abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218238690
quote:
De Telegraaf

Amsterdam - Duizenden mensen bij elkaar, mooi weer en veel alcohol: het kan een cocktail van ellende vormen. Op sociale media gaan ook filmpjes rond van mensen die in het openbaar seks hebben op Koningsdag in Amsterdam. Ze zijn zich in ieder geval niet bewust dat ze worden gefilmd, maar of de seks wel vrijwillig was is evenmin duidelijk.

Tussen twee auto’s op klaarlichte dag terwijl er allerlei mensen langslopen: een man ligt bovenop een vrouw en heeft seks met haar aan de Keizersgracht. De beelden worden volop verspreid via WhatsApp en X.

Wildplassende meisjes gefilmd
Daarnaast zijn er andere volop gedeelde filmpjes, van stelletjes die wel - zoals het ernaar uitziet - met wederzijdse toestemming seks hebben en meisjes die wildplassen en - waarschijnlijk tegen hun zin - halfnaakt worden gefilmd. Het maken, delen en verspreiden van dergelijke beelden is overigens strafbaar. De politie roept op deze beelden te verwijderen.

Elders in de stad waren er nog rellen op de Albert Cuyp waarbij de ME moest worden ingezet. Een politiepaard raakte daarbij gewond. Toch sprak een politiewoordvoerder van een ’vrij gemoedelijke Koningsdag’ die ondanks de incidenten ’geslaagd is verlopen’.

Tijdens Koningsnacht raakten drie mannen zwaargewond bij een steekpartij op de Prinsengracht. Een groep van zo’n vijftien 17- of 18-jarigen worden hiervoor gezocht. Op de Bloemgracht raakte op Koningsdag zelf een omstander zwaargewond. Hij werd rond 21 uur neergestoken, waarschijnlijk nadat hij probeerde in te grijpen bij een vechtpartij.
mensen worden gefilmd tijdens seks, en plassende mensen ook. Overigens schijnt het verkrachting te zijn geweest...

Bron:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1583089222/gefilmde-seks-koningsdag-amsterdam-mogelijk-verkrachting-politie-doet-onderzoek-naar-massaal-gedeelde-beelden
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_218239243
Ook frappant dat hij al die tijd vast zit terwijl zo'n gore pedo die 14 super jonge kinderen verkracht heeft gewoon lekker thuis mag zitten in voorwaardelijke vrijheid.

Prachtig land :r .
blablablabla
pi_218239648
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 12:38 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Ik zie dat we een D66’er gevonden, “per capita”, zijn het geen blanke mannen.
Dit zijn gewoon de meest recente zaken hier. Wat ik het meest in het oog springend vind is dat dit van nog geen hele week is.

Nog een paar, en bij niet allemaal is duidelijk wat de achtergrond van iemand is, maar bij veroordelingen zetten ze wel foto's erbij meestal.

https://www.oxfordmail.co.uk/news/25310779.man-arrested-alleged-sexual-assault-eastenders-set/
pi_218239656
Moet steeds lachen om deze TT.

"Arson, Murder, and Jaywalking"
pi_218239809
quote:
7s.gif Op donderdag 17 juli 2025 14:51 schreef Evangelion het volgende:
Moet steeds lachen om deze TT.

"Arson, Murder, and Jaywalking"
Ja ik dacht ok shit is pas deel 2 en ik wil de hele box van 9 delen dus wacht ik effe tijdje met meelezen maar ok is wel saai wachten,...
pi_218240608
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2025 10:19 schreef potjecreme het volgende:

[..]
En als het slachtoffer een man is?
En als ze allebei man zijn en de een de ander anaal verkracht terwijl ze beiden onder invloed zijn? De een mss zelfs buiten bewustzijn?
pi_218240754
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2025 16:22 schreef -Spring het volgende:

[..]
En als ze allebei man zijn en de een de ander anaal verkracht terwijl ze beiden onder invloed zijn? De een mss zelfs buiten bewustzijn?
Het gaat in het strafrecht ook niet om man of vrouw, maar om dader en slachtoffer.

En dus in het geval van twee mannen waarbij de een de ander anaal verkracht terwijl ze beiden onder invloed zijn, wordt het onder invloed zijn en daardoor wilsonbekwaam het slachtoffer niet aangerekend, maar wordt bij de dader meegenomen dat hij had moeten voorkomen dat hij door midelengebruik in een situatie kwam waardoor hij het gebrek aan toestemming van het slachtoffer niet (voldoende) kon herkennen en toch seks had met het wilsonbekwame slachtoffer.
pi_218240957
quote:
7s.gif Op donderdag 17 juli 2025 16:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het gaat in het strafrecht ook niet om man of vrouw, maar om dader en slachtoffer.

En dus in het geval van twee mannen waarbij de een de ander anaal verkracht terwijl ze beiden onder invloed zijn, wordt het onder invloed zijn en daardoor wilsonbekwaam het slachtoffer niet aangerekend, maar wordt bij de dader meegenomen dat hij had moeten voorkomen dat hij door midelengebruik in een situatie kwam waardoor hij het gebrek aan toestemming van het slachtoffer niet (voldoende) kon herkennen en toch seks had met het wilsonbekwame slachtoffer.
Dat snap ik. De initiële vraag werd gesteld aan @TheoddDutchGuy. Deze vraag is een vervolg daarop :)
pi_218241049
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 13:04 schreef Elan het volgende:

[..]
Whatever.
Je doet een hoop aannames en vervalt in persoonlijk geneuzel.
Tot nu heb jij alleen maar aannames gemaakt. Verder...hoezo "persoonlijk geneuzel"? Het is een feit dat jij een incel bent. :)

quote:
7s.gif Op donderdag 17 juli 2025 13:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wil je je witte nachten gedrag wel eens ergens anders heen brengen :D
Ik zal wel even een ander uniform aantrekken. Blijkbaar helpt deze met het vleermuisjesmotief niet echt. ;)
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_218242652
quote:
6s.gif Op donderdag 17 juli 2025 11:29 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Of het begon gewoon omdat er 2 geil waren en te lam waren om uberhaupt wakker te blijven. Maar de man is meteen schuldig.
Beiden waren zo dronken dat ze niet in staat waren om toestemming te geven. In ieder geval de vrouw niet op basis van de berichtgeving.

Vervolgens blijkt op de beelden dat de man bovenop ligt en actief is. De vrouw beweegt niet.

Getuigen verklaren dat de vrouw helemaal van de wereld was.

Ik begrijp werkelijk niet dat je hier zo moeilijk over doet.

Heel simpel, als die man roerloos onderop had gelegen en de vrouw bovenop hem aan het berijden was, dan was zij degene geweest die zich had moeten verantwoorden. Heeft niets met seksisme te maken, maar alles met: wie is actief en wie is passief.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter donderdag 17 juli 2025 @ 23:19:08 #11
485843 crew  Jippie
pi_218245422
Geveegd :O
pi_218245714
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 14:50 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Dit zijn gewoon de meest recente zaken hier. Wat ik het meest in het oog springend vind is dat dit van nog geen hele week is.

Nog een paar, en bij niet allemaal is duidelijk wat de achtergrond van iemand is, maar bij veroordelingen zetten ze wel foto's erbij meestal.

https://www.oxfordmail.co.uk/news/25310779.man-arrested-alleged-sexual-assault-eastenders-set/
Het zijn wel heel vaak mannen. :{
Kleur is niet zo interessant, wmb.
pi_218245785
quote:
7s.gif Op donderdag 17 juli 2025 16:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En als de dader 95% van de gevallen een man is, staat dat gewoon los van het slachtoffer. Dat kan zowel man als vrouw zijn.

Er zit iets niets goed bij mannen. Dat ze zo oververtegenwoordigd zijn in dit soort misdrijven.
pi_218245807
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 23:54 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
En als de dader 95% van de gevallen een man is, staat dat gewoon los van het slachtoffer. Dat kan zowel man als vrouw zijn.

Er zit iets niets goed bij mannen. Dat ze zo oververtegenwoordigd zijn in dit soort misdrijven.
Probeer jij maar eens iemand te verkrachten met een schede met huidplooien, dat is niet makkelijk hoor.
-nee-
pi_218245841
quote:
14s.gif Op donderdag 17 juli 2025 23:57 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Probeer jij maar eens iemand te verkrachten met een schede met huidplooien, dat is niet makkelijk hoor.
Vaseline, spuug, kan van alles voor gebruikt worden.
Mannen verkrachten ook mannen, dieren (in sommige culturen) en kinderen.
Ook daar is de dader oververtegenwoordigd man.

Het slachtoffer kan van alles en iedereen zijn. Het daderprofiel is gewoon man.
En daar zit echt wel een probleem hoor.
pi_218245857
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 00:05 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Mannen verkrachten ook mannen, dieren (in sommige culturen) en kinderen.
Ook daar is de dader oververtegenwoordigd man.

Het slachtoffer kan van alles en iedereen zijn. Het daderprofiel is gewoon man.
Ja dit zit een beetje in de natuur ingebakken, denk ik. Macht corrumpeert.
-nee-
pi_218248505
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 23:54 schreef Black_Baron het volgende:

Het lijkt mij vooral een fysieke kwestie. Zowel het gemiddelde krachtsverschil (het is zeldzaam dat een vrouw een gevecht van een man kan winnen en zelfs al kan ze dat, dan zullen de meeste mannen sneller zijn er dus gewoon weg kunnen rennen), als ook dat een man een stijve moet hebben voor penetratie, waar een vrouw dus die stijve bij het slachtoffer voor elkaar moet krijgen. Wat natuurlijk wel kan, maar het is wel een stuk lastiger.
  Moderator vrijdag 18 juli 2025 @ 11:18:47 #18
5428 crew  miss_sly
pi_218248737
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 10:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het lijkt mij vooral een fysieke kwestie. Zowel het gemiddelde krachtsverschil (het is zeldzaam dat een vrouw een gevecht van een man kan winnen en zelfs al kan ze dat, dan zullen de meeste mannen sneller zijn er dus gewoon weg kunnen rennen), als ook dat een man een stijve moet hebben voor penetratie, waar een vrouw dus die stijve bij het slachtoffer voor elkaar moet krijgen. Wat natuurlijk wel kan, maar het is wel een stuk lastiger.
Ik denk dat het juist die fysieke reactie is die het mogelijk maakt om een man te verkrachten. Als je maar goed genoeg weet wat je kunt doen om een stijve te laten krijgen, kan dat ook zeker als de man het eigenlijk niet wil. Want dat is de fysieke reactie op bepaalde handelingen. Toch?
Het is alleen dan niet officieel verkrachting omdat hij niet wordt binnengedrongen, maar gedwongen wordt binnen te dringen. Het is wel ernstig grensoverschrijdend en niet minder ernstig dan verkracht worden. Een man kan daaraast ook verkracht worden, natuurlijk. En ook bij een man kan er dan sprake zijn van wilsonbekwaamheid (door middelengebruik) en is hij dus slachtoffer.
pi_218249108
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 23:49 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Het zijn wel heel vaak mannen. :{
Kleur is niet zo interessant, wmb.
Voor sommige maakt de kleur schijnbaar wel uit.
En als het vrouwen zijn, wordt het vaak niet als pedofilie gezien. Komt vaak genoeg voor dat een lerares iets met een leerling doet/heeft.
pi_218254558
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 11:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik denk dat het juist die fysieke reactie is die het mogelijk maakt om een man te verkrachten. Als je maar goed genoeg weet wat je kunt doen om een stijve te laten krijgen, kan dat ook zeker als de man het eigenlijk niet wil. Want dat is de fysieke reactie op bepaalde handelingen. Toch?
Het is alleen dan niet officieel verkrachting omdat hij niet wordt binnengedrongen, maar gedwongen wordt binnen te dringen. Het is wel ernstig grensoverschrijdend en niet minder ernstig dan verkracht worden. Een man kan daaraast ook verkracht worden, natuurlijk. En ook bij een man kan er dan sprake zijn van wilsonbekwaamheid (door middelengebruik) en is hij dus slachtoffer.
Ik bedoel niet te zeggen dat het onmogelijk is, maar minder makkelijk.

Natuurlijk speelt ook wel een rol dat mannen sneller gemiddeld gezien sneller geneigd zijn tot fysiek geweld (en verkrachting is primair een geweldsdelict) en vrouwen sneller tot psychisch geweld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')