Dit meen je toch niet serieus? Omdat jij iets zonde vindt, vind je het terecht om mensen die dat om compleet uiteenlopende redenen wel doen, te kleineren?quote:Op zondag 13 juli 2025 20:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Omdat het zo zonde is.
Twee minuten maximaal aan je lunch besteden.
Waar ik nog steeds pakketjes mee maak voor buiten de deur, inclusief dagjes weg. Kleine moeite, en het geld groeit me niet op de rug.quote:Op zondag 13 juli 2025 20:05 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Lol voor dat geld haal ik een pakje kaas, een pot pindakaas en drie hele broden en kan daar meer dan een week van 'lunchen'.
Volgens mij ging het over de lumch toch?quote:Op zondag 13 juli 2025 20:40 schreef capricia het volgende:
Vind je het zelf wel normaal?
Minimaal twee maaltijden per dag alleen maar brood. Jaar in, jaar uit.
Dat heb ik hier al geschreven. Er is genoeg te variëren. Met verse soep in een thermosbeker (al aten wij toen thuis tussen de middag), wentelteefjes met oud brood (en dus ei) voor ontbijt, boerenomelet (dus met restjes groente meegebakken) voor lunch, er is echt zoveel.quote:Op zondag 13 juli 2025 20:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik ben nu wel heel erg benieuwd wat jij dan tijdens de lunch kreeg te eten in de jaren '70.
Ja. Omdat men niet meer weet wat men anders voor lunch kan maken. Of omdat men maximaal 2 minuten tijd wil spenderen.quote:Op zondag 13 juli 2025 20:55 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Nou blijkbaar is het wel aan het veranderen, want "de jongeren" eten steeds vaker buiten de deur...
Stel je aan zeg, ze heeft gewoon een andere meningquote:Op zondag 13 juli 2025 20:56 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dit meen je toch niet serieus? Omdat jij iets zonde vindt, vind je het terecht om mensen die dat om compleet uiteenlopende redenen wel doen, te kleineren?
Vertel nou eens even wat jij als een normale lunch ziet. Dan maak ik voor mezelf wel uit of ik dat een luxe vind of niet.quote:Op zondag 13 juli 2025 20:51 schreef capricia het volgende:
Het heeft niets met luxe ongein te maken.
Ik heb dat nu al een paar keer uitgeschreven in dit topic.quote:Op zondag 13 juli 2025 21:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vertel nou eens even wat jij als een normale lunch ziet. Dan maak ik voor mezelf wel uit of ik dat een luxe vind of niet.
En hoe komt dat denk je?quote:Op zondag 13 juli 2025 21:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Omdat men niet meer weet wat men anders voor lunch kan maken. Of omdat men maximaal 2 minuten tijd wil spenderen.
Oudere jongere!quote:Op zondag 13 juli 2025 21:04 schreef Hexagon het volgende:
Maar ik doe het ook wel, al kan ik me als 41-jarige niet meer jongere noemen. Ik werk twee keer per week op kantoor, op 2 verschillende locaties. Bij locatie 1 is een restaurant waar ik altijd wat haal en bij locatie 2 haal ik belegde broodjes uit een supermarkt die er naast ligt.
Ik ben te lui om het te smeren en kan het geld prima missen.
Je kan ook banaan met pindakaas op een broodje doen. Elvis was er gek op.quote:Op zondag 13 juli 2025 20:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou dit.
Het slaat ook echt helemaal nergens op.
Nederlands eten, wat onze grootouders deden, is ook niet twee boterhammen met een karig plakje kaas.
Er is echt zoveel meer mogelijk.
Omdat veel mensen aan een gevarieerde lunch kennelijk weinig waarde hechten.quote:
lol ja. En op woensdag blauwe hap natuurlijk.quote:
Je kunt je mening nog altijd op een normale manier delen, hoeft echt niet op zo'n denigrerende toon. Steeds weer opnieuw.quote:Op zondag 13 juli 2025 21:04 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Stel je aan zeg, ze heeft gewoon een andere mening
Nou, volgens mij had je nog helemaal niks geschreven wat jij in de jaren '70 te knagen kreeg maar goed. En ja, mijn vader zat in de ploegendienst dus ik ben bekend met de warme maaltijd tussen de middag.quote:Op zondag 13 juli 2025 21:02 schreef capricia het volgende:
Dat heb ik hier al geschreven. Er is genoeg te variëren. Met verse soep in een thermosbeker (al aten wij toen thuis tussen de middag), wentelteefjes met oud brood (en dus ei) voor ontbijt, boerenomelet (dus met restjes groente meegebakken) voor lunch, er is echt zoveel.
En vroeger, mijn beste, at men ook wel vaak warm tussen de middag. En zeker geen twee boterhammen, jaar in jaar uit.
Stapels pannekoeken gingen er doorheen. Eens per week.![]()
En een andere dag was het een restant opgebakken aardappels met iets van sla erbij.
Echt. Gewoon gevarieerd. Wat over wat van de dag ervoor. Of waar speciaal iets te veel van gemaakt was.
Een extra tartaartje of een bal gehakt. Bij de lunch. Of een haring.
Zo vaak vis (wat vroeger wel veel goedkoper was) bij de lunch. Makreel, sardientjes uit blik.
Wat een variatie vergeleken met 2 boterhammen met kaas. Jaar in jaar uit, dagelijks.
Het was simpel eten. Goedkoop eten. Maar wel gevarieerd.
Fucking hell, wat een onzin.quote:Op zondag 13 juli 2025 21:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb dat nu al een paar keer uitgeschreven in dit topic.
Hier eentje:
capricia in NWS / Jongeren lunchen steeds vaker buiten de deur
Daar is dan toch ook helemaal niets mis mee.quote:Op zondag 13 juli 2025 21:09 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Je kan ook banaan met pindakaas op een broodje doen. Elvis was er gek op.
Oh heerlijk.quote:Op zondag 13 juli 2025 21:10 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
lol ja. En op woensdag blauwe hap natuurlijk.
Ik denk dat het deels aan de commercie ligt, die de huidige generatie onder druk zet om niet meer na te denken, maar altijd eten te bestellen/buiten de deur te kopen. Da's een beetje de Amerikaanse cultuur ja.quote:Op zondag 13 juli 2025 21:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Omdat veel mensen aan een gevarieerde lunch kennelijk weinig waarde hechten.
Helaas.
Denk je dat we Amerika achterna gaan? Inclusief obesitas en dat soort problemen?
In andere landen, zoals Frankrijk of Italië, hechten ze veel meer waarde aan hun lunch.
Nou, mijn jongere collega's gaan toch redelijk vaak een paar frikandellenbroodjes bij de Lidl halen in plaats van zelfgesmeerde boterhammen mee te nemen.quote:Op zondag 13 juli 2025 21:17 schreef Eightyone het volgende:
Het bericht gaat trouwens vooral over Amsterdam. Die mensen komen, zeker de laatste tien jaar, vaak uit een welgesteld nest. En vaak zitten ze ook nog in een wereldje waar 'het plaatje' er extra toe doet.
Hier op het Brabantse platteland is het beeld iets soberder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |