Massasprint na 450 km groeiend grasquote:Op zaterdag 12 juli 2025 13:04 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Voor vlakke etappe lijkt me dat geen goed idee. Daar gaan we dan nog steeds gewoon naar een massasprint kijken. Maar heuvel- en bergetappes mogen van mij best weer vaker naar 200+ kilometer.
Wow, nepobaby Naberman kan er geen reet van, schokkend!quote:Op zaterdag 12 juli 2025 13:07 schreef Chiappucci het volgende:
Ik las trouwens ergens dat er nog maar 5 renners zijn die in geen enkele etappe top 100 hebben gereden. Daarbij zitten 3 Nederlanders: Bol, Van Dijke en Naberman.
Het hele peloton haalt opgelucht adem.quote:
Vier jaar geleden nog ter experiment een rit van 250 kilometer, was een fantastische rit.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 12:58 schreef tizitl2 het volgende:
Even een ongerelateerde vraag:
De gemiddelde snelheid van de tour ligt steeds hoger, en door ontwikkelingen in bijvoorbeeld materiaal is die trend op lange termijn waarschijnlijk strucuteel. Maar ritten worden steeds korter en de inspanningsduur daardoor ook.
Is het gezien de steeds toegenomen snelheden niet eens tijd weer aan wat langere ritten te gaan denken?
Desnoods gewoon een peer per tour als afwisseling.
Je bedoelt die rit waar Wout en Matje in de kopgroep zaten en ver achter Mohoric Wout nog probeerde Matje te lossen voor geel?quote:Op zaterdag 12 juli 2025 13:27 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Vier jaar geleden nog ter experiment een rit van 250 kilometer, was een fantastische rit.
Daarna niks meer mee gedaan. 🤷
Die rit inderdaad.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 13:29 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Je bedoelt die rit waar Wout en Matje in de kopgroep zaten en ver achter Mohoric Wout nog probeerde Matje te lossen voor geel?
Dat is top 5 TDF ritten voor mij denk ikquote:Op zaterdag 12 juli 2025 13:29 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Je bedoelt die rit waar Wout en Matje in de kopgroep zaten en ver achter Mohoric Wout nog probeerde Matje te lossen voor geel?
En niemand heeft zin er voor te rijdenquote:Op zaterdag 12 juli 2025 13:31 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
We rijden op een zaterdag in groep met 35 per uur naar de finish toe.
Toen had Mohoric nog benenquote:Op zaterdag 12 juli 2025 13:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat is top 5 TDF ritten voor mij denk ik
Sprinters zijn bijzonder minderwaardige schepsels. Vlakke etappes zouden verboden moeten worden, sprinten doe je maar op de baan.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 13:33 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Moet je nagaan: we hebben dit jaar meer heuvelritten en minder sprintritten omdat alle sprintritten vorig jaar zo saai waren als deze rit nu dreigt te worden.
Het peloton:
Of max 120km.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 13:35 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Sprinters zijn bijzonder minderwaardige schepsels. Vlakke etappes zouden verboden moeten worden, sprinten doe je maar op de baan.
Om dit soort etappes wat op te leuken, zou je eigenlijk een prijsvraag voor toerfietsers moeten uitschrijven waarvan de winnaars de eerste helft van de rit in het peloton mogen meefietsen.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 13:31 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Sympathiek, want in de Giro Donnequote:Op zaterdag 12 juli 2025 13:31 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Dat duurt nog wel een aantal kilometer.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 13:43 schreef franklop het volgende:
[..]
Sympathiek, want in de Giro Donne
Zijn ze met laatste klim bezig
Gewoon wat tussensprints waarbij de laatste vijf renners naar huis moeten.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 13:41 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Om dit soort etappes wat op te leuken, zou je eigenlijk een prijsvraag voor toerfietsers moeten uitschrijven waarvan de winnaars de eerste helft van de rit in het peloton mogen meefietsen.
Blijkbaar zit Dunbar dan steeds op de verkeerde frequentie. Weinig ether disciplinequote:Op zaterdag 12 juli 2025 13:43 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik vind het wel opvallend dat de stukjes van de team radio die we horen tegenwoordig net iets meer informatie bevatten. Het is soms nog steeds van het niveau taktaktak, maar zitten soms zowaar tactische instructies tussen. En blijkbaar krijgen de renners het dus ook steeds te horen als er weer een dorpje aankomt vol boobytraps.
En dan op hun bek gaan bij de eerste de beste rotonde en Pogi & Jonas meenemen?quote:Op zaterdag 12 juli 2025 13:41 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Om dit soort etappes wat op te leuken, zou je eigenlijk een prijsvraag voor toerfietsers moeten uitschrijven waarvan de winnaars de eerste helft van de rit in het peloton mogen meefietsen.
Tijdens het maken van een selfie.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 14:30 schreef Steven184 het volgende:
[..]
En dan op hun bek gaan bij de eerste de beste rotonde en Pogi & Jonas meenemen?
Ballerini.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 14:40 schreef Slobeend het volgende:
Waarom rijdt Astana zo vooraan? Voor Velasco?
Het veelgehoorde argument dat oortjes essentieel zijn voor de veiligheid is dus niet helemaal onzinnig.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 13:43 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik vind het wel opvallend dat de stukjes van de team radio die we horen tegenwoordig net iets meer informatie bevatten. Het is soms nog steeds van het niveau taktaktak, maar zitten soms zowaar tactische instructies tussen. En blijkbaar krijgen de renners het dus ook steeds te horen als er weer een dorpje aankomt vol boobytraps.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |