Ik eet weldegelijk om te overleven. Vlees eten behoort tot een gezond en gevarieerd dieet.quote:Op maandag 7 juli 2025 19:28 schreef Intint het volgende:
De dieren die dit doen doen dit om te overleven, wij niet.
Te vaag. Wees eens wat explicieter.quote:Op maandag 7 juli 2025 19:23 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Geen van beiden.
Weet je nog dat je een tijdje terug vroeg of ik in de politiek zit? Nou, dat heb ik dus gezeten en dan kom je nog eens ergens.
https://www.tweedekamer.n(...)11439&did=2018D34071quote:Op maandag 7 juli 2025 19:29 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Dank je, misschien even de link posten naar de motie in plaats van een screenshot
Ik heb geen enkele behoefte om hints te geven aangaande mijn identiteit. Dan kan ik namelijk niet meer vrijuit spreken. En ik vind vrijuit kunnen spreken belangrijk.quote:
Dit gaat om een verbod op de producten, niet om de slacht.quote:Op maandag 7 juli 2025 19:30 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
https://www.tweedekamer.n(...)11439&did=2018D34071
Als de producten verboden zijn, dan is de slacht toch ook verboden?quote:Op maandag 7 juli 2025 19:45 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Dit gaat om een verbod op de producten, niet om de slacht.
Dan zou je bij ‘normale’ slacht dus ook de verkoop van vlees aan banden leggen in plaats van de illegale toestanden in slachthuizen aan te pakken.quote:Op maandag 7 juli 2025 19:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als de producten verboden zijn, dan is de slacht toch ook verboden?
Andersom: als je alleen de slacht verbiedt, dan verplaats je het probleem alleen maar naar buurlanden.
Of zie ik dat verkeerd?
Nee, want dat pak je zowel de goeden als de kwaden.quote:Op maandag 7 juli 2025 19:49 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Dan zou je bij ‘normale’ slacht dus ook de verkoop van vlees aan banden leggen in plaats van de illegale toestanden in slachthuizen aan te pakken.
Vlees kan bij een gezond en gevarieerd dieet horen maar is er geen onmisbaar onderdeel van. Sterker nog, rood en/of bewerkt vlees is al bij minimale hoeveelheden (een paar keer per week) ongezond. Je eet het dus niet om te overleven maar vanwege smaakvoorkeur.quote:Op maandag 7 juli 2025 19:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik eet weldegelijk om te overleven. Vlees eten behoort tot een gezond en gevarieerd dieet.
Ik ben niet geïnteresseerd in jouw persoonlijke gegevens.quote:Op maandag 7 juli 2025 19:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb geen enkele behoefte om hints te geven aangaande mijn identiteit. Dan kan ik namelijk niet meer vrijuit spreken. En ik vind vrijuit kunnen spreken belangrijk.
Ja en bij ritueel halal vlees wordt ook steeds vaker gebruik gemaakt van elektronarcose, dat zou je met het wetsvoorstel van Graus dan ook verbieden.quote:Op maandag 7 juli 2025 19:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, want dat pak je zowel de goeden als de kwaden.
Waarom klinken jouw berichten bijna altijd alsof je ze overschrijft uit een of ander reclameblaadje?quote:Op maandag 7 juli 2025 19:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik eet weldegelijk om te overleven. Vlees eten behoort tot een gezond en gevarieerd dieet.
En PvdD heeft dus nog steeds nooit tegen een motie gestemd voor een verbod op rituele, onverdoofde slachting.quote:Op maandag 7 juli 2025 19:57 schreef spectrumanalyser het volgende:
Je bent voor of tegen ritueel onverdoofd slachten. Niet alleen maar tijdens het juiste tijdstip. Dat slaat werkelijk he-le-maal nergens op.
er is zelfs tijdens een interne bijeenkomst van de partij tegen gestemd. door anoniemen welliswaar, maar tochquote:Op maandag 7 juli 2025 19:59 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
En PvdD heeft dus nog steeds nooit tegen een motie gestemd voor een verbod op rituele, onverdoofde slachting.
Bij de PVV zijn vast ook leden te vinden die voor een extra asielzoekerscentrum zijn.quote:Op maandag 7 juli 2025 20:01 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
er is zelfs tijdens een interne bijeenkomst van de partij tegen gestemd. door anoniemen welliswaar, maar toch
Hoeveel bedrijven in al die jaren weet ik niet. Altijd aangekondigd uiteraard.quote:Op maandag 7 juli 2025 19:52 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik ben niet geïnteresseerd in jouw persoonlijke gegevens.
Weet je nog dat je een tijdje terug vroeg of ik in de politiek zit? Nou, dat heb ik dus gezeten en dan kom je nog eens ergens.
Jij ging dus in de hoedanigheid van politicus op bezoek bij de boeren om te zien hoe de boer zijn veestapel behandelt.
Hoeveel boeren heb je bezocht en werden die vantevoren aangekondigd of kwam je onverwachts langs?
Dat is dan eenzijdig besloten door de veetelers.quote:Op maandag 7 juli 2025 18:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het klopt dat we dieren gebruiken. Ja, dat mag je niet ok vinden. Maar in onze maatschappij hebben we nu eenmaal besloten dat het wel ok is.
Daar zou ik mij dan eens op in moeten lezen.quote:Op maandag 7 juli 2025 19:56 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ja en bij ritueel halal vlees wordt ook steeds vaker gebruik gemaakt van elektronarcose, dat zou je met het wetsvoorstel van Graus dan ook verbieden.
De Keurslager… Wat denk je wel niet van mij. Ik ga naar een slager die eigen dieren heeft. Topkwaliteit. Wel enorm duur.quote:Op maandag 7 juli 2025 19:58 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Waarom klinken jouw berichten bijna altijd alsof je ze overschrijft uit een of ander reclameblaadje?
In dit geval dus de keurslager.
Nee.quote:Op maandag 7 juli 2025 20:09 schreef torentje het volgende:
[..]
Dat is dan eenzijdig besloten door de veetelers.
Oke. Nou, tijdens een besloten bijeenkomst van de Partij van de Dieren was een stemming voor motie voor een verbod op ritueel slachten. Dat ging er nogal heftig aan toe die dag. De uitkomst zal je niet bevallen.quote:Op maandag 7 juli 2025 20:05 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Bij de PVV zijn vast ook leden te vinden die voor een extra asielzoekerscentrum zijn.
Oh nee wacht, daar zijn geen leden met een mening.
Geen idee ook wat dat verder allemaal met een motie te maken heeft maar goed.
Ik denk het wel want er ligt inmiddels opnieuw een wetsvoorstel van de PvdD voor een verbod op onverdoofde slachting.quote:Op maandag 7 juli 2025 20:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Oke. Nou, tijdens een besloten bijeenkomst van de Partij van de Dieren was een stemming voor motie voor een verbod op ritueel slachten. Dat ging er nogal heftig aan toe die dag. De uitkomst zal je niet bevallen.
En dat gaat het niet halen want de huidige moraal is dat er begrip moet zijn voor halal.quote:Op maandag 7 juli 2025 20:15 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ik denk het wel want er ligt inmiddels opnieuw een wetsvoorstel van de PvdD voor een verbod op onverdoofde slachting.
Ik weet niet waarom je steeds het punt van discussie wil verschuiven maar als je uiteindelijk gewoon lekker Moslims wil bashen kun je dat ook in een van de andere 100 topics doen.quote:Op maandag 7 juli 2025 20:20 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
En dat gaat het niet halen want de huidige moraal is dat er begrip moet zijn voor halal.
Check deze fancy reclame die op station Utrecht Centraal te zien is.
[ afbeelding ]
“Koop ook halal vleeswaren, dan kan je samen lunchen”.
https://www.wahidhalal.com/samenlunchen/
Lunchen met een moslim is sowieso geen optie.quote:Op maandag 7 juli 2025 20:20 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
En dat gaat het niet halen want de huidige moraal is dat er begrip moet zijn voor halal.
[ afbeelding ]
Teleurstellend als dit zo is.quote:Op maandag 7 juli 2025 20:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Oke. Nou, tijdens een besloten bijeenkomst van de Partij van de Dieren was een stemming voor motie voor een verbod op ritueel slachten. Dat ging er nogal heftig aan toe die dag. De uitkomst zal je niet bevallen.
Ik weet vrij zeker dat deze demonstranten een eenvoudige oplossing hebben, maar dat jij er niet aan wil.quote:Op maandag 7 juli 2025 20:42 schreef TigerXtrm het volgende:
Altijd lekker protesteren, maar met een werkbaar alternatief komen ho maar
Geen vlees eten is geen realistische optie voor miljoenen mensen. Gaat gewoon nooit gebeuren. Dus het zou niet moeten gaan om wel of geen vlees eten, maar hoe je die dieren een zo waardig mogelijk bestaan/einde kan geven en dat kan waarborgen in de keten. Daar wordt vlees duurder van, waardoor het minder gegeten zal worden, waardoor minder dieren hoeven te sterven.quote:Op maandag 7 juli 2025 21:10 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik weet vrij zeker dat deze demonstranten een eenvoudige oplossing hebben, maar dat jij er niet aan wil.
Ik vind het goed dat er wel aandacht aan besteed wordt.quote:Op maandag 7 juli 2025 21:29 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Geen vlees eten is geen realistische optie voor miljoenen mensen. Gaat gewoon nooit gebeuren. Dus het zou niet moeten gaan om wel of geen vlees eten, maar hoe je die dieren een zo waardig mogelijk bestaan/einde kan geven en dat kan waarborgen in de keten. Daar wordt vlees duurder van, waardoor het minder gegeten zal worden, waardoor minder dieren hoeven te sterven.
Maar dat is natuurlijk niet goed genoeg voor dit soort idealistisch kutvolk. Alles moet meteen in het extreme en het liefst gisteren al.
Wat wordt daar geslacht dan?quote:Op maandag 7 juli 2025 16:04 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ze slachten in Apeldoorn louter voor de Franse markt. Daarnaast zijn deze grote slachthuizen al vaker in opspraak gekomen. Ze lappen daar nog steeds allerlei regels aan hun laars en niemand die echt optreedt. Want geld.
FTFYquote:Op maandag 7 juli 2025 18:11 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ooit gehoord van roofdieren die hun prooien jarenlang 6 weken opsluiten, vetmesten om vervolgens deze volgepropte plofkippen uit te delen aan de andere roofdieren?
Zeg nooit nooit. Wat niet is, kan nog komenquote:Op maandag 7 juli 2025 21:29 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Geen vlees eten is geen realistische optie voor miljoenen mensen. Gaat gewoon nooit gebeuren. Dus het zou niet moeten gaan om wel of geen vlees eten, maar hoe je die dieren een zo waardig mogelijk bestaan/einde kan geven en dat kan waarborgen in de keten. Daar wordt vlees duurder van, waardoor het minder gegeten zal worden, waardoor minder dieren hoeven te sterven.
Maar dat is natuurlijk niet goed genoeg voor dit soort idealistisch kutvolk. Alles moet meteen in het extreme en het liefst gisteren al.
Ze moeten jou eens voor onbepaalde tijd opsluiten zonder dat je weet hoe en wat.quote:
Uiteraard. Nooit bij je opgekomen om eens onverwachts langs te komen?quote:Op maandag 7 juli 2025 20:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hoeveel bedrijven in al die jaren weet ik niet. Altijd aangekondigd uiteraard.
Je laat de mindset van dierenactivisten goed zien.quote:Op maandag 7 juli 2025 22:00 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ze moeten jou eens voor onbepaalde tijd opsluiten zonder dat je weet hoe en wat.
Kijken of je dan ook nog zo goed kunt relativeren.
Nee, dat deed ik niet.quote:Op maandag 7 juli 2025 22:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Je laat de mindset van dierenactivisten goed zien.
quote:Op maandag 7 juli 2025 21:41 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Van zo een activist kan je de lever beter niet eten, kom je niet door je drugstest.
Serieus?quote:Op maandag 7 juli 2025 20:42 schreef TigerXtrm het volgende:
Altijd lekker protesteren, maar met een werkbaar alternatief komen ho maar
Dit soort mensen hebben altijd iets van een god complex. Moeten altijd iets te redden hebben, en moeten altijd met verheven vingertje anderen vertellen hoe ze het beter moeten doen. Daar ben ik zwaar allergisch voor.quote:Op maandag 7 juli 2025 21:57 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Zeg nooit nooit. Wat niet is, kan nog komen
Idealisten kutvolk noemen is ook weer zoiets. Alleen maar omdat hun acties jou niet aanspreken.
Nee. Kennelijk heb je geen idee wat het doel is van zo’n bezoek. Het is geen controle ofzo, maar in het veld kennis opdoen, spreken met stakeholders, enz. waarmee je dan weer beter kan oordelen.quote:Op maandag 7 juli 2025 22:06 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Uiteraard. Nooit bij je opgekomen om eens onverwachts langs te komen?
En zo is stukje bij beetje de islam zich in aan het nestelen.quote:Op maandag 7 juli 2025 20:20 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hier ook hoor.quote:Op maandag 7 juli 2025 20:25 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom je steeds het punt van discussie wil verschuiven maar als je uiteindelijk gewoon lekker Moslims wil bashen kun je dat ook in een van de andere 100 topics doen.
Mensen zijn nu eenmaal omnivoren, altijd al geweest. dat krijg je er nooit meer uit.quote:Op maandag 7 juli 2025 21:57 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Zeg nooit nooit. Wat niet is, kan nog komen
Idealisten kutvolk noemen is ook weer zoiets. Alleen maar omdat hun acties jou niet aanspreken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |