Keihard gelachen.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 15:09 schreef Mutant01 het volgende:
Ik vind het gewoon pijnlijk om te zien dat mijn 'tweede land', een ontwikkelingsland geteisterd door corruptie, meer visie heeft dan dit land. Echt de omgekeerde wereld. We hebben zoveel competente mensen, maar die lijken allemaal geen zin te hebben om mee te doen aan de politieke spelletjes die er nu gespeeld worden (en ik kan het hen niet kwalijk nemen). En dat maakt het cirkeltje ook weer meteen rond, want de kwaliteit van de politiek holt nog verder achteruit.
Het is eerder om te huilen, maar ik begrijp dat je een harde plasser krijgt van korte termijn denken en elk jaar een politieke crisis.quote:
Waren we allemaal maar net zo verlicht als jij, niet? Dachten we allemaal maar zoals jij. In die bakfietsbubbel een beetje mijmeren over hoe het allemaal zou moeten zijn.quote:Op zondag 13 juli 2025 21:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Haha. Optimist. Het electoraat heeft de afgelopen verkiezingen toch wel bewezen te stom te zijn om door de onzin van de Messiaanse partijen heen te prikken.
Sja, het gros van Nederland stemt op de nieuwe Messias of op rijk rechts. En wordt keer op keer teleurgesteld zonder iets wijzer te worden. Het is maar de vraag hoe serieus je dat soort mensen moet nemen. Die leren toch nooit iets.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 19:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waren we allemaal maar net zo verlicht als jij, niet? Dachten we allemaal maar zoals jij. In die bakfietsbubbel een beetje mijmeren over hoe het allemaal zou moeten zijn.
Maar wederom een mooi inkijkje in waarom het gros van Nederland walgt van 'progressivisme'.
Ik vind ze net zo dom als onze grachtengordeliaanse utopie-denkende nitwits die qua diversiteit niet verder komen dan een wekelijkse bestelling bij die gezellige Sushi-tent en onderwijl al die Mbo'ers en ander plebs die hun woonwijken in klein-Arabië zien veranderen voor het gemak maar wegzetten als Nazi's.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 19:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Sja, het gros van Nederland stemt op de nieuwe Messias of op rijk rechts. En wordt keer op keer teleurgesteld zonder iets wijzer te worden. Het is maar de vraag hoe serieus je dat soort mensen moet nemen. Die leren toch nooit iets.
En de kiezer blijft daar gretig intrappen.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 19:37 schreef Cryptonees het volgende:
Partijen als PVV, JA21, FvD en in sommige opzichten de VVD (die in de praktijk vaak meebuigt met rechts-populistische trends) hameren op nationale identiteit en soevereiniteit. Maar zodra er geregeerd moet worden, verdwijnen veel van die grote woorden als sneeuw voor de zon. Plots blijkt dat het uitzetten van asielzoekers toch juridisch lastig is, dat de economie mensen uit het buitenland keihard nodig heeft, en dat "Nederland weer van ons" vooral een verkiezingsleus is zonder praktische routekaart.
Wat stem jij?quote:Op dinsdag 15 juli 2025 19:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
En de kiezer blijft daar gretig intrappen.
quote:Op dinsdag 15 juli 2025 19:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik vind ze net zo dom als onze grachtengordeliaanse utopie-denkende nitwits die qua diversiteit niet verder komen dan een wekelijkse bestelling bij die gezellige Sushi-tent en onderwijl al die Mbo'ers en ander plebs die hun woonwijken in klein-Arabië zien veranderen voor het gemak maar wegzetten als Nazi's.
Dat een cult als Pvda/GL nog gezien wordt als een normale partij zegt sowieso genoeg.
Of is dat dan weer generaliserend?
Gewoon stedeling hoor.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 19:48 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Aldus Etto uit Gierkargestel, Noord-Brabant.
D66 natuurlijk, de partij voor echte mannen. (Soms Volt)quote:
Niks mis mee.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 19:48 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Aldus Etto uit Gierkargestel, Noord-Brabant.
Dat verklaart een hoop.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 19:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
D66 natuurlijk, de partij voor echte mannen. (Soms Volt)
quote:Op dinsdag 15 juli 2025 19:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
En mijn familie alleen al is waarschijnlijk diverser dan heel jouw postcodegebied bij elkaar.
Het wordt niet echt sterker zo.quote:
Ja je merkt vaak al aan de combinatie van spitsvondigheid, een intens gevoel voor humor en die brede, wereldse blik dat iemand D66 stemt.quote:
Een brede, wereldse blik:quote:Op dinsdag 15 juli 2025 20:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja je merkt vaak al aan de combinatie van spitsvondigheid, een intens gevoel voor humor en die brede, wereldse blik dat iemand D66 stemt.
Joh, ik woon in Almere. Alleen de etage van waarop mijn appartement zich bevindt herbergt al meer diversiteit dan je lief is. Di'Angelo ken ik niet, wel D'Angelo en Angel Di Maria.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 19:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het wordt niet echt sterker zo.
Smileys, wat ad hominems...
En natuurlijk de standaard regel dat alles wat buiten de randstad vertoeft gewoon boers en racistisch is. Immers, generaliseren van groepen mag wel, zo lang het op de Di'Angelo schaal van intersectionaliteit past.
Karikatuur?quote:Op dinsdag 15 juli 2025 20:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Joh, ik woon in Almere. Alleen de etage van waarop mijn appartement zich bevindt herbergt al meer diversiteit dan je lief is. Di'Angelo ken ik niet, wel D'Angelo en Angel Di Maria.
Maar leuk dat je een karikatuur maakt van de Randstedelijke PvdA-GL stemmer en dan anderen verwijt niet inhoudelijk te discussieren.
Als je PVV hebt gestemd met het idee dat Nederland daar beter van zou worden dan ben je inderdaad een halve tamme.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 20:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Karikatuur?
Er wordt hier lustig over miljoenen Nederlanders al jaren gesproken als ware het halve dan wel hele debielen, vergeven van racisme en haat, en dat omdat ze de volledig irrationele wanen van D66 en PvdA/G: niet delen.
En als je D66 stemt? Of PvdA/GL?quote:Op dinsdag 15 juli 2025 20:05 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Als je PVV hebt gestemd met het idee dat Nederland daar beter van zou worden dan ben je inderdaad een halve tamme.
Als je PvdA/GL hebt gestemd met het idee dat die het grootbedrijf even flink zouden gaan spekken en overal vierbaanssnelwegen zouden aanleggen heb je ze inderdaad ook niet allemaal op een rijtje.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 20:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En als je D66 stemt? Of PvdA/GL?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |