abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218251085
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 15:26 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat maakt niet uit, al maken ze 10% winst, de kosten weten ze laag te houden itt ambtenaren.
Waarom? Omdat jij dat denkt?

Je idee over ambtenaren en de overheid is veertig jaar verouderd. Zie het zo: de VVD is bijna al die tijd aan de macht geweest. Die denken hetzelfde als jij. Die hebben alle verspilling die ze tegen kwamen al lang uitgeroeid.

De tijd dat de meeste ambtenaren daar zaten als werkvoorziening ligt al lang achter ons. Tegenwoordig is een groot gedeelte ZZP-ers in verkapte loondienst en zijn de meeste afdelingen waarbij dat kan geprivatiseerd of wegbezuinigd. Alleen de afdelingen die over het geld gaan (belastingen, uitkeringen en zo) zijn nog redelijk heel gebleven.

Zelfs de plantsoenendienst zijn de gemeentes nu uit aan het besteden aan de bewoners. De tijd dat daar tienduizenden mensen uit de bijstand werkten is ook voorbij.
pi_218251156
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 15:28 schreef BlaZ het volgende:

[..]
De redenatie loopt andersom. Het heeft bijzonder weinig zin om busbanen aan te leggen waar elke 10-15 minuten een bus overheen gaat, dat is simpelweg inefficiënt ruimtegebruik. OV kan prima werken maar dan dient er gezorgd te worden voor zeer regelmatige vervoersintervallen zodat de wachttijd disminueert.
Dan moet je die bussen vaker laten rijden. 30 jaar geleden hoefde je in Eindhoven of Amsterdam niet te kijken wanneer er een bus reed, er kwam er om de paar minuten 1 voorbij. Een interval van 3 minuten in het centrum was heel normaal. Dus met meerdere lijnen staat er dan continu een bus aan de halte.
pi_218251194
Wa
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 15:54 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Waarom? Omdat jij dat denkt?

Je idee over ambtenaren en de overheid is veertig jaar verouderd. Zie het zo: de VVD is bijna al die tijd aan de macht geweest. Die denken hetzelfde als jij. Die hebben alle verspilling die ze tegen kwamen al lang uitgeroeid.

De tijd dat de meeste ambtenaren daar zaten als werkvoorziening ligt al lang achter ons. Tegenwoordig is een groot gedeelte ZZP-ers in verkapte loondienst en zijn de meeste afdelingen waarbij dat kan geprivatiseerd of wegbezuinigd. Alleen de afdelingen die over het geld gaan (belastingen, uitkeringen en zo) zijn nog redelijk heel gebleven.

Zelfs de plantsoenendienst zijn de gemeentes nu uit aan het besteden aan de bewoners. De tijd dat daar tienduizenden mensen uit de bijstand werkten is ook voorbij.
waarom hebben buurlanden dan wel goed openbaar vervoer met voor de overheid veel lagere kosten en zijn deze wel veel meer door private bedrijven geëxploiteerd?
In Nl is een enorme grote graaiende overheid maar jij wil er niet aan.

En die mensen hebben het zelf niet door, lees het verhaal van die conducteur van NS. “Het is nu al kut; als je commerciële partijen laat mee doen wordt het nog kutter”
Nee muts, de NS faalt gewoon enorm omdat ze allerlei bullshit banen bieden en veel te soft zijn om
Mensen hard te laten werken en kosten laag te houden.
Vakman pur sang
pi_218251208
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 15:35 schreef BlaZ het volgende:

[..]
De NS failliet laten gaan en de concessie aan andere partijen geven.
en dan maar hopen dat zij er wel wat van kunnen bakken.. :')
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
  vrijdag 18 juli 2025 @ 16:07:54 #158
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218251334
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 16:00 schreef mschol het volgende:

[..]
en dan maar hopen dat zij er wel wat van kunnen bakken.. :')
Precies, vooral door de concessie op te splitsen denk ik dat het veel efficiënter kan. Je kan ook nog 10 jaar blijven aanmodderen met de NS maar dan zal het enkel erger worden.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_218251375
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 15:26 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat maakt niet uit, al maken ze 10% winst, de kosten weten ze laag te houden itt ambtenaren.
Als het om een situatie waarbij voldoende concurrentie is wel, maar daar is nu, in het geval van treinvervoer in Nederland geen sprake van. Hopelijk veranderd dat als er robotaxis, robobussen en robobusjes komen. Dan kan ook het treinvervoer vrijwel volledig onbemand gaan plaatsvinden tegen veel lagere kosten en betere service. Het nationaliseren maakt het inderdaad alleen maar erger en duurder, geen oplossing in mijn ogen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
  vrijdag 18 juli 2025 @ 16:18:53 #160
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_218251514
Volgens mij rijden de treinen vandaag toch gewoon?
  vrijdag 18 juli 2025 @ 16:32:12 #161
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_218251628
Er reizen dagelijks 1 miljoen mensen met de trein, en een veelvoud daarvan of nog meer met eigen vervoer. Het OV moet ook niet belangrijker gemaakt worden dan dat het is. En oja, de klacht dat het niet gesubsidieerd wordt is volstrekt dom.

De overheid betaalt minstens 1 miljard euro per jaar aan studenten ov.

(2018 was dat nog 0,87 mld, dus ik vermoed nu meer dan 1 mld.
Bron: https://www.ocwincijfers.(...)aar-beroepsonderwijs
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_218251640
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 16:32 schreef phpmystyle het volgende:
Er reizen dagelijks 1 miljoen mensen met de trein, en een veelvoud daarvan of nog meer met eigen vervoer. Het OV moet ook niet belangrijker gemaakt worden dan dat het is. En oja, de klacht dat het niet gesubsidieerd wordt is volstrekt dom.

En de infra betalen ze ook.

ProRail krijgt jaarlijks! 2,7 miljard van de overheid,

De NS betaald 2-300 miljoen aan ProRail :')
Die de NS als subsidies van de overheid weer krijgt.
Vakman pur sang
pi_218251671
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 16:32 schreef phpmystyle het volgende:

En die mensen reizen over het algemeen juist op plekken waar autos ook het meeste reizen, kortom als je dat verslechtert hebben de automobilisten daar ook weer meer last van. Een fatsoenlijk land, heeft gewoon fatsoenlijk OV, klaar.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 18 juli 2025 @ 16:37:05 #164
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_218251686
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 16:36 schreef raptorix het volgende:

[..]
En die mensen reizen over het algemeen juist op plekken waar autos ook het meeste reizen, kortom als je dat verslechtert hebben de automobilisten daar ook weer meer last van. Een fatsoenlijk land, heeft gewoon fatsoenlijk OV, klaar.
Eens.
Maar ik ken het ov in Delhi, en ik kan je met gerust hart vertellen dat het hier meer dan fatsoenlijk is ;)
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
pi_218251706
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 16:36 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ad andere kant. Als je die enorme geldstromen in asfalt stopt, en spoorwegen in wegen verandert (met evt zelfrijdende bussen voor paupers zonder rijbewijs) dan heb je het misschien nog wel beter voor elkaar.
Vakman pur sang
pi_218251707
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 16:37 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Eens.
Maar ik ken het ov in Delhi, en ik kan je met gerust hart vertellen dat het hier meer dan fatsoenlijk is ;)
Ik heb zelf geen klagen over het OV, maar ik woon dan ook op een handige plek in Amsterdam waarbij ik snel bij een groot station ben. Mijn grootste klacht is eigenlijk de achterlijke prijzen op stations om wat drinken of eten te kopen, waarom kunnen dat geen gewone supermarkt prijzen zijn?
pi_218251712
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 16:39 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ad andere kant. Als je die enorme geldstromen in asfalt stopt, en spoorwegen in wegen verandert (met evt zelfrijdende bussen voor paupers zonder rijbewijs) dan heb je het misschien nog wel beter voor elkaar.
Ik lees het al, je reist nooit met het OV.
pi_218251713
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 16:41 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik lees het al, je reist nooit met het OV.
Dat klopt.
Vakman pur sang
  vrijdag 18 juli 2025 @ 16:42:19 #169
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_218251716
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 16:40 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik heb zelf geen klagen over het OV, maar ik woon dan ook op een handige plek in Amsterdam waarbij ik snel bij een groot station ben. Mijn grootste klacht is eigenlijk de achterlijke prijzen op stations om wat drinken of eten te kopen, waarom kunnen dat geen gewone supermarkt prijzen zijn?
Ik vind het nogal gratuit om als ov-reiziger subsidie te verlangen (eisen) en de autorijder of gewone belastingbetaler daarvoor op te laten draaien.
pi_218251723
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 16:41 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat klopt.
Omdat je dan zou weten dat bussen helemaal niet zo hard rijden, dat een trein ook een stuk veiliger is omdat ze niet zomaar op een voorligger botsen, en als je wel eens een bus ingestapt bent met meerdere mensen weet hoe inefficient dat gaat. Treinen werken prima als je omgeving daar zich voor leent, Nederland is plat en alles ligt redelijk dicht bij elkaar, dat is een grote plus.
pi_218251738
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 16:43 schreef raptorix het volgende:

[..]
Omdat je dan zou weten dat bussen helemaal niet zo hard rijden, dat een trein ook een stuk veiliger is omdat ze niet zomaar op een voorligger botsen, en als je wel eens een bus ingestapt bent met meerdere mensen weet hoe inefficient dat gaat. Treinen werken prima als je omgeving daar zich voor leent, Nederland is plat en alles ligt redelijk dicht bij elkaar, dat is een grote plus.
Van mijn part gooi alle rails eruit.
Mislukt project.
Anders zou ik ook wel vaker met de trein reizen toch?

Kosten wegennet jaarlijks: 1,7 milj
Kosten spoornet jaarlijks: 2,7 milj
Budget tekort onderhoud wegennet, vnl bruggen e.d. : 1,5 milj

Ik zie oplossingen. ;)
Vakman pur sang
pi_218251745
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 16:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik vind het nogal gratuit om als ov-reiziger subsidie te verlangen (eisen) en de autorijder of gewone belastingbetaler daarvoor op te laten draaien.
Dat is eenmaal hoe het werkt in Nederland, vrijwel alle belastingen zijn indirect, ik heb geen kinderen, waarom zou ik dan mee moeten betalen aan andermans kroost? Zelfde voor 100 miljoen aan subsidie aan de Klassieke Orkesten in Nederland, en zo kun je alles wel opnoemen.
pi_218251753
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 16:44 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Mislukt project.
Mensen die roepen dat het OV slecht is snappen doorgaans niet hoe het OV werkt en maken er ook geen gebruik van, die hebben het altijd over: Volle Treinen. Ja als je om 8 uur in een trein gaat stappen dan is het vol, maar dat is met files net zo.
pi_218251758
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 16:44 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Mislukt project.

Kosten wegennet jaarlijks: 1,7 milj
Kosten spoornet jaarlijks: 2,7 milj
Budget tekort onderhoud wegennet, vnl bruggen e.d. : 1,5 milj

Ik zie oplossingen. ;)
Ik ook, gewoon uit het Defensiepotje, die Tanks moeten namelijk per spoor naar Polen :)
pi_218251771
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 16:46 schreef raptorix het volgende:

[..]
Mensen die roepen dat het OV slecht is snappen doorgaans niet hoe het OV werkt en maken er ook geen gebruik van, die hebben het altijd over: Volle Treinen. Ja als je om 8 uur in een trein gaat stappen dan is het vol, maar dat is met files net zo.
Om van huis op een station te komen en in een trein te zitten kost me 20-25min met de auto.

Met de auto ben ik met 55min in hartje Amsterdam.
Vakman pur sang
  vrijdag 18 juli 2025 @ 16:48:57 #176
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_218251777
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 16:45 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat is eenmaal hoe het werkt in Nederland, vrijwel alle belastingen zijn indirect, ik heb geen kinderen, waarom zou ik dan mee moeten betalen aan andermans kroost? Zelfde voor 100 miljoen aan subsidie aan de Klassieke Orkesten in Nederland, en zo kun je alles wel opnoemen.
Die dingen die jij opnoemt (zeker kinderen) zijn het fundament om de beschaving voort te zetten, cultuur heb je in zekere mate ook nodig. Hoewel wij dat laatste niet moeten overdrijven. Maar er is hier een schreeuw om het ov kosten surplus over de schutting te donderen bij een ander. Dat gaan we niet doen.

Kijk ik ben ook voor goedkope (nagenoeg) gratis zorg, tenminste als het gaat over behandeling van kanker, verloskunde, etc etc. Niet voor betaalde haartransplantaties, tattoos zetten, geslachtsveranderingen, schaamlipcorrecties etc etc.
  vrijdag 18 juli 2025 @ 16:49:35 #177
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_218251783
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 16:48 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Om van huis op een station te komen en in een trein te zitten kost me 20-25min met de auto.

Waar je dan vervolgens 30 minuten op zoek bent naar een parkeerplaats :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_218251784
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 16:48 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

U woont in Leusden ;)
  vrijdag 18 juli 2025 @ 16:50:32 #179
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_218251790
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 16:49 schreef raptorix het volgende:

[..]
U woont in Leusden ;)
Probeer dan eerst knooppunt Hoevelaken maar eens voorbij te komen binnen 55 minuten :X
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_218251796
quote:

[..]
Dat is verplicht solidair zijn met je medemensen ook al zijn de meesten asociaal.
  vrijdag 18 juli 2025 @ 16:53:13 #181
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_218251810
Maar goed, als ik om 18.15 ga fietsen ben ik om 19.29 op Amsterdam Centraal, en dus om 19.45 op de Dam, lijkt me wel hartje Amsterdam.
Mijn treinreis is namelijk 57 minuten, dus vergelijkbaar.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_218251811
Maar waar ze echt wel eens op kunnen besparen is al die nutteloze marketing, ik ben van mening dat de NS gewoon geen reclame zou mogen maken. Mensen gaan echt niet vaker de trein nemen als ze dat op TV zien.
  vrijdag 18 juli 2025 @ 16:54:17 #183
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_218251817
quote:

[..]
Heel veel treinreizigers zijn ook autobezitters, het is dus niet zo dat de gemiddelde treinreiziger helemaal geen auto bezit.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 18 juli 2025 @ 16:56:01 #184
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_218251839
quote:

[..]
Heb je voorbeeld van een dichtbevolkte regio die het vervoersvraagstuk zonder ov heeft opgelost? En waar het ook buiten de auto prettig vertoeven is.
I am a black hole shitting into the void
pi_218251859
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 16:53 schreef Leandra het volgende:
Maar goed, als ik om 18.15 ga fietsen ben ik om 19.29 op Amsterdam Centraal, en dus om 19.45 op de Dam, lijkt me wel hartje Amsterdam.
Mijn treinreis is namelijk 57 minuten, dus vergelijkbaar.
Het is ook niet altijd de afstand, ik werk 1 dag in Amstelveen, hemelsbreed is dat 6KM, en een halfuur fietsen, maar met OV doe ik er doorgaans meer dan een uur over.
pi_218251861
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 16:56 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Heb je voorbeeld van een dichtbevolkte regio die het vervoersvraagstuk zonder ov heeft opgelost? En waar het ook buiten de auto prettig vertoeven is.
Niet lullen gewoon auto motor of scooter kopen.
Geen gelul aan je kop, lekker toeren naar waar je wil.
Vakman pur sang
pi_218251869
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 16:49 schreef Leandra het volgende:

[..]
Waar je dan vervolgens 30 minuten op zoek bent naar een parkeerplaats :')
Daarom rijdt ik nooit naar hartje Amsterdam. ;)
Vakman pur sang
pi_218251875
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 16:58 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
pi_218251876
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 16:53 schreef raptorix het volgende:
Maar waar ze echt wel eens op kunnen besparen is al die nutteloze marketing, ik ben van mening dat de NS gewoon geen reclame zou mogen maken. Mensen gaan echt niet vaker de trein nemen als ze dat op TV zien.
En die 750 man bij marketing dan? Moeten die dan allemaal echt gaan werken?!
Vakman pur sang
pi_218251881
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 16:59 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
En die 750 man bij marketing dan? Moeten die dan allemaal echt gaan werken?!
Die mogen werken bij de Spoorwegpolitie die we weer invoeren.
  vrijdag 18 juli 2025 @ 17:19:25 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_218252122
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 16:59 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Daarom rijdt ik nooit naar hartje Amsterdam. ;)
Okay, dus je "ik sta met 55 autominuten in hartje Amsterdam" slaat als een tang op een varken.

Overigens, als ik de Q-park parkeergarage Bijenkorf (Beursplein) als doel opgeef, met een vertrek om 18.15 uur dan gaat google uit van een rit tussen de 50 miniten en 1 uur 20 minuten, dus in het gunstige geval ben ik er dan om 19.05 uur (en dan nog even lopen naar de Dam), en in het ongunstigste geval ben ik er om 19.35 uur, plus naar de Dam lopen.

Het is 62 km, dus 124 retour, mijn auto rijdt ongeveer 1 op 10 (V-power) ik tank bij een vrij goedkoop tankstation, dus dat is ¤ 2,10 per liter, daar heb ik er 12,4 van nodig, dus dat maakt ¤ 26,04

Stel ik moet een uurtje op de Dam zijn, dan kost me dat aan parkeerkosten ook tussen de ¤ 6,40 en ¤ 13 (website is niet duidelijk over de tarieven).

Dus het kost me hoe dan ook ¤ 32,44, maar wellicht ¤ 39,04.
En dan reken ik voor de auto letterlijk alleen de bezine, niet de werkelijke kosten per km.

Ik heb een eerste klas WeekendVrij (¤ 46,95 per maand), dus ik kan vanaf 18.30 vanavond "gratis" reizen, en laat ik nou net zo'n 10-12 minuten fietsen van het station wonen :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_218252169
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 17:19 schreef Leandra het volgende:

[..]
Okay, dus je "ik sta met 55 autominuten in hartje Amsterdam" slaat als een tang op een varken.

Overigens, als ik de Q-park parkeergarage Bijenkorf (Beursplein) als doel opgeef, met een vertrek om 18.15 uur dan gaat google uit van een rit tussen de 50 miniten en 1 uur 20 minuten, dus in het gunstige geval ben ik er dan om 19.05 uur (en dan nog even lopen naar de Dam), en in het ongunstigste geval ben ik er om 19.35 uur, plus naar de Dam lopen.

Het is 62 km, dus 124 retour, mijn auto rijdt ongeveer 1 op 10 (V-power) ik tank bij een vrij goedkoop tankstation, dus dat is ¤ 2,10 per liter, daar heb ik er 12,4 van nodig, dus dat maakt ¤ 26,04

Stel ik moet een uurtje op de Dam zijn, dan kost me dat aan parkeerkosten ook tussen de ¤ 6,40 en ¤ 13 (website is niet duidelijk over de tarieven).

En dan reken ik voor de auto letterlijk alleen de bezine, niet de werkelijke kosten per km.

Ik heb een eerste klas WeekendVrij (¤ 46,95 per maand), dus ik kan vanaf 18.30 vanavond "gratis" reizen, en laat ik nou net zo'n 10-12 minuten fietsen van het station wonen :D
Leuk voor je.
Ik neem overal een van onze auto’s, of mijn motor mee.

Ik kan echt niet tegen treinen, dan moet je weg wanneer de trein vertrekt en niet wanneer jij wil.

En altijd zit je bij een luid bellende Gerda of een Achmet.

Ik heb een super installatie in de auto en een massage stoel met koeling; lekker muziek erop of podcastje en in een oogwenk ben ik waar ik wil zijn.
Vakman pur sang
  vrijdag 18 juli 2025 @ 18:29:40 #193
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_218252686
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 16:58 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Volgens mij zeg je hier: ‘nee, dat voorbeeld heb ik niet’.
pi_218252704
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 18:29 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Volgens mij zeg je hier: ‘nee, dat voorbeeld heb ik niet’.
Waarom zou je dat willen?
Vakman pur sang
pi_218252791
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 17:22 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Leuk voor je.

Ik kan echt niet tegen treinen, dan moet je weg wanneer de trein vertrekt en niet wanneer jij wil.

Ik heb een super installatie in de auto en een massage stoel met koeling; lekker muziek erop of podcastje en in een oogwenk ben ik waar ik wil zijn.
Cool man. Mag ik je aanraken?
pi_218252798
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 18:45 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
Cool man. Mag ik je aanraken?
Bedankt maar Liever niet.
Vakman pur sang
pi_218252810
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 18:46 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Bedankt maar Liever niet.
Oh gelukkig. Het was ook eigenlijk sarcasme.
  vrijdag 18 juli 2025 @ 19:06:51 #198
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_218252956
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 18:32 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Waarom zou je dat willen?
Omdat het hele idee dat asfalt en auto’s het mobiliteitsvraagstuk oplossen onjuist is. Daarom is er geen voorbeeld te vinden. Meer ‘autovriendelijke’ oplossingen maken de stad onleefbaar en uiteindelijk zelfs met de auto slechter te bereiken. Betere voorzieningen voor auto’s leiden tot meer auto’s totdat het weer dicht staat.
  vrijdag 18 juli 2025 @ 19:09:11 #199
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_218252973
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 17:22 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Leuk voor je.

Ik zit as we speak niet in een stiltecoupe en er zit niemand te bellen.
Overigens maak ik het sowieso maar weinig mee dat iemand zit te bellen.
Maar wellicht weet jij dat veel beter dan ik, ongeacht het feit dat ik wel regelmatig met de trein reis en jij niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 18 juli 2025 @ 19:28:06 #200
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_218253081
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 17:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Jij schetst een situatie die optimaal is in jouw indivuele geval.
Voor velen geldt dat ze niet reizen in een tijdscohort waarin zo'n voordelig abonnement mogelijk is.
pi_218253136
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 15:59 schreef Lospedrosa het volgende:
Wa
[..]
waarom hebben buurlanden dan wel goed openbaar vervoer met voor de overheid veel lagere kosten en zijn deze wel veel meer door private bedrijven geëxploiteerd?
In Nl is een enorme grote graaiende overheid maar jij wil er niet aan.

En die mensen hebben het zelf niet door, lees het verhaal van die conducteur van NS. “Het is nu al kut; als je commerciële partijen laat mee doen wordt het nog kutter”
Nee muts, de NS faalt gewoon enorm omdat ze allerlei bullshit banen bieden en veel te soft zijn om
Mensen hard te laten werken en kosten laag te houden.
Maar de NS is geen overheid, het is een zelfstandig bedrijf. Ok, wel met de overheid als grootste (enige?) aandeelhouder. En die zeggen altijd: je moet wel zelf de kosten betalen, dat gaan wij niet voor jullie doen!
pi_218253143
quote:

[..]
Iedere dag een miljoen meer auto's op de weg?
pi_218253164
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 19:41 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Iedere dag een miljoen meer auto's op de weg?
Moet je natuurlijk een deel van de huizen in woonwijken platgooien. Die miljoen extra auto's moeten natuurlijk ook ergens geparkeerd worden.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_218253190
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 19:45 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]
Moet je natuurlijk een deel van de huizen in woonwijken platgooien. Die miljoen extra auto's moeten natuurlijk ook ergens geparkeerd worden.
Tegenwoordig worden er ondergrondse parkeergarages gebouwd, je hoeft er geen woonwijken voor plat te gooien, sterker nog door Musk kan met name in Nederland veeeeeeeeeeeeeeeel meer met tunnels gedaan worden, nu tegen relatief lage kosten ;)
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')