Dirty bastards. Bij lezen titel dacht ik dat het artikel zou gaan over het afsluiten van routes door de gemeente die veel door navigatie apparatuur gekozen werd voor kortste routes. Blijkt dat de bewoners zelf iets flikken hier.quote:Zandvoort is niet blij met navigatietruc van inwoners en plaatst borden
Inwoners van de Parkbuurt in Zandvoort zijn zo klaar met verkeersdrukte en parkeeroverlast dat ze hun straten regelmatig digitaal afsluiten in navigatie-apps. De gemeente is niet te spreken over de 'guerrilla-actie' van de inwoners en heeft nu meerdere borden geplaatst met daarop de tekst 'navigatie uit', om bezoekers toch richting parkeerterreinen te loodsen.
Navigatie-apps als Google Maps hebben een functie waarin mensen zelf meldingen kunnen doen van verkeerssituaties als een ongeval of een wegafsluiting. Als genoeg mensen eenzelfde situatie melden, neemt de app die informatie over. Volgens de regionale omroep NH melden tientallen inwoners van de Parkbuurt op drukke dagen dat hun straten afgesloten zijn, om dagjesmensen te weren uit de wijk.
Wethouder Gert-Jan Bluijs vindt dat de bewoners van de Parkbuurt andere wijken met verkeersproblemen opzadelen. "Ik snap dat daar af en toe geen plek is en dat er wel eens zoekverkeer rijdt, maar dit kan echt niet. Je verplaatst zo de overlast naar andere wijken. Je creëert chaos."
Als reactie heeft hij daarom borden bij de toegangswegen van Zandvoort laten plaatsen met de tekst: 'Navigatie uit, P-route volgen'. De tekst wordt weergegeven in het Nederlands en Duits.
Open voor pakketbezorgers
"We sluiten de buurt niet de hele week, alleen tijdens heel drukke weekenden. Van vrijdag tot en met maandag", legt een buurtbewoner uit, die anoniem wil blijven. "Doordeweeks zijn we 'open', voor pakketbezorgers bijvoorbeeld en gasten."
De anonieme inwoner is niet van plan om te stoppen met het afsluiten van wegen in de navigatie-apps. "De gemeente houdt ons al heel lang aan het lijntje en we zijn dat zat. We houden dit vol, totdat ze eens echt actie ondernemen."
Egoïsme is het nieuwe karakter. NIMB.quote:Op woensdag 16 juli 2025 23:14 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Dirty bastards. Bij lezen titel dacht ik dat het artikel zou gaan over het afsluiten van routes door de gemeente die veel door navigatie apparatuur gekozen werd voor kortste routes. Blijkt dat de bewoners zelf iets flikken hier.
NIMBY bedoel je denk ikquote:Op woensdag 16 juli 2025 23:18 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Egoïsme is het nieuwe karakter. NIMB.
Toegegeven, Eendrachtsplein heeft / is een metrostation.quote:Op woensdag 16 juli 2025 23:21 schreef Mikeytt het volgende:
Doen wij ook weleens hier in Rotterdam, vooral rondom het eendrachtsplein bij evenementenEen keer had iemand zelf een hek neergezet
![]()
Weg met die teringdrukte. Mensen nemen de benenwagen en het ov maar.
Letterlijk meerdere metro's, meerdere trams en een bus... Snap niet wat men er in grote getale met de auto te zoeken heeftquote:Op woensdag 16 juli 2025 23:28 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Toegegeven, Eendrachtsplein heeft / is een metrostation.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op woensdag 16 juli 2025 23:18 schreef Armani XL het volgende:
Op een toeristische plek wonen en dan boos zijn dat er toeristen komen.
Succes dan met het vinden van een P-plekquote:Op woensdag 16 juli 2025 23:23 schreef Mikeytt het volgende:
[ afbeelding ]
^
Alsof dit gaat helpen. Men, waaronder ik, vertrouwen alleen google maps.
En dat schrijf je, in een topic dat gaat over hoe mensen Maps manipuleren om zo het verkeer te beïnvloeden. Uh, okequote:Op woensdag 16 juli 2025 23:23 schreef Mikeytt het volgende:
[ afbeelding ]
^
Alsof dit gaat helpen. Men, waaronder ik, vertrouwen alleen google maps.
Ook toen dat nummer uitkwam, reed er alleen nog een Sprinter naar Zandvoort.quote:
Niet alleen dat.quote:Op woensdag 16 juli 2025 23:18 schreef Armani XL het volgende:
Het grote verschil met vroeger is dat er nu bij elke kermis of ijsbaan gigantische takkeherrie uit de bassboxen moet komen. Als ze die nu eens thuislaten, nemen de klachten met 90% af.quote:Op donderdag 17 juli 2025 10:06 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Niet alleen dat.
We hebben hier kermis gehad .
Gelijk paar ouwe wijfen die janken .
Zijn zeker hun eigen tijd vergeten .
Wow wat een probleem voor die week dat er staat.
Of in Schiedam de winter festival van twee weken per jaar.
Een schaatsbaan bij de gemeente huis.
Ook ouwe jankers die er last van hadden.
Moest het na jaren op eens naar de buiten zijde (industrie)
Wel geen ouder nog kind daar heen gingen.
Leuk toch dat egoïsme we hebben.
Zijn zeker ook nog vvd stemmers
Eens. Ook mee eens dat de gemeente best actie mag ondernemen voor en tegen die bewoners.quote:Op woensdag 16 juli 2025 23:18 schreef Armani XL het volgende:
quote:Op donderdag 17 juli 2025 03:09 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik ook maar het kan nog veel creatiever (en pragmatischer):
Bekijk deze YouTube-video
Dat is altijd al geweest .quote:Op donderdag 17 juli 2025 10:17 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het grote verschil met vroeger is dat er nu bij elke kermis of ijsbaan gigantische takkeherrie uit de bassboxen moet komen. Als ze die nu eens thuislaten, nemen de klachten met 90% af.
Misschien beter je kind leren te kijken voordat hij de weg oversteekt.quote:Op donderdag 17 juli 2025 11:32 schreef Akathisia het volgende:
Eerste post op Tweakers:
Als initiatiefnemer van deze actie kan ik jullie melden dat ik, en vele met mij, al 4 jaar lang de gesprekken voeren met Gemeente Zandvoort, zonder enig resultaat. We dragen de gemeente vele oplossingen voor maar we worden niet serieus genomen. Een wethouder die ons wegzet als “eigen rechtertjes” en “zeurpieten” zonder echt naar het probleem te kijken, dan ben je veel bewoners verloren.
Mijn zoontje van 5 is kort geleden bijna aangereden door hardrijdend verkeer, en geloof mij; het is dat hij weggetrokken werd vanaf (notabenen) de stoep, anders was Zandvoort al eerder landelijk nieuws.
Als bewoners die genegeerd worden door de gemeente, lijmen ons niet vast op de weg, staan niet met fakkels voor de deur van de wethouder, maar hebben deze ludieke actie opgezet. Proportioneel, binnen de wettelijke kaders, met een beetje hulp van een Google API en Python.
Een wethouder die totaal de plank misslaat als reactie voor de landelijke pers en een beetje vol zelfvertrouwen zegt; we zijn in gesprek met Google om deze ellende op te lossen zonder ook maar enig reactie op de kern van het probleem… dan sla je de plank heel erg mis…
Gemeente Zandvoort heeft nu maatregelen getroffen (wat wij al jaren hebben aangegeven) en we geven dit als bewoners ook echt wel een kans om te kijken of het ook helpt. De blokkades op o.a Google zijn opgeheven, maar zoals vermeld in diverse media; als het wederom verkeersonveilig wordt en de gemeente grijpt niet in… dan staat er een digitaal peloton klaar die binnen 10 min bepaalde straten weer digitaal dichtgooien op de navigatie apps, want dat heeft aantoonbaar zijn vruchten afgeworpen.
Herkenbaar. Hier hebben we jaarlijks 8 wekenlang de Kasteeltuinconcerten, plus meerdere evenementen rondom het kasteel. Maar naast het kasteel is 1 rijtje woningen, zo'n 4 of 5 huizen, waarvan 1 persoon als hobby 'klagen' heeft. En die persoon wist dit toen hij besloot daar te gaan wonen. Bepaalde evenementen mogen nu niet meer en zijn verplaatst naar gebieden met veel meer omwonenden, die, gek genoeg, niet klagen.quote:Op donderdag 17 juli 2025 10:06 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Niet alleen dat.
We hebben hier kermis gehad .
Gelijk paar ouwe wijfen die janken .
Zijn zeker hun eigen tijd vergeten .
Wow wat een probleem voor die week dat er staat.
Of in Schiedam de winter festival van twee weken per jaar.
Een schaatsbaan bij de gemeente huis.
Ook ouwe jankers die er last van hadden.
Moest het na jaren op eens naar de buiten zijde (industrie)
Wel geen ouder nog kind daar heen gingen.
Leuk toch dat egoïsme we hebben.
Zijn zeker ook nog vvd stemmers
quote:
Moeilijk he, lezen?quote:anaf (notabenen) de stoep
Straks verhuizen ze naar het platteland, en klagen dan dat het naar poep stinkt als de mest uitgereden moet worden.quote:Op donderdag 17 juli 2025 10:50 schreef Irritatie100 het volgende:
Deze mensen woonden zeker eerst in Hoofddorp en klaagden daar dat er zoveel vliegtuigen vlogen?
Ik neem aan dat er relatief veel PC Hoofd tractoren en Porsches tussen zitten .... die knal je gewoon ergens op de stoep joh ..... boeiuh .....quote:Op donderdag 17 juli 2025 12:21 schreef JeMoeder het volgende:
NIMBY mentaliteit. Ben benieuwd of ze zelf ook wel eens parkeren in een andere drukke stad. Vast wel, maar dan is het geen NIMBY meer dus geen probleem.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |