Die dingen die jij opnoemt (zeker kinderen) zijn het fundament om de beschaving voort te zetten, cultuur heb je in zekere mate ook nodig. Hoewel wij dat laatste niet moeten overdrijven. Maar er is hier een schreeuw om het ov kosten surplus over de schutting te donderen bij een ander. Dat gaan we niet doen.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 16:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is eenmaal hoe het werkt in Nederland, vrijwel alle belastingen zijn indirect, ik heb geen kinderen, waarom zou ik dan mee moeten betalen aan andermans kroost? Zelfde voor 100 miljoen aan subsidie aan de Klassieke Orkesten in Nederland, en zo kun je alles wel opnoemen.
Waar je dan vervolgens 30 minuten op zoek bent naar een parkeerplaatsquote:Op vrijdag 18 juli 2025 16:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Om van huis op een station te komen en in een trein te zitten kost me 20-25min met de auto.
Met de auto ben ik met 55min in hartje Amsterdam.
U woont in Leusdenquote:Op vrijdag 18 juli 2025 16:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Om van huis op een station te komen en in een trein te zitten kost me 20-25min met de auto.
Met de auto ben ik met 55min in hartje Amsterdam.
Dat is verplicht solidair zijn met je medemensen ook al zijn de meesten asociaal.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 16:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik vind het nogal gratuit om als ov-reiziger subsidie te verlangen (eisen) en de autorijder of gewone belastingbetaler daarvoor op te laten draaien.
Heel veel treinreizigers zijn ook autobezitters, het is dus niet zo dat de gemiddelde treinreiziger helemaal geen auto bezit.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 16:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik vind het nogal gratuit om als ov-reiziger subsidie te verlangen (eisen) en de autorijder of gewone belastingbetaler daarvoor op te laten draaien.
Heb je voorbeeld van een dichtbevolkte regio die het vervoersvraagstuk zonder ov heeft opgelost? En waar het ook buiten de auto prettig vertoeven is.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 16:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ad andere kant. Als je die enorme geldstromen in asfalt stopt, en spoorwegen in wegen verandert (met evt zelfrijdende bussen voor paupers zonder rijbewijs) dan heb je het misschien nog wel beter voor elkaar.
Het is ook niet altijd de afstand, ik werk 1 dag in Amstelveen, hemelsbreed is dat 6KM, en een halfuur fietsen, maar met OV doe ik er doorgaans meer dan een uur over.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 16:53 schreef Leandra het volgende:
Maar goed, als ik om 18.15 ga fietsen ben ik om 19.29 op Amsterdam Centraal, en dus om 19.45 op de Dam, lijkt me wel hartje Amsterdam.
Mijn treinreis is namelijk 57 minuten, dus vergelijkbaar.
Niet lullen gewoon auto motor of scooter kopen.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 16:56 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Heb je voorbeeld van een dichtbevolkte regio die het vervoersvraagstuk zonder ov heeft opgelost? En waar het ook buiten de auto prettig vertoeven is.
Daarom rijdt ik nooit naar hartje Amsterdam.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 16:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waar je dan vervolgens 30 minuten op zoek bent naar een parkeerplaats
quote:Op vrijdag 18 juli 2025 16:58 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Niet lullen gewoon auto motor of scooter kopen.
Geen gelul aan je kop, lekker toeren naar waar je wil.
En die 750 man bij marketing dan? Moeten die dan allemaal echt gaan werken?!quote:Op vrijdag 18 juli 2025 16:53 schreef raptorix het volgende:
Maar waar ze echt wel eens op kunnen besparen is al die nutteloze marketing, ik ben van mening dat de NS gewoon geen reclame zou mogen maken. Mensen gaan echt niet vaker de trein nemen als ze dat op TV zien.
Die mogen werken bij de Spoorwegpolitie die we weer invoeren.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 16:59 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
En die 750 man bij marketing dan? Moeten die dan allemaal echt gaan werken?!
Okay, dus je "ik sta met 55 autominuten in hartje Amsterdam" slaat als een tang op een varken.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 16:59 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Daarom rijdt ik nooit naar hartje Amsterdam.
Leuk voor je.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 17:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Okay, dus je "ik sta met 55 autominuten in hartje Amsterdam" slaat als een tang op een varken.
Overigens, als ik de Q-park parkeergarage Bijenkorf (Beursplein) als doel opgeef, met een vertrek om 18.15 uur dan gaat google uit van een rit tussen de 50 miniten en 1 uur 20 minuten, dus in het gunstige geval ben ik er dan om 19.05 uur (en dan nog even lopen naar de Dam), en in het ongunstigste geval ben ik er om 19.35 uur, plus naar de Dam lopen.
Het is 62 km, dus 124 retour, mijn auto rijdt ongeveer 1 op 10 (V-power) ik tank bij een vrij goedkoop tankstation, dus dat is ¤ 2,10 per liter, daar heb ik er 12,4 van nodig, dus dat maakt ¤ 26,04
Stel ik moet een uurtje op de Dam zijn, dan kost me dat aan parkeerkosten ook tussen de ¤ 6,40 en ¤ 13 (website is niet duidelijk over de tarieven).
Dus het kost me hoe dan ook ¤ 32,44, maar wellicht ¤ 39,04.
En dan reken ik voor de auto letterlijk alleen de bezine, niet de werkelijke kosten per km.
Ik heb een eerste klas WeekendVrij (¤ 46,95 per maand), dus ik kan vanaf 18.30 vanavond "gratis" reizen, en laat ik nou net zo'n 10-12 minuten fietsen van het station wonen
Volgens mij zeg je hier: ‘nee, dat voorbeeld heb ik niet’.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 16:58 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Niet lullen gewoon auto motor of scooter kopen.
Geen gelul aan je kop, lekker toeren naar waar je wil.
Waarom zou je dat willen?quote:Op vrijdag 18 juli 2025 18:29 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Volgens mij zeg je hier: ‘nee, dat voorbeeld heb ik niet’.
Cool man. Mag ik je aanraken?quote:Op vrijdag 18 juli 2025 17:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Leuk voor je.
Ik neem overal een van onze auto’s, of mijn motor mee.
Ik kan echt niet tegen treinen, dan moet je weg wanneer de trein vertrekt en niet wanneer jij wil.
En altijd zit je bij een luid bellende Gerda of een Achmet.
Ik heb een super installatie in de auto en een massage stoel met koeling; lekker muziek erop of podcastje en in een oogwenk ben ik waar ik wil zijn.
Omdat het hele idee dat asfalt en auto’s het mobiliteitsvraagstuk oplossen onjuist is. Daarom is er geen voorbeeld te vinden. Meer ‘autovriendelijke’ oplossingen maken de stad onleefbaar en uiteindelijk zelfs met de auto slechter te bereiken. Betere voorzieningen voor auto’s leiden tot meer auto’s totdat het weer dicht staat.quote:
Ik zit as we speak niet in een stiltecoupe en er zit niemand te bellen.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 17:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Leuk voor je.
Ik neem overal een van onze auto’s, of mijn motor mee.
Ik kan echt niet tegen treinen, dan moet je weg wanneer de trein vertrekt en niet wanneer jij wil.
En altijd zit je bij een luid bellende Gerda of een Achmet.
Ik heb een super installatie in de auto en een massage stoel met koeling; lekker muziek erop of podcastje en in een oogwenk ben ik waar ik wil zijn.
Jij schetst een situatie die optimaal is in jouw indivuele geval.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 17:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Okay, dus je "ik sta met 55 autominuten in hartje Amsterdam" slaat als een tang op een varken.
Overigens, als ik de Q-park parkeergarage Bijenkorf (Beursplein) als doel opgeef, met een vertrek om 18.15 uur dan gaat google uit van een rit tussen de 50 miniten en 1 uur 20 minuten, dus in het gunstige geval ben ik er dan om 19.05 uur (en dan nog even lopen naar de Dam), en in het ongunstigste geval ben ik er om 19.35 uur, plus naar de Dam lopen.
Het is 62 km, dus 124 retour, mijn auto rijdt ongeveer 1 op 10 (V-power) ik tank bij een vrij goedkoop tankstation, dus dat is ¤ 2,10 per liter, daar heb ik er 12,4 van nodig, dus dat maakt ¤ 26,04
Stel ik moet een uurtje op de Dam zijn, dan kost me dat aan parkeerkosten ook tussen de ¤ 6,40 en ¤ 13 (website is niet duidelijk over de tarieven).
Dus het kost me hoe dan ook ¤ 32,44, maar wellicht ¤ 39,04.
En dan reken ik voor de auto letterlijk alleen de bezine, niet de werkelijke kosten per km.
Ik heb een eerste klas WeekendVrij (¤ 46,95 per maand), dus ik kan vanaf 18.30 vanavond "gratis" reizen, en laat ik nou net zo'n 10-12 minuten fietsen van het station wonen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |