Ah ja, ik eet ook uitsluitend lunch met zuurdesem brood van de bakker, gerookte zalm van de visboer, roomkaas van de boer, en flink wat pijnboompitten erop, anders lunch ik nooit!quote:Op zondag 13 juli 2025 19:38 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Jongeren lunchen steeds vaker buiten de deur: "Plastic zakje met je bammetje is wat kneuterig"
Waar vroeger de broodjes voornamelijk nog zelf gesmeerd werden, halen jongeren hun lunch tegenwoordig steeds vaker buiten de deur.
'"Lunchen gaat het avondeten overnemen. Wie thuis een broodje wil bereiden, is tegenwoordig al snel zo'n 10 euro kwijt aan alleen de ingrediënten. En dan moet je het ook nog zelf maken."
https://www.at5.nl/artike(...)tje-is-wat-kneuterig
Je bent nogal denigrerend bezig, heb je dat door?quote:Op zondag 13 juli 2025 20:35 schreef capricia het volgende:
En dan begin ik niet eens over een goed en gevarieerd ontbijt.
Zeker ook brood?
Dat kreeg ik als tiener ook gewoon mee naar school, omdat het alles was dat m'n moeder kon betalen. En als twintiger ook nog lang als lunch meegenomen, omdat ik als student elk dubbeltje moest omdraaien.quote:Op zondag 13 juli 2025 20:06 schreef capricia het volgende:
Ben zelf die hele cultuur van een paar boterhammen met een plakje kaas of ham wel zat.
Dat doe je je kind toch ook niet aan?
Nog luxe, wij hadden echt niet slecht, maar ook principe: Op is op, soms gewoon alleen pindakaas of jam.quote:Op zondag 13 juli 2025 20:38 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat kreeg ik als tiener ook gewoon mee naar school, omdat het alles was dat m'n moeder kon betalen. En als twintiger ook nog lang als lunch meegenomen, omdat ik als student elk dubbeltje moest omdraaien.
Heb nooit het idee gehad dat me daarmee 'iets aangedaan' is hoor
Vind je het zelf wel normaal?quote:Op zondag 13 juli 2025 20:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je bent nogal denigrerend bezig, heb je dat door?
Good for you!quote:Op zondag 13 juli 2025 20:38 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat kreeg ik als tiener ook gewoon mee naar school, omdat het alles was dat m'n moeder kon betalen. En als twintiger ook nog lang als lunch meegenomen, omdat ik als student elk dubbeltje moest omdraaien.
Damn ik wil je plussen en net als ik klik schiet het duimpje van 0 naar +3. Legendary.quote:Op zondag 13 juli 2025 20:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je bent nogal denigrerend bezig, heb je dat door?
Idem. Niet iedereen heeft de middelen om elke maaltijd in een feestje te toveren. En niet iedereen heeft zijn/haar eisen torenhoog staanquote:Op zondag 13 juli 2025 20:38 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Welkom in Nederlandquote:Op zondag 13 juli 2025 20:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Vind je het zelf wel normaal?
Minimaal twee maaltijden per dag alleen maar brood. Jaar in, jaar uit.
niks mis met een lekkere volkoren boterham met kaas/paté/omelet/pindakaasquote:Op zondag 13 juli 2025 20:35 schreef capricia het volgende:
En dan begin ik niet eens over een goed en gevarieerd ontbijt.
Zeker ook brood?
Waarom is het abnormaal?quote:Op zondag 13 juli 2025 20:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Maar vond het nogal een denigrerende opmerking van je.quote:Op zondag 13 juli 2025 20:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Good for you!
Alleen maar fijn, toch?
Ik kan het nog simpeler maken, een van mijn lievelingseten is groentesoep met bammetjes met niks anders dan dikgesmeerde boter.quote:Op zondag 13 juli 2025 20:42 schreef maily het volgende:
[..]
niks mis met een lekkere volkoren boterham met kaas/paté/omelet/pindakaas
Ja, dat vind ik normaal. Ook helemaal prima als iemand dat anders doet overigens. Geen énkele behoefte om iemand daarom uit te lachen.quote:Op zondag 13 juli 2025 20:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Zeker niet. Zo af en toe.quote:Op zondag 13 juli 2025 20:42 schreef maily het volgende:
[..]
niks mis met een lekkere volkoren boterham met kaas/paté/omelet/pindakaas
vroeger was het of/ofquote:Op zondag 13 juli 2025 20:42 schreef RotatoR het volgende:
Met zo'n levensstijl wordt het er natuurlijk niet makkelijker op om ooit een koopwoning te kunnen betalen. Het is maar net waar je prioriteiten naar uitgaan.
Je kunt je boterham in een feestje omtoveren met pindakaas én hagelslagquote:Op zondag 13 juli 2025 20:41 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Idem. Niet iedereen heeft de middelen om elke maaltijd in een feestje te toveren. En niet iedereen heeft zijn/haar eisen torenhoog staan
Mwah, ik vind het meer armoede van geest om al die (mentale) energie en tijd aan boodschappen en lunch maken te besteden.quote:
Ik vind het armoede.quote:
Heb ik geprobeerd, maar ik kan toch nooit echt het plezier van pindakaas ontdekken, vind het alleen lekker in combinatie met banaan op brood.quote:Op zondag 13 juli 2025 20:46 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Je kunt je boterham in een feestje omtoveren met pindakaas én hagelslag
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |