Niet echt. Kleine partijen waren er altijd wel. Ook toen CDA of PvdA nog makkelijk meer dan 40 zetels elk haalden.quote:Op zondag 6 juli 2025 09:27 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Het één houdt natuurlijk verband met het ander.
In 2023 kwamen er 15 partijen in de kamer, 16 als je PvdA en GL apart rekentquote:Op zondag 6 juli 2025 09:37 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Niet echt. Kleine partijen waren er altijd wel. Ook toen CDA of PvdA nog makkelijk meer dan 40 zetels elk haalden.
In 1986 waren er bijvoorbeeld vijf partijen met drie of minder zetels maar haalden PvdA en CDA er elk meer dan 50…
Hoe meer zielen hoe meer vreugd, hoe meer partijen hoe meer de vreugdquote:Op zondag 6 juli 2025 09:37 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Niet echt. Kleine partijen waren er altijd wel. Ook toen CDA of PvdA nog makkelijk meer dan 40 zetels elk haalden.
In 1986 waren er bijvoorbeeld vijf partijen met drie of minder zetels maar haalden PvdA en CDA er elk meer dan 50…
Het lijkt mij een fenomeen dat gepaard gaat met een 'representatieve' democratie zonder krachtige correctie/sturende mogelijkheden vanuit de bevolking, zoals dat wel bestaat in bijv Zwitserland.quote:Op zondag 6 juli 2025 10:25 schreef Ludachrist het volgende:
Hoera, nog meer aandachtshoerderij de komende jaren.
Klopt, maar dan kun je nog wel een partij oprichten.quote:Op zondag 6 juli 2025 07:27 schreef Hathor het volgende:
[..]
En daar gaat het dus om, iemand die niet in de VS is geboren kan nooit president worden toch?
Hier kan ik me wel in vinden. Het voelt telkens zo dat je tijdens de verkiezingen de belangrijkste persoon op aarde bent, en zodra de verkiezingen voorbij zijn word je gewoon weer als klootjesvolk behandeld. Je kunt ze dan toch niks maken.quote:Op zondag 6 juli 2025 10:47 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Het lijkt mij een fenomeen dat gepaard gaat met een 'representatieve' democratie zonder krachtige correctie/sturende mogelijkheden vanuit de bevolking, zoals dat wel bestaat in bijv Zwitserland.
Hij is anders goed bezig om kiezers weg te jagen bij MAGA. Zijn approval rates zijn ook onder die groep historisch laag.quote:Op zondag 6 juli 2025 09:04 schreef Momo het volgende:
Trump heeft een cult gecreëerd rond MAGA, die mensen zullen echt niet overstappen naar Musk. Meeste democraten ook niet lijkt mij. Dan blijven de meer gematigde republikeinen over denk ik?
Mocht het ontgaan zijn: er zitten de nodige 'gekkies' bij het electoraat van de Democraten zelf.quote:Op zondag 6 juli 2025 00:52 schreef Middelpunt het volgende:
Dit lijkt me toch alleen maar goed nieuws voor de Democraten? Als die gekkies deels op de nieuwe partij van Musk gaan stemmen en deels nog op de Republikeinen, zullen ze geen van beiden de grootste kunnen worden.
Hoe meer verdeeldheid er is op de rechterflank, hoe makkelijker het is voor de Democraten om de grootste te worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |