Mooi gezegd, Beat.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 20:17 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Oneindig dromen op een uitgeleefde planeet.
Gaat dat iets aan het lot van onze planeet veranderen?quote:Op zaterdag 12 juli 2025 12:36 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat geloof je niet echt want anders zou je in een hutje in de wildernis wonen en niet op een zaterdagmiddag zinloos op een forum posten over politiek
Dank je.quote:
Maar deze sectoren zijn gewoon winstgevend, ik denk niet dat een tuinbouw bedrijf welke jarenlang verlies maakt blijft bestaan.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 11:21 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik heb het hier al vaker gezegd maar als een bepaalde sector in Nederland niet winstgevend te krijgen is omdat de kostprijs van het product hoger is dan wat de markt ervoor wil betalen, dan heeft die sector in Nederland geen bestaansrecht meer. Dan verplaatsen ze de aspergekwekerij maar naar Roemenië.
Tevens moet er veel en veel harder worden opgetreden tegen arbeidsuitbuiting en alle andere misstanden die samenhangen met arbeidsmigrantie.
Het probleem wat nu altijd rond asiel wordt gespind. Arbeidsmigratie zorgt voor veel meer instroom, arbeidsmigranten houden ook woningen bezet en zijn ook oververtegenwoordigd in verkeersongevallen.quote:Op zondag 13 juli 2025 09:19 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Maar deze sectoren zijn gewoon winstgevend, ik denk niet dat een tuinbouw bedrijf welke jarenlang verlies maakt blijft bestaan.
We hebben een minimumloon ingesteld waarvan ze wettelijk verplicht zijn aan te voldoen, we wilden een Europese eenwording waarbij je kan gaan, staan en werken binnen Europa.
En welk probleem willen we nu oplossen met minder arbeidsmigratie?
Maar voor het oppoetsen van de statistieken rondom arbeidparticipatie en criminaliteit worden de arbeidsmigranten altijd graag meegeteld.quote:Op zondag 13 juli 2025 11:08 schreef Japepk het volgende:
[..]
Het probleem wat nu altijd rond asiel wordt gespind. Arbeidsmigratie zorgt voor veel meer instroom, arbeidsmigranten houden ook woningen bezet en zijn ook oververtegenwoordigd in verkeersongevallen.
Neuh dat gebeurt niet.quote:Op zondag 13 juli 2025 11:19 schreef quo_ het volgende:
[..]
Maar voor het oppoetsen van de statistieken rondom arbeidparticipatie en criminaliteit worden de arbeidsmigrnaten altijd graag meegeteld.
En de groeiende dakloosheid, omdat er nog vaak misstanden zijn en arbeidsmigranten zonder werk ineens ook geen woning meer hebben en op straat komen te staan.quote:Op zondag 13 juli 2025 11:08 schreef Japepk het volgende:
[..]
Het probleem wat nu altijd rond asiel wordt gespind. Arbeidsmigratie zorgt voor veel meer instroom, arbeidsmigranten houden ook woningen bezet en zijn ook oververtegenwoordigd in verkeersongevallen.
De mensheid verkiest het om de aarde totaal onleefbaar te maken en zichzelf uit te roeien. Uiteindelijk betekent 'vrijheid' niets anders dan 'uitsterving'.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 12:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Je kan er lang en kort over lullen maar de overconsumptie sloopt uiteindelijk de planeet. Dus vroeg of laat keert de wal het schip. En als de mens het niet doet dan doet de natuur het zelf voor ons.
Maar dat is allemaal “gezeur”.
quote:Netherlands rations electricity to ease power grid stresseshttps://www.ft.com/content/9c7560ec-a220-4150-a35e-a79db70c0c07SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
Ik geloof niet zo in de integriteit van M de Hond, dat is een rechtse activist met een peilingbureau.quote:
Wijkt ook behoorlijk af van de peilingen van Tom Louwerse.quote:Op zondag 13 juli 2025 17:01 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik geloof niet zo in de integriteit van M de Hond, dat is een rechtse activist met een peilingbureau.
Die gebruikt zijn peilingen als beïnvloedingsmiddel idd.quote:Op zondag 13 juli 2025 17:01 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik geloof niet zo in de integriteit van M de Hond, dat is een rechtse activist met een peilingbureau.
Die kan ik niet vinden op X.quote:Op zondag 13 juli 2025 17:17 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Wijkt ook behoorlijk af van de peilingen van Tom Louwerse.
Maar daar zitten ook slechts 2 peilingen achter, dus hoeveel zegt zoiets nou?quote:Op zondag 13 juli 2025 17:37 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
https://peilingwijzer.tomlouwerse.nl/grafiek_trends.html
Haha. Optimist. Het electoraat heeft de afgelopen verkiezingen toch wel bewezen te stom te zijn om door de onzin van de Messiaanse partijen heen te prikken.quote:Op zondag 13 juli 2025 20:33 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar daar zitten ook slechts 2 peilingen achter, dus hoeveel zegt zoiets nou?
Ik denk overigens niet dat de PVV opnieuw de grootste wordt.
Daarom zo snel mogelijk een kiesdrempel. Met bijvoorbeeld minder dan 5 zetels doe je gewoonweg niet mee.quote:
We hebben al een kiesdrempel en die lijken mij prima passen bij onze cultuur. En hogere kiesdrempel neemt de oorzaak van slechte besluitvorming niet weg, en is ook nog eens geen oplossing voor politici die niet kunnen samenwerken. Sterker, in samenlevingen met minder partijen zie je nog meer polarisatie en verdeeldheid.quote:Op zondag 13 juli 2025 21:06 schreef quo_ het volgende:
[..]
Daarom zo snel mogelijk een kiesdrempel. Met bijvoorbeeld minder dan 5 zetels doe je gewoonweg niet mee.
Caroline meent echter om andere redenen het niet te willen. SGP ook. Dikke kans dat het CDA dat ook vindt.quote:Op maandag 14 juli 2025 18:45 schreef Kickinalfa het volgende:
Het lijkt me vooral een zaak van de lidstaten zelf.
En de vvd heeft hierin gelijk, dit soort EU bemoeienis is nergens voor nodig.
Het valt niet te achterhalen, maar zou de man ook getriggerd zijn doordat de Molukse Shalandra Hitipeuw , niet zo blank er uitziet ?quote:Vijfheerenlanden - Een 39-jarige man is in Vianen opgepakt voor opruiing en het bedreigen van Shalandra Hitipeuw, de asielwethouder van de gemeente Vijfheerenlanden.
Maandagavond was er een inwonersbijeenkomst in Vianen over de komst van een nieuwe asielopvang. Wethouder Hitipeuw gaf daar samen met het COA tekst en uitleg over hoe de opvang eruit komt te zien. In aanloop naar de bijeenkomst kwam de verdachte in beeld bij de politie. Op sociale media riep hij op om de wethouder “publiekelijk op te hangen”, zo blijkt uit een screenschot dat burgemeester Sjors Fröhlich deelde op X.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |