oefenen met echte doellocatiesquote:Op donderdag 10 juli 2025 22:33 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En in de koffie pauze verder spelen op je PS5
Care package inboundquote:Op donderdag 10 juli 2025 22:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
oefenen met echte doellocaties
Dat doen ze alleen omdat oekraine nog steeds geen groot genoege luchtmacht heeft.quote:Op donderdag 10 juli 2025 22:28 schreef StateOfMind het volgende:
ondanks dat voor het eerst WW1 loopgraven weer een grote rol spelen.
Dacht je dat die ooit weg zijn geweest?quote:Op donderdag 10 juli 2025 22:28 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ongeacht de uitkomst, deze oorlog zal komende oorlogen drastisch veranderen, ondanks dat voor het eerst WW1 loopgraven weer een grote rol spelen.
Dus enerzijds terug in de geschiedenis, maar tegelijkertijd ook een grote stap richting de toekomst.
Uiteindelijk moet je toch ergens mee je soldaten van A naar B krijgen, zeker als aanvallend leger.quote:Op donderdag 10 juli 2025 22:30 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ja, maar als de productiekosten van die grond drones nog verder omlaag gaan en je in staat bent om hele zwermen tegelijk op je vijand af te sturen, dan vraag ik mij echt af wat je nog kan met een tank. De enige hoop is dan inderdaad dat de grond drones te licht zijn om het pantser van de tank te doorboren.
Ik denk dat in de toekomst kleine terroristische groeperingen met veel geld heel veel schade kunnen aanbrengen met robotlegers gecombineerd met zwermen drones.quote:Op donderdag 10 juli 2025 21:19 schreef Breekfast het volgende:
Is onderstaand artikel uit NRC hier nog besproken?
[..]
Hoe kijken jullie hier naar? Dat drones een belangrijke rol spelen in de oorlog is wel bekend. Maar ik zie hier voor het eerst ook het groeiende belang van robotvoertuigen dat wordt genoemd.
Is dit het begin van een revolutionaire ontwikkeling in de oorlogsvoering, waarbij robots steeds vaker de 'boots on the ground' gaan vervangen en het voordeel van Rusland in het troepenpotentieel steeds minder belangrijk wordt?
quote:
quote:President Donald Trump told NBC on Thursday he struck a deal with NATO for the US to send weapons to Ukraine through the alliance, and that NATO will pay for those weapons “a hundred percent.”
“We’re sending weapons to NATO, and NATO is paying for those weapons, a hundred percent,” the president told NBC News’ Kristen Welker in a phone interview Thursday. “We’re going to be sending Patriots to NATO, and then NATO will distribute that,” he said, according to NBC News.
quote:US Secretary of State Marco Rubio also said earlier Thursday that the United States is "actively" talking to countries in Europe about sharing Patriot batteries with Ukraine.
"There are other Patriot batteries and there are other opportunities. Countries that have ordered Patriot batteries that are about to receive shipments of them, it'd be great if one of them volunteered to defer that shipment and send it to Ukraine instead
CNNquote:In his Thursday interview with NBC News, the president also previewed that he would make a “major statement” on Russia on Monday but did not provide additional details.
“I’m disappointed in Russia … a major statement to make on Russia on Monday,” the president said.
Ja, maar de houding van Trump is toch wel een behoorlijke opsteker voor Oekraine.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 07:45 schreef bleiblei het volgende:
Ach, dat duurt tot ie weer een aai over z'n bol van Poetin krijgt.Trump
, een kleuter op wereldniveau.
I for one welcome our Chinese overlords.quote:Op donderdag 10 juli 2025 21:31 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dan zullen toekomstige oorlogen gewonnen worden door degenen met de grootste productiecapaciteit op dit vlak.
Die halve zool die de baas is van Defensie..Hegseth..gooit Oekraïne het liefste meteen voor de bus. Heeft nu al 2x op eigen houtje wapenleveranties stopgezet. Een die hard MAGA-discipel, nog fanatieker dan zijn baas. Onaangenaam type dat ik het liefste z.s.m. zie wieberenquote:Op vrijdag 11 juli 2025 08:10 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ja, maar de houding van Trump is toch wel een behoorlijke opsteker voor Oekraine.
Een paar maanden geleden zag het er echt naar uit dat de VS Oekraïne volledig onder de bus zou gooien: stopzetten militaire steun, Poetin alles geven wat hij vraagt, Zelensky die moest vertrekken, Oekraïne moest tekenen bij het kruisje om zijn grondstoffen af te staan, enzovoort.
Dan staan de verhoudingen er nu toch weer een stuk beter voor, hoe labiel de houding van Trump ook is.
Als je denkt dat hij echt op eigen houtje dingen besluit, dan heb ik nog een brug te koop.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 08:35 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Die halve zool die de baas is van Defensie..Hegseth..gooit Oekraïne het liefste meteen voor de bus. Heeft nu al 2x op eigen houtje wapenleveranties stopgezet. Een die hard MAGA-discipel, nog fanatieker dan zijn baas. Onaangenaam type dat ik het liefste z.s.m. zie wieberen
Trump wil de Poetin van de VS worden.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 09:01 schreef phpmystyle het volgende:
Niemand weet wat Trump wil, ik weet het ook niet meer. Een soort hang naar voluntarisme.
Welnee, daar is geen enkele (constitutionele) ruimte voor. En nog belangrijker: ook geen noodzaak voorquote:
Wie dan? Trump zei letterlijk dat hij geen idee had wie de leveringen stopte.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 08:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je denkt dat hij echt op eigen houtje dingen besluit, dan heb ik nog een brug te koop.
Ook aardig wat publicaties, zoals CNN die dat bevestigde.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 10:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wie dan? Trump zei letterlijk dat hij geen idee had wie de leveringen stopte.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |