abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218236870

Crowdfunding is hot! In 2022 is in Nederland 1,08 miljard euro via crowdfunding opgehaald. Dat is een groei van 48% ten opzichte van een jaar eerder. Niet eerder werd in een jaar tijd zoveel met crowdfunding gefinancierd.(bron).

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding (Crowdfinance)
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald. We bespreken projecten van de volgende in Nederland gevestigde crowdfundingplatformen:

Crowdfundingplatformen met ECSP vergunning
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Samen In Geld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Horeca Crowdfunding Nederland (HCN), leningen voor horeca.
Waarde voor je Geld (WvjG), leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
NLinvesteert (NLI), een platform voor zakelijke financiering waaronder crowdfunding.
Duurzaam Investeren (DI), combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
Lenderspender (LS), peer-to-peer lending.
October (OCT), platform voor MKB-financieringen in continentaal Europa.
One Planet Crowd (OPC), groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
Voordegroei (VDG), leningen voor MKB.
Crowd About Now (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
Lendahand (LDH), investeren in opkomende economieën.
Crowd Real Estate (CRE), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.

Crowdfundingplatformen KOM Group
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
Capital Circle (CC), leningen voor MKB.

Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resultaten crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Webinars zekerheden
SPOILER
Webinar box3 belastingwetgeving
SPOILER
Exitstrategieën platformen
SPOILER
Informatie Kifid
SPOILER
Crowdfundingplatformen zonder nieuw aanbod:
SPOILER
Statistieken
SPOILER
Nominale en effectieve rente
SPOILER
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
Pecunia non olet
pi_218237311
Korlopende, kleine, materieel gedekte. 2e hypotheek

Collin CF

Linkje

SPOILER
pi_218237404
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 10:51 schreef Jaco078 het volgende:
Korlopende, kleine, materieel gedekte. 2e hypotheek

Collin CF

Linkje

SPOILER
Waar komt die verbouwing van een vakantiewoning ineens om de hoek zeilen na die pitch, of kan ik gewoon niet zo goed begrijpend lezen?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_218237452
quote:
7s.gif Op donderdag 17 juli 2025 11:00 schreef nostra het volgende:

[..]
Waar komt die verbouwing van een vakantiewoning ineens om de hoek zeilen na die pitch, of kan ik gewoon niet zo goed begrijpend lezen?
Ze verbouwen m.i. het woonhuis, niet een vakantiewoning..

Twaalf ambachten, dertien ongelukken?
Ik wens de investeerders er veel plezier mee. :7
Pecunia non olet
pi_218237584
Die huizen die in die straat in Domburg te koop staan verschillen wel veel in prijs zeg. Ik snap dat de ene af is en de ander niet, maar het verschil is wel groot.

https://www.funda.nl/zoek(...)at-beatrixstraat%22]

Overigens niet te vergelijken met het huis waar het in de pitch om gaat hoor.
pi_218237671
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2025 11:12 schreef eenjongen... het volgende:
Die huizen die in die straat in Domburg te koop staan verschillen wel veel in prijs zeg. Ik snap dat de ene af is en de ander niet, maar het verschil is wel groot.

https://www.funda.nl/zoek(...)at-beatrixstraat%22]

Overigens niet te vergelijken met het huis waar het in de pitch om gaat hoor.
Het lijkt mij dat de WOZ een goede indicatie is. Die is 974K per 1-1-24.

Van schepen heb ik geen verstand. 1ste hypo is 570K. Dus hier zal toch 820K uitkomen. De boot wordt te koop gezet voor 1595K.
De 250K zullen we dan toch wel terugkrijgen?

[ Bericht 3% gewijzigd door Fredericm op 17-07-2025 11:25:45 ]
pi_218237688
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 10:03 schreef obligataire het volgende:
Een nieuwe borgsteller bij HCN zie ik........... dat mocht ook wel een keer.
Die is niet nieuw, was ook al de borgsteller bij eerdere geborgde projecten in de provincies Groningen en Friesland. O.a. bij The Blokes in Groningen uit juni 2021 waar ik in zat, maar ook Double FF Leeuwarden, Friends en La Bamba 2.0 (laatste 2 allebei Groningen) en recenter De Ulesprong St. Nicolaasga. Is ook onderdeel van VHC en gevestigd in Friesland. Bij welke VHC leverancier ze afnemen en dus wie de borgsteller is zal afhangen van waar het horecabedrijf gevestigd is. Blijkbaar zijn er niet zo heel veel geborgde projecten in de noordelijke provincies dat deze niet zo vaak borgsteller is.

Ander HCN nieuws, Fat Phill's Amsterdam al vol in de voorverkoop.
pi_218237718
Non publieke funding CCF.

SPOILER
Edit: Was al gedeeld zie ik nu...

[ Bericht 0% gewijzigd door gaanmetdiebanaan op 17-07-2025 11:29:11 ]
  donderdag 17 juli 2025 @ 11:32:00 #9
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_218237767
quote:
14s.gif Op donderdag 17 juli 2025 11:23 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

SPOILER
Had het project al mee gepakt. Zag het niet staan bij toekomstig.

Nu bergrijp ik het. Non publieke funding.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_218237772
quote:
14s.gif Op donderdag 17 juli 2025 11:23 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

SPOILER
Als je de oude pitch en de nieuwe pitch naast elkaar zet zie ik toch wel wat pijnpunten (zie verschil vr. pr. en schijnbaar verhoging 1ste hypothecaire inschrijving)

SPOILER
SPOILER
Taxaties en vraagprijzen van schepen blijken keer op keer toch een enorm volatiele markt.

edit: boot gevonden die te koop staat:
https://nl.yachtworld.com(...)0-flybridge-9597946/

[ Bericht 0% gewijzigd door impact9 op 17-07-2025 11:37:58 ]
pi_218238004
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 11:05 schreef obligataire het volgende:
Ze verbouwen m.i. het woonhuis, niet een vakantiewoning..
Perceel kent zowel huisnummer 9 en 9A, dat laatste is waarschijnlijk het deel vakantiehuis dat verbouwd wordt, maar het staat er wel wat bijzonder en roept wel wat vragen op. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze die verbouwing NU gaan doen, precies bij aanvang van het vakantieseizoen?
pi_218238015
SIG je Lagedijk R'dam ook alweer fast vol,
pi_218238024
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 11:20 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Die is niet nieuw, was ook al de borgsteller bij eerdere geborgde projecten in de provincies Groningen en Friesland. O.a. bij The Blokes in Groningen uit juni 2021 waar ik in zat, maar ook Double FF Leeuwarden, Friends en La Bamba 2.0 (laatste 2 allebei Groningen) en recenter De Ulesprong St. Nicolaasga. Is ook onderdeel van VHC en gevestigd in Friesland. Bij welke VHC leverancier ze afnemen en dus wie de borgsteller is zal afhangen van waar het horecabedrijf gevestigd is. Blijkbaar zijn er niet zo heel veel geborgde projecten in de noordelijke provincies dat deze niet zo vaak borgsteller is.
Ik had deze zelf nog niet eerder gezien, bij 'mijn' projecten zag ik steeds dezelfde naam. Goed om te weten dat het onderdeel is van VHC, want qua spreiding van risico had ik toch liever een hele nieuwe partij gezien als borgsteller.
Pecunia non olet
pi_218238055
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 11:32 schreef impact9 het volgende:

[..]
Als je de oude pitch en de nieuwe pitch naast elkaar zet zie ik toch wel wat pijnpunten (zie verschil vr. pr. en schijnbaar verhoging 1ste hypothecaire inschrijving)

SPOILER
SPOILER
Taxaties en vraagprijzen van schepen blijken keer op keer toch een enorm volatiele markt.

edit: boot gevonden die te koop staat:
https://nl.yachtworld.com(...)0-flybridge-9597946/
Als de boot deze maand niet verkocht wordt kan je gevoeglijk wachten tot volgend voorjaar om een redelijke prijs te scoren
Typisch een geval van hand overspeelt ik blijf er van af.
pi_218238110
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 12:17 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Als de boot deze maand niet verkocht wordt kan je gevoeglijk wachten tot volgend voorjaar om een redelijke prijs te scoren
Staat ook al bijna 3 jaar te koop..
pi_218238123
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 12:24 schreef impact9 het volgende:

[..]
Staat ook al bijna 3 jaar te koop..
Misschien moeten ze eens bij de firma JOGO informeren hoe je een dergelijk probleem oplost _O-
Pecunia non olet
pi_218238212
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 12:17 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Idem, bootje had al verkocht moeten zijn dit vaarseizoen, na het seizoen wordt het een mogelijk een outlet-verkoopje. Kreet uit het artikel Koop een boot en werk je dood
of Koop een boot en betaal je .........
Zie bijgevoegd artikel uit de DPG pers van gisteren

Jachthavens vergrijzen, jeugd kiest de sloep en sup: ‘Dertigers zie je hier bijna niet’
SPOILER
pi_218238453
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 12:12 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik had deze zelf nog niet eerder gezien, bij 'mijn' projecten zag ik steeds dezelfde naam. Goed om te weten dat het onderdeel is van VHC, want qua spreiding van risico had ik toch liever een hele nieuwe partij gezien als borgsteller.
De website geeft aan dat een samenwerkingsverband is tussen vier zelfstandige horeca groothandels, misschien is "onderdeel van" dan niet de juiste benaming.

Ik heb het in begin een beetje, zeg zo iets langer dan het eerste jaar, bijgehouden. Bij de eerste 23 geborgde projecten waren er al 8 van deze noordelijke borgsteller en 15 van die andere. Van deze uit het eerste jaar is in ieder geval The Blokes al vervroegd afgelost, zal een andere noordelijke met 48 maanden looptijd uit juni 2021 ook afgelost zijn (tenzij veel maanden corona verlenging) en degenen met 60 maanden nog hooguit 1 tot 1,5 jaar lopen. Als ik zo de lijst met geborgde projecten doorloop en kijk naar de plaatsnaam (als die in de projectnaam staat) zijn er in ieder geval nog 8 andere noordelijke projecten daarna geweest, Bij de geborgde projecten van deze noordelijke borgsteller zal dus aanzienlijk minder nog openstaan, maar deze brogsteller is dan ook kleiner dan die andere, alles naar verhouding.

Ik heb geloof ik ooit 1 keer een andere gezien, bij https://horecacrowdfundin(...)uin-geborgd-g9nweq9m . Dat was denk ik iets eenmaligs en specifiek voor Kijkduin.
pi_218238494
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 11:20 schreef Soulfreak het volgende:
Ander HCN nieuws, Fat Phill's Amsterdam al vol in de voorverkoop.
Ja, hier ook nog een keer meegedaan, maar nu even genoeg Fat Phill's.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Best pilot in history
pi_218238651
quote:
7s.gif Op donderdag 17 juli 2025 13:01 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja, hier ook nog een keer meegedaan, maar nu even genoeg Fat Phill's.
Ik heb er ook eentje en op zich zou ik er best nog eentje bij willen/kunnen hebben, alleen nu even niet, zit weer even aan mijn max qua beschikbaar teruggekomen gelden. Daarom had ik mijn automatisch bevestigen nadat dit verlopen was nog niet opnieuw ingesteld, misschien later deze maand of volgende maand weer aanzetten.

Maar het laat wel weer zien dat je bij dit soort bedragen best vaak geen kans maakt zonder automatisch bevestigen, ook het vorige HCN project (Mesa Mesa Amsterdam) was al vol voor de openingstijd van 12:00 uur.
pi_218238666
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 13:16 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Ik heb er ook eentje en op zich zou ik er best nog eentje bij willen/kunnen hebben, alleen nu even niet, zit weer even aan mijn max qua beschikbaar teruggekomen gelden. Daarom had ik mijn automatisch bevestigen nadat dit verlopen was nog niet opnieuw ingesteld, misschien later deze maand of volgende maand weer aanzetten.

Maar het laat wel weer zien dat je bij dit soort bedragen best vaak geen kans maakt zonder automatisch bevestigen, ook het vorige HCN project (Mesa Mesa Amsterdam) was al vol voor de openingstijd van 12:00 uur.
Je kan de bevestigingsmail ook gewoon negeren, het is opt-in, geen opt-out.
Best pilot in history
pi_218238675
Sig.
Krap bij Kas heeft 1 termijntje betaald van (bij mij) 2 projecten. Staan voor deze projecten nog 2 termijnen open.
pi_218238737
quote:
12s.gif Op donderdag 17 juli 2025 12:34 schreef peterc het volgende:

[..]
Idem, bootje had al verkocht moeten zijn dit vaarseizoen, na het seizoen wordt het een mogelijk een outlet-verkoopje. Kreet uit het artikel Koop een boot en werk je dood
of Koop een boot en betaal je .........
Zie bijgevoegd artikel uit de DPG pers van gisteren

Jachthavens vergrijzen, jeugd kiest de sloep en sup: ‘Dertigers zie je hier bijna niet’
SPOILER
Zit inmiddels vol. Wordt in elk geval de huidige lening netjes afgelost en laat ik het vervolg aan een ander.
pi_218238773
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 13:16 schreef Soulfreak het volgende:

[..]

Ik heb deze ook nog meegenomen. Maar de volgende laat ik lopen. Anders wordt het een soort Wok to go. Daar heb ik er ook genoeg van 😉
pi_218238777
quote:
7s.gif Op donderdag 17 juli 2025 13:17 schreef nostra het volgende:

[..]
Je kan de bevestigingsmail ook gewoon negeren, het is opt-in, geen opt-out.
I know. Maar dan bestaat er de kans dat de verleiding om een project dan toch mee te nemen te groot is en ik alsnog investeer om dan later wel te zien zien welke spaarrekening ik tijdelijk ga plunderen. :) Het is dus een beetje zelfbescherming. En misschien ook een beetje uit sociaal oogpunt dat het hierdoor minder snel zo is dat maar 50% wordt toegekend aan degenen die wel automatisch bevestigen hebben ingesteld.
pi_218238888
De hapering van het smulhuis is snel opgelost met een duwtje op de choke.
Best pilot in history
pi_218238933
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 13:29 schreef Erinco71 het volgende:

[..]
Ik heb deze ook nog meegenomen. Maar de volgende laat ik lopen. Anders wordt het een soort Wok to go. Daar heb ik er ook genoeg van 😉
Van die Wokjes heb ik er ook genoeg, geen probleem mee, die (in ieder geval die ik heb) betalen netjes, er zijn er zelfs al 4 helemaal afgelost, nog 4 lopend.
Van Pavarotti heb ik er nog meer plus nog enkele anderen van dezelfde leningnemer, ook zonder problemen. Daarvan las ik eerder dit jaar in een interview dat hij in ieder geval dit jaar geen nieuwe restaurants wil openen maar focussen op degenen die hij nu heeft.
pi_218238971
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 13:40 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Van die Wokjes heb ik er ook genoeg, geen probleem mee, die (in ieder geval die ik heb) betalen netjes, er zijn er zelfs al 4 helemaal afgelost, nog 4 lopend.
Van Pavarotti heb ik er nog meer plus nog enkele anderen van dezelfde leningnemer, ook zonder problemen. Daarvan las ik eerder dit jaar in een interview dat hij in ieder geval dit jaar geen nieuwe restaurants wil openen maar focussen op degenen die hij nu heeft.
Ze betalen inderdaad allemaal netjes op tijd. Evenals Pavarotti. Maar ik wil iets meer aan risicospreiding doen.
pi_218239679
https://www.collincrowdfu(...)ig-magical-cookbook/

Ongeacht het negatief eigen vermogen word ik wel heel vrolijk van deze
pi_218240871
Bonus als je bij Crowdrealestate investeer.

Profiteer nu van een investeringsbonus
Ter ere van ons 10-jarig bestaan introduceert Crowdrealestate een tijdelijke aanbieding waarbij u een investeringsbonus, ofwel een cashback ontvangt. De aanbieding is van toepassing op de eerstvolgende investering van zowel nieuwe als bestaande investeerders in ons platform. Hiermee kunt u extra voordeel behalen bovenop de vaste rentevergoeding van de projecten.

U ontvangt een bedrag tot ¤ 1.000 terug op uw eerstvolgende investering. Het bedrag wordt automatisch uitgekeerd nadat het project volledig is gefinancierd en van start is gegaan.

Cashback: Zo werkt het
Omdat Crowdrealestate onlangs 10 jaar is geworden, ontvangt u tijdens de aanbiedingsperiode eenmalig een cashback tot ¤ 1.000 op uw eerste investering. Zodra u investeert in een project, wordt de bonus automatisch voor u gereserveerd en uitgekeerd nadat het project van start is gegaan. De hoogte van de bonus is afhankelijk van de omvang van uw investering. U hoeft hiervoor geen extra stappen te ondernemen; de bonus wordt rechtstreeks aan u toegekend. Zo levert een investering van ¤ 5.000 u naast de vaste rente ook ¤ 125 extra op. Dit is een directe bonus van 2,5% bovenop het vaste rendement. Bekijk in het onderstaande overzicht welk bedrag bij uw investering hoort.

Bekijk voor meer informatie de algemene voorwaarden van de cashbackaanbieding.

Investeringsbedrag

Bedrag cashback

Percentage cashback

¤ 500 - ¤ 999

¤ 25,00

2,5% - 5,0%

¤ 1.000 – ¤ 2.499

¤ 50,00

2,0% - 5,0%

¤ 2.500 – ¤ 4.999

¤ 75,00

1,5% - 3,0%

¤ 5.000 – ¤ 9.999

¤ 125,00

1,25% - 2,5%

¤ 10.000 – ¤ 24.999

¤ 250,00

1,0% - 2,5%

¤ 25.000 – ¤ 99.999

¤ 500,00

0,5% - 2,0%

¤ 100.000 of meer

¤ 1.000,00

1,0%
pi_218240949
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 14:54 schreef Jaco078 het volgende:

Is inderdaad wel een aardig project. Ik wil ook wel mee doen. Is wel een project waar een linkje op fok welkom is anders wordt meedoen moeilijk met zo een laag leenbedrag.
pi_218241482
"blij gemaakt" met een dode mus (nou dat ook weer niet want was overduidelijk een fout, GVE is niet gewoon met verstrekken updates en ja als het dan een keer gebeurd is het nogal lastig om de juiste info in 1x te verstrekken:

SPOILER
En zojuist:

SPOILER
pi_218241789
quote:
7s.gif Op donderdag 17 juli 2025 16:47 schreef Collin63 het volgende:

Ter ere van ons 10-jarig bestaan introduceert Crowdrealestate een tijdelijke aanbieding waarbij u een investeringsbonus, ofwel een cashback ontvangt. De aanbieding is van toepassing op de eerstvolgende investering van zowel nieuwe als bestaande investeerders in ons platform. Hiermee kunt u extra voordeel behalen bovenop de vaste rentevergoeding van de projecten.

U ontvangt een bedrag tot ¤ 1.000 terug op uw eerstvolgende investering. Het bedrag wordt automatisch uitgekeerd nadat het project volledig is gefinancierd en van start is gegaan.

Omdat Crowdrealestate onlangs 10 jaar is geworden, ontvangt u tijdens de aanbiedingsperiode eenmalig een cashback tot ¤ 1.000 op uw eerste investering. Zodra u investeert in een project, wordt de bonus automatisch voor u gereserveerd en uitgekeerd nadat het project van start is gegaan. De hoogte van de bonus is afhankelijk van de omvang van uw investering. U hoeft hiervoor geen extra stappen te ondernemen; de bonus wordt rechtstreeks aan u toegekend. Zo levert een investering van ¤ 5.000 u naast de vaste rente ook ¤ 125 extra op. Dit is een directe bonus van 2,5% bovenop het vaste rendement. Bekijk in het onderstaande overzicht welk bedrag bij uw investering hoort.

Investeringsbedrag

Bedrag cashback

Percentage cashback

¤ 500 - ¤ 999

¤ 25,00

2,5% - 5,0%

¤ 1.000 – ¤ 2.499

¤ 50,00

2,0% - 5,0%

¤ 2.500 – ¤ 4.999

¤ 75,00

1,5% - 3,0%

¤ 5.000 – ¤ 9.999

¤ 125,00

1,25% - 2,5%

¤ 10.000 – ¤ 24.999

¤ 250,00

1,0% - 2,5%

¤ 25.000 – ¤ 99.999

¤ 500,00

0,5% - 2,0%

¤ 100.000 of meer

¤ 1.000,00

1,0%
procentueel is 25 euro cashback op een investering van 500 euro het gunstigst.
pi_218241862
quote:

Investeringsbedrag

Bedrag cashback

Percentage cashback

¤ 500 - ¤ 999

¤ 25,00

2,5% - 5,0%

¤ 1.000 – ¤ 2.499

¤ 50,00

2,0% - 5,0%

¤ 2.500 – ¤ 4.999

¤ 75,00

1,5% - 3,0%

¤ 5.000 – ¤ 9.999

¤ 125,00

1,25% - 2,5%

¤ 10.000 – ¤ 24.999

¤ 250,00

1,0% - 2,5%

¤ 25.000 – ¤ 99.999

¤ 500,00

0,5% - 2,0%

¤ 100.000 of meer

¤ 1.000,00

1,0%
Ik krijg aygodutch vibes met dergelijke cashbacks.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_218241870
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 17:58 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
procentueel is 25 euro cashback op een investering van 500 euro het gunstigst.
Of 50 euro op een investering van 1000 euro.
pi_218241939
quote:
Netjes, tot en met 30 september. Jammer dat-ie niet cumuleert.
Best pilot in history
pi_218242076
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 17:36 schreef Januit het volgende:
"blij gemaakt" met een dode mus (nou dat ook weer niet want was overduidelijk een fout, GVE is niet gewoon met verstrekken updates en ja als het dan een keer gebeurd is het nogal lastig om de juiste info in 1x te verstrekken:

SPOILER
En zojuist:

SPOILER
Wat voor bedrag had je geïnvesteerd als jij 116k zou krijgen...
quote:
In navolging op onze laatste update van april 2025 wordt de veilingopbrengst van ¤116.831,55 aan u uitgekeerd.
pi_218242498
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 14:54 schreef Jaco078 het volgende:

Dit lijkt qua zekerheden inderdaad wel een aardig projectje.
Wat ik oprecht niet van Collin begrijp is dat je genoegen neemt met stukken als een opgave van de openstaande schuld per 31-12-2023! Is het van groot belang? Nee, zeker niet maar ik begrijp echt niet dat je dergelijke stukken niet verlangt per minimaal 31-12-2024.
pi_218242677
Bij WvjG staat nu het volgende project open, reeds 52% ingelegd;
12 maanden
9,5%
1e hypotheek
rente wordt volledig mee gefinancierd en bouwdepot blijft achter bij WvjG
https://waardevoorjegeld.nl/investeren/archimedesweg

Daarnaast vind ik het Prikbord bij WvjG wel leuk, hier kan je voor een laag bedrag jouw lopende projecten aanbieden mocht je er vanaf willen. Wat ik zie is dat dit reeds meermaals succesvol is gedaan.
pi_218243061
RealEsateMasterclass mannetjes geven me sowieso een Jordan Peterson vibe, ik laat hem gaan.
Best pilot in history
pi_218243474
quote:
7s.gif Op donderdag 17 juli 2025 20:15 schreef nostra het volgende:
RealEsateMasterclass mannetjes geven me sowieso een Jordan Peterson vibe, ik laat hem gaan.
Vind Real Estate masterclass ook totaal niet passen bij WvjG.
pi_218244639
quote:
Daarnaast vind ik het Prikbord bij WvjG wel leuk, hier kan je voor een laag bedrag jouw lopende projecten aanbieden mocht je er vanaf willen. Wat ik zie is dat dit reeds meermaals succesvol is gedaan.
Lijkt me een mooie optie: Goed lopend project oppakken dat nog tot en met november loopt. Hoeft je geld maar een maandje op een spaarrekening te laten suffen. En dan heb je de fiscale peildatum. En in Januari weer in crowdfunding steken.

Kan niet wachten totdat andere platformen ook deze optie gaan bieden.

Misschien nog een mooiere optie: De doos van Pandora. De mogelijkheid om default leningen tegen een laag bedrag over te mogen nemen.
pi_218244786
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 18:26 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Wat voor bedrag had je geïnvesteerd als jij 116k zou krijgen...
[..]

Haha ja zo kan je hem ook lezen, nee dat bedrag klopt wel maar dat is de opbrengst welke dan verdeeld is onder alle investeerders. Maar dat was in april al gedaan en dat werd nu pas in een update geplaatst dus beetje mosterd na de maaltijd.
pi_218244871
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 22:07 schreef Crowdyfunder het volgende:

[..]
Lijkt me een mooie optie: Goed lopend project oppakken dat nog tot en met november loopt. Hoeft je geld maar een maandje op een spaarrekening te laten suffen. En dan heb je de fiscale peildatum. En in Januari weer in crowdfunding steken.

Kan niet wachten totdat andere platformen ook deze optie gaan bieden.

Misschien nog een mooiere optie: De doos van Pandora. De mogelijkheid om default leningen tegen een laag bedrag over te mogen nemen.
Secondary market is vrij gebruikelijk bij buitenlandse platforms. Je kan er wat leuks oppakken als mensen cash nodig hebben inderdaad. En het is gunstig voor Box3, want dat is blijkbaar de marktwaarde.
Best pilot in history
pi_218246704
Nou de tt kan alsnog de prullenbak in, Collin gister 4 projecten aangekondigd en GVE 3
pi_218247341
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 07:53 schreef eenjongen... het volgende:
Nou de tt kan alsnog de prullenbak in, Collin gister 4 projecten aangekondigd en GVE 3
Even het werk opschonen voor de vakantie.
Best pilot in history
pi_218248564
Çemrek Holding B.V. 2
¤ 535.000 | 8,5 % rente | 24 maanden | Investeerders:
https://www.collincrowdfund.nl/%c3%a7emrek-holding-b-v-2/

Staat nu open.
Met een 1e hypotheek maar zeker niet risicoloos en vooral door de niet aanwezige vergunningen.
Wel voor mijn basis bedrag meegenomen.
pi_218248575
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 11:04 schreef Horsemen het volgende:
Çemrek Holding B.V. 2
¤ 535.000 | 8,5 % rente | 24 maanden | Investeerders:
https://www.collincrowdfund.nl/%c3%a7emrek-holding-b-v-2/

Staat nu open.
Met een 1e hypotheek maar zeker niet risicoloos en vooral door de niet aanwezige vergunningen.
Wel voor mijn basis bedrag meegenomen.
Ook meegenomen

Daarmee eindelijk goud bij collin.
pi_218248595
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 11:05 schreef eenjongen... het volgende:

[..]
Ook meegenomen
En vol.
Een investeerder met een bedrag van ¤160.500,-
pi_218248697
quote: