quote:In Cocaïnekoorts beschrijft NRC-journalist Jan Meeus de werkwijze van topmannen uit de drugshandel. In het derde seizoen werkt hij samen met collega Mark Eeckhaut van de Vlaamse krant De Standaard en staat een Belgisch kopstuk centraal: Flor Bressers. Hij wordt ervan beschuldigd een criminele organisatie aan te sturen die tientallen tonnen cocaïne Europa binnen sluisde. Bressers is slim, draagt mooie pakken en leeft in weelde tot hij in 2022 wordt opgepakt. Een ontsnappingspoging uit de gevangenis met oorlogswapens en een helikopter werd op het nippertje verijdeld. De voice-over van Meeus kan soms wat schoolmeesterachtig klinken, daarom is de podcast op zijn best als er reportage-elementen worden gebruikt, bijvoorbeeld in de Antwerpse containerhaven. In elk geval leer je hoe de cocaïnehandel niet alleen de landsgrenzen overschrijdt, maar ook vaak genoeg de grens tussen de boven- en de onderwereld.
Zeer vermakelijke productie inderdaad!quote:Op maandag 9 februari 2026 16:33 schreef Jester65 het volgende:
Sea of Lies
[ afbeelding ]
Eigenlijk raad ik aan om blanco aan deze podcast te beginnen. Hij is zo goed gemaakt dat je meteen in het verhaal zit. Dat komt ook doordat hij veel hoofdpersonen uitgebreid aan het woord laat, ook van de politie.
Zoals ik het herinner:quote:Op vrijdag 14 november 2025 09:26 schreef StevenHyde het volgende:
Jammer dat Moorzaken podcast met Carrie en Eddie tegenwoordig maar eens in de zoveel tijd komt. De frequentie van vroeger was fijn. En altijd een fijne manier van luchtige info aan het begin met daarna de ernst van de zaak.
quote:Nieuwe ontwikkelingen in de zaak Tanja Groen
De eerste aflevering opent met een coldcasezaak die Nederland en ver daarbuiten al jaren bezighoudt: de vermissing van Tanja Groen, de 18-jarige studente die in 1993 ’s nachts verdween onderweg op haar fiets van Maastricht naar haar studentenkamer in Gronsveld.
Verschillende zoekacties, massale media-aandacht, een beloning van een miljoen euro, een stille tocht en een emotionele oproep van de ouders hebben niets opgeleverd. Meer dan dertig jaar later besluit een gevangene in België te praten. Komt er eindelijk een doorbraak in de onopgeloste zaak?
Het Nederlandse onderzoeksteam vindt de informatie interessant genoeg om de landsgrenzen meermaals over te steken en de Belgische gevangene in levenden lijve te ondervragen. Die nieuwe verklaringen zorgen wellicht voor grote, nieuwe ontwikkelingen in de verdwijning van Tanja Groen.
Limburg in het web van internationale misdaad
Met de lancering van een eigen misdaadpodcast gaat een langgekoesterde wens van De Limburger in vervulling. “Er bestaat al een aantal mooie misdaadpodcasts, maar ik geloof dat we hier iets unieks te pakken hebben. We laten zien hoe cruciaal de spelers in de Limburgse onderwereld zijn voor de internationale criminaliteit. Wat mij betreft is dit ook geen podcast die zich beperkt tot Limburg. Luisteraars en kijkers gaan nu eindelijk kennismaken met een gebied dat al decennia onderbelicht wordt. Onterecht, wat ons betreft”, aldus Dingemanse.
Met De Onderwereld kiest De Limburger bewust voor een combinatie van audio en video. Zo sluit onze journalistiek nog beter aan bij hoe een steeds groter publiek tegenwoordig media consumeert. Van Mulken: “Met de toevoeging van video bieden we meer. Dat maakt het persoonlijker, intenser en rauwer. Of je nu luistert in de auto of sportschool, of thuis op de bank ernaar kijkt.”
Maar ze stopt niet, gaat door als ZZP zei ze in de podcastquote:Op woensdag 29 april 2026 17:53 schreef nostra het volgende:
Saskia Belleman met pensioen. Die had ik qua stem echt niet op 67 geschat. Zonde.
Ja, gaat wat bijschnabbelen. Maar weet niet hoe dat dan gaat met persaccreditatie enzo?quote:Op woensdag 29 april 2026 18:15 schreef Blues het volgende:
[..]
Maar ze stopt niet, gaat door als ZZP zei ze in de podcast
Ja absoluutquote:Op zaterdag 2 mei 2026 12:35 schreef raptorix het volgende:
Randje Crime...
https://podcastluisteren.nl/pod/De-Vondeling
Echt 1 van de meest mooie Podcasts gemaakt, ik denk ook goede kanshebber op flink wat prijzen, kippevel.
quote:Op donderdag 9 april 2026 11:36 schreef Blues het volgende:
Begonnen aan Lieve, de vondeling.
Pas begin 2e afl maar het wordt wel oké gebracht.
We worden door het vele podcast luisteren wel kritisch hier he
Er zijn voor de interviewer nog wel wat verbeterpunten.quote:In Recht uit de officier krijg je een unieke blik achter de schermen van het Openbaar Ministerie. Elke twee weken schuift Elzo aan op de werkplek van een officier van justitie voor het verhaal achter een spannende zaak. Als true-crime liefhebber ontdek je hoe een officier de leiding geeft aan de politie en welke cruciale beslissingen er schuilgaan achter een eis in de rechtszaal.
Oh echt? Ik heb net de eerste aflevering geluisterd en merkte dat ik mijn aandacht wel wat verloor soms. Eens kijken hoe dat verder gaat.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 12:35 schreef raptorix het volgende:
Randje Crime...
https://podcastluisteren.nl/pod/De-Vondeling
Echt 1 van de meest mooie Podcasts gemaakt, ik denk ook goede kanshebber op flink wat prijzen, kippevel.
quote:Onderzoeksplatform heeft mogelijke doorbraak in cold case Nieuwjaarsmoord
Onderzoekers van Bureau Dupin zeggen mogelijk een doorbraak te hebben in de moordzaak uit 2013 rond Marja Nijholt. Het burgercollectief zegt over belastend materiaal te beschikken tegen een man die eerder als verdachte in beeld was, en nu voor een ander misdrijf voor de rechter staat.
Hier meer:quote:De onderzoekers delen hun bevindingen in de volgende aflevering van de podcast De Nieuwjaarsmoord, die zaterdag 9 mei online komt.
Hier overigens het topic over deze zaak:quote:Op vrijdag 8 mei 2026 20:28 schreef Viv het volgende:
Ook even hier, morgen een nieuwe aflevering:
Er is nieuws!
[..]
[..]
Hier meer:
https://nos.nl/regio/over(...)case-nieuwjaarsmoord
quote:Karel zat jarenlang vast voor een moord in het Limburgse Weert, maar is hij wel de dader? Onderzoekers van het prestigieuze project Gerede Twijfel van de VU twijfelen aan de veroordeling
Gek verhaal, die Peter. Het voelt wel een beetje gemaakt voor de podcast.quote:
Ik moet er nog aan beginnen. Loop door een weekje vakantie enorm achterquote:Op vrijdag 15 mei 2026 01:30 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Gek verhaal, die Peter. Het voelt wel een beetje gemaakt voor de podcast.
Ik volg deze podcast dus ook,
https://www.vpro.nl/artik(...)-hun-geheime-bestaanquote:
Ik heb hem ook in mijn playlist gezet, ben erg benieuwdquote:Op vrijdag 15 mei 2026 13:27 schreef Klik het volgende:
[..]
https://www.vpro.nl/artik(...)-hun-geheime-bestaan
Dat lijkt me een toffe podcast!
Alpha - Spotify
Alpha - Apple podcasts
Alpha - NPO Luister
1e had ik al geluisterd, zonder hier te tippenquote:Op dinsdag 19 mei 2026 17:19 schreef nostra het volgende:
Trias Criminalis
Eerste aflevering met Mink Kok. Aimabele en intelligente vent.
Trias Criminalis · Episode
Wat een voorbeeldburger dat hij medegedetineerden van juridisch advies wilt voorzienquote:Op dinsdag 19 mei 2026 17:19 schreef nostra het volgende:
Trias Criminalis
Eerste aflevering met Mink Kok. Aimabele en intelligente vent.
Trias Criminalis · Episode
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |