En daar gaat het dus om, iemand die niet in de VS is geboren kan nooit president worden toch?quote:Op zondag 6 juli 2025 00:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wel.
Geen geboren Amerikaan. Maar dat is iets anders.
Hij hoeft als partijbaas natuurlijk niet zelf voor het presidentschap te gaan.quote:Op zondag 6 juli 2025 07:27 schreef Hathor het volgende:
[..]
En daar gaat het dus om, iemand die niet in de VS is geboren kan nooit president worden toch?
De komende 200 jaar leven er geen mensen permanent op Mars, sterker nog ik denk dat 500 jaar al een lastig verhaal gaat worden.quote:Op zondag 6 juli 2025 00:39 schreef Captain_Ghost het volgende:
Een goede oefeningen voor hem. Want straks sticht hij eigen volk op Mars.. samen met eigen systeem.
Een Elon city, Musk volk.. enzo.
Ik zal je een geheimpje verklappen: Elon Musk kan helemaal niks.quote:Op zondag 6 juli 2025 01:08 schreef Peppert het volgende:
[..]
Ah. Ik denk dat mijn conclusie is dat Elon Musk een zeer interessante figuur is. Misschien historisch, misschien ook niet. Het is nog vroeg.
Het oprichten is wel te doen maar er succesvol mee zijn is andere koek.quote:Op zondag 6 juli 2025 00:18 schreef VEM2012 het volgende:
Het lijkt mij een zinloze exercitie.
Dat gezegd hebbende: dat het oprichten van een partij zo ingewikkeld is en naar verwachting door zittende partijen kan worden gefrustreerd zegt wel iets over de staat van de democratie aldaar.
Net als in Nederland in de kern verrot.
In VS... jaquote:Op zondag 6 juli 2025 00:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er zijn dus mensen die hem daadwerkelijk geloven.
Een partij oprichten impliceert nog niet dat de man dan ook maar presidentskandidaat moet worden. Dat wordt inderdaad heel moeilijk.quote:
De democratie is in Nederland niet verrot, maar juist compleet doorgeslagen. Doordat elke hersenscheet een aparte partij vormt is het besturen haast onmogelijk geworden. Een kiesdrempel zoals in Duitsland (5%) is hoogst wenselijk. Volt kan prima bij D'66. SGP en CU zoeken maar een compromis. Pvdd kan met de huidige stand van PvdA/GL prima daar aansluiten en zo zijn er nog wel voorbeelden te vinden van zinloze kleine partijen die prima bij een andere partij aansluiting kunnen vinden of anders moeten zorgen dat ze relevant genoeg worden.quote:Op zondag 6 juli 2025 00:18 schreef VEM2012 het volgende:
Dat gezegd hebbende: dat het oprichten van een partij zo ingewikkeld is en naar verwachting door zittende partijen kan worden gefrustreerd zegt wel iets over de staat van de democratie aldaar.
Dat valt te bezien. Als een dergelijke partij- ik neem maar een voorbeeld - vooral Republikeinse stemmers aanspreekt, dan kan ik me voorstellen dat Democraten dat helemaal prima vinden. Verdeel en heers.quote:Op zondag 6 juli 2025 00:18 schreef VEM2012 het volgende:
De problemen in Nederland komen niet zozeer door die paar kleine partijtjes maar doordat we geen echt grote partijen meer hebben.quote:Op zondag 6 juli 2025 08:56 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
De democratie is in Nederland niet verrot, maar juist compleet doorgeslagen. Doordat elke hersenscheet een aparte partij vormt is het besturen haast onmogelijk geworden. Een kiesdrempel zoals in Duitsland (5%) is hoogst wenselijk. Volt kan prima bij D'66. SGP en CU zoeken maar een compromis. Pvdd kan met de huidige stand van PvdA/GL prima daar aansluiten en zo zijn er nog wel voorbeelden te vinden van zinloze kleine partijen die prima bij een andere partij aansluiting kunnen vinden of anders moeten zorgen dat ze relevant genoeg worden.
Ik zie ook niet waarom de laatste groep interesse zou hebben in Elon.quote:Op zondag 6 juli 2025 09:04 schreef Momo het volgende:
Trump heeft een cult gecreëerd rond MAGA, die mensen zullen echt niet overstappen naar Musk. Meeste democraten ook niet lijkt mij. Dan blijven de meer gematigde republikeinen over denk ik?
SGP en CU samen is echt vloeken in de kerk, los van religie hebben die partijen niks met elkaarquote:Op zondag 6 juli 2025 08:56 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
De democratie is in Nederland niet verrot, maar juist compleet doorgeslagen. Doordat elke hersenscheet een aparte partij vormt is het besturen haast onmogelijk geworden. Een kiesdrempel zoals in Duitsland (5%) is hoogst wenselijk. Volt kan prima bij D'66. SGP en CU zoeken maar een compromis. Pvdd kan met de huidige stand van PvdA/GL prima daar aansluiten en zo zijn er nog wel voorbeelden te vinden van zinloze kleine partijen die prima bij een andere partij aansluiting kunnen vinden of anders moeten zorgen dat ze relevant genoeg worden.
Het was maar een voorbeeld, als ze liever ophouden te bestaan dan samen te voegen met een andere partij is dat hun goed recht natuurlijk.quote:Op zondag 6 juli 2025 09:10 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
SGP en CU samen is echt vloeken in de kerk, los van religie hebben die partijen niks met elkaar
Het één houdt natuurlijk verband met het ander.quote:Op zondag 6 juli 2025 09:01 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De problemen in Nederland komen niet zozeer door die paar kleine partijtjes maar doordat we geen echt grote partijen meer hebben.
Denk dat er wel animo is voor een democratische partij zonder al die woke drek.quote:Op zondag 6 juli 2025 09:04 schreef Momo het volgende:
Trump heeft een cult gecreëerd rond MAGA, die mensen zullen echt niet overstappen naar Musk. Meeste democraten ook niet lijkt mij. Dan blijven de meer gematigde republikeinen over denk ik?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |