abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218136716
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2025 09:27 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Het één houdt natuurlijk verband met het ander.
Niet echt. Kleine partijen waren er altijd wel. Ook toen CDA of PvdA nog makkelijk meer dan 40 zetels elk haalden.
In 1986 waren er bijvoorbeeld vijf partijen met drie of minder zetels maar haalden PvdA en CDA er elk meer dan 50…
pi_218136857
quote:
10s.gif Op zondag 6 juli 2025 09:37 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Niet echt. Kleine partijen waren er altijd wel. Ook toen CDA of PvdA nog makkelijk meer dan 40 zetels elk haalden.
In 1986 waren er bijvoorbeeld vijf partijen met drie of minder zetels maar haalden PvdA en CDA er elk meer dan 50…
In 2023 kwamen er 15 partijen in de kamer, 16 als je PvdA en GL apart rekent

In 1986 9 partijen.

Dat scheelt nogal.

Uiteindelijk is het hele politieke landschap versplinterd, maar de situatie van 1986 vind ik ook niet wenselijk. Partijen met 15 zetels kun je moeilijk uit de tweede kamer houden, partijen met 2 zetels wel.
Geen zin meer in een forum met kankerfakende trolls
pi_218136935
Trump verbiedt X per decreet, opgelost.
pi_218137061
Hoera, nog meer aandachtshoerderij de komende jaren.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_218137228
quote:
10s.gif Op zondag 6 juli 2025 09:37 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Hoe meer zielen hoe meer vreugd, hoe meer partijen hoe meer de vreugd :P
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_218137255
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 10:25 schreef Ludachrist het volgende:
Hoera, nog meer aandachtshoerderij de komende jaren.
Het lijkt mij een fenomeen dat gepaard gaat met een 'representatieve' democratie zonder krachtige correctie/sturende mogelijkheden vanuit de bevolking, zoals dat wel bestaat in bijv Zwitserland.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_218137276
Vs begint echt een lachertje in de wereld te worden.

Maar hè Musk kan onmogelijk slechter zijn dan Trump.
pi_218137297
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 07:27 schreef Hathor het volgende:

[..]
En daar gaat het dus om, iemand die niet in de VS is geboren kan nooit president worden toch?
Klopt, maar dan kun je nog wel een partij oprichten.

Overigens: ik vind het een dwaas idee van iemand wiens ego iets te ver is opgeblazen.
  zondag 6 juli 2025 @ 10:55:44 #59
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218137320
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 10:47 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Het lijkt mij een fenomeen dat gepaard gaat met een 'representatieve' democratie zonder krachtige correctie/sturende mogelijkheden vanuit de bevolking, zoals dat wel bestaat in bijv Zwitserland.
Hier kan ik me wel in vinden. Het voelt telkens zo dat je tijdens de verkiezingen de belangrijkste persoon op aarde bent, en zodra de verkiezingen voorbij zijn word je gewoon weer als klootjesvolk behandeld. Je kunt ze dan toch niks maken.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 6 juli 2025 @ 11:02:38 #60
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218137362
Heeft de partij al een website?
pi_218137469
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 09:04 schreef Momo het volgende:
Trump heeft een cult gecreëerd rond MAGA, die mensen zullen echt niet overstappen naar Musk. Meeste democraten ook niet lijkt mij. Dan blijven de meer gematigde republikeinen over denk ik?
Hij is anders goed bezig om kiezers weg te jagen bij MAGA. Zijn approval rates zijn ook onder die groep historisch laag.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_218137651
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 11:02 schreef Hexagon het volgende:
Heeft de partij al een website?
Hij heeft X.
  zondag 6 juli 2025 @ 12:22:12 #63
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218138105
Dit is natuurlijk een verschrikkelijk slecht idee. En dit dan ook alleen maar omdat meneer op zijn teentjes is getrapt vanwege de Big Beautiful Bill.
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 00:52 schreef Middelpunt het volgende:
Dit lijkt me toch alleen maar goed nieuws voor de Democraten? Als die gekkies deels op de nieuwe partij van Musk gaan stemmen en deels nog op de Republikeinen, zullen ze geen van beiden de grootste kunnen worden.
Hoe meer verdeeldheid er is op de rechterflank, hoe makkelijker het is voor de Democraten om de grootste te worden.
Mocht het ontgaan zijn: er zitten de nodige 'gekkies' bij het electoraat van de Democraten zelf.

Het ligt er een beetje aan welke posities deze nieuwe partij gaat innemen, maar het zou mij niet eens verbazen als je ook enkele kiezers van de Democraten weet te lokken. Je ziet over een onderwerp als de oorlog in Israël al een rare coalitie ontstaan tussen sommigen van radicaal links en sommigen van radicaal rechts.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218138836
Musk die in de politiek probeert te stappen:

Bekijk deze YouTube-video
pi_218139139
twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')