abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218249728
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 12:57 schreef r_one het volgende:

[..]
Ik vind dat best wel zorgelijk, eerlijk gezegd :{
Daarom zal het officieel ook streng verboden zijn. Anders krijg je een soort klasse-zorg. Dat heb je ook (oudjes die een luxe verzorgingshuis kunnen betalen), maar je wil natuurlijk niet dat oudjes over elkaar heen buitelen om extraatjes te geven zodat ze betere zorg krijgen.
beter een knipoog dan een blauw oog
  vrijdag 18 juli 2025 @ 13:18:39 #102
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218249733
Moet zeggen dat ik met tegenzin kom bij cliënten die ondankbaar zijn, altijd wat te zeiken en zaniken hebben, problemen maken die er niet zijn.
Dan doe ik ook echt wat ik moet doen en ben ik weer snel weg.
Wie dit leest is een lezer van dit
  vrijdag 18 juli 2025 @ 13:19:15 #103
502032 Pedante_Mansplainer
Legt het wel eventjes uit
pi_218249741
quote:
0s.gif De beroepscode voor verpleegkundigen en verzorgenden schreef het volgende:

2.4 Als verpleegkundige/verzorgende neem ik in mijn relatie met de zorgvrager (en/of zijn vertegenwoordiger)
professionele grenzen in acht.

Dat betekent onder andere dat ik
[...]
• Geen gift in natura, geld of geschenk van de zorgvrager of diens sociale netwerk accepteer dat meer is dan een symbolisch gebaar van dank.

• geen financiële banden van welke aard dan ook aanga met de zorgvrager
Volgens mij valt ¤ 1000 overmaken op een 'speciale rekening' (eh-huh :') ) hier vér buiten. Vanuit het perspectief van je oma snap ik dat ze dit wil doen maar vanuit de (organisatie van) zorgverleners vind ik het niet oké dat ze dit op deze manier accepteren.
pi_218249744
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 13:18 schreef MissButterflyy het volgende:
Moet zeggen dat ik met tegenzin kom bij cliënten die ondankbaar zijn, altijd wat te zeiken en zaniken hebben, problemen maken die er niet zijn.
Dit dus. Als eentje me een etentje geef doe ik wellicht wat extra's, maar ik zou niet daardoor anderen zorg ontzeggen.
pi_218249751
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 13:19 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Dit dus. Als eentje me een etentje geef doe ik wellicht wat extra's, maar ik zou niet daardoor anderen zorg ontzeggen.
Maar is de trigger voor extra zorg dan geld (fooi) of noodzaak?

Of gewoon sympathie?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_218249764
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 13:20 schreef r_one het volgende:

[..]
Maar is de trigger voor extra zorg dan geld of noodzaak?
Dat weet ik niet. Ik kan niet in het hoofd kijken van een onderbetaalde verzorger. Maar goed, daarom zijn giften ook verboden en wordt dat nu min of meer omzeild. (ga er vanuit dat die oma echt niet de enige is overigens)
pi_218249784
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 13:22 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Dat weet ik niet. Ik kan niet in het hoofd kijken van een onderbetaalde verzorger. Maar goed, daarom zijn giften ook verboden en wordt dat nu min of meer omzeild. (ga er vanuit dat die oma echt niet de enige is overigens)
Dit is nou de tweede keer dat je het woord 'onderbetaald' noemt; maar dat mag helemaal geen criterium zijn :N

Dus tóch geld? :{w
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_218249805
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 13:23 schreef r_one het volgende:

[..]
Dit is nou de tweede keer dat je het woord 'onderbetaald' noemt; maar dat mag helemaal geen criterium zijn :N
Ik ga ervan uit dat alle verzorgers in NL onderbetaald worden voor wat ze doen. Tenminste, alles wat ik er over lees is dat ze het retedruk hebben, amper tijd voor goede zorg en het salaris te wensen overlaat. }:|
pi_218250082
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 13:25 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Ik ga ervan uit dat alle verzorgers in NL onderbetaald worden voor wat ze doen. Tenminste, alles wat ik er over lees is dat ze het retedruk hebben, amper tijd voor goede zorg en het salaris te wensen overlaat. }:|
Oh absoluut. Maar dat heeft zijn weerslag op alle cliënten, ook op de minder bedeelden met alleen een AOW-tje.
.
pi_218254586
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 20:40 schreef Aloria het volgende:
Ik vraag mij af als oma de foto's ook ziet van het etentje, want zoals hier boven ook vermeld word.

Niet dat die ene wijkzorg medewerker denkt aaah 1000 euro bonus per jaar easy money !!!

Bonnetje na de tijd voor oma om ook te laten zien dat er van gegeten is ?

Ik vind dit een zeer dubieus verhaal.
Je kunt toch ook met het restaurant afspraken dat oma rechtstreeks betaald en dat oma mee eet !
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 20:54 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik neem aan dat oma foto’s te zien krijgt. En mag hopen dat iemand haar het bonnetje laat zien.
En oma zal vast wel eens informeren bij de diverse medewerkers wanneer het etentje is. Die ene potentiële rotte appel (want ze bestaan) zou het dan erg lastig hebben om achterovergedrukt geld dan stil te houden, als collega’s niks weten van de regeling of etentje. En 14 man die hierin een jackpot zien… ik geloof daar niet in. Niet in dit vak.

Oma meenemen: als werkende in de zorg zie ik personeelsuitjes precies als dat: uitje met je collega’s. Waar je je privé zelfje bent en niet je beroepshouding hoeft aan te nemen, wat je in aanwezigheid van een cliënt wel doet. Niet dat ik privé een radicaal ander persoon ben, maar de sfeer zou veranderen en voor mij niet ontspannen zijn.

Daarnaast: de ene cliënt is de andere niet..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, ze gaan wel echt uit eten. Oma wordt in geuren en kleuren verteld hoe het was en krijgt foto's etc in overvloed.

Ook oma beleeft er dus indirect plezier aan
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  vrijdag 18 juli 2025 @ 22:58:15 #111
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_218254946
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 22:14 schreef Filosoofert het volgende:

[..]
[..]
Ja, ze gaan wel echt uit eten. Oma wordt in geuren en kleuren verteld hoe het was en krijgt foto's etc in overvloed.

Als ik oma was zou ik gewoon mee gaan :D
pi_218255624
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 18:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
In dat geval is het fraude.

En 1000 euro voor 14 man? Waar gaan ze eten dan?
Ik kijk net even op de kaart van Moeke (En ik geloof dat zij wel zo'n beetje de gemiddelde horecaprijzen hanteren?) en 71,50 per persoon dat nog geen eens zo heel erg veel?

Gemiddelden;

13,75 voorgerecht.
18,35 salades.
6,50 brood.
5,00 friet.
19,00 burgers.
23,75 vis.
26,50 vlees.
11,50 nagerecht.
6,00 wijn.
6,00 bier.
4,00 fris.
3,75 koffie.

Neem je hier een gemiddelde weer van:

13,75 voorgerecht, 3,25 brood, 5,00 friet, 22,50 hoofdgerecht, 11,50 nagerecht, maakt het ongeveer 56,00 per persoon en blijft er 15,50 over voor drankjes. :lijstje:

Ik zeg dat 1000,00 een keurig bedrag is voor 14 man/vrouw, al zou je ze ook kunnen trakteren op een 'all you can eat' bij de wok a 32,50 pp voor 2 uurtjes,,, (Maar oma is dus geen krent en waarvoor hulde en veel kuddo's. :7 )
pi_218256022
Vaag verhaal, terechte alarmbel
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_218262085
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 22:14 schreef Filosoofert het volgende:

[..]
[..]

Dan is er weinig aan de hand en treffen de zusters/wijkverpleging het met zo'n lieve vrouw.
pi_218262787
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 20:16 schreef capricia het volgende:
En ik heb gemerkt dat de thuiszorg veel meer doet dat officieel zou mogen. Ik ben er heel erg blij mee.
Dat is het hele probleem lijkt me. In de thuiszorg word je uitgeknepen qua salaris dus als ze bij een oud vrouwtje mogen komen die een fooi geeft vinden ze dat leuker dan die vieze oude stinkende alcoholist die ook zorg nodig heeft. Dus je moeder koopt eigenlijk een voorkeursbehandeling en daar zou je als zorgmedewerker niet aan moeten willen meewerken.
pi_218262820
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 13:18 schreef MissButterflyy het volgende:
Moet je geen andere baan zoeken dan of kun je alleen billen wassen? Misschien ben jij wel de enige waar ze even hun ei kwijt kunnen en wat kunnen zeiken en zaniken.
pi_218262957
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 04:50 schreef ludovico het volgende:
Vaag verhaal, terechte alarmbel
Valt wel mee.

Veel mensen die zich oprecht goed behandeld voelen door zorgmedewerkers willen daar op een of andere manier hun waardering voor geven met iets wat verder gaat dan alleen "dankjewel" zeggen. Zeker wanneer het om min of meer vaste zorgverleners gaat.
Officieel mag geld of waardebonnen aannemen niet van de meeste werkgevers in de zorg. Dat is dus wel een aandachtspuntje in deze casus.

Mijn partner werkt ook in de zorg. Sommige bewoners zorgen dat er op hun verjaardag voor de medewerkers van de afdeling wat lekkers klaarstaat. Anderen (of misschien ook dezelfde bewoners) geven met kerst een kleinigheidje.

En van de andere kant: mijn opa haalde voor de verjaardag van zijn vaste schoonmaakhulp trouw een bosje bloemen. En in de zomer gaf hij deze hardwerkende alleenstaande moeder wat geld om met haar zoontje wat leuks te gaan doen. Als ze bij hem was op de verjaardag van haar zoontje, stuurde hij haar eerder naar huis. "Van een weekje niet stofzuigen ga ik niet dood"

En toen hij 5 jaar leukemie-behandeling had overleefd (ze gaven hem in eerste instantie nog 6-12 maanden), heeft hij de complete ziekenhuisafdeling van luxe gebak voorzien om te vieren dat hij nog iets kon vieren.

Opa was volledig bij zijn verstand en had meer dan voldoende geld. Dus geen redenen voor de familie om er iets negatiefs van te vinden. In tegendeel: ik vind het mooi dat hij zo duidelijk waardering toonde.
pi_218264064
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 20:19 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Valt wel mee.

Veel mensen die zich oprecht goed behandeld voelen door zorgmedewerkers willen daar op een of andere manier hun waardering voor geven met iets wat verder gaat dan alleen "dankjewel" zeggen. Zeker wanneer het om min of meer vaste zorgverleners gaat.
Officieel mag geld of waardebonnen aannemen niet van de meeste werkgevers in de zorg. Dat is dus wel een aandachtspuntje in deze casus.

Mijn partner werkt ook in de zorg. Sommige bewoners zorgen dat er op hun verjaardag voor de medewerkers van de afdeling wat lekkers klaarstaat. Anderen (of misschien ook dezelfde bewoners) geven met kerst een kleinigheidje.

En van de andere kant: mijn opa haalde voor de verjaardag van zijn vaste schoonmaakhulp trouw een bosje bloemen. En in de zomer gaf hij deze hardwerkende alleenstaande moeder wat geld om met haar zoontje wat leuks te gaan doen. Als ze bij hem was op de verjaardag van haar zoontje, stuurde hij haar eerder naar huis. "Van een weekje niet stofzuigen ga ik niet dood"

En toen hij 5 jaar leukemie-behandeling had overleefd (ze gaven hem in eerste instantie nog 6-12 maanden), heeft hij de complete ziekenhuisafdeling van luxe gebak voorzien om te vieren dat hij nog iets kon vieren.

Opa was volledig bij zijn verstand en had meer dan voldoende geld. Dus geen redenen voor de familie om er iets negatiefs van te vinden. In tegendeel: ik vind het mooi dat hij zo duidelijk waardering toonde.
Dat ligt toch allemaal in een geheel andere orde van grootte dan jaarlijks 1000 euro voor een luxe etentje.
.
  zondag 20 juli 2025 @ 09:04:01 #119
438527 MissButterflyy
pi_218266912
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 19:59 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Moet je geen andere baan zoeken dan of kun je alleen billen wassen? Misschien ben jij wel de enige waar ze even hun ei kwijt kunnen en wat kunnen zeiken en zaniken.
Wat is dit nou voor een rare post? Alsof je als je in de zorg werkt alleen billen wast. :')
pi_218266917
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2025 09:04 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wat is dit nou voor een rare post? Alsof je als je in de zorg werkt alleen billen wast. :')
Even spiegelen aan jouw rare post.
  zondag 20 juli 2025 @ 09:16:14 #121
438527 MissButterflyy
pi_218266949
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 09:05 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Daar is niks raars aan. Het is als zorgverlener normaal dat je niet met alle cliënten een even goede klik hebt, wel verdienen ze allen de zorg die ze nodig hebben.
pi_218267660
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 20:19 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Valt wel mee.

De gehele constructie is vaag.

Dat is een fundamenteel verschil met jouw verhaal.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_218268704
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 09:05 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Ik zie het al voor me, als jij later zorgbehoevend wordt ... :D

@MissButterflyy : "Goedemorgen meneer Jeroboam, ik kom u even de billen wassen, trekt u uw broek Tena maar uit" :B
@Jeroboam : "Ja maar ....." :{ ;(

_O-
.
pi_218275585
het wisselt per organisatie, soms mag het wel met toestemming van de leidinggevende en voor het hele team. Vaak kan tot 50 euro pp wel, daar zit je oma's bedrag boven met ca 75 euro pp. maar het is dus niet bij voorbaat onmogelijk dat het ook netjes geregeld kan zijn/worden.
pi_218279375
Ik begrijp nog steeds niet wat de ts hier voor probleem mee heeft.

de afschriften van oma zijn duidelijk na te kijken, het rekeningnummer is bekend en oma krijgt na afloop enthousiast verslag van het etentje met de bijbehorende foto's

Ik denk dat er hier onderschat wordt van welke waarde de thuiszorg kan zijn voor iemand die hier gebruik van maakt.

Ik zou niet weten wat ik zonder mijn "thuiszorg meiden" zou moeten.

de oma van de ts is financieel in staat om haar thuiszorg team een etentje aan te bieden als bedankje voor de zorg die ze haar geven.

Hulde voor oma vind ik .
pi_218279495
Ik begrijp nog steeds niet waarom mensen op TS blijven projecteren dat hij hier een probleem mee heeft. Hulde voor oma, broer en TS vind ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')