Maar wel uit hetzelfde proto-sterrenstelstel. Daar komt 3I/Atlas namelijk niet vandaan. Dat bedoel ik.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 16:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik heb geen vraag, ik leg uit dat het gehele zonnestelsel is gemaakt uit materiaal dat van buiten het zonnestelsel komt. Even afgezien van het helium wat de zon heeft gemaakt
En uiteindelijk is alle materie ontstaan vanuit de oerknalquote:Op donderdag 21 augustus 2025 16:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik heb geen vraag, ik leg uit dat het gehele zonnestelsel is gemaakt uit materiaal dat van buiten het zonnestelsel komt. Even afgezien van het helium wat de zon heeft gemaakt
Nou ja, vergroende steden minus de vliegende auto's. Ik weet dat ze inmiddels bestaan. Dat in massa's is alles wat de toekomst niet zou moeten zijn. Maar inderdaad, het loopt op een enkel projectje na niet storm. Niet hier in het anders voorop lopende Nederland in elk geval. En we zitten al in 2025.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 18:36 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Mee eens.
Maar er zijn nog steeds hele volksstammen die zich zonder nadenken aanmelden voor een (enkele) reis naar Mars. Het nieuwe homesteading. Met je eigen handen een heel nieuw land opbouwen. Wel heel romantisch, natuurlijk. En daar kun je heel wat donaties mee lospeuteren. Mensen die jouw auto kopen, want dan gaat het geld daar naar toe. Die boos zijn als je kritiek hebt op het nieuwe schip dat ons naar de sterren gaat brengen. Of toch op zijn minst de Maan en Mars.
En die futuristische groene steden met vliegende auto's zijn nu vervangen door heel veel asfalt, auto's, zonnepanelen en windmolens. Voor natuur hebben we geen plaats meer. Heel ironisch.
Misschien komt het wel terecht bij een stel holbewoners, die vervolgens een enorme technologische vooruitgang dankzij onze technologie (en zichzelf dan ook te gronde richtenquote:Op donderdag 21 augustus 2025 08:57 schreef Discombobulate het volgende:
Hoezo stokoude technologie? Over dat soort afstanden, waar mogelijk miljoenen jaren beschavingen geweest zijn, allemaal anders, een komen en gaan, kun je toch niet van stokoud spreken? Wij vertalen alles naar onszelf, maar in zo'n gebied geldt dat helemaal niet.
Andersom juist...Oumo is naderhand weldegelijk ene rotsblok. Kan 3I/atlas ook zijn maar vooralsnog kan het alles zijn en zijn route is gewoon heel erg bijzonder en onwaarschijnlijk. Maar als die dichterbij is neem ik aan dat we een beter beeld kunnen vormen.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 12:44 schreef Discombobulate het volgende:
Oumouamoua was wel echt een groot mysterie. 3I/Atlas heeft hele bijzondere eigenschappen, maar het is wel heel aannemelijk dat het gewoon een gigantisch rotsblok is.
Avi Loeb had een voorstel gedaan om met zo'n Mars orbiter er onderzoek naar te doen, waren ze wel positief over, maar dan moet het ook nog maar eens gebeuren. Prioriteit voor een interstellair object lijkt me. Mensen beseffen niet hoe bijzonder zoiets is. Immers, alle troep wat we al die tijd hebben is gewoon afkomstig uit ons zonnestelstel, Kuiper belt of Oort cloud.
Hmmm, volgens mij is Omumouamoua juist veel meer een mysterie wat ik zo zie. Kan het fout hebben. Ik vond dat object iig bijzonderder.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 14:34 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Andersom juist...Oumo is naderhand weldegelijk ene rotsblok. Kan 3I/atlas ook zijn maar vooralsnog kan het alles zijn en zijn route is gewoon heel erg bijzonder en onwaarschijnlijk. Maar als die dichterbij is neem ik aan dat we een beter beeld kunnen vormen.
Als er iets snel verouderd zijn het wel de visies van futuristen en SFquote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:21 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Nou ja, vergroende steden minus de vliegende auto's. Ik weet dat ze inmiddels bestaan. Dat in massa's is alles wat de toekomst niet zou moeten zijn. Maar inderdaad, het loopt op een enkel projectje na niet storm. Niet hier in het anders voorop lopende Nederland in elk geval. En we zitten al in 2025.
Ik liep laatst door een wijk in een stad die echt prachtig groen was. Het liefst heb ik gewoon een decimerende populatie van 80-90%, maar toch, qua oplossing hadden ze dat wel heel netjes gedaan en echt iets van de toekomst.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:21 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Nou ja, vergroende steden minus de vliegende auto's. Ik weet dat ze inmiddels bestaan. Dat in massa's is alles wat de toekomst niet zou moeten zijn. Maar inderdaad, het loopt op een enkel projectje na niet storm. Niet hier in het anders voorop lopende Nederland in elk geval. En we zitten al in 2025.
Is dat een soort Airfryer?quote:Op maandag 28 juli 2025 23:34 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Waarschijnlijk was het een kippenbroedlamp uit de beginjaren van de vorige eeuw. Zou leuk zijn als we een foto van het model nog ergens kunnen vinden.
[ afbeelding ]
Kuikentjes opstralen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |