Ja ik zeg ook in september ajuus als iedereen weer terug isquote:Op zaterdag 5 juli 2025 21:05 schreef borisz het volgende:
Ik was echt klaar na de wandeling van vandaag. In de trein terug zo vertrokken..
Wel leuke wandeling van E-W via Ginkelse Heide, Planken Wambuis naar Otterlo.
Merk dat ik ook wel wat aan de vermoeide kant ben. Gelukkig is de druk ook wel van de ketel en is komende maanden. 'Gewoon werken' en september zeg ik ajuus, als iedereen terug is.![]()
Heb je ook een plan? Juist de grote bomen laten staan, of staan die juist op de nominatie om eens gekapt of heel rigoureus gesnoeid te worden, ga je bloemruike borders maken of maak je alleen een einde aan de verstikking etc etc?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Oh die kende ik nog niet. Genoteerd.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
🤞🤞🤞quote:Op zaterdag 5 juli 2025 22:00 schreef flipsen het volgende:
Vrouwlief is in Buenos Aires, ons nieuwe huis bekijkenZojuist video´s gekregen, geweldig huis, flinke tuin, maarrrr... het deel van de tuin waar ze wil trainen is een zompig moeras
Net alvast een offerte opgevraagd om het op te hogen. De huiseigenaar wil daarin wel tegemoet komen begrijp ik, dat zou prettig zijn hehe. Ben benieuwd. Fingers crossed allemaal!
Ik heb denk ik teveen van die Discovery series over 'Duitse avonturen in die hoek van Zuid Amerika"' gekeken; iedere keer als jij iets vertelt over die omgeving zie ik zo'n "ex-Navy Seal" ronddolen.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 22:00 schreef flipsen het volgende:
Vrouwlief is in Buenos Aires, ons nieuwe huis bekijkenZojuist video´s gekregen, geweldig huis, flinke tuin, maarrrr... het deel van de tuin waar ze wil trainen is een zompig moeras
Net alvast een offerte opgevraagd om het op te hogen. De huiseigenaar wil daarin wel tegemoet komen begrijp ik, dat zou prettig zijn hehe. Ben benieuwd. Fingers crossed allemaal!
Sinds een jaar wel, en met deze oven ook. Meestal kan ik de springvorm erom laten maar ik heb maar 1 vorm en moet drie taarten meenemenquote:Op zaterdag 5 juli 2025 22:29 schreef AnneX het volgende:
Goed werk van @:vlindertje89en van @:Candaasje
in de wildernis.
Voor hor en zonwering combi ben ik ook al even op zoek.
En die stoelen liggen ws onder die berg bomen restant. 😇
Vanavond raakte ik verzeild in de Belgische versie van kopen zonder kijken.
Amai…vermakelijk.
Het is even zoeken Ludolf als moeders heeft geruimd.
@:fietsie was dit de eerste appeltaart, die je bakte?
Oei…veel appels te schillen. Succes met vervoer.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 22:32 schreef fietsie het volgende:
[..]
Sinds een jaar wel, en met deze oven ook. Meestal kan ik de springvorm erom laten maar ik heb maar 1 vorm en moet drie taarten meenemen
quote:Op zaterdag 5 juli 2025 22:21 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik heb denk ik teveen van die Discovery series over 'Duitse avonturen in die hoek van Zuid Amerika"' gekeken; iedere keer als jij iets vertelt over die omgeving zie ik zo'n "ex-Navy Seal" ronddolen.
Die terugslagklep. Zorg er voor dat je er eentje hebt die je kan "ontluchten" zodat je na de zomer de bron weer leeg kan laten lopen. Doe je dat niet loop je kans dat in de winter het bovenste stuk buis bevriest en knapt.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 21:31 schreef derLudolf het volgende:
Eigenlijk weinig gedaan vandaagOf tenminste niet super productief.
Eerst even dorpel gekocht, voor tussen de houten vloer in de woonkamer en tegels in de keuken. Daarna naar de bakker voor gevulde koeken (stond om 8:25 buiten in de rij, had niet door dat ze pas om 8:30 openden), toen naar D, met de bosmaaier naar de Stihldealer wat toebehoren gekocht zodat ik een mes eronder kan gebruiken (aprospos oerwoud @:Candaasje ) Toen met gevulde koeken naar overbuurman die me 2x had geholpen met heftruck. Toen zag ik bij de brandweer ook mensen, daar heen geweest, gevraagd hoe ik m'n bron moet gebruiken (hebben zij gespoten twee jaar terug) en blijkbaar moest ik er nog een terugslagklep tussen hebben bovenin de bron.
Toen was het 11:30 en kon ik eindelijk iets doen: binnendeur van de keuken geverfd. En een stuk glasvliesbehang gesausd. Daar komt de keuken voor dus makkelijker dat nu al gedaan te hebben.
Toen wou ik een gebroken bocht vervangen van de hemelwaterafvoer. M'n ouders waren er van de week geweest en m'n ma heeft opgeruimd. Kon het pvc glijmiddel nergens meer vinden en telefoon werd ook niet opgenomen. Uur later kreeg ik reactie op de app maar toen stapte ik net in de auto met een nieuwe tube. Even het bochtje vervangen was het niet na nog wat spitten ontdekte ik dat de buis ingedrukt werd en dat daardoor de buis aan het uiteinde niet meer rond was... Geen zin om dat vandaag open te spitten, dus Feierabend![]()
Dus ja effectief: 1 kant deur grondverf, 1 kant afgelakt en een stukje muur gesausd.
Ach ja, hoort er ook bij
Alle watte?quote:Op zondag 6 juli 2025 10:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn FOK abo was al een maand afgelopen. Ik heb zojuist weer verlengd en tot mijn grote vreugde staan alle foes nog in mijn abo
Alle mensen waarvan je de berichten weggewoesjt wil hebben zodat je hun diarree niet in het gezicht gesmeten krijgt.quote:
Wat zij zegt.quote:Op zondag 6 juli 2025 11:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Alle mensen waarvan je de berichten weggewoesjt wil hebben zodat je hun diarree niet in het gezicht gesmeten krijgt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja hoor, dat gaat prima. Het kan beter want je ziet het nog wel als een user een foe quote, dat is wel jammer. Maar het gaat eigenlijk best. Het is voornamelijk in 1 topic dat ik het meest gebruik maak van de foe-optie en verder sporadisch.quote:Op zondag 6 juli 2025 12:18 schreef Candaasje het volgende:
Ik heb geen foes, maar ik ben dan ook niet meer zo actief. Zijn de discussies dan nog wel een beetje te volgen LS?
Blijft dat zaaimengsel ook goed na een paar keer maaien?quote:Op zondag 6 juli 2025 12:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja hoor, dat gaat prima. Het kan beter want je ziet het nog wel als een user een foe quote, dat is wel jammer. Maar het gaat eigenlijk best. Het is voornamelijk in 1 topic dat ik het meest gebruik maak van de foe-optie en verder sporadisch.
Je tuinplannen zien er tof uit zeg! Tijdens het lezen ga ik ook wel terug in de tijd qua bende die het heer was en (kleine) verwondingen aan puin en doornsHet is hier niet zo'n supernatuurlijke tuin want dat trekt J helaas niet. We hebben daarin een middenweg gevonden.
Ik kan dit laagblijvend zaadmengsel enorm aanraden, we hebben dit in de achtertuin: https://www.cruydthoeck.n(...)aaimes-losse-grammen We hebben spijt dat we het niet overal hebben. Sowieso wil ik nog van dat grote gazon af maar dat aanleggen was destijds even de makkelijkste oplossing, stukje bij beetje halen we er steeds een hapje van af. Het scheelt ook dat het niet in het zicht ligt en dat het niet meer zo vaak gemaaid wordt. In het najaar gaan we 1/3 van dat gazon verwijderen en een wildbloemenweide van maken. Er komt ook een takkenril naast. Heb er al flink zin in.
Deze site gaf me destijds veel inspiratie voor het aanleggen van een windsingel met lange bloeiboog.
Wij hebben ook grote problemen met ongewenste grassen overal. Zo'n zaaimengsel werkt wel het beste als je het op kale grond aanbrengt. We hebben het nu 2 volle jaren en het blijft echt prima. Als het net gemaaid is, ziet het er wel even een week matig uit en daarna komen er overal al snel weer bloemen in. We hebben inmiddels overal de brandnetels en distels wel goed onder controle maar die ongewenste grassen overalquote:Op zondag 6 juli 2025 12:41 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Blijft dat zaaimengsel ook goed na een paar keer maaien?
Hier wint het gras overal toch weer van.
Zou wel iets anders tussen de fruitbomen willen bijvoorbeeld.
Ok top. Ik bewaar hem.quote:Op zondag 6 juli 2025 12:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wij hebben ook grote problemen met ongewenste grassen overal. Zo'n zaaimengsel werkt wel het beste als je het op kale grond aanbrengt. We hebben het nu 2 volle jaren en het blijft echt prima. Als het net gemaaid is, ziet het er wel even een week matig uit en daarna komen er overal al snel weer bloemen in. We hebben inmiddels overal de brandnetels en distels wel goed onder controle maar die ongewenste grassen overalEn dan heb ik het nog niet over de vele honderden esdoorns die overal opkomen. Dat zijn echt rotdingen, het kost veel moeite om ze te verwijderen. Maar voor ik in een rant over de kwaadaardigheid van esdoorns overga, dat lage bloemenmengsel doet het dus goed
Dus dit lees je nu niet meerquote:Op zondag 6 juli 2025 10:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn FOK abo was al een maand afgelopen. Ik heb zojuist weer verlengd en tot mijn grote vreugde staan alle foes nog in mijn abo
Tuin klinkt topquote:
Ik wist niet dat hibiscus ook zo enthousiast uitzaait. Het is ook overal wat. Ik heb ook veel schijnaardbei, boterbloem en geranium. Maar dat laat ik zitten, dat is wel gezellig spul en die bodem moet toch bedekt zijn met iets uiteindelijk.quote:Op zondag 6 juli 2025 12:59 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ok top. Ik bewaar hem.
Hier ook overal dat gras. En dat spul wil overal op blijven komen, moestuin, siertuin, grind. De esdoorns vallen bij ons wel mee. Ik heb wel OVERAL stekken van de hibiscus
quote:Op zondag 6 juli 2025 12:59 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ok top. Ik bewaar hem.
Hier ook overal dat gras. En dat spul wil overal op blijven komen, moestuin, siertuin, grind.
Verhuurderquote:Op zondag 6 juli 2025 12:16 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh!
Klinkt niet heel verkeerd, als de verkoper jullie tegemoet wil komen @:flipsen !
Oeh, thee maken van gedroogde hibiscusbloemen (karkadehquote:Op zondag 6 juli 2025 13:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik wist niet dat hibiscus ook zo enthousiast uitzaait. Het is ook overal wat. Ik heb ook veel schijnaardbei, boterbloem en geranium. Maar dat laat ik zitten, dat is wel gezellig spul en die bodem moet toch bedekt zijn met iets uiteindelijk.
Volgens mij moet je dan van die rode hibiscus hebben. Heb het wel eens geprobeerd uit te zoeken maar het is me nooit duidelijk geworden of het met onze hibiscus kon. Heb 3 bomen staan dus zou zat kunnen oogstenquote:Op zondag 6 juli 2025 14:12 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Oeh, thee maken van gedroogde hibiscusbloemen (karkadeh)
Ruilen? Ik heb in de aanbieding, heermoes en wilde braam. Het eerste ziet er nog wel aardig uit en in een grasveld valt het niet op. Het tweede is alleen met goede dik lederen lashandschoenen fatsoenlijk aan te pakken.quote:Op zondag 6 juli 2025 12:59 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ok top. Ik bewaar hem.
Hier ook overal dat gras. En dat spul wil overal op blijven komen, moestuin, siertuin, grind. De esdoorns vallen bij ons wel mee. Ik heb wel OVERAL stekken van de hibiscus
Deze blijkbaarquote:Op zondag 6 juli 2025 15:16 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Volgens mij moet je dan van die rode hibiscus hebben. Heb het wel eens geprobeerd uit te zoeken maar het is me nooit duidelijk geworden of het met onze hibiscus kon. Heb 3 bomen staan dus zou zat kunnen oogsten
No thanks!quote:Op zondag 6 juli 2025 15:21 schreef z80 het volgende:
[..]
Ruilen? Ik heb in de aanbieding, heermoes en wilde braam. Het eerste ziet er nog wel aardig uit en in een grasveld valt het niet op. Het tweede is alleen met goede dik lederen lashandschoenen fatsoenlijk aan te pakken.
Dank voor de tip, ik sla hem op!quote:Op zondag 6 juli 2025 12:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja hoor, dat gaat prima. Het kan beter want je ziet het nog wel als een user een foe quote, dat is wel jammer. Maar het gaat eigenlijk best. Het is voornamelijk in 1 topic dat ik het meest gebruik maak van de foe-optie en verder sporadisch.
Je tuinplannen zien er tof uit zeg! Tijdens het lezen ga ik ook wel terug in de tijd qua bende die het heer was en (kleine) verwondingen aan puin en doornsHet is hier niet zo'n supernatuurlijke tuin want dat trekt J helaas niet. We hebben daarin een middenweg gevonden.
Ik kan dit laagblijvend zaadmengsel enorm aanraden, we hebben dit in de achtertuin: https://www.cruydthoeck.n(...)aaimes-losse-grammen We hebben spijt dat we het niet overal hebben. Sowieso wil ik nog van dat grote gazon af maar dat aanleggen was destijds even de makkelijkste oplossing, stukje bij beetje halen we er steeds een hapje van af. Het scheelt ook dat het niet in het zicht ligt en dat het niet meer zo vaak gemaaid wordt. In het najaar gaan we 1/3 van dat gazon verwijderen en een wildbloemenweide van maken. Er komt ook een takkenril naast. Heb er al flink zin in.
Deze site gaf me destijds veel inspiratie voor het aanleggen van een windsingel met lange bloeiboog.
Als ik denk dat ik weet wie jij bedoeld heeft ze alweer een andere usernaam, of ik zit er naast.quote:Op zondag 6 juli 2025 11:31 schreef derLudolf het volgende:
Ik zag dat de enige persoon die ik via een script negeer inmiddels anoniem is
Het is afschuwelijk duur, maar regio-zaden zijn wel echt beter.quote:Op zondag 6 juli 2025 15:50 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dank voor de tip, ik sla hem op!
We hebben wel kleine zakjes biologisch gras/klaverzaad voor de konijnen en een zak blije bijenmix van een online winkel die ook per regio daarvoor geschikte mengsels samenstelt. (Duuuuuuuur jonguhmaar het was om uit te delen voor de PvdD dus dat kon niet biologisch en inheems genoeg natuurlijk.
gelukkig had ik nog wat over voor onze eigen tuin)
C. en ik zitten wel redelijk op dezelfde lijn qua ideeën. Hij is af en toe wat lomper dan ik, snoeit rigoureuzer en regelmatig sta ik weer slakken te redden tussen zijn voeten vandaan
Zeg, ben jij misschien jarig ofzo?quote:Op zondag 6 juli 2025 16:14 schreef fietsie het volgende:
Appeltaart #3 moet nog 50 minuten in de oven en dan ben ik klaar
(ik doe meestal geen 75 maar 90 minuten)
Anders dan andere jaren, waar ik vaak laat in de avond nog stond te bakken
Nog -net- niet.quote:Op zondag 6 juli 2025 17:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Zeg, ben jij misschien jarig ofzo?
Meestal door een boomer voorligger....quote:Op zondag 6 juli 2025 17:20 schreef Tele6 het volgende:
Mocht iemand weten wat het is waardoor een auto gaat zuchten dan ben ik benieuwd trouwens
Door de helft en dan in rechthoekige tupperware met de gesneden helft tegen de zijkant van de tupperware geduwd? Zo heb ik het wel eens gedaan. Maar ik heb meerdere rechthoekige tupperware.quote:Op zondag 6 juli 2025 17:17 schreef fietsie het volgende:
De laatste is nu de oven uit.... ze nu vlot terugkoelen is #1.
Een manier bedenken om ze makkelijk mee te kunnen nemen #2
Hmm zo'n praktisch ingestelde voorraad tupperware heb ik helaas niet... Ik heb er nu 1 op een pizzabord en dacht die bovenop de springvorm van de tweede te zetten ofzo... en dan in een heule grote tas...quote:Op zondag 6 juli 2025 17:23 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Door de helft en dan in rechthoekige tupperware met de gesneden helft tegen de zijkant van de tupperware geduwd? Zo heb ik het wel eens gedaan. Maar ik heb meerdere rechthoekige tupperware.
Mocht er ook een sportief geluid hoorbaar zijn. Lijkt het op een lekke uitlaat in het voorste deel.quote:Op zondag 6 juli 2025 17:20 schreef Tele6 het volgende:
Mocht iemand weten wat het is waardoor een auto gaat zuchten dan ben ik benieuwd trouwens
Ik zit naar die andere finale te kijken.quote:Op zondag 6 juli 2025 17:30 schreef fietsie het volgende:
Schitterend parcours in de finale van de 2e tour-etappe overigens
Drie klimmetjes, twee bruggen, een paar mooie 90 graden bochten met hoogteverschil, en een sprint helling opquote:Op zondag 6 juli 2025 17:38 schreef z80 het volgende:
[..]
Ik zit naar die andere finale te kijken.
Eindelijk weer een leuk spektakel.
Hier een streekgenoot die voor het eerst op een F1 podium staat.quote:Op zondag 6 juli 2025 17:39 schreef fietsie het volgende:
[..]
Drie klimmetjes, twee bruggen, een paar mooie 90 graden bochten met hoogteverschil, en een sprint helling op
Ik neem tegenwoordig al mn taart bak dinges in alufolie mee.quote:Op zondag 6 juli 2025 17:17 schreef fietsie het volgende:
De laatste is nu de oven uit.... ze nu vlot terugkoelen is #1.
Een manier bedenken om ze makkelijk mee te kunnen nemen #2
quote:Op zondag 6 juli 2025 17:19 schreef Tele6 het volgende:
Oh en m'n sportding is verplaatst naar 10 aug dus ik kan naar de CULBBQ
Dit moet een retorische vraag zijn.quote:Op zondag 6 juli 2025 17:49 schreef fietsie het volgende:
Zou het een succes zijn om reeds gekruide en gemosterd-marineerde karbonaadjes nog even door ei en bloem te halen ?
Raar verhaal sowieso, vierenhalf uur gereden en maar 300km/u afgelegd? Lijkt me niet echt de plek en tijdstip voor files.quote:Op zondag 6 juli 2025 21:11 schreef Kaatje1 het volgende:
Hoe leg je dit uit![]()
https://www.ad.nl/bizar/m(...)eerplaats~ac685af37/
Ik heb iets gehad wat er op lijkt (van Vattenfall) maar wat een enorm onding. Beetje wind en het waaide om, langslopen en aanraken en daar ding die weer. Kon ik de boel weer wassenquote:Op zondag 6 juli 2025 21:45 schreef AnneX het volgende:
Zoekt iemand nog een droogrek?
Dit vind ik zo’n leuk exemplaar. Er is ook een kleinere versie.
Was het balkon maar wat groter.![]()
https://www.amazon.com/JO(...)_US&ref_=as_li_ss_tl
Ohoh.quote:Op zondag 6 juli 2025 23:22 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb iets gehad wat er op lijkt (van Vattenfall) maar wat een enorm onding. Beetje wind en het waaide om, langslopen en aanraken en daar ding die weer. Kon ik de boel weer wassen
Italiëquote:Op maandag 7 juli 2025 07:42 schreef Lonaa het volgende:
Wij zitten weer in onze "Waarheen op vakantie"spiraal.
Al es in Berlijn geweest?quote:Op maandag 7 juli 2025 07:42 schreef Lonaa het volgende:
Wij zitten weer in onze "Waarheen op vakantie"spiraal.
Hoogtepunt van je weekend niet genoemd.quote:Op zondag 6 juli 2025 12:33 schreef Lonaa het volgende:
Ja hallo.
Gisteren een buurtbraderie voorzien van podium en techniek, even rondje door de binnenstad voor lekkers op de markt en een ijsje, de rest van de middag geslapen () en om 17:00 weer op pad om de braderie af te breken en de techniek van een uitvaart.
Snel naar huis, omkleden en naar de "bedanktborrel" van de braderie. Was gezellig.Daarna nog even wat gedronken in de achtertuin bij vrienden die in die straat wonen.
Mild beetje naar de getver nuMaar mag want vandaag is HELEMAAL VRIJ.
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |