Nee, vooral interessant om meer details te weten van de missie en om de soviet doctrine weer te zien in volle glorie.quote:Op donderdag 10 juli 2025 12:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ff lezen. Kan interessant zijn.
Maar wel oprechte vraag: vind jij het een fijne gedachte dat de vijand zo heeft moeten lijden?
Ik heb daar niks mee. Niemand hoeft van mij te lijden.
En al helemaal geen jonge broekies.
Staat ook op het einde van het artikel.quote:Op donderdag 10 juli 2025 13:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
[..]
Het is niet zo dat wanneer je 1 avondje wat methaan hebt ingeademd je binnen een half jaar longkanker ontwikkelt waaraan de sterft.
Weet ik veel.quote:Op donderdag 10 juli 2025 12:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
En wat gaat die publieke opinie daar precies aan doen?
In het geval van Rusland zeker niet. Want die zijn met al hun inzet nog niet eens in staat om meters te maken tegen Oekraine. Wat willen ze nog meer doen dan nu dan? Als er nog 23 andere NAVO-landen actief tegenover hen staan? Het enige waarmee Rusland ons echt pijn kan doen zijn kernwapens. En die gaan ze pas inzetten als ze voelen dat hun eigen integriteit bedreigd wordt.quote:Op donderdag 10 juli 2025 12:59 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Voor jou en mij ja. Voor culturen waar een mensenleven bijzonder weinig waard is. Maakt dat niet uit.
Wat weer gelijk de reden is dat we gegarandeerd gaan verliezen als het oorlog wordt met Rusland of China.
Ik heb er serieus niks mee dat jonge gasten het leven laten in zulke omstandigheden. En de dikke (Russische) boomers maar thuis zitten. Hetzelfde geldt een beetje in het Westen. Ik haat boomers die het zien zitten om jongere naar het oosten te sturen vanwege de Russische dreiging. En zelf de dienstplicht ontvlucht.quote:Op donderdag 10 juli 2025 13:00 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Nee, vooral interessant om meer details te weten van de missie en om de soviet doctrine weer te zien in volle glorie.
Hier een immense lijst wat betreft China's betrokkenheid bij oorlog.quote:Op donderdag 10 juli 2025 13:04 schreef LXIV het volgende:
Maar China is in haar geschiedenis altijd een beheerst, niet-gewelddadig en rationeel land geweest op het gebied van buitenlandse politiek. Veel meer intern dan extern gericht. Bovendien ligt het nogal een eind hier vandaan.
Dat is van 2600 voor Christus en grotendeels intern, zoals ik al zei. Vanaf 1979 praktisch niets meer. Gezien omvang van het land bizar weinig zelfs.quote:Op donderdag 10 juli 2025 13:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hier een immense lijst wat betreft China's betrokkenheid bij oorlog.
https://en.wikipedia.org/(...)tles_involving_China
Close combat inderdaad. Ik vind het opmerkelijk hoeveel er nog van echt heel dichtbij (<50 meter) er nog steeds gevochten wordt in 2025.quote:Op donderdag 10 juli 2025 13:41 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Russische beelden waar een groep oekraiense soldaten op het einde gedood worden in close combat. Ik zie het liever niet, maar beelden als deze zie je niet vaak.
China heeft ervoor gekozen oppositie op te ruimen en zich vooral op de economie te richten.quote:Op donderdag 10 juli 2025 13:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is van 2600 voor Christus en grotendeels intern, zoals ik al zei. Vanaf 1979 praktisch niets meer. Gezien omvang van het land bizar weinig zelfs.
Ze hebben een grens met Rusland. Dat is al reden genoegquote:Op donderdag 10 juli 2025 13:51 schreef luxerobots het volgende:
[..]
China heeft ervoor gekozen oppositie op te ruimen en zich vooral op de economie te richten.
Maar resultaten uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst. Dat de Chinezen hun leger aan het opbouwen zijn, zullen ze niet voor de sier doen.
Mwah, soort collectief trauma.quote:Op donderdag 10 juli 2025 13:54 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Ze hebben een grens met Rusland. Dat is al reden genoeg
het feit dat ze zich tot 1910 vooral heel druk maakte over de grote van een vrouwen voet. Geeft aan dat door het conservatisme in feodaal china, nooit enige potentie heeft gehad om groot te worden.quote:Op donderdag 10 juli 2025 13:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Mwah, soort collectief trauma.
Noemen ze "The Weak Century".
Het is een soort van (omgekeerd) indrukwekkend dat een van de oudste beschavingen op deze planeet pas in de 21ste eeuw weer wat begint te worden.
Dat heeft nog nooit in Westerse media gestaanquote:Op donderdag 10 juli 2025 09:59 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Dat mogen ze best doen. Ik zal er niet op ingaan. Ik volg dit conflict al best lang. In eerste instantie alleen via westerse bronnen. Tot het voor een bepaalde periode niet meer klopte.Nu klopt het gelukkig weer wel. Daar las ik dat Rusland na de drie daagse poging praktisch verslagen was en niet veel meer kon. Moraal was slecht, geen tanks etc etc.
Dat hebben ze de laatste 100 jaar toch behoorlijk rechtgezet dan.quote:Op donderdag 10 juli 2025 14:14 schreef Korenfok het volgende:
[..]
het feit dat ze zich tot 1910 vooral heel druk maakte over de grote van een vrouwen voet. Geeft aan dat door het conservatisme in feodaal china, nooit enige potentie heeft gehad om groot te worden.
Feit van een groot land zijn lag meer in het totaal niet interessant zijn voor anderen dat ze zolang een land zijn gebleven, totaal geen drive tot concurrentie en verbetering van zichzelf als individu en als volk.
Waar de europese geschiedenis er een is van constant verandering van ideeen, overtuigingen, proberne weg gooien wat niet werkt etc.
Eh, dat ondanks dat het de fabrikanten van de wereld zijn, ze bitter weinig A merken hebben om op te bogen?quote:Op donderdag 10 juli 2025 14:54 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Apenland verder. Maar in deze context alleen al de grootste en meest kapitaalkrachtige krijgsmacht. Wat valt er dan tegen?
Ook sick.quote:Op donderdag 10 juli 2025 13:41 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Russische beelden waar een groep oekraiense soldaten op het einde gedood worden in close combat. Ik zie het liever niet, maar beelden als deze zie je niet vaak.
Welke fronten dan precies?quote:Op donderdag 10 juli 2025 14:42 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat hebben ze de laatste 100 jaar toch behoorlijk rechtgezet dan.
Edit- op veel fronten gidsland nu.
quote:Op donderdag 10 juli 2025 15:38 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Twee T-55 tanks die ergens met pech langs de weg staan worden vernietigd net als de ARV (Armoured recovery vehicle) die ze kwam ophalen.
quote:Op donderdag 10 juli 2025 15:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Eh, dat ondanks dat het de fabrikanten van de wereld zijn, ze bitter weinig A merken hebben om op te bogen?
Het compleet stuk bevissen van de oceanen om hun heen?
De ten hemel schrijende milieu vervuiling? (Deze is hilarisch...)
Corruptie waar rus (bijna) een puntje aan kan zuigen?
Alleen al de grootste en meest kapitaalkrachtige krijgsmacht met kernwapens.quote:Op donderdag 10 juli 2025 15:17 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Welke fronten dan precies?
Wat kan alleen in China, en waar neemt china echt de koppositie in?
Ps dat ze van 3e wereld land naar 2e wereld land zijn gegaan inderdaad best knap, en hun urbanisatie is indrukwekkend. Maar te gelijk.... is een gemiddeld inkomen van een 1 euro per dag naar 10 euro per uur een gigantische econumische groei, maar vele malen makkelijker en te bereiken met simpel naaapen, dan van een gemiddelde 25 euro per uur naar 75 euro per uur gaan zonder extreme inflatie.
ps china komt dus vanaf 1 euro per uur. deze groei hebben wij ook meegemaakt van 1860 tot 1980. Zelfde soort groei, hoor je ook niemand over als bijzonder. gewoon van agressie naar industrie overgaan.
Nu verwar je dus poppetjes met gidsland. Dat zij veel inwoners hebben ontkent toch niemand, maar wat maakt ze een gids land?quote:Op donderdag 10 juli 2025 15:45 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
[..]
Alleen al de grootste en meest kapitaalkrachtige krijgsmacht met kernwapens.
En lekker boeiend dat de chinees voorheen een euro per dag verdiende als die zwaarbewapend tegenover je in een greppel ligt
dit is hem al 100 keer verteld. Het is wensdenken dat hij dit ooit gaat begrijpenquote:Op donderdag 10 juli 2025 10:05 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er is nergens gezegd dat er 1 miljoen doden zijn. Het gaat om een optelsom van doden en gewonden, daar is nooit geheimzinnig over gedaan verder.
Dat verwarren noemen we 'moving the goalpost'.quote:Op donderdag 10 juli 2025 15:53 schreef Korenfok het volgende:
Nu verwar je dus poppetjes met gidsland.
Voorloper in waterstof, vergroening, AI gedreven machines, hebben straks volledig militaire systemen op AI-basis bijvoorbeeld. Infrastructuur zoals de nieuwe zijderoute, marktleider EV, 5G-netwerk, grootste en snelste uitrol wereldwijd.quote:Op donderdag 10 juli 2025 15:53 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Nu verwar je dus poppetjes met gidsland. Dat zij veel inwoners hebben ontkent toch niemand, maar wat maakt ze een gids land?
Aan de emblemen te zien zijn dit IIRC Oekrainsche beelden?quote:Op donderdag 10 juli 2025 15:38 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Twee T-55 tanks die ergens met pech langs de weg staan worden vernietigd net als de ARV (Armoured recovery vehicle) die ze kwam ophalen.
Ik heb een deja vu.quote:Op donderdag 10 juli 2025 16:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Mss je eens focussen op de realiteit ipv hun propaganda.
Oekraine heeft haar GMLRS weer gekregen hoorquote:A whole scatter of destroyed expensive Russian equipment and enemy personnel on the Zaporizhzhia front line. Among them are the "Acacia" self-propelled artillery, "Pion" self-propelled artillery, "Hurricane" multiple rocket launcher, and "Zhitel" electronic warfare system.
The work of Ukrainian Special Operations Forces defenders.
Daar zitten een paar hele rake inslagen tussen.quote:Op donderdag 10 juli 2025 16:47 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
[..]
Oekraine heeft haar GMLRS weer gekregen hoor
Die zhitel is wel vaag. Lijkt dat ie spot on raak is, maar even later zie je dat ie nog helemaal heel is op een klein brandje na (die vervolgens dat hele ding uit laat fikken). Maar met mijn beperkte kennis van dat spul, had ik verwacht dat dat hele ding was ge-explodeerd door dat 2de schot.quote:Op donderdag 10 juli 2025 16:47 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
[..]
Oekraine heeft haar GMLRS weer gekregen hoor
Heb het gevoel dat die frames door elkaar gehaald zijn ,eerste mist, maar zet hem wel in de fik, 2e is heel in de buurt en vernietigd hem oid.quote:Op donderdag 10 juli 2025 17:05 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Die zhitel is wel vaag. Lijkt dat ie spot on raak is, maar even later zie je dat ie nog helemaal heel is op een klein brandje na (die vervolgens dat hele ding uit laat fikken). Maar met mijn beperkte kennis van dat spul, had ik verwacht dat dat hele ding was ge-explodeerd door dat 2de schot.
Waarom zou een Zhitel moeten exploderen? Dat is EW, en dus een hoop electronica, en hooguit een generator en brandstof tank?quote:Op donderdag 10 juli 2025 17:05 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Die zhitel is wel vaag. Lijkt dat ie spot on raak is, maar even later zie je dat ie nog helemaal heel is op een klein brandje na (die vervolgens dat hele ding uit laat fikken). Maar met mijn beperkte kennis van dat spul, had ik verwacht dat dat hele ding was ge-explodeerd door dat 2de schot.
Denk dat hij bedoelde waarom een voltreffer van zon munitie dat ding niet totaal sloopt, maar vgm was het geen voltreffer maar net er naastquote:Op donderdag 10 juli 2025 17:20 schreef oheng het volgende:
[..]
Waarom zou een Zhitel moeten exploderen? Dat is EW, en dus een hoop electronica, en hooguit een generator en brandstof tank?
Geen explosieven ook.
Je begrijpt niet dat ik met 'vergroening' doelde op productie van hernieuwbare energie, zoals het marktleider zijn in de productie van PV panelen?quote:Op donderdag 10 juli 2025 17:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hier een utube video over die "vergroening".
Bekijk deze YouTube-video
Let's go! Vol erop klappen!quote:Op donderdag 10 juli 2025 18:14 schreef ExTec het volgende:
Verstandhouding lijkt wat te verzuren.
[ x ]
Volgende week sturen ze weer een of ander cadeau en dan is Poetin weer een “great leader”.quote:Op donderdag 10 juli 2025 18:14 schreef ExTec het volgende:
[ x ]
Wauw, opa krijgt tandjes.quote:Op donderdag 10 juli 2025 18:14 schreef ExTec het volgende:
[ x ]
Dit is vgm geen recente uitspraak (als in niet van de afgelopen uren)quote:Op donderdag 10 juli 2025 18:14 schreef ExTec het volgende:
[ x ]
Het zou zomaar kunnen, ja.quote:Op donderdag 10 juli 2025 18:19 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Volgende week sturen ze weer een of ander cadeau en dan is Poetin weer een “great leader”.
quote:Sumy region, Kondratovka-Alekseyevka area. The situation remains very tense. The hohols are trying to enter the center of the village and have already practically cut off our marines from supplies. They also continue to advance north of Andreyevka and towards Alekseyevka. From our side, reinforcements have finally begun to be transferred to the area. But again, as I wrote earlier - judging by the broadcast, there are a lot of mercenaries here from the hohols. As the fighters from this area write - it's fucking hot here.
https://t.me/severnnyi/4537quote:Kondratovka.
Yesterday was difficult. Today — it's fucked. And that's putting it mildly.
The situation over the past 24 hours has gone from "the command sees everything" to "if we don't hustle by tomorrow, there’ll be no one left to save."
Fighting is already in the very center of the village. The infantry of the 30th Motorized Rifle Regiment is barely hanging on. They have no personnel, no ammo, no rotation. Nothing.
To break the blockade of the area, we’re committing reserves from the 9th Motorized Rifle Regiment and pulling the recon company of the 30th from Alekseevka, where they were helping the 155th secure a position. We were counting on the marines in that area, but the 177th Regiment still hasn't been reconstituted, and they have no other reserves for now.
The problem needs to be solved. We have to pull our people out.
Perpetua ziet iedere dag al ver boven de 100 dode russen. En dat zijn alleen degenen die gefilmd zijn, en waarvan de video geupload is. En we zien zelf natuurlijk ook wel hoe met name russen iedere dag op de meest afgrijselijke manieren aan hun einde komen.quote:
Ja, en dankzij het e-punten systeem krijg je een Pareto distributie verdeling.quote:Op donderdag 10 juli 2025 20:29 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Gwn een interessant feitje over de verdeling van aantal gedode troepen in de maand juni van 12 van de grootste drone eenheden van Oekraine. (Deze 12 hebben een soort samenwerkingsverband)
Bijna de helft door Magyar. Als 12 drone units in 1 maand al ongeveer 5k russen omleggen is 100k in 6 maanden totale aantal doden niet gek.
[ x ]
Mooi zo, een goede rus is nog altijd een dode rusquote:Op donderdag 10 juli 2025 13:41 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Alhoewel het niet 100% zeker is, zijn dit wss dode oekrainers helaas.quote:Op donderdag 10 juli 2025 20:47 schreef TLC het volgende:
[..]
Mooi zo, een goede rus is nog altijd een dode rus
Eh, in dit geval worden helaas juist Oekraïnse militairen gedood ipv Russische militairenquote:Op donderdag 10 juli 2025 20:47 schreef TLC het volgende:
[..]
Mooi zo, een goede rus is nog altijd een dode rus
quote:Op donderdag 10 juli 2025 20:56 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Eh, in dit geval worden helaas juist Oekraïnse militairen gedood ipv Russische militairen
Echt een goede bron kan ik niet vinden, maar wel een tweet van 2 dagen geleden waarin hetzelfde staat.... Dus het is al een oude uitspraak.quote:Op donderdag 10 juli 2025 18:22 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dit is vgm geen recente uitspraak (als in niet van de afgelopen uren)
Of kan iemand een goede bron vinden.
Hoe kijken jullie hier naar? Dat drones een belangrijke rol spelen in de oorlog is wel bekend. Maar ik zie hier voor het eerst ook het groeiende belang van robotvoertuigen dat wordt genoemd.quote:Uniek in de oorlog: Oekraïne meldt de overgave van Russische soldaten aan een onbemande eenheid van robots en drones
Oorlog in Oekraïne Oekraïne had al eens een volledig onbemande aanval uitgevoerd, maar nog geen Russische militairen tot overgave gedwongen met robots.
Voor het eerst heeft het Oekraïense leger met louter robotvoertuigen en drones een groep Russische militairen tot overgave gedwongen. Bij de actie, aan de frontlijn in de regio Charkiv, werd geen enkele Oekraïense infanterist ingezet, stelt de Oekraïense Derde Aanvalsbrigade woensdag in een verklaring op Telegram.
„Zonder infanterie en zonder verliezen”, schreef de Oekraïense brigade over haar „ongekende operatie”, waarin „voor de eerste keer in de geschiedenis Russische soldaten zich overgaven aan de robotvoertuigen van de Derde Aanvalsbrigade”.
De Oekraïners hebben volgens hun verklaring met kamikazedrones en rijdende, bewapende robots de aanval geopend op Russische bunkers en die vernietigd, waarna de overlevenden besloten naar buiten te komen en zich over te geven. Vervolgens werden de Russische militairen onder begeleiding van drones weggeleid van het front en in krijgsgevangenschap genomen, meldt de Derde Aanvalsbrigade.
Wanneer de aanval plaatsvond, maakten de Oekraïners niet bekend. Ook is onduidelijk om hoeveel Russische krijgsgevangenen het gaat. Het bericht van de brigade kon niet onafhankelijk bevestigd worden.
Robots sparen mensenlevens
Om mensenlevens te sparen en slimmer op te kunnen treden tegen de Russische bezetters op het slagveld zetten de Oekraïense strijdkrachten sinds de grootschalige Russische invasie steeds meer drones in. Niet alleen in de lucht en op zee, maar ook steeds vaker op de grond. Inmiddels bouwt de Oekraïense industrie miljoenen drones en robots per jaar.
De kwaliteit van de apparatuur wordt in hoog tempo opgevoerd. Inmiddels beschikt Oekraïne over een zeedrone die vanaf het water met succes een aanval heeft uitgevoerd op een Russisch gevechtsvliegtuig.
Robotvoertuigen worden veelal ingezet om munitie te vervoeren aan de frontlinies, gewonden af te voeren en, in toenemende mate, om Russische stellingen aan te vallen. Daarbij worden ze vanuit de lucht ondersteund en begeleid door drones met camera’s en vuurwapens.
Eind vorig jaar maakten de Oekraïense strijdkrachten melding van hun eerste robotoffensief. De precieze locatie werd geheim gehouden, maar de gecoördineerde aanval die enkele tientallen drones en robotvoertuigen uitvoerden op Russische troepen wordt inmiddels de „Slag bij Lyptsi” genoemd, ook in de regio Charkiv. In de omgeving van dit gehucht, ruim twintig kilometer ten noorden van de stad Charkiv, voerden Oekraïense eenheden in december een aanval uit die wordt gezien als het eerste onbemande offensief uit de geschiedenis.
Militairen met een joystick
„Tientallen robots en onbemande apparatuur” werden volgens Kyiv gebruikt bij die onbemande aanval op de Russen: kamikazedrones voorzien van camera’s en explosieven, in coördinatie met robotvoertuigen en drones voorzien van een camera, explosieven of een automatisch geweer. Die slag werd gevoerd – dat nog wel – door tientallen militairen op afstand, met joysticks en beeldschermen.
Er zijn weinig details over de slag bekend, al helemaal niet van Russische kant. De strijd tussen de robots en de Russen zou een kleine twee uur hebben geduurd, bleek uit een reconstructie van The Counteroffensive, een nieuwssite gevestigd in Kyiv.
Onderschepte Russische communicatie wijst vooral op chaos en paniek, omdat de Russen plotseling werden omringd door machines, zonder mensen in de buurt. Vanuit de lucht waren ze dat wel gewend, maar niet vanaf de grond – en zeker niet gecoördineerd.
de handmatige oorlog gaat verdwijnenquote:Op donderdag 10 juli 2025 21:19 schreef Breekfast het volgende:
Is onderstaand artikel uit NRC hier nog besproken?
[..]
Hoe kijken jullie hier naar? Dat drones een belangrijke rol spelen in de oorlog is wel bekend. Maar ik zie hier voor het eerst ook het groeiende belang van robotvoertuigen dat wordt genoemd.
Is dit het begin van een revolutionaire ontwikkeling in de oorlogsvoering, waarbij robots steeds vaker de 'boots on the ground' gaan vervangen en het voordeel van Rusland in het troepenpotentieel steeds minder belangrijk wordt?
Dan zullen toekomstige oorlogen gewonnen worden door degenen met de grootste productiecapaciteit op dit vlak.quote:Op donderdag 10 juli 2025 21:19 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Hoe kijken jullie hier naar? Dat drones een belangrijke rol spelen in de oorlog is wel bekend. Maar ik zie hier voor het eerst ook het groeiende belang van robotvoertuigen dat wordt genoemd.
Is dit het begin van een revolutionaire ontwikkeling in de oorlogsvoering, waarbij robots steeds vaker de 'boots on the ground' gaan vervangen en het voordeel van Rusland in het troepenpotentieel steeds minder belangrijk wordt?
quote:Nederland zegt tijdens conferentie in Rome 300 miljoen euro toe voor wederopbouw en economisch herstel Oekraïne: ’Belangrijke rol voor bedrijven’
Rome- Nederland heeft donderdag 300 miljoen euro toegezegd voor de wederopbouw en het economisch herstel van Oekraïne in 2025 en 2026.
Demissionair minister van Buitenlandse Zaken Caspar Veldkamp maakte de steun bekend tijdens de Ukraine Recovery Conference (URC) in Rome, waaraan hij en demissionair premier Dick Schoof donderdag deelnamen.
23 minuten geleden
De URC is een jaarlijks internationaal evenement gewijd aan het herstel en de wederopbouw van Oekraïne. Veldkamp kondigde tevens aan dat 30 miljoen van dit bedrag bestemd is voor Nederlandse bedrijven en organisaties bij het opzetten van projecten die bijdragen aan de wederopbouw en het duurzame herstel van Oekraïne via het subsidieprogramma Ukraine Partnership Facility (UPF).
wie het snelst de meeste steden aan puin kan schieten , niet over 30 km , maar over 3000 km , dus drones die hoog ++ 20 km , erg klein zijn, snel gaan en preciesquote:Op donderdag 10 juli 2025 21:31 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dan zullen toekomstige oorlogen gewonnen worden door degenen met de grootste productiecapaciteit op dit vlak.
Al enkele maanden gebruiken zowel de Russen als Oekrainers in best flinke aantallen onbemande voertuigen om gewonden op te halen van de frontlijn.quote:Op donderdag 10 juli 2025 21:19 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Nadeel is wel dat ze traag zijn en geen protectie.quote:Op donderdag 10 juli 2025 21:59 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Hier bijv een " UGV " drone met gewonde oekraiense soldaten die terug worden gebracht.
quote:Op donderdag 10 juli 2025 21:19 schreef Breekfast het volgende:
Uniek in de oorlog: Oekraïne meldt de overgave van Russische soldaten aan een onbemande eenheid van robots en drones
Oorlog in Oekraïne Oekraïne had al eens een volledig onbemande aanval uitgevoerd, maar nog geen Russische militairen tot overgave gedwongen met robots.
Voor het eerst heeft het Oekraïense leger met louter robotvoertuigen en drones een groep Russische militairen tot overgave gedwongen. Bij de actie, aan de frontlijn in de regio Charkiv, werd geen enkele Oekraïense infanterist ingezet, stelt de Oekraïense Derde Aanvalsbrigade woensdag in een verklaring op Telegram.
„Zonder infanterie en zonder verliezen”, schreef de Oekraïense brigade over haar „ongekende operatie”, waarin „voor de eerste keer in de geschiedenis Russische soldaten zich overgaven aan de robotvoertuigen van de Derde Aanvalsbrigade”.
De Oekraïners hebben volgens hun verklaring met kamikazedrones en rijdende, bewapende robots de aanval geopend op Russische bunkers en die vernietigd, waarna de overlevenden besloten naar buiten te komen en zich over te geven. Vervolgens werden de Russische militairen onder begeleiding van drones weggeleid van het front en in krijgsgevangenschap genomen, meldt de Derde Aanvalsbrigade.
Ongelooflijk, wat gaan de innovaties snel. Wat moeten we straks nog met grote, dure en lompe tanks denk je dan.quote:Op donderdag 10 juli 2025 22:04 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
En uiteraard worden de huidige grond drones, net als de FPV drones, nu met fibre optics gemaakt.
Tsja anderzijds, zit je in deze tijden van drones toch een stuk liever in een zwaar bepantserde tank dan zonder enige bepantsering.quote:Op donderdag 10 juli 2025 22:21 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ongelooflijk, wat gaan de innovaties snel. Wat moeten we straks nog met grote, dure en lompe tanks denk je dan.
autonome tanksquote:Op donderdag 10 juli 2025 22:21 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ongelooflijk, wat gaan de innovaties snel. Wat moeten we straks nog met grote, dure en lompe tanks denk je dan.
de vernietigingskracht van drones gaat exponentieel toenemenquote:Op donderdag 10 juli 2025 22:25 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Tsja anderzijds, zit je in deze tijden van drones toch een stuk liever in een zwaar bepantserde tank dan zonder enige bepantsering.
Ongeacht de uitkomst, deze oorlog zal komende oorlogen drastisch veranderen, ondanks dat voor het eerst WW1 loopgraven weer een grote rol spelen.quote:Op donderdag 10 juli 2025 22:08 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[ x ]
Video in kwestie
Sidenote: eerste keer denk ik dan dat ze door gronddrones overgeven, russen geven zich wel vaker over aan fpv drones om dan door een mavic te volgen , gevangen genomen te worden
Of 30km van de frontlinie in een bunker je drones te besturen.quote:Op donderdag 10 juli 2025 22:25 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Tsja anderzijds, zit je in deze tijden van drones toch een stuk liever in een zwaar bepantserde tank dan zonder enige bepantsering.
Ja, maar als de productiekosten van die grond drones nog verder omlaag gaan en je in staat bent om hele zwermen tegelijk op je vijand af te sturen, dan vraag ik mij echt af wat je nog kan met een tank. De enige hoop is dan inderdaad dat de grond drones te licht zijn om het pantser van de tank te doorboren.quote:Op donderdag 10 juli 2025 22:25 schreef skysherrif het volgende:
[..]
En in de koffie pauze verder spelen op je PS5quote:Op donderdag 10 juli 2025 22:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Of 30km van de frontlinie in een bunker je drones te besturen.
oefenen met echte doellocatiesquote:Op donderdag 10 juli 2025 22:33 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En in de koffie pauze verder spelen op je PS5
Care package inboundquote:Op donderdag 10 juli 2025 22:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
oefenen met echte doellocaties
Dat doen ze alleen omdat oekraine nog steeds geen groot genoege luchtmacht heeft.quote:Op donderdag 10 juli 2025 22:28 schreef StateOfMind het volgende:
ondanks dat voor het eerst WW1 loopgraven weer een grote rol spelen.
Dacht je dat die ooit weg zijn geweest?quote:Op donderdag 10 juli 2025 22:28 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ongeacht de uitkomst, deze oorlog zal komende oorlogen drastisch veranderen, ondanks dat voor het eerst WW1 loopgraven weer een grote rol spelen.
Dus enerzijds terug in de geschiedenis, maar tegelijkertijd ook een grote stap richting de toekomst.
Uiteindelijk moet je toch ergens mee je soldaten van A naar B krijgen, zeker als aanvallend leger.quote:Op donderdag 10 juli 2025 22:30 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ja, maar als de productiekosten van die grond drones nog verder omlaag gaan en je in staat bent om hele zwermen tegelijk op je vijand af te sturen, dan vraag ik mij echt af wat je nog kan met een tank. De enige hoop is dan inderdaad dat de grond drones te licht zijn om het pantser van de tank te doorboren.
Ik denk dat in de toekomst kleine terroristische groeperingen met veel geld heel veel schade kunnen aanbrengen met robotlegers gecombineerd met zwermen drones.quote:Op donderdag 10 juli 2025 21:19 schreef Breekfast het volgende:
[..]
quote:
quote:President Donald Trump told NBC on Thursday he struck a deal with NATO for the US to send weapons to Ukraine through the alliance, and that NATO will pay for those weapons “a hundred percent.”
“We’re sending weapons to NATO, and NATO is paying for those weapons, a hundred percent,” the president told NBC News’ Kristen Welker in a phone interview Thursday. “We’re going to be sending Patriots to NATO, and then NATO will distribute that,” he said, according to NBC News.
quote:US Secretary of State Marco Rubio also said earlier Thursday that the United States is "actively" talking to countries in Europe about sharing Patriot batteries with Ukraine.
"There are other Patriot batteries and there are other opportunities. Countries that have ordered Patriot batteries that are about to receive shipments of them, it'd be great if one of them volunteered to defer that shipment and send it to Ukraine instead
CNNquote:In his Thursday interview with NBC News, the president also previewed that he would make a “major statement” on Russia on Monday but did not provide additional details.
“I’m disappointed in Russia … a major statement to make on Russia on Monday,” the president said.
Ja, maar de houding van Trump is toch wel een behoorlijke opsteker voor Oekraine.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 07:45 schreef bleiblei het volgende:
Ach, dat duurt tot ie weer een aai over z'n bol van Poetin krijgt.Trump
, een kleuter op wereldniveau.
I for one welcome our Chinese overlords.quote:Op donderdag 10 juli 2025 21:31 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dan zullen toekomstige oorlogen gewonnen worden door degenen met de grootste productiecapaciteit op dit vlak.
Die halve zool die de baas is van Defensie..Hegseth..gooit Oekraïne het liefste meteen voor de bus. Heeft nu al 2x op eigen houtje wapenleveranties stopgezet. Een die hard MAGA-discipel, nog fanatieker dan zijn baas. Onaangenaam type dat ik het liefste z.s.m. zie wieberenquote:Op vrijdag 11 juli 2025 08:10 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ja, maar de houding van Trump is toch wel een behoorlijke opsteker voor Oekraine.
Een paar maanden geleden zag het er echt naar uit dat de VS Oekraïne volledig onder de bus zou gooien: stopzetten militaire steun, Poetin alles geven wat hij vraagt, Zelensky die moest vertrekken, Oekraïne moest tekenen bij het kruisje om zijn grondstoffen af te staan, enzovoort.
Dan staan de verhoudingen er nu toch weer een stuk beter voor, hoe labiel de houding van Trump ook is.
Als je denkt dat hij echt op eigen houtje dingen besluit, dan heb ik nog een brug te koop.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 08:35 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Die halve zool die de baas is van Defensie..Hegseth..gooit Oekraïne het liefste meteen voor de bus. Heeft nu al 2x op eigen houtje wapenleveranties stopgezet. Een die hard MAGA-discipel, nog fanatieker dan zijn baas. Onaangenaam type dat ik het liefste z.s.m. zie wieberen
Trump wil de Poetin van de VS worden.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 09:01 schreef phpmystyle het volgende:
Niemand weet wat Trump wil, ik weet het ook niet meer. Een soort hang naar voluntarisme.
Welnee, daar is geen enkele (constitutionele) ruimte voor. En nog belangrijker: ook geen noodzaak voorquote:
Wie dan? Trump zei letterlijk dat hij geen idee had wie de leveringen stopte.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 08:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je denkt dat hij echt op eigen houtje dingen besluit, dan heb ik nog een brug te koop.
Ook aardig wat publicaties, zoals CNN die dat bevestigde.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 10:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wie dan? Trump zei letterlijk dat hij geen idee had wie de leveringen stopte.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |