abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 juli 2025 @ 15:17:01 #176
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_218220647
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 13:11 schreef AchJa het volgende:

[..]
[ x ]
Vervuilende landbouw vervangen voor nog meer vervuilendere landbouw is dan ook niet de oplossing die men normaliter voorstelt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_218220655
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 13:58 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Er zit nul geur, kleur en smaakstoffen in tofu. Water, sojabonen en calciumsulfaat. Al 3000 jaar. Het bevat (relatief) veel eiwit en weinig koolhydraten en verzadigd vet.
Ja, maar er zit ook nul smaak aan. Om het een beetje smakelijk te maken moet je er behoorlijk wat smaakmakers aan toevoegen. Omdat de gemiddelde Nederlander nul kennis van smaakmakers heeft, doet de industrie dit graag voor ze. Gevolg is dat de meeste "vleesvervangers" vol rotzooi zitten. (net zoals de meeste bewerkte vleesproducten trouwens)
Neem jezelf niet al te serieus, dat doen de anderen ook niet
  dinsdag 15 juli 2025 @ 15:26:39 #178
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_218220726
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 15:08 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik heb eerder in dit topic een link naar een onderzoek gegeven waar wij nb. dezelfde discussie voerden, daar staat eea precies in beschreven dat je het daar niet mee eens bent is verder prima.
[..]
Dat is leuk maar waar moet je dan meer van gaan telen?
6% van de sojabonen is direct voor de menselijk consumptie. Blijft dit rendabel als de vraag naar veevoer (voor een deel) wegvalt? Natuurlijk. De mens blijft soja eten zoals zij dat eeuwenlang gedaan heeft. Blijft het rendabel om soja te telen uitsluitend voor de olie? Volgens jouw artikel niet. Prima, dan zal een ander gewas dat deels opvullen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 15:08 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik heb eerder in dit topic een link naar een onderzoek gegeven waar wij nb. dezelfde discussie voerden, daar staat eea precies in beschreven dat je het daar niet mee eens bent is verder prima.

En je weet wat "vegetable oil" is?

[ afbeelding ]
[..]
[..]
Dat is leuk maar waar moet je dan meer van gaan telen?
Waaruit maak je op dat ik niet zou weten wat vegetable oil is? Waarom vind het nodig om dat te vragen?

6 procent van de soja wordt rechtstreeks door mensen geconsumeerd. Niet de uitsluitend de olie - het eiwit. Blijft dit rendabel als de vraag naar veevoer wegvalt? Ja, dit blijft rendabel. Japanners, Chinezen, Taiwanezen, Indonesiers, Koreanen en vegetariers stoppen niet met de consumptie van soja als de vraag naar olie en of sojameel wegvalt.

Als je minder dierlijke eiwitten consumeert zul je meer plantaardige eiwitten moeten consumeren. Gezien dat over het algemeen een stuk efficienter is qua grondverbruik en milieuvervuiling is elke verschuiving naar plantaardig winst.
I am a black hole shitting into the void
pi_218221955
quote:
1s.gif Op maandag 14 juli 2025 15:59 schreef Optimizer het volgende:

[..]
https://www.ah.nl/producten/product/wi1518/ah-volle-yoghurt
Volle yoghurt
Ingrediënten
Ingrediënten: volle yoghurt*.
Waarvan toegevoegde suikers 0.00g per 100 milliliter en waarvan toegevoegd zout 0.00g per 100 milliliter
*Van weidemelk.

https://www.ah.nl/product(...)tie-op-yoghurt-natur
e
Alpro soja 'yoghurt'
Ingrediënten: SOJABASIS (96,1%) (water, gepelde SOJABONEN (10,7%)), suiker, calcium (tricalciumcitraat), stabilisator (pectinen), zuurteregelaars (natriumcitraten, citroenzuur), zeezout, aroma, antioxidanten (tocoferolrijk extract, vetzuuresters van ascorbinezuur), vitaminen B12, D2, yoghurtculturen (S. thermophilus, L. bulgaricus) KAN SPOREN VAN NOTEN (GEEN PINDANOTEN] BEVATTEN.

heerlijk gezond *O*
Jij bent er zo ene die denkt dat iets meteen ongezonder is omdat er meer ingredienten op de verpakking staan?
pi_218221965
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 16:29 schreef Delenlill het volgende:
Als wij stoppen met dierlijke producten te eten, drinken of te gebruiken hebben dieren zoals koeien, varkens en kippen geen nut meer. Dus het overstappen op vegan zal genocide zijn.
Jij denkt dat dat dat van de een op de andere dag zal gaan en/of snapt niet hoe vraag en aanbod werkt?
pi_218221982
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 20:04 schreef Seeburg54 het volgende:
Nepkaas :')
Nepyoghurt :')
Die troep is verre van gezond. Als je denkt van wel ben je dom of eigenwijs. Wellicht beide.
De meeste 'normale´ kaas en yoghurt is ook niet gezond maar daar hoor ik je niet over.
pi_218221994
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 20:06 schreef Seeburg54 het volgende:
Ik vraag me af hè..als er nou echt een keer stront aan den knikker komt, zouden mensen zich dan nog druk maken over dit soort dingen?
Als je honger hebt worden principes denk ik snel aan de kant gezet.
Waarschijnlijk. Maar waarom is dat relevant in dit topic?
pi_218222029
quote:
14s.gif Op maandag 14 juli 2025 22:39 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Kweek even zelfreflectie. Het is de vegalobby zelf die stoïcijns blijft beweren dat veeteelt soja gebruikt. Dat is niet het geval, want het is sojaschroot.
Gast :')
pi_218222058
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 11:16 schreef raptorix het volgende:
Weetje wat die stomme vegans zouden moeten doen? Gewoon hun snijtanden laten trekken en door knobbelkiezen laten vervangen en dan direct het gras uit de wei vreten.
Nog nooit een gorilla gezien? Wat eet die ook alweer?
pi_218222417
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 18:12 schreef Intint het volgende:

[..]
Waarschijnlijk. Maar waarom is dat relevant in dit topic?
Is het niet, maar ik vroeg het me gewoon even af. :)
pi_218222427
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 18:11 schreef Intint het volgende:

[..]
De meeste 'normale´ kaas en yoghurt is ook niet gezond maar daar hoor ik je niet over.
Alcohol en chocolade ook niet. Maar als je er af en toe wat van krijgt is er niks loos. ;)
  dinsdag 15 juli 2025 @ 19:33:07 #187
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_218222590
Elke vorm van dierlijk voedsel is calorisch gezien verspilling. Veel plantaardige calorieën omzetten in weinig dierlijke. Dierlijk voedsel is per definitie daarmee een luxe product, niet noodzakelijk om te kunnen leven. In essentie verspilling van zo’n 80% van de oorspronkelijke waarde om te komen tot deze nieuwe waarde.

In ons soort samenlevingen is dat vooralsnog niet echt een probleem. Luxe mag geld kosten, ik doe daar zelf volop aan mee door vlees en vis te eten en zuivel te gebruiken.

Het is wel een groeiende aanslag op klimaat en milieu, dat kun je wel of niet erg vinden, het is wel een niet te ontkennen feit. Dat zal een groeiend probleem zijn, zeker gecombineerd met klimaatverandering en wereldwijde bevolkingsgroei.

Een toekomst met veel minder en veel duurdere dierlijke producten lijkt mij onontkoombaar op de lange termijn. De hoeveelheid bruikbare landbouwgrond wereldwijd krimpt en verdroogt, de bevolking groeit, innovatie is toch vooral op plantaardig gebied gericht, dus ja de toekomst zal vooral plantaardig zijn gok ik.
pi_218225072
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 18:19 schreef Intint het volgende:

[..]
Nog nooit een gorilla gezien? Wat eet die ook alweer?
Hou je arm dan in een kooi, kijken of die echt zo vegetarisch is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 16 juli 2025 @ 09:12:13 #189
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_218226040
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 19:33 schreef mcmlxiv het volgende:
Elke vorm van dierlijk voedsel is calorisch gezien verspilling. Veel plantaardige calorieën omzetten in weinig dierlijke. Dierlijk voedsel is per definitie daarmee een luxe product, niet noodzakelijk om te kunnen leven. In essentie verspilling van zo’n 80% van de oorspronkelijke waarde om te komen tot deze nieuwe waarde.

In ons soort samenlevingen is dat vooralsnog niet echt een probleem. Luxe mag geld kosten, ik doe daar zelf volop aan mee door vlees en vis te eten en zuivel te gebruiken.

Het is wel een groeiende aanslag op klimaat en milieu, dat kun je wel of niet erg vinden, het is wel een niet te ontkennen feit. Dat zal een groeiend probleem zijn, zeker gecombineerd met klimaatverandering en wereldwijde bevolkingsgroei.

Een toekomst met veel minder en veel duurdere dierlijke producten lijkt mij onontkoombaar op de lange termijn. De hoeveelheid bruikbare landbouwgrond wereldwijd krimpt en verdroogt, de bevolking groeit, innovatie is toch vooral op plantaardig gebied gericht, dus ja de toekomst zal vooral plantaardig zijn gok ik.
En in de tussentijd wordt de Amazone gekapt om plaats te maken voor velden vol met akkers om te voorzien in soya/palmolie
pi_218226080
Wat denken veel mensen tegenwoordig toch raar.
  woensdag 16 juli 2025 @ 09:44:12 #191
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_218226292
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 09:16 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat denken veel mensen tegenwoordig toch raar.
Vanuit jouw oogpunt ja.
  woensdag 16 juli 2025 @ 10:19:54 #192
3542 Gia
User under construction
pi_218226639
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 17:12 schreef Delenlill het volgende:

[..]
De Franse Buldog is zo doorgefokt zodat ze juist de te kleine snuiten kregen, omdat dit als schattig werd gezien, dus er is een goede reden voor dit fokverbod. Omdat de hond zelf er onder lijdt. Ik ben dus voor een fokverbod in dit geval. Tenminste wel met die te kleine snuiten. Mogelijk dat er nog varianten zijn waarbij dit niet het geval is.

Maar wij als mens zijn hier dus wel schuldig aan.
Je kunt ze terugfokken naar hondjes met een langere snuit. Het fokken van dieren op afwijkingen voor de mens zijn vermaak, moet verboden worden.
  woensdag 16 juli 2025 @ 10:33:45 #193
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_218226746
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 09:12 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
En in de tussentijd wordt de Amazone gekapt om plaats te maken voor velden vol met akkers om te voorzien in soya/palmolie
De belangrijkste driver is graasland voor runderen. Het meeste land voor gewassen is indirect ook voor veevoer.

woensdag 16 juli 2025 @ 11:14:09 #194
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_218227116
quote:
2s.gif Op woensdag 16 juli 2025 10:33 schreef Gimmick het volgende:

[..]
De belangrijkste driver is graasland voor runderen. Het meeste land voor gewassen is indirect ook voor veevoer.

[ afbeelding ]
Dit soort bronnen die in de lijn van de wensen lopen neem ik niet al te serieus. Zijn er ook onafhankelijke bronnen?
  woensdag 16 juli 2025 @ 11:27:46 #195
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_218227223
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 11:14 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Dit soort bronnen die in de lijn van de wensen lopen neem ik niet al te serieus. Zijn er ook onafhankelijke bronnen?
:')

Ik ga normaal een discussie niet uit de weg maar als het een troll/activist is ga ik mijn energie er inderdaad niet in steken.
pi_218238350
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 05:05 schreef raptorix het volgende:

[..]
Hou je arm dan in een kooi, kijken of die echt zo vegetarisch is.
Want alleen carnivoren kunnen agressief worden wanneer je in hun territorium komt volgens jou?
pi_218238365
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 11:14 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Leg eens in je eigen woorden uit wat er mis is met deze bron?
pi_218238910
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 09:12 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Het grootste deel van de Amazone ontbossing wordt direct en indirect veroorzaakt wordt door veeteelt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')