Je schrijft zelf dat oma van het overmaken is, dus dan ziet je broer opvallende afschriften toch?quote:Op zondag 6 juli 2025 20:09 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Wat is er zo bijzonder?
Ik vraag me af of het mag, en als wij niets in de gaten houden zullen we ook nooit weten of het goed gaat wel?
Oma kan voortaan beter elke maand 100 euro pinnen. Voor "diversen". En dat aan de thuiszorg geven.quote:Op maandag 7 juli 2025 10:22 schreef yvonne het volgende:
Ik snap het gebemoei niet zo. Laat haar, of ben je bang dat er geen geld voor jullie overblijft?!
Nou ja dit is wel heel zwart-wit gesteld. Je wil natuurlijk niet dat er misbruik van je oma gemaakt wordt. Wat uiteraard wel op de loer ligt als mensen weten dat ze relatief makkelijk geld naar een (onbekende) rekening overmaakt. Daarbij geeft TS ook nog aan dat ze mensen met geldproblemen uit zou helpen als ze het nodig hebben. Oma bedoelt alles natuurlijk heel goed, en zolang ze niet de verkeerde treft is dat prima. Maar ik vind het niet gek dat je als familie een oogje (of twee) in het zeil wil houden.quote:Op maandag 7 juli 2025 10:22 schreef yvonne het volgende:
Ik snap het gebemoei niet zo. Laat haar, of ben je bang dat er geen geld voor jullie overblijft?!
Of je gaat niet uit van het slechte in een mens?quote:Op maandag 7 juli 2025 10:22 schreef yvonne het volgende:
Ja zeker die mensen doen hun werk goed!quote:Op maandag 7 juli 2025 12:41 schreef Ama het volgende:
Wat onwijs lief dat je dit oma dit doet voor de thuiszorg medewerkers die haar altijd helpen.
Ik ga ook niks aanpakken en heb dat ook nooit gezegd.quote:
Dat had ik al begrepen en gelezen. Het was ook niet tegen jou gericht (ik vond de combinatie 'aanpakken door' en 'oma' alleen vreemd want je oma heeft niet de behoefte er verandering in te brengen; that;s all)quote:Op dinsdag 8 juli 2025 19:53 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Ik ga ook niks aanpakken en heb dat ook nooit gezegd.
Je oma is er toch uit zichzelf mee gekomen? Of heb ik dat verkeerd begrepen?quote:Op dinsdag 8 juli 2025 19:53 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Ik vind het vreemd, dat je een cliënt voor jouw "teamuitje" laat sparen.
That's all.
Ja maar het wordt toch toegelaten?quote:Op dinsdag 8 juli 2025 20:16 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Je oma is er toch uit zichzelf mee gekomen? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Dat is onbetaalbare mantelzorgquote:Op dinsdag 8 juli 2025 20:16 schreef capricia het volgende:
Mijn moeder (bijna 80) doet dit ook.
Die spaart ook iedere maand geld op een aparte spaarrekening (die gewoon op haar ING app staat) voor de thuiszorg voor een etentje. En daar is zij zelf niet bij.
Ze heeft wel meer aparte rekeningen. Ook voor haar hondje. Voor als die naar de dierenarts moet (iedere maand 7,50 op de spaar).
Beetje ouderwets. Overal losse rekeningen voor. Maar het werkt.
Zolang ze nog goed bij is, is ze gewoon in control. Haar geld, haar keuzes. Denk ik dan.
En ik heb gemerkt dat de thuiszorg veel meer doet dat officieel zou mogen. Ik ben er heel erg blij mee.
Ze doen zo ook af en toe de boodschappen (supermarkt zit om de hoek-100 meter). En dan geeft mijn moeder stiekem geld mee voor een pakje sigaretten bij de tabakswinkel (ze rookt al heel lang niet meer, maar met een van die thuiszorgers nu dus wel af en toe). Ze koopt dus een pakje sigaretten als dank.
Of als ze iets retour moet sturen (ingewikkeld, etiketten printen, bizar eigenlijk) helpt de thuiszorg ook. Die print dat gewoon zelf bij haar thuis. Echt bizar hoeveel deze mensen doen.
Ik kan niet voor jouw oma spreken. Of voor jullie als (klein)kinderen. Maar mijn moeder is zo blij met de thuiszorg. En ook wel heel argwanend ('stelen ze mijn geld niet'). Dat soort dingen.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 20:51 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Ja maar het wordt toch toegelaten?
[..]
Dat is onbetaalbare mantelzorg![]()
Het is ook helemaal niet mijn punt dat ze het niet zouden verdienen ofzo. Ik ben blij dat ze de zorg krijgt.
Vond het een vreemd iets om te horen vanuit oprechte bezorgdheid om mijn (toch wel naïve) oma. Zo breed heeft ze het niet.
Vroeg me af of het normaal was en blijkbaar komt het vaker voor.
Haha nee groot gelijk heeft ze.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 20:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik kan niet voor jouw oma spreken. Of voor jullie als (klein)kinderen. Maar mijn moeder is zo blij met de thuiszorg. En ook wel heel argwanend ('stelen ze mijn geld niet'). Dat soort dingen.
Dus dat etentje op haar aparte spaarrekening lijkt me prima. En voor de rest zorg ik dat er cash in huis is. Dat niemand met haar pinpas op stap hoeft.
Dat ze weer af en toe gaat roken tegen haar 80ste, daar ga ik geen probleem van maken.
Je kunt ook de personen van de thuiszorg, die zo liefdevol voor je oma zorgen, vertrouwen en ervan uit gaan dat ze geen kwade bedoelingen hebben.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 21:05 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Haha nee groot gelijk heeft ze.
Mijn oma heeft 0 argwaan, geeft de pinpas mee en laat die bwvs op tafel liggen bij alle zorgverleners die binnenkomen![]()
Maja kunnen niet meer doen dan waarschuwen en wegleggen.
vaak zit er de gedachte achter dat de rest van de familie niks krijgt(op het einde)deze mevrouw bepaald zelf hoe ze haar leven inricht,en dat geeft vaak scheve gezichten.quote:Op zondag 6 juli 2025 18:42 schreef Verida het volgende:
Je oma lijkt me oud en wijs genoeg om te mogen beslissen wat zij met haar geld doet.
De thuiszorg kan zo ontzettend vele betekenen voor iemand die er afhankelijk van is.
Ik vind persoonlijk dat jij en je broertje hier helemaal niets mee te maken hebben.
ze moeten met z'n allen naar de Liberije gaan dat is pas hipquote:Op maandag 7 juli 2025 08:40 schreef Optimizer het volgende:
H
[..]
Dat is toch geen kwaliteitsrestaurant man
ja vooral het laatste speelt vandaag de dag vaak(ook meegemaakt met eigen familie)erg hoor dat mensen die gedachten hebben,mevrouw heeft misschien haar hele leven hard gewerkt,en wil gewoon iets terugdoen voor de goede verzorging.quote:Op maandag 7 juli 2025 10:22 schreef yvonne het volgende:
In mijn praktijk hebben we meegemaakt dat 'behulpzame kennissen' daar grof misbruik van maakten.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 21:05 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Haha nee groot gelijk heeft ze.
Mijn oma heeft 0 argwaan, geeft de pinpas mee en laat die bwvs op tafel liggen bij alle zorgverleners die binnenkomen![]()
Maja kunnen niet meer doen dan waarschuwen en wegleggen.
Ja leuke invulling, is hier niet aan de orde.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 18:53 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja vooral het laatste speelt vandaag de dag vaak(ook meegemaakt met eigen familie)erg hoor dat mensen die gedachten hebben,mevrouw heeft misschien haar hele leven hard gewerkt,en wil gewoon iets terugdoen voor de goede verzorging.
Eigenlijk bizar dat deze zorg met 14 personen gedaan moet worden. 2-3 parttimers voor 1 persoon zou toch moeten lukken.quote:Op zondag 6 juli 2025 18:17 schreef Filosoofert het volgende:
Vandaag hoorde ik van oma (88), dat ze haar thuiszorg-team jaarlijks op een etentje trakteert. Het is een groep van 14 dames.
Een wijkteam bestaat uit meerdere personen, die allemaal een aantal uur werken. Door goed te roosteren is er elke dag en elke avond en in het weekend zorg mogelijk voor degene die thuiszorg krijgen.quote:Op zondag 13 juli 2025 04:43 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Eigenlijk bizar dat deze zorg met 14 personen gedaan moet worden. 2-3 parttimers voor 1 persoon zou toch moeten lukken.
Ja heel erg dubieus.quote:Op zondag 6 juli 2025 22:29 schreef r_one het volgende:
[..]
Stort je dat terug van die "speciale rekening waar die fooien op mogen"
Nou, doe jij dat zelf ook niet een beetje?quote:Op dinsdag 8 juli 2025 19:36 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Of je gaat niet uit van het slechte in een mens?
Niet persoonlijk, maar als team wel.quote:Op zondag 6 juli 2025 18:26 schreef Mikeytt het volgende:
Bij thuiszorgorganisaties is het 99% van de tijd opgenomen in de gedragscode dat het absoluut niet tegestaan is om giften aan te nemen van patiënten... een diner van 1000 euro lijkt me daar onder te vallen.
14quote:
Oma geeft 1000¤ voor een etentje. Niet een schrikbarend groot bedrag voor een avond met 14 personen. Als je ze meer waard vind dan Bregje iig.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 18:46 schreef Van_Poppel het volgende:
Als je voor 14 man iets organiseert dan is het twijfelachtig of iedereen kan en wil deelnemen. Ik vind het erg veel geld. Zijn er ook rekeningen en/of bonnetjes?
Als ik de 22 mensen neem, zit ik op 32 euro per hoofd. Een kind van 10 kost dat al.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 20:07 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
1000 euro is sowieso een gift, vooral als daar een speciale constructie ook nog aan vast zit.
Dit is zo als je er een speciale rekening zelfs voor gebruikt.. niet onder beheer van oma?
Ook is dat erg veel geld voor een etentje.
Zo had ik recent nog de halve familie (22 personen incl kinderen) van vriendin getrakteerd vanwege meerdere verjaardagen en vaderdag etc dus alles viel samen.
Nou enfin dat was zo’n restaurant van all you can eat wok, 2 1/2 uur, ook nog eens op een zondag.
700 euro.
Dat kan wel duurder, vaak zie je dit midden in de grotere steden.
Maar dan zoek je het wel op zeg maar.
Ik neem aan dat oma foto’s te zien krijgt. En mag hopen dat iemand haar het bonnetje laat zien.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 20:40 schreef Aloria het volgende:
Ik vraag mij af als oma de foto's ook ziet van het etentje, want zoals hier boven ook vermeld word.
Niet dat die ene wijkzorg medewerker denkt aaah 1000 euro bonus per jaar easy money !!!
Bonnetje na de tijd voor oma om ook te laten zien dat er van gegeten is ?
Ik vind dit een zeer dubieus verhaal.
Je kunt toch ook met het restaurant afspraken dat oma rechtstreeks betaald en dat oma mee eet !
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Reken maar dat het jaarlijkse etentje daar bij helpt. Door dat te doen heeft je oma een speciaal plekje gekregen en dan lopen die verzorgers echt wel wat harder.quote:Op zondag 6 juli 2025 18:17 schreef Filosoofert het volgende:
Vandaag hoorde ik van oma (88), dat ze haar thuiszorg-team jaarlijks op een etentje trakteert. Het is een groep van 14 dames.
Ze spaarde hiervoor en rekende dan met een vd dames uit hoeveel ze nodig hadden, dan maakt ze dit over naar "een speciale rekening waar die fooien op mogen".
Mijn oma is nog redelijk bekwaam en weet over het algemeen nog goed wat ze wil. Wel heeft ze een zwak voor de thuiszorg die alles voor haar doen (dit is ook wel echt zo, ze wordt zeer goed verzorgd).
Mijn broertje houdt een oogje in het zeil wb de financiën (verder is oma alleen), voor het geval er iets raars gebeurt. Hij wist ervan en zei "Tsja tis haar geld", wat ook zo is.
Ik vind dat best wel zorgelijk, eerlijk gezegdquote:Op vrijdag 18 juli 2025 12:51 schreef Knipoogje het volgende:
Reken maar dat het jaarlijkse etentje daar bij helpt. Door dat te doen heeft je oma een speciaal plekje gekregen en dan lopen die verzorgers echt wel wat harder.
Is echt onzin.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 12:57 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik vind dat best wel zorgelijk, eerlijk gezegd
Wat is echt onzin? Wat @Knipoogje vertelt of dat ik dat zorgelijk vind?quote:
- Dit speelt blijkbaar al langer.quote:Op zondag 6 juli 2025 18:17 schreef Filosoofert het volgende:
Ik vind op de eerste plaats dat oma mag geven wat ze wil, haar geld, haar keuze.
Echter, vraag ik me af of dit toegestaan en/of wenselijk is. Ook de "speciale rekening" klinkt nogal shady.
Ik ben opgelucht dat mijn broertje het in de gaten houdt verder dus het zal wel loslopen, maar toch frappant verhaal.
Dat personeel dan extra hard gaat lopen. Neem aan dat je voor iedere cliënt je best doet.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 13:00 schreef r_one het volgende:
[..]
Wat is echt onzin? Wat @:Knipoogje vertelt of dat ik dat zorgelijk vind?
Je quote TS maar leest kennelijk niet wat ze schrijft. Jouw punten noemt zij ook al.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 13:04 schreef Duracell het volgende:
[..]
- Dit speelt blijkbaar al langer.
- Je broer al die tijd al op.
- Ze spaart er voor en wordt er blij van.
- Ze is nog bekwaam en weet nog wat ze wil.
- Ze wordt zeer goed verzorgt.
Dus waarom maak jij er dan nu druk over? Is het omdat je er niets van af wist? Het loopt prima. Misschien had je eerder moeten bemoeien met de geldzaken
Dat is toch een andere relatie dan zorgvrager-zorgverlener.quote:Op zondag 6 juli 2025 18:55 schreef alexmarvel het volgende:
Maar je mag wel fooi geven aan een ober?
Dan zijn we het eigenlijk eens. Het kan immers toch niet zo zijn dat, wie de meeste muntjes in het spaarvarken stopt, betere zorg krijgt. Alsof het zo'n speelding is in het winkelcentrum dat 4 minuten beweegt als je er een euro ingooit.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 13:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat personeel dan extra hard gaat lopen. Neem aan dat je voor iedere cliënt je best doet.
Ik zie zoiets niet gebeuren in ieder geval om me heen. Extra waardering kan ook op meerdere manieren worden gegeven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |