Zit ie daar nou mooi te kakkequote:Op dinsdag 8 juli 2025 22:15 schreef sigme het volgende:
[..]
Sorry geen sorry!![]()
Ik weet niks zinnigs te zeggen behalve dat je altijd mag spuien hier en ook lekker lang en alles.
Ter opvrolijking stuur ik wel een Mooitje. Dat is wel ongeveer het beste dat ik te bieden heb
[ afbeelding ]
Mijn haar begon eind vorig jaar ineens uit te vallen. Dat was niet normaal, dus ik besloot eens de medische geschoolde te bezoeken. Toen werd het vrij snel duidelijk.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 22:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Leuk ding he, die schildklier? Ik ben ook fan![]()
In dat kader doet mijn jaar sinds een week weer normaal. Het glanst, valt normaal en ik heb geen hemeltergende jeuk op mijn hoofd meer. Slechts 3 maanden na aanpassen hormonen. Dat is wel eens langer geweest dus ben hier erg blij mee.
Mijn haar begon eind vorig jaar ineens uit te vallen. Dat was niet normaal, dus ik besloot eens de medische geschoolde te bezoeken. Toen werd het vrij snel duidelijk.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 22:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Leuk ding he, die schildklier? Ik ben ook fan![]()
In dat kader doet mijn jaar sinds een week weer normaal. Het glanst, valt normaal en ik heb geen hemeltergende jeuk op mijn hoofd meer. Slechts 3 maanden na aanpassen hormonen. Dat is wel eens langer geweest dus ben hier erg blij mee.
Zeg dat! En die pilletjes zijn helemaal geweldig. Geen bekende bijwerkingenquote:Op dinsdag 8 juli 2025 22:43 schreef vlindertje89 het volgende:
Oef @:Queller, wat heftigen wat fijn dat je er nu weinig last meer van hebt!
Kut (hehe), ik moest lachenquote:Op dinsdag 8 juli 2025 22:50 schreef Vanyel het volgende:
Over hormonen gesproken stak ik zojuist mijn vaginale oestrogeenpil in mijn snavel ipv onderin
Neeeeeequote:
Het gaat zo geleidelijk dat ik dacht dat het erbij hoorde. Ik heb heus wel eens gedacht dat ik er misschien naar moest laten kijken, maar de vragen die de dokter me zou gaan stellen, kon ik zelf ook wel bedenken: slaap je goed, rook je, sport je, heb je een stressvolle baan, eet je goed gezond? Dus ik dacht: daar maar eens mee beginnen. Ik ging wel bewegen en zo, maar daar had ik steeds zoveel last van, dat ik het niet kon volhouden. Nou ja, je leert ermee leven zullen we maar zeggenquote:Op dinsdag 8 juli 2025 22:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja, ik vergeet helemaal om ook eente doen over Quellers maffe spieren. 20 jaar ook, jeetje.
Hoor eens, dit niveau van autistisch gedrag is niet buitensporig hoor. Dat is echt iets wat een professional ietwat *moet* aanvoelen om ervoor te zorgen dat hij (m/v) zinvol kan overleggen met de onderhanden zijnde persoon.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 23:14 schreef Tele6 het volgende:
Ik had de fysio niet verteld dat ik autisme heb
Oef arme man van collegaquote:Op woensdag 9 juli 2025 08:02 schreef sigme het volgende:
Mogge!
Ik moest eerst even een beetje sociaal doen op de chat van kantoor; collega haar man is vorig weekend met spoed opgenomen in het ziekenhuis en heeft daar een bloedvergiftiging kado gekregen dus nou is hij pas echt ziek.
Ik bid maar dat ze dat weten te fixen zonder dat hij veel restschade oploopt, maar dat hou ik wel voor me als ik met haar chat/praat.
Even een paar dingen die mij als fanatieke sporter (maar leek op medisch gebied) met ervaring in een niet meewerkend lijf.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 23:14 schreef Tele6 het volgende:
@:vlindertje89
Als ik in de buurt was geweest, had ik graag tegen doktersadvies een wandeling met je gedaan
Vandaag was uiteindelijk echt een typische baaldag voor me helaas. Vanavond met B gebeld en nu kan ik alles wel wat beter relativeren.
Ik had de fysio niet verteld dat ik autisme heb en daardoor dingen vaak enorm letterlijk neem. Dus toen hij zei "niet meer wandelen, fietsen, hardlopen" schoot ik dik in de stress omdat ik dan geen boodschappen meer kan doen en niet meer naar werk kan. Als ik al op werk zou kunnen komen, hoe kom ik dan van m'n bureau naar de koffieautomaat. Ik kan wel met de bus ipv fiets maar hoe kom ik van de trein naar de bus.
En ook, is de rust goed voor m'n linkerheup of voor m'n rechterheup of allebei, of moet ik voor een van beide nog extra oefeningen. En qua oefeningen, mijn rechterheup gaat zeer doen als ik ze dagelijks doe dus is 5x in de week ook goed?
Ik heb toen dus een hoop vragen aan hem gesteld en hij reageerde met "waarom ben je ineens zo emotioneel" en "ik heb al uitgelegd waarom ik aanraad dat je een week rust houdt" en "krachtoefeningen hebben alleen zin als je ze dagelijks doet". Toen heb ik daaraan toegevoegd dat ik de krachtoefeningen dan waarschijnlijk afgelopen 1,5 maand zinloos gedaan heb, want er was iedere week wel een dag dat ik een set oversloeg of een dag niet kon. Toen zei hij dat het daar niet om ging.
Toen heb ik mezelf bij elkaar geraapt en heb ik een vervolgafspraak over een maand gemaakt en ben ik ervandoor gegaan. En baalde ik dat ik niet beter voor mezelf opgekomen ben. Maar inmiddels denk ik dat het nogal hopeloos was. Hij dacht waarschijnlijk dat ik met hem wilde onderhandelen en niet naar z'n aanbevelingen wilde luisteren. Maar ik snapte het gewoon niet.
Ik hoop dat hij me niet alleen laat bij de BBQ.quote:Op woensdag 9 juli 2025 08:59 schreef Tele6 het volgende:
@:fietsie wat is nu de eindstand qua wel of niet baard?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee Tele, die knakker snapt het gewoon niet.quote:
Ik sluit me aan bij wat de rest hier over zegt maar ik snap nu ook hoe het voor jou werkt. Ik had gisteren dat vermoeden al, dat je het te letterlijk nam. Maar je hebt dat wel geuit naar hem, ook al heb je niet benoemd dat je autistisch bent.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 23:14 schreef Tele6 het volgende:
@:vlindertje89
Als ik in de buurt was geweest, had ik graag tegen doktersadvies een wandeling met je gedaan
Vandaag was uiteindelijk echt een typische baaldag voor me helaas. Vanavond met B gebeld en nu kan ik alles wel wat beter relativeren.
Ik had de fysio niet verteld dat ik autisme heb en daardoor dingen vaak enorm letterlijk neem. Dus toen hij zei "niet meer wandelen, fietsen, hardlopen" schoot ik dik in de stress omdat ik dan geen boodschappen meer kan doen en niet meer naar werk kan. Als ik al op werk zou kunnen komen, hoe kom ik dan van m'n bureau naar de koffieautomaat. Ik kan wel met de bus ipv fiets maar hoe kom ik van de trein naar de bus.
En ook, is de rust goed voor m'n linkerheup of voor m'n rechterheup of allebei, of moet ik voor een van beide nog extra oefeningen. En qua oefeningen, mijn rechterheup gaat zeer doen als ik ze dagelijks doe dus is 5x in de week ook goed?
Ik heb toen dus een hoop vragen aan hem gesteld en hij reageerde met "waarom ben je ineens zo emotioneel" en "ik heb al uitgelegd waarom ik aanraad dat je een week rust houdt" en "krachtoefeningen hebben alleen zin als je ze dagelijks doet". Toen heb ik daaraan toegevoegd dat ik de krachtoefeningen dan waarschijnlijk afgelopen 1,5 maand zinloos gedaan heb, want er was iedere week wel een dag dat ik een set oversloeg of een dag niet kon. Toen zei hij dat het daar niet om ging.
Toen heb ik mezelf bij elkaar geraapt en heb ik een vervolgafspraak over een maand gemaakt en ben ik ervandoor gegaan. En baalde ik dat ik niet beter voor mezelf opgekomen ben. Maar inmiddels denk ik dat het nogal hopeloos was. Hij dacht waarschijnlijk dat ik met hem wilde onderhandelen en niet naar z'n aanbevelingen wilde luisteren. Maar ik snapte het gewoon niet.
Ik snap helemaal wat je bedoelt. Veel van die klachten gaan zo geleidelijk en passen bij zo veel mankementen. Ik kreeg gelukkig al snel een tweetal klachten (moddervet en struma). Toen ik bij de huisarts voor iets anders was, viel hem dat op en voor ik het doorhad, was ik ineens levenslang ziek. Als hij niet zo doortastend was geweest, was ik net als velen waarschijnlijk jaren aan het aanmodderen geweest.quote:Op woensdag 9 juli 2025 08:07 schreef Queller het volgende:
[..]
Het gaat zo geleidelijk dat ik dacht dat het erbij hoorde. Ik heb heus wel eens gedacht dat ik er misschien naar moest laten kijken, maar de vragen die de dokter me zou gaan stellen, kon ik zelf ook wel bedenken: slaap je goed, rook je, sport je, heb je een stressvolle baan, eet je goed gezond? Dus ik dacht: daar maar eens mee beginnen. Ik ging wel bewegen en zo, maar daar had ik steeds zoveel last van, dat ik het niet kon volhouden. Nou ja, je leert ermee leven zullen we maar zeggen
Ja, laat ons niet langer in spanning Fiets.quote:Op woensdag 9 juli 2025 08:59 schreef Tele6 het volgende:
quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:31 schreef AnneX het volgende:
@:sigme wat een rot situatie van de collega! En ik dacht ook een kak houding van Mooitje.
@:Tele6 In alle opmerkingen en aanvullingen over sporten, krachtsinspanning en rust zitten waarheden.
Over fysio’s zònder klik met een cliënt: dat is niet de juiste.
Het is toch vreemd, dat leken een uitleg pogen te geven. Dat hoort de behandelaar te doen!
Vanmiddag ga ik zowaar weer eens naar de Bieb. Hoeft de collega ook niet in haar eentje de boel te ruimen voor de vakantie.
@:Anthraxx Heb je dit gelezen?
…” Aan de rand van Apeldoorn ligt een kantoorpark met een grote parkeerplaats achter een stevig hekwerk. De gebouwen zijn door glazen gangen met elkaar verbonden, en kijken uit op grasperkjes met buitenkunst. Onopvallende mannen van middelbare leeftijd gaan via een draaideur naar binnen en buiten. …😎Ja. Mooi artikel. En fijn dat ik ook onopvallend benSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
QFTquote:Op woensdag 9 juli 2025 09:50 schreef Molo het volgende:
[..]
Nee Tele, die knakker snapt het gewoon niet.
Punt
Oud paramedicus hier, dit is niet hoe het hoort. Zoek ASAP een ander, waar je èn een klik mee hebt, èn die gewoon zoals een modern fysiotherapeut het totaalbeeld van jou als persoon meeneemt èn die zijn/haar vak verstaat
Zou bij dit soort communicatie gewoon een mail/berichtje sturen dat je niet meer komt, aju. Daar hoef je geen geld meer aan te besteden hoor qua vervolgconsult
Succes!
quote:Op woensdag 9 juli 2025 08:04 schreef sigme het volgende:
[..]
Neeeeee(waar is die perssmilie als je 'm nodig hebt
)
Dit is studie-houding. Ik zal kijken of ik een mooie poephoudingfoto kan maken binnenkort. Dan sluiten we dat kort.
Leuk om te weten!quote:Op woensdag 9 juli 2025 12:04 schreef derLudolf het volgende:
Gisterniddag bouwtekeningen opgevraagd bij het Landkreis en vanochtend om 7:57 had ik ze al op de mail![]()
Mijn huis kostte 1000DM om te bouwen en had oorspronkelijk geen gasaansluiting. Ook geen aansluiting op het riool, dat verklaart de extra massa steen in de grond op de plek waar de afvoer de woning verlaat. Bovendien had de woning geen Bauherr (bouwheer, opdrachtgever) maar een Bauherrin
Met iets als autisme is dat genuanceerderquote:Op woensdag 9 juli 2025 11:52 schreef Blues het volgende:
Wat een mooie adviezen lees ik weer hier![]()
1 klein zeikdingetje/stokpaardje: iemand heeft autisme/diabetes/kanker/verward gedrag je bent het niet
Ik dacht dus 1961 maar blijkbaar 1964quote:Op woensdag 9 juli 2025 12:10 schreef Blues het volgende:
[..]
Leuk om te weten!
1000 DM maarUit welk jaar is je huis?
Ik ben in 2019 of 2020 gediagnosticeerd geloof ik. Was nog een heel drama want m'n moeder is er zeer van overtuigd dat ik alleen maar slim ben en niet raar (quote:Op woensdag 9 juli 2025 12:20 schreef AnneX het volgende:
Volgens mij Tele is het vandaag voor het eerst dat ik over je lees als ‘autistic person’! 😘
Nee Kaatje, ken niemand, die voor een vaccinatie gaat.
Vraagtekens had ik wel toen in de media werd gezegd, dat het in het programma komt….Ooit😇
Dacht de Bieb collega te verrassen met mijn aanwezigheid en bijstand, heeft een ander zich aangeboden.👍🏼 Dan gaan wij daarna met twee theedrinken zoals de afspraak al stond.
Ik had er laatst een discussietje over op werk, en diegene wilde heel graag dat er nou juist als 'aandoening' over gesproken werd. Maar ik snap je.quote:Op woensdag 9 juli 2025 12:12 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Met iets als autisme is dat genuanceerder
Aangezien je er sowieso niet vanaf komt. Dus het is niet alsof je een "ziekte hebt" het is alsof je autistisch bent.
In het Engels noemen ze het person-first/identity-first. Dus "person with autism" of "autistic person". Er lijken de meeste stemmen op te gaan voor identity-first, dus "autistic person".
Bij ons uitwisselingsgroepje hebben we de (stereotiep) Zuid Italiaan die beroerd met sterk Italiaans accent die allerlei worden verhaspeld. Sommige dingen nemen wij ook over. Zoals een acoustic personquote:
Ik neig naar afscheren voor ik op reis ga, en dan niet meer scheren daarna.quote:Op woensdag 9 juli 2025 08:59 schreef Tele6 het volgende:
De meningen zijn niet 100% het een of het ander. Iedereen heeft z'n eigen voorkeuren.quote:Op woensdag 9 juli 2025 13:27 schreef Blues het volgende:
[..]
Mmmmm had er laatst een discussietje over op werk, en diegene wilde heel graag dat er nou juist als 'aandoening' over gesproken werd. Maar ik snap je.
Het is ook wel een verschil. Mss voelt het voor mensen verschillend aan.
En dan heb je met de culbbq weer een baard zodat @z80 zich niet alleen voelt?quote:Op woensdag 9 juli 2025 13:42 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik neig naar afscheren voor ik op reis ga, en dan niet meer scheren daarna.
quote:Op woensdag 9 juli 2025 12:03 schreef Blues het volgende:
Heb jij het laatste nieuws over Yama nog mee gekegen, @:Leeharveyoswald ?
golfer in CUL / CULinair nieuws #3
Ik verwacht wel zekere aanwas in die periode ja; we praten over vrijwel een volle maan(d)quote:Op woensdag 9 juli 2025 14:05 schreef Tele6 het volgende:
[..]
En dan heb je met de culbbq weer een baard zodat @:z80 zich niet alleen voelt?
Een vreemde niet nee, maar mijn vrouw mag dat best tegen me zeggen (wat 9 van de 10 keer grappig is). En zelf zeg ik het uiteraard ook wel eensquote:Op woensdag 9 juli 2025 14:05 schreef Tele6 het volgende:
[..]
De meningen zijn niet 100% het een of het ander. Iedereen heeft z'n eigen voorkeuren.
Maar het helpt iig niet om je "namens iemand" te gaan zitten opwinden over hoe andere mensen iets zeggen. Want je weet dus helemaal niet of diegene er een probleem mee heeft als mensen het op die manier zeggen.
Als iemand er last van heeft als het op de ene of andere manier gezegd wordt, dan kan die dat het beste zelf aangeven.
Mij kan het niks schelen zolang de toon maar goed is. Opmerkingen als "nou dat was wel heel autistisch van je" of "doe eens niet zo autistisch" zouden natuurlijk nooit ok zijn, ongeacht of je ze als "persoon met autisme" of "autistisch persoon" zou verwoorden
Geen ideequote:Op woensdag 9 juli 2025 14:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]nee. Is dat die vrouw die ook zijn filmpjes is gaan maken na de sluiting/scheiding?
Ik ben ook een fobist en een lesbo. Maar ik héb een luie schildklier. Zolang het over mezelf gaat, mag ik zeggen wat ik wil. Zo werkt het geloof ik ongeveer.quote:Op woensdag 9 juli 2025 14:05 schreef Tele6 het volgende:
[..]
De meningen zijn niet 100% het een of het ander. Iedereen heeft z'n eigen voorkeuren.
Maar het helpt iig niet om je "namens iemand" te gaan zitten opwinden over hoe andere mensen iets zeggen. Want je weet dus helemaal niet of diegene er een probleem mee heeft als mensen het op die manier zeggen.
Als iemand er last van heeft als het op de ene of andere manier gezegd wordt, dan kan die dat het beste zelf aangeven.
Mij kan het niks schelen zolang de toon maar goed is. Opmerkingen als "nou dat was wel heel autistisch van je" of "doe eens niet zo autistisch" zouden natuurlijk nooit ok zijn, ongeacht of je ze als "persoon met autisme" of "autistisch persoon" zou verwoorden
Dat was er 5 jaar geleden met 1 pilletje al. Het was alleen nooit in me opgekomen (en me ook niet verteld) dat ik het moest laten testen tot ik goed was ingesteld en daarna elk jaar. Tsja...quote:Op woensdag 9 juli 2025 10:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Maar wat fijn dat er bij jou na een maand of 8 al zo veel verbetering is_O_
Er zijn mensen die er een notable percentage van hun maandinkomen voor spenderen bij een haarsalon, schijnt. Dus eigenlijk is het wel economisch handig?quote:Op woensdag 9 juli 2025 15:24 schreef Queller het volgende:
[..]
Dat was er 5 jaar geleden met 1 pilletje al. Het was alleen nooit in me opgekomen (en me ook niet verteld) dat ik het moest laten testen tot ik goed was ingesteld en daarna elk jaar. Tsja...
Ik ben ongeveer de helft van mijn haar kwijtgeraakt, maar begon met een enorme bos, dus ik kon het hebben. Als ik het niet was gaan vertellen, hadden de meesten in mijn omgeving het waarschijnlijk niet eens gezien. Hooguit konden ze zich afvragen of ik niet eens naar de kapper moest. Nu heb ik een beetje coup paardenbloem door de nieuwe haren die de kop op steken en rechtop staan. Ik denk dat het een fashionstatement is.
Dat sowiesoquote:Op woensdag 9 juli 2025 15:28 schreef fietsie het volgende:
[..]
Er zijn mensen die er een notable percentage van hun maandinkomen voor spenderen bij een haarsalon, schijnt. Dus eigenlijk is het wel economisch handig?
Lesbo die je dr bentquote:Op woensdag 9 juli 2025 15:20 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik ben ook een fobist en een lesbo. Maar ik héb een luie schildklier. Zolang het over mezelf gaat, mag ik zeggen wat ik wil. Zo werkt het geloof ik ongeveer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |