Ja het kan wel, bij de pizzeria hier ben je ook met 40,- klaar of bij een ayca sushi.quote:
Ah, je gaat perse voor de Tournedos, x14, okequote:Op maandag 7 juli 2025 07:42 schreef 111210 het volgende:
Het goedkoopste hoofdgerecht met kleinste stukje vlees is al 24,50 dus daar gaan de meeste ook al over heen.
Tussen een pizzeria en Loetje zitten zat goede lokale eettenten die normalere prijzen rekenen dan Loetje en vaak een 3-gangen keuzemenu bieden, inclusief sidedishes. En dan heb ik het niet over de Berenquote:Op maandag 7 juli 2025 07:45 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ja het kan wel, bij de pizzeria hier ben je ook met 40,- klaar of bij een ayca sushi.
Maar doelde meer dat die 70,- helemaal geen heel gek bedrag is vandaag de dag.
Ja dat snap ik, maar mijn punt was dat ¤70,- helemaal geen gek bedrag is tegenwoordig.quote:Op maandag 7 juli 2025 09:08 schreef r_one het volgende:
[..]
Ah, je gaat perse voor de Tournedos, x14, oke![]()
De goedkoopste hoofdgerechten zitten onder de 2 tientjes.
[..]
Tussen een pizzeria en Loetje zitten zat goede lokale eettenten die normalere prijzen rekenen dan Loetje en vaak een 3-gangen keuzemenu bieden, inclusief sidedishes. En dan heb ik het niet over de Beren![]()
(en ja, voor Tournedos betaal je daar ook stevig).
Niks mis mee voor een teamuitje, het is niet dat je nou jaarlijks met je aanstaande schoonfamilie naar een sterrenrestaurant moetquote:Op maandag 7 juli 2025 08:40 schreef Optimizer het volgende:
H
[..]
Dat is toch geen kwaliteitsrestaurant man
Nee je snapt het niet: tussen een patatje oorlog bij "Patatje van Adje" en een tournedos bij Loetje zit nog een breed scala aan goede/gezellige/lekkere/betaalbare eetgelegenheden.quote:Op maandag 7 juli 2025 09:14 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, maar mijn punt was dat ¤70,- helemaal geen gek bedrag is tegenwoordig.
Je kan ook gewoon voor een tientje pp naar de snackbar gaan, is ook lekker
Dat is mijn punt toch helemaal niet, mijn punt is nogmaals dat 70,- tegenwoordig helemaal geen gek bedrag is om uit eten te gaan.quote:Op maandag 7 juli 2025 09:17 schreef r_one het volgende:
[..]
Nee je snapt het niet: tussen een patatje oorlog bij "Patatje van Adje" en een tournedos bij Loetje zit nog een breed scala aan goede/gezellige/lekkere/betaalbare eetgelegenheden.
En dat onderbouw je door telkens te vergelijken met een snackbarquote:Op maandag 7 juli 2025 09:26 schreef 111210 het volgende:
[..]
Dat is mijn punt toch helemaal niet, mijn punt is nogmaals dat 70,- tegenwoordig helemaal geen gek bedrag is om uit eten te gaan.
quote:Op maandag 7 juli 2025 09:27 schreef ieniminimuis het volgende:
Ook al zou je oma 1000 euro per dag aan de zwerver om de hoek geven en ze kan financieel nog steeds rondkomen en ze is nog bij kennis. Moet zij weten. Heb je als kind misschien iets van te vinden, maar je mag er niets mee.
Laat de oudjes eens lekker leven en hun ding doen.
quote:Op zondag 6 juli 2025 18:58 schreef r_one het volgende:
[..]
Oma mag het wel geven maar de thuiszorg mag het niet aannemen.
Dat is dan iets voor de thuiszorg om aan te pakken onder haar werknemers. Is niet aan oma.quote:
Ik heb nergens gezegd dat ik dat zelf niet prijzig vind.quote:Op maandag 7 juli 2025 09:28 schreef r_one het volgende:
[..]
En dat onderbouw je door te vergelijken met een snackbar.
En ik ben het niet met je eens, 70 euro p.p. is behoorlijk prijzig.
Je bedoelt: is niet aan TS.quote:Op maandag 7 juli 2025 09:30 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Dat is dan iets voor de thuiszorg om aan te pakken onder haar werknemers. Is niet aan oma.
Nou vooruit, nog één laatste keer dan:quote:Op maandag 7 juli 2025 09:31 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat ik dat zelf niet prijzig vind.
Maar vind 40,- voor een een humphrys die net als bijna alle andere middenklasse eetgelegenheden in nederland weer die varkanshaas sate, sparribs of carpaccio van de groothandel op de kaart hebben staan ook prijzig.
Maar dat zijn we de gangbare prijzen en dus geen gek bedrag om uit eten te gaan.
quote:Op maandag 7 juli 2025 09:14 schreef r_one het volgende:
zat lokale restaurantjes die in diezelfde prijsklasse zitten. Tenzij je perse alle 14 tournedos wilt vreten
quote:Op maandag 7 juli 2025 09:17 schreef r_one het volgende:
een breed scala aan goede/gezellige/lekkere/betaalbare eetgelegenheden
Ja dus daar reageerde ik op dat je ook in een snackbar met het hele team kan eten, is ook gezellig en smaakt ook prima.quote:Op maandag 7 juli 2025 09:33 schreef r_one het volgende:
[..]
Nou vooruit, nog één laatste keer dan:
[..]
[..]
Ja tis goed met je, met je snackbarquote:Op maandag 7 juli 2025 09:35 schreef 111210 het volgende:
Ja dus daar reageerde ik op dat je ook in een snackbar met het hele team kan eten, is ook gezellig en smaakt ook prima.
Je schrijft zelf dat oma van het overmaken is, dus dan ziet je broer opvallende afschriften toch?quote:Op zondag 6 juli 2025 20:09 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Wat is er zo bijzonder?
Ik vraag me af of het mag, en als wij niets in de gaten houden zullen we ook nooit weten of het goed gaat wel?
Oma kan voortaan beter elke maand 100 euro pinnen. Voor "diversen". En dat aan de thuiszorg geven.quote:Op maandag 7 juli 2025 10:22 schreef yvonne het volgende:
Ik snap het gebemoei niet zo. Laat haar, of ben je bang dat er geen geld voor jullie overblijft?!
Nou ja dit is wel heel zwart-wit gesteld. Je wil natuurlijk niet dat er misbruik van je oma gemaakt wordt. Wat uiteraard wel op de loer ligt als mensen weten dat ze relatief makkelijk geld naar een (onbekende) rekening overmaakt. Daarbij geeft TS ook nog aan dat ze mensen met geldproblemen uit zou helpen als ze het nodig hebben. Oma bedoelt alles natuurlijk heel goed, en zolang ze niet de verkeerde treft is dat prima. Maar ik vind het niet gek dat je als familie een oogje (of twee) in het zeil wil houden.quote:Op maandag 7 juli 2025 10:22 schreef yvonne het volgende:
Ik snap het gebemoei niet zo. Laat haar, of ben je bang dat er geen geld voor jullie overblijft?!
Of je gaat niet uit van het slechte in een mens?quote:Op maandag 7 juli 2025 10:22 schreef yvonne het volgende:
Ja zeker die mensen doen hun werk goed!quote:Op maandag 7 juli 2025 12:41 schreef Ama het volgende:
Wat onwijs lief dat je dit oma dit doet voor de thuiszorg medewerkers die haar altijd helpen.
Ik ga ook niks aanpakken en heb dat ook nooit gezegd.quote:
Dat had ik al begrepen en gelezen. Het was ook niet tegen jou gericht (ik vond de combinatie 'aanpakken door' en 'oma' alleen vreemd want je oma heeft niet de behoefte er verandering in te brengen; that;s all)quote:Op dinsdag 8 juli 2025 19:53 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Ik ga ook niks aanpakken en heb dat ook nooit gezegd.
Je oma is er toch uit zichzelf mee gekomen? Of heb ik dat verkeerd begrepen?quote:Op dinsdag 8 juli 2025 19:53 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Ik vind het vreemd, dat je een cliënt voor jouw "teamuitje" laat sparen.
That's all.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |