Zit ie daar nou mooi te kakkequote:Op dinsdag 8 juli 2025 22:15 schreef sigme het volgende:
[..]
Sorry geen sorry!![]()
Ik weet niks zinnigs te zeggen behalve dat je altijd mag spuien hier en ook lekker lang en alles.
Ter opvrolijking stuur ik wel een Mooitje. Dat is wel ongeveer het beste dat ik te bieden heb
[ afbeelding ]
Mijn haar begon eind vorig jaar ineens uit te vallen. Dat was niet normaal, dus ik besloot eens de medische geschoolde te bezoeken. Toen werd het vrij snel duidelijk.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 22:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Leuk ding he, die schildklier? Ik ben ook fan![]()
In dat kader doet mijn jaar sinds een week weer normaal. Het glanst, valt normaal en ik heb geen hemeltergende jeuk op mijn hoofd meer. Slechts 3 maanden na aanpassen hormonen. Dat is wel eens langer geweest dus ben hier erg blij mee.
Mijn haar begon eind vorig jaar ineens uit te vallen. Dat was niet normaal, dus ik besloot eens de medische geschoolde te bezoeken. Toen werd het vrij snel duidelijk.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 22:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Leuk ding he, die schildklier? Ik ben ook fan![]()
In dat kader doet mijn jaar sinds een week weer normaal. Het glanst, valt normaal en ik heb geen hemeltergende jeuk op mijn hoofd meer. Slechts 3 maanden na aanpassen hormonen. Dat is wel eens langer geweest dus ben hier erg blij mee.
Zeg dat! En die pilletjes zijn helemaal geweldig. Geen bekende bijwerkingenquote:Op dinsdag 8 juli 2025 22:43 schreef vlindertje89 het volgende:
Oef @:Queller, wat heftigen wat fijn dat je er nu weinig last meer van hebt!
Kut (hehe), ik moest lachenquote:Op dinsdag 8 juli 2025 22:50 schreef Vanyel het volgende:
Over hormonen gesproken stak ik zojuist mijn vaginale oestrogeenpil in mijn snavel ipv onderin
Neeeeeequote:
Het gaat zo geleidelijk dat ik dacht dat het erbij hoorde. Ik heb heus wel eens gedacht dat ik er misschien naar moest laten kijken, maar de vragen die de dokter me zou gaan stellen, kon ik zelf ook wel bedenken: slaap je goed, rook je, sport je, heb je een stressvolle baan, eet je goed gezond? Dus ik dacht: daar maar eens mee beginnen. Ik ging wel bewegen en zo, maar daar had ik steeds zoveel last van, dat ik het niet kon volhouden. Nou ja, je leert ermee leven zullen we maar zeggenquote:Op dinsdag 8 juli 2025 22:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja, ik vergeet helemaal om ook eente doen over Quellers maffe spieren. 20 jaar ook, jeetje.
Hoor eens, dit niveau van autistisch gedrag is niet buitensporig hoor. Dat is echt iets wat een professional ietwat *moet* aanvoelen om ervoor te zorgen dat hij (m/v) zinvol kan overleggen met de onderhanden zijnde persoon.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 23:14 schreef Tele6 het volgende:
Ik had de fysio niet verteld dat ik autisme heb
Oef arme man van collegaquote:Op woensdag 9 juli 2025 08:02 schreef sigme het volgende:
Mogge!
Ik moest eerst even een beetje sociaal doen op de chat van kantoor; collega haar man is vorig weekend met spoed opgenomen in het ziekenhuis en heeft daar een bloedvergiftiging kado gekregen dus nou is hij pas echt ziek.
Ik bid maar dat ze dat weten te fixen zonder dat hij veel restschade oploopt, maar dat hou ik wel voor me als ik met haar chat/praat.
Even een paar dingen die mij als fanatieke sporter (maar leek op medisch gebied) met ervaring in een niet meewerkend lijf.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 23:14 schreef Tele6 het volgende:
@:vlindertje89
Als ik in de buurt was geweest, had ik graag tegen doktersadvies een wandeling met je gedaan
Vandaag was uiteindelijk echt een typische baaldag voor me helaas. Vanavond met B gebeld en nu kan ik alles wel wat beter relativeren.
Ik had de fysio niet verteld dat ik autisme heb en daardoor dingen vaak enorm letterlijk neem. Dus toen hij zei "niet meer wandelen, fietsen, hardlopen" schoot ik dik in de stress omdat ik dan geen boodschappen meer kan doen en niet meer naar werk kan. Als ik al op werk zou kunnen komen, hoe kom ik dan van m'n bureau naar de koffieautomaat. Ik kan wel met de bus ipv fiets maar hoe kom ik van de trein naar de bus.
En ook, is de rust goed voor m'n linkerheup of voor m'n rechterheup of allebei, of moet ik voor een van beide nog extra oefeningen. En qua oefeningen, mijn rechterheup gaat zeer doen als ik ze dagelijks doe dus is 5x in de week ook goed?
Ik heb toen dus een hoop vragen aan hem gesteld en hij reageerde met "waarom ben je ineens zo emotioneel" en "ik heb al uitgelegd waarom ik aanraad dat je een week rust houdt" en "krachtoefeningen hebben alleen zin als je ze dagelijks doet". Toen heb ik daaraan toegevoegd dat ik de krachtoefeningen dan waarschijnlijk afgelopen 1,5 maand zinloos gedaan heb, want er was iedere week wel een dag dat ik een set oversloeg of een dag niet kon. Toen zei hij dat het daar niet om ging.
Toen heb ik mezelf bij elkaar geraapt en heb ik een vervolgafspraak over een maand gemaakt en ben ik ervandoor gegaan. En baalde ik dat ik niet beter voor mezelf opgekomen ben. Maar inmiddels denk ik dat het nogal hopeloos was. Hij dacht waarschijnlijk dat ik met hem wilde onderhandelen en niet naar z'n aanbevelingen wilde luisteren. Maar ik snapte het gewoon niet.
Ik hoop dat hij me niet alleen laat bij de BBQ.quote:Op woensdag 9 juli 2025 08:59 schreef Tele6 het volgende:
@:fietsie wat is nu de eindstand qua wel of niet baard?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee Tele, die knakker snapt het gewoon niet.quote:
Ik sluit me aan bij wat de rest hier over zegt maar ik snap nu ook hoe het voor jou werkt. Ik had gisteren dat vermoeden al, dat je het te letterlijk nam. Maar je hebt dat wel geuit naar hem, ook al heb je niet benoemd dat je autistisch bent.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 23:14 schreef Tele6 het volgende:
@:vlindertje89
Als ik in de buurt was geweest, had ik graag tegen doktersadvies een wandeling met je gedaan
Vandaag was uiteindelijk echt een typische baaldag voor me helaas. Vanavond met B gebeld en nu kan ik alles wel wat beter relativeren.
Ik had de fysio niet verteld dat ik autisme heb en daardoor dingen vaak enorm letterlijk neem. Dus toen hij zei "niet meer wandelen, fietsen, hardlopen" schoot ik dik in de stress omdat ik dan geen boodschappen meer kan doen en niet meer naar werk kan. Als ik al op werk zou kunnen komen, hoe kom ik dan van m'n bureau naar de koffieautomaat. Ik kan wel met de bus ipv fiets maar hoe kom ik van de trein naar de bus.
En ook, is de rust goed voor m'n linkerheup of voor m'n rechterheup of allebei, of moet ik voor een van beide nog extra oefeningen. En qua oefeningen, mijn rechterheup gaat zeer doen als ik ze dagelijks doe dus is 5x in de week ook goed?
Ik heb toen dus een hoop vragen aan hem gesteld en hij reageerde met "waarom ben je ineens zo emotioneel" en "ik heb al uitgelegd waarom ik aanraad dat je een week rust houdt" en "krachtoefeningen hebben alleen zin als je ze dagelijks doet". Toen heb ik daaraan toegevoegd dat ik de krachtoefeningen dan waarschijnlijk afgelopen 1,5 maand zinloos gedaan heb, want er was iedere week wel een dag dat ik een set oversloeg of een dag niet kon. Toen zei hij dat het daar niet om ging.
Toen heb ik mezelf bij elkaar geraapt en heb ik een vervolgafspraak over een maand gemaakt en ben ik ervandoor gegaan. En baalde ik dat ik niet beter voor mezelf opgekomen ben. Maar inmiddels denk ik dat het nogal hopeloos was. Hij dacht waarschijnlijk dat ik met hem wilde onderhandelen en niet naar z'n aanbevelingen wilde luisteren. Maar ik snapte het gewoon niet.
Ik snap helemaal wat je bedoelt. Veel van die klachten gaan zo geleidelijk en passen bij zo veel mankementen. Ik kreeg gelukkig al snel een tweetal klachten (moddervet en struma). Toen ik bij de huisarts voor iets anders was, viel hem dat op en voor ik het doorhad, was ik ineens levenslang ziek. Als hij niet zo doortastend was geweest, was ik net als velen waarschijnlijk jaren aan het aanmodderen geweest.quote:Op woensdag 9 juli 2025 08:07 schreef Queller het volgende:
[..]
Het gaat zo geleidelijk dat ik dacht dat het erbij hoorde. Ik heb heus wel eens gedacht dat ik er misschien naar moest laten kijken, maar de vragen die de dokter me zou gaan stellen, kon ik zelf ook wel bedenken: slaap je goed, rook je, sport je, heb je een stressvolle baan, eet je goed gezond? Dus ik dacht: daar maar eens mee beginnen. Ik ging wel bewegen en zo, maar daar had ik steeds zoveel last van, dat ik het niet kon volhouden. Nou ja, je leert ermee leven zullen we maar zeggen
Ja, laat ons niet langer in spanning Fiets.quote:Op woensdag 9 juli 2025 08:59 schreef Tele6 het volgende:
@:fietsie wat is nu de eindstand qua wel of niet baard?
quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:31 schreef AnneX het volgende:
@:sigme wat een rot situatie van de collega! En ik dacht ook een kak houding van Mooitje.
@:Tele6 In alle opmerkingen en aanvullingen over sporten, krachtsinspanning en rust zitten waarheden.
Over fysio’s zònder klik met een cliënt: dat is niet de juiste.
Het is toch vreemd, dat leken een uitleg pogen te geven. Dat hoort de behandelaar te doen!
Vanmiddag ga ik zowaar weer eens naar de Bieb. Hoeft de collega ook niet in haar eentje de boel te ruimen voor de vakantie.
@:Anthraxx Heb je dit gelezen?
…” Aan de rand van Apeldoorn ligt een kantoorpark met een grote parkeerplaats achter een stevig hekwerk. De gebouwen zijn door glazen gangen met elkaar verbonden, en kijken uit op grasperkjes met buitenkunst. Onopvallende mannen van middelbare leeftijd gaan via een draaideur naar binnen en buiten. …😎Ja. Mooi artikel. En fijn dat ik ook onopvallend benSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
QFTquote:Op woensdag 9 juli 2025 09:50 schreef Molo het volgende:
[..]
Nee Tele, die knakker snapt het gewoon niet.
Punt
Oud paramedicus hier, dit is niet hoe het hoort. Zoek ASAP een ander, waar je èn een klik mee hebt, èn die gewoon zoals een modern fysiotherapeut het totaalbeeld van jou als persoon meeneemt èn die zijn/haar vak verstaat
Zou bij dit soort communicatie gewoon een mail/berichtje sturen dat je niet meer komt, aju. Daar hoef je geen geld meer aan te besteden hoor qua vervolgconsult
Succes!
quote:Op woensdag 9 juli 2025 08:04 schreef sigme het volgende:
[..]
Neeeeee(waar is die perssmilie als je 'm nodig hebt
)
Dit is studie-houding. Ik zal kijken of ik een mooie poephoudingfoto kan maken binnenkort. Dan sluiten we dat kort.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |