, die Keynes verhaaltjes?
Het hangt er van af wanneer je op school zat welke stroming er populair was, maar dat was ook vaak al voor gevorderden, dus dan moest je dat wel studeren.
  dinsdag 9 september 2025 @ 17:53:58 #152
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218724163
Ben benieuwd hoeveel jongeren gaan demonstreren uit solidariteit met de Boomers, voor hun rechten maar waar ze zelf nooit gebruik van zullen maken, alleen maar de rekening van mogen betalen. Net zoals in NL aan mensen verteld werd dat ze solidair moesten zijn. in totaal hebben naar schatting enkele honderdduizenden Nederlanders sinds de jaren zeventig gebruikgemaakt van de VUT-regeling, met alleen in 2011 nog circa 379.000 gebruikers in de relevante leeftijdsgroep — hoewel dit deels prepensioen betreft
En nu lekker doorwerken tot 68 of wellicht wel 70
Solidariteit gaat altijd maar 1 richting op.
  dinsdag 9 september 2025 @ 17:54:48 #153
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218724172
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 17:50 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Om te beginnen door iedereen naar ratio en progressief te belasten.

In dat kader zou het ook een goede zaak zijn als bedrijven hun HR afdeling zouden ontslaan en het voor het onderwijs zou gaan om de kwaliteit en niet om de betaalbaarheid. Goed en gratis onderhoud is wel 1 van de beste investeringen in de maatschappij. Nou ja, in zijn algemeenheid dat iedereen gebruik van de collectieve voorzieningen kan maken. Als je daar voor moet betalen, moet het minimaal inkomensafhankelijk zijn. En zelfs dan vallen de mensen die geen inkomen maar wel een groot vermogen hebben natuurlijk weer in negatieve zin op.

Dus moet je bij het belasten ook dat vermogen meenemen.

En om het beter te verdelen kunnen we dan het beste met een universeel basisinkomen gaan werken. Ja, ook voor onze heel vermogende medeburgers. En moeten we het makkelijker maken voor de bewoners om daar bovenop een centje bij te verdienen, zonder dat je dan ineens een bedrijf moet worden.

Zo kunnen we er een land van maken waar het voor iedereen fijn wonen is.
En hoe gaat dit de economie gezond en sterk maken?
pi_218724175
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 16:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Klaarblijkelijk is dat je gewoon vaardigheden moet hebben waar andere bereid zijn meer voor te betalen. Geen vaardigheid, dan kan iedereen dat werk doen en gaat het naar de laagste bieder. Kan jij echt wat als werknemer, zoiets als een Post Doctoraal actuariële wetenschappen dan verdien je erg veel.
Jij vind jezelf erg slim, maar dit heb je niet door.
Het probleem daarmee is natuurlijk wel, dat niet iedereen de beste is. En dat willen werkgevers ook helemaal niet. Ze willen iemand die heel gangbaar en gemiddeld is, maar het wat mooier kan vertellen. Je mag zeker al niet beter zijn dan je baas, of er dan toch voor zorgen dat hij daar nooit achter komt.
  dinsdag 9 september 2025 @ 17:56:43 #155
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218724189
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 17:55 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Het probleem daarmee is natuurlijk wel, dat niet iedereen de beste is. En dat willen werkgevers ook helemaal niet. Ze willen iemand die heel gangbaar en gemiddeld is, maar het wat mooier kan vertellen. Je mag zeker al niet beter zijn dan je baas, of er dan toch voor zorgen dat hij daar nooit achter komt.
Wat heeft dit onderbuik gelul te maken met dat je gewoon capaciteiten moet hebben/ontwikkelen waar vraag naar is wil je goed betaald worden?
pi_218724217
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 17:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Je hebt hier twee kampen in: de mensen die vinden dat de maatschappij er is voor de bevolking, die hier een plezierig leven moet kunnen hebben en de mensen die dan vragen: "en wie gaat dat betalen?". Daarmee insinuerend dat zij dat niet gaan doen. Wel de lusten maar niet de lasten, zogezegd.
pi_218724224
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 17:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Wat heeft dit onderbuik gelul te maken met dat je gewoon capaciteiten moet hebben/ontwikkelen waar vraag naar is wil je goed betaald worden?
Dat als je die niet hebt je dan buiten de boot valt?
  dinsdag 9 september 2025 @ 17:59:23 #158
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218724228
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 17:58 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Je hebt hier twee kampen in: de mensen die vinden dat de maatschappij er is voor de bevolking, die hier een plezierig leven moet kunnen hebben en de mensen die dan vragen: "en wie gaat dat betalen?". Daarmee insinuerend dat zij dat niet gaan doen. Wel de lusten maar niet de lasten, zogezegd.
Je beantwoord de vraag niet.
  dinsdag 9 september 2025 @ 17:59:45 #159
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218724234
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 17:59 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dat als je die niet hebt je dan buiten de boot valt?
Had je maar een vak moeten leren.
pi_218724245
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 17:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Je beantwoord de vraag niet.
Ik wilde het vriendelijk houden :)
pi_218724251
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 17:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Had je maar een vak moeten leren.
Inderdaad. Of specifieker: daar een diploma voor moeten halen en/of er een goed netwerk omheen opbouwen. Het hebben van de kennis en kunde is niet genoeg.
  dinsdag 9 september 2025 @ 18:02:36 #162
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218724258
Frankrijk is een mooi voorbeeld wat er gebeurd als de politiek niet wil hervormen. Franse economie groeit traag omdat hardnekkige tekorten, hoge schulden, structureel veel meer geld uitgeven dan dat er binnen komt politieke verlamming en een tanende concurrentiekracht elkaar in stand houden. Pogingen tot modernisering stranden vaak op weerstand of gebrek aan draagvlak, waardoor noodzakelijke hervormingen telkens opnieuw worden uitgesteld.
  dinsdag 9 september 2025 @ 18:04:24 #163
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218724282
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 18:00 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ik wilde het vriendelijk houden :)
Probeer het eens met argumenten. Hoe ga jij een sterke economie creëren? Waarom groeit volgens jou de Franse economie al decennia als bagger?
pi_218724293
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 17:08 schreef blomke het volgende:

[..]
Ach gut, laat tuinieren nou mijn hobby zijn...
Als ik me goed voel, dan houd ik me bezig met een van mijn hobby's en dat is vuilbestrijding/schoonmaken. Zouden meer mensen als hobby moeten hebben.
  dinsdag 9 september 2025 @ 18:06:07 #165
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218724296
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 18:01 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Inderdaad. Of specifieker: daar een diploma voor moeten halen en/of er een goed netwerk omheen opbouwen. Het hebben van de kennis en kunde is niet genoeg.
Twee neven van mij konden nooit goed leren, maar waren wel altijd aanpakkers. Begonnen een riool ontstoppingsbedrijf. Daar is altijd veel vraag naar, maar nauwelijks iemand wil dat doen. Die verdienen beter dan een kamerlid.
  dinsdag 9 september 2025 @ 18:06:34 #166
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218724300
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 18:05 schreef torentje het volgende:

[..]
Als ik me goed voel, dan houd ik me bezig met een van mijn hobby's en dat is vuilbestrijding/schoonmaken. Zouden meer mensen als hobby moeten hebben.
Jouw hobby is trollen op Fok
pi_218724366
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 18:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Probeer het eens met argumenten. Hoe ga jij een sterke economie creëren? Waarom groeit volgens jou de Franse economie al decennia als bagger?
Zijn we daar al niet een heel topic over aan het discussiëren? Heb ik dat al niet vaak uitgelegd? Maar we gaan het daarover toch niet eens worden en ik ga niet jouw standpunten overnemen omdat je dat graag wilt.

Je wilt horen dat de mensen niet lang en hard genoeg werken en er voornamelijk van willen profiteren. Ik vind dat we daar allemaal naar moeten streven.

Jij vind dat mensen in dienst moeten staan van de economie en de aandeelhouders, ik vind dat die er zijn als smeermiddel, om de maatschappij soepel te laten draaien.

Ik vind dat we het allemaal eerlijk moeten verdelen, jij vind dat de besten en slimsten ook recht hebben op het meeste.

Ik zie het levensgeluk en de welvaart van de bevolking als hoogste doel, jij hoeveel geld er geproduceerd wordt.
pi_218724376
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 18:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Jouw hobby is trollen op Fok
En vijandig reageren op Nederlandstaligen met een voor jou onwelgevallige mening is jouw hobby.
pi_218724388
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 18:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Twee neven van mij konden nooit goed leren, maar waren wel altijd aanpakkers. Begonnen een riool ontstoppingsbedrijf. Daar is altijd veel vraag naar, maar nauwelijks iemand wil dat doen. Die verdienen beter dan een kamerlid.
Ja, ondernemers die van aanpakken weten, dat zijn goede mensen. Renteniers zijn ook goed want die hebben er hard voor gewerkt. Werknemers heb je natuurlijk wel nodig, maar hun waarde is afhankelijk van hoe goed ze zich kunnen verkopen. Voor de meesten zijn er honderd anderen. En de rest van de bevolking zijn parasieten waar je eigenlijk van af zou moeten komen.
  dinsdag 9 september 2025 @ 18:37:08 #170
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218724605
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 18:14 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, ondernemers die van aanpakken weten, dat zijn goede mensen. Renteniers zijn ook goed want die hebben er hard voor gewerkt. Werknemers heb je natuurlijk wel nodig, maar hun waarde is afhankelijk van hoe goed ze zich kunnen verkopen. Voor de meesten zijn er honderd anderen. En de rest van de bevolking zijn parasieten waar je eigenlijk van af zou moeten komen.
En weer ben je aan het stropoppen gooien. Maar ik neem het je niet kwalijk, je doet je best.
  dinsdag 9 september 2025 @ 18:38:17 #171
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218724615
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 18:11 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Zijn we daar al niet een heel topic over aan het discussiëren? Heb ik dat al niet vaak uitgelegd? Maar we gaan het daarover toch niet eens worden en ik ga niet jouw standpunten overnemen omdat je dat graag wilt.

Je wilt horen dat de mensen niet lang en hard genoeg werken en er voornamelijk van willen profiteren. Ik vind dat we daar allemaal naar moeten streven.

Jij vind dat mensen in dienst moeten staan van de economie en de aandeelhouders, ik vind dat die er zijn als smeermiddel, om de maatschappij soepel te laten draaien.

Ik vind dat we het allemaal eerlijk moeten verdelen, jij vind dat de besten en slimsten ook recht hebben op het meeste.

Ik zie het levensgeluk en de welvaart van de bevolking als hoogste doel, jij hoeveel geld er geproduceerd wordt.
Je beantwoord de vraag wederom niet, begrijp je de vraag niet? Je kan klaarblijkelijk niet meer dan stropoppen en schelden.
pi_218724638
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 18:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Je beantwoord de vraag wederom niet, begrijp je de vraag niet? Je kan klaarblijkelijk niet meer dan stropoppen en schelden.
Omdat jij alleen genoegen neemt met je eigen mening? Maar zo is het wel weer genoeg geweest.
  dinsdag 9 september 2025 @ 18:43:51 #173
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218724660
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 18:41 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Omdat jij alleen genoegen neemt met je eigen mening? Maar zo is het wel weer genoeg geweest.
En nog een stropop.
Beantwoord gewoon de vraag, hoe zou jij van Frankrijk een sterke economie maken?
pi_218725747
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 17:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Niet, zodra je vermogen aan willekeur gaat blootstellen zal het veiliger havens opzoeken, daarnaast ondermijnt het de prikkel om vermogen te vergaren. Het zal tot nog minder beschikbaarheid leiden van risicodragend kapitaal dan nu al problematisch wordt geacht in europa. Daarnaast de brain drain die onvermijdelijk zal volgen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 9 september 2025 @ 20:39:49 #175
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218725755
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 20:39 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Niet, zodra je vermogen aan willekeur gaat blootstellen zal het veiliger havens opzoeken, daarnaast ondermijnt het de prikkel om vermogen te vergaren. Het zal tot nog minder beschikbaarheid maken van risicodragend kapitaal dan nu al problematisch wordt geacht in europa. Daarnaast de brain drain die onvermijdelijk zal volgen.
Dat is wat hij niet wil begrijpen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')