abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218152335
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 19:28 schreef Intint het volgende:

De dieren die dit doen doen dit om te overleven, wij niet.
Ik eet weldegelijk om te overleven. Vlees eten behoort tot een gezond en gevarieerd dieet.
pi_218152336
In juni 2018 dienden **Dion Graus en Geert Wilders** een motie in om de verkoop van zogenoemde *ritueel gemartelde producten* te verbieden. De term verwijst naar vlees dat afkomstig is van rituele slacht zonder verdoving, wat volgens de indieners leidt tot ernstig dierenleed.

De motie werd echter **verworpen** in de Tweede Kamer. Slechts 75 Kamerleden stemden voor, terwijl 150 tegen stemden. De motie was onderdeel van een bredere discussie over dierenwelzijn versus godsdienstvrijheid, een thema dat al jaren speelt in de Nederlandse politiek.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_218152339
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 19:23 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Geen van beiden.

Weet je nog dat je een tijdje terug vroeg of ik in de politiek zit? Nou, dat heb ik dus gezeten en dan kom je nog eens ergens.
Te vaag. Wees eens wat explicieter.
pi_218152340
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2025 19:29 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Dank je, misschien even de link posten naar de motie in plaats van een screenshot
https://www.tweedekamer.n(...)11439&did=2018D34071
pi_218152352
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 19:30 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Te vaag. Wees eens wat explicieter.
Ik heb geen enkele behoefte om hints te geven aangaande mijn identiteit. Dan kan ik namelijk niet meer vrijuit spreken. En ik vind vrijuit kunnen spreken belangrijk.
pi_218152465
quote:
Dit gaat om een verbod op de producten, niet om de slacht.
pi_218152480
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2025 19:45 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Dit gaat om een verbod op de producten, niet om de slacht.
Als de producten verboden zijn, dan is de slacht toch ook verboden?

Andersom: als je alleen de slacht verbiedt, dan verplaats je het probleem alleen maar naar buurlanden.

Of zie ik dat verkeerd?
pi_218152493
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 19:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als de producten verboden zijn, dan is de slacht toch ook verboden?

Andersom: als je alleen de slacht verbiedt, dan verplaats je het probleem alleen maar naar buurlanden.

Of zie ik dat verkeerd?
Dan zou je bij ‘normale’ slacht dus ook de verkoop van vlees aan banden leggen in plaats van de illegale toestanden in slachthuizen aan te pakken.
pi_218152507
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2025 19:49 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Dan zou je bij ‘normale’ slacht dus ook de verkoop van vlees aan banden leggen in plaats van de illegale toestanden in slachthuizen aan te pakken.
Nee, want dat pak je zowel de goeden als de kwaden.
pi_218152516
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 19:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik eet weldegelijk om te overleven. Vlees eten behoort tot een gezond en gevarieerd dieet.
Vlees kan bij een gezond en gevarieerd dieet horen maar is er geen onmisbaar onderdeel van. Sterker nog, rood en/of bewerkt vlees is al bij minimale hoeveelheden (een paar keer per week) ongezond. Je eet het dus niet om te overleven maar vanwege smaakvoorkeur.
pi_218152521
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 19:31 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik heb geen enkele behoefte om hints te geven aangaande mijn identiteit. Dan kan ik namelijk niet meer vrijuit spreken. En ik vind vrijuit kunnen spreken belangrijk.
Ik ben niet geïnteresseerd in jouw persoonlijke gegevens.

Weet je nog dat je een tijdje terug vroeg of ik in de politiek zit? Nou, dat heb ik dus gezeten en dan kom je nog eens ergens.

Jij ging dus in de hoedanigheid van politicus op bezoek bij de boeren om te zien hoe de boer zijn veestapel behandelt.
Hoeveel boeren heb je bezocht en werden die vantevoren aangekondigd of kwam je onverwachts langs?
pi_218152554
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 19:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, want dat pak je zowel de goeden als de kwaden.
Ja en bij ritueel halal vlees wordt ook steeds vaker gebruik gemaakt van elektronarcose, dat zou je met het wetsvoorstel van Graus dan ook verbieden.
pi_218152560
Je bent voor of tegen ritueel onverdoofd slachten. Niet alleen maar tijdens het juiste tijdstip. Dat slaat werkelijk he-le-maal nergens op.
pi_218152566
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 19:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Waarom klinken jouw berichten bijna altijd alsof je ze overschrijft uit een of ander reclameblaadje?
In dit geval dus de keurslager.
pi_218152570
Dit gaat om Van Drie. Wereldmarktleider kalfsvlees. Halen gigantisch veel kalveren (per jaar 800.000) naar Nederland om hier vet te mesten en gaat daarna op de export naar landen als Frankrijk en Italië.
En wij zitten met de stikstof.....
pi_218152586
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 19:57 schreef spectrumanalyser het volgende:
Je bent voor of tegen ritueel onverdoofd slachten. Niet alleen maar tijdens het juiste tijdstip. Dat slaat werkelijk he-le-maal nergens op.
En PvdD heeft dus nog steeds nooit tegen een motie gestemd voor een verbod op rituele, onverdoofde slachting.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2025 20:00:38 ]
pi_218152598
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2025 19:59 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
En PvdD heeft dus nog steeds nooit tegen een motie gestemd voor een verbod op rituele, onverdoofde slachting.
er is zelfs tijdens een interne bijeenkomst van de partij tegen gestemd. door anoniemen welliswaar, maar toch
pi_218152632
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 20:01 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
er is zelfs tijdens een interne bijeenkomst van de partij tegen gestemd. door anoniemen welliswaar, maar toch
Bij de PVV zijn vast ook leden te vinden die voor een extra asielzoekerscentrum zijn.
Oh nee wacht, daar zijn geen leden met een mening.

Geen idee ook wat dat verder allemaal met een motie te maken heeft maar goed.
pi_218152666
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 19:52 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ik ben niet geïnteresseerd in jouw persoonlijke gegevens.

Jij ging dus in de hoedanigheid van politicus op bezoek bij de boeren om te zien hoe de boer zijn veestapel behandelt.
Hoeveel boeren heb je bezocht en werden die vantevoren aangekondigd of kwam je onverwachts langs?
Hoeveel bedrijven in al die jaren weet ik niet. Altijd aangekondigd uiteraard.
pi_218152679
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 18:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het klopt dat we dieren gebruiken. Ja, dat mag je niet ok vinden. Maar in onze maatschappij hebben we nu eenmaal besloten dat het wel ok is.
Dat is dan eenzijdig besloten door de veetelers.
pi_218152680
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2025 19:56 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Ja en bij ritueel halal vlees wordt ook steeds vaker gebruik gemaakt van elektronarcose, dat zou je met het wetsvoorstel van Graus dan ook verbieden.
Daar zou ik mij dan eens op in moeten lezen.
pi_218152688
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 19:58 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Waarom klinken jouw berichten bijna altijd alsof je ze overschrijft uit een of ander reclameblaadje?
In dit geval dus de keurslager.
De Keurslager… Wat denk je wel niet van mij. Ik ga naar een slager die eigen dieren heeft. Topkwaliteit. Wel enorm duur.
pi_218152704
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 20:09 schreef torentje het volgende:

[..]
Dat is dan eenzijdig besloten door de veetelers.
Nee.
pi_218152720
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2025 20:05 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Bij de PVV zijn vast ook leden te vinden die voor een extra asielzoekerscentrum zijn.
Oh nee wacht, daar zijn geen leden met een mening.

Geen idee ook wat dat verder allemaal met een motie te maken heeft maar goed.
Oke. Nou, tijdens een besloten bijeenkomst van de Partij van de Dieren was een stemming voor motie voor een verbod op ritueel slachten. Dat ging er nogal heftig aan toe die dag. De uitkomst zal je niet bevallen.
pi_218152739
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 20:14 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Oke. Nou, tijdens een besloten bijeenkomst van de Partij van de Dieren was een stemming voor motie voor een verbod op ritueel slachten. Dat ging er nogal heftig aan toe die dag. De uitkomst zal je niet bevallen.
Ik denk het wel want er ligt inmiddels opnieuw een wetsvoorstel van de PvdD voor een verbod op onverdoofde slachting.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')