vreselijk zeg dat jij je hier zo druk om maakt.quote:Op zondag 13 juli 2025 20:16 schreef capricia het volgende:
[..]
5 dagen in de week, week in week uit, alle schooldagen in een jaar, een boterham met kaas.
Erg voedzaam ook.quote:Op zondag 13 juli 2025 20:05 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Lol voor dat geld haal ik een pakje kaas, een pot pindakaas en drie hele broden en kan daar meer dan een week van 'lunchen'.
Dat is echt het totale andere uiterste.quote:Op zondag 13 juli 2025 20:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Jaar in jaar uit, 5 dagen in de week, een lunch meegeven van een boterham met kaas of pindakaas. (En in het weekend ook weer brood op tafel?)
Ja. Dat vind ik armoede. Van geest. En van smaak.
Nee, natuurlijk niet. Echt vréselijk inderdaadquote:Op zondag 13 juli 2025 20:06 schreef capricia het volgende:
Ben zelf die hele cultuur van een paar boterhammen met een plakje kaas of ham wel zat.
Dat doe je je kind toch ook niet aan?
Nee, natuurlijk niet. Echt vréselijk inderdaadquote:Op zondag 13 juli 2025 20:06 schreef capricia het volgende:
Ben zelf die hele cultuur van een paar boterhammen met een plakje kaas of ham wel zat.
Owh, wow..quote:Op zondag 13 juli 2025 20:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Serieus?
Drie goede broden, een pak (geen plastic smakende) kaas, en een pot normale pindakaas voor tien euro?
Laat maar zien.
En daar lunch je dan een week van.
Ik vind dit nogal triest. Een week lang alleen maar brood met kaas en pindakaas. Geen boter, geen afwisseling, geen groente, geen salade. Alleen maar brood. Dag in dag uit. Met kaas of pindakaas.
Nee hoor, ze moeten dat helemaal zelf weten maar kom dan niet aan met jankverhalen dat het leven zo duur is etc.quote:
Mja, je moet je natuurlijk wel realiseren dat die overdaad aan keuzes die we nu hebben vrij recent is. Een kleine eeuw geleden waren meer dan genoeg mensen blij als er überhaupt brood op de plank kon worden gelegd. En op veel plekken in de wereld is dat natuurlijk altijd nog de norm.quote:Op zondag 13 juli 2025 20:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Jaar in jaar uit, 5 dagen in de week, een lunch meegeven van een boterham met kaas of pindakaas. (En in het weekend ook weer brood op tafel?)
Ja. Dat vind ik armoede. Van geest. En van smaak.
Van alles, maar ik kook daar dan ook voor, omdat mijn man ook niet alle dagen een boterham mee naar de zaak wil, en ik ook niet. Als het maar een beetje makkelijk af te wisselen is.quote:Op zondag 13 juli 2025 20:14 schreef maily het volgende:
[..]
wat doe jij in haar broodtrommel?
of wat doet ze er zelf in.
Van die bammetjes met een karig plakje goedkope Goudse in zo'n lullig plastic zakje, dat is een beetje armoedevoer. Alsof we eeuwig solidair moeten zijn met onze hongerwintergrootouders.quote:Op zondag 13 juli 2025 20:06 schreef capricia het volgende:
Alsof je je kind daarmee mishandelt.quote:Op zondag 13 juli 2025 20:16 schreef Goprolover het volgende:
[..]
vreselijk zeg dat jij je hier zo druk om maakt.
Nee, consumeren moet je! Lekker elke dag bij een luxe lunchroom een hip broodje met een chai latte voor 15 euro. Geld moet rollen, alles voor de eeuwig groeiende economie!quote:Op zondag 13 juli 2025 20:16 schreef capricia het volgende:
[..]
5 dagen in de week, week in week uit, alle schooldagen in een jaar, een boterham met kaas.
Ik kom uit de jaren 70. En ik had in mijn jeugd ook niet 5 of 7 dagen in de week, jaar in jaar uit, twee boterhammen met kaas of pindakaas voor lunch.quote:Op zondag 13 juli 2025 20:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mja, je moet je natuurlijk wel realiseren dat die overdaad aan keuzes die we nu hebben vrij recent is. Een kleine eeuw geleden waren meer dan genoeg mensen blij als er überhaupt brood op de plank kon worden gelegd. En op veel plekken in de wereld is dat natuurlijk altijd nog de norm.
Ik snap zeker dat je een kind graag wilt laten kennismaken met een diversiteit aan voedsel en smaken, maar ik het lijkt mij ook belangrijk dat een kind dit in context kan plaatsen niet uitgroeit tot een prinsje of prinsesje op de erwt. Het is juist belangrijk om met 'gewoon een appel' of 'gewoon een boterham' ook tevreden te kunnen zijn.
Nou dit.quote:Op zondag 13 juli 2025 20:28 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Van die bammetjes met een karig plakje goedkope Goudse in zo'n lullig plastic zakje, dat is een beetje armoedevoer. Alsof we eeuwig solidair moeten zijn met onze hongerwintergrootouders.
Ah ja, ik eet ook uitsluitend lunch met zuurdesem brood van de bakker, gerookte zalm van de visboer, roomkaas van de boer, en flink wat pijnboompitten erop, anders lunch ik nooit!quote:Op zondag 13 juli 2025 19:38 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Jongeren lunchen steeds vaker buiten de deur: "Plastic zakje met je bammetje is wat kneuterig"
Waar vroeger de broodjes voornamelijk nog zelf gesmeerd werden, halen jongeren hun lunch tegenwoordig steeds vaker buiten de deur.
'"Lunchen gaat het avondeten overnemen. Wie thuis een broodje wil bereiden, is tegenwoordig al snel zo'n 10 euro kwijt aan alleen de ingrediënten. En dan moet je het ook nog zelf maken."
https://www.at5.nl/artike(...)tje-is-wat-kneuterig
Je bent nogal denigrerend bezig, heb je dat door?quote:Op zondag 13 juli 2025 20:35 schreef capricia het volgende:
En dan begin ik niet eens over een goed en gevarieerd ontbijt.
Zeker ook brood?
Dat kreeg ik als tiener ook gewoon mee naar school, omdat het alles was dat m'n moeder kon betalen. En als twintiger ook nog lang als lunch meegenomen, omdat ik als student elk dubbeltje moest omdraaien.quote:Op zondag 13 juli 2025 20:06 schreef capricia het volgende:
Nog luxe, wij hadden echt niet slecht, maar ook principe: Op is op, soms gewoon alleen pindakaas of jam.quote:Op zondag 13 juli 2025 20:38 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat kreeg ik als tiener ook gewoon mee naar school, omdat het alles was dat m'n moeder kon betalen. En als twintiger ook nog lang als lunch meegenomen, omdat ik als student elk dubbeltje moest omdraaien.
Heb nooit het idee gehad dat me daarmee 'iets aangedaan' is hoor
Vind je het zelf wel normaal?quote:Op zondag 13 juli 2025 20:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je bent nogal denigrerend bezig, heb je dat door?
Good for you!quote:Op zondag 13 juli 2025 20:38 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat kreeg ik als tiener ook gewoon mee naar school, omdat het alles was dat m'n moeder kon betalen. En als twintiger ook nog lang als lunch meegenomen, omdat ik als student elk dubbeltje moest omdraaien.
Damn ik wil je plussen en net als ik klik schiet het duimpje van 0 naar +3. Legendary.quote:Op zondag 13 juli 2025 20:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je bent nogal denigrerend bezig, heb je dat door?
Idem. Niet iedereen heeft de middelen om elke maaltijd in een feestje te toveren. En niet iedereen heeft zijn/haar eisen torenhoog staanquote:Op zondag 13 juli 2025 20:38 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |