Daar kom je achter. Eerst waren het tolken, nu bewakers. Straks is hek helemaal van de dam.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 23:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Mooi geprobeerd maar die lopen geen gevaar
En daarna weer op vakantie naar Afghanistan...quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:54 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Voor deze bewezen diensten hebben ze als het goed is dan ook een gepaste vergoeding ontvangen in de vorm van salaris. Daarmee is de kous af.
Als mijn arbeidscontract afloopt bij een werkgever is deze ook niet meer verantwoordelijk voor mij. Deze mensen ruiken de gegarandeerde verblijfsvergunning, toeslagen, sociale huurwoning en gezinshereniging!
tsja, aan de andere kantquote:Op woensdag 2 juli 2025 10:14 schreef Toine51 het volgende:
[..]
En daarna weer op vakantie naar Afghanistan...
Wat ze nu ook doen...
Je wordt gewoon bezeikt door dat volk...
Maar….quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als ze daar tegen betaling voor ons gewerkt hebben geeft hen dat nog geen recht om daarna hun dagen hier te komen slijten op kosten van de belastingbetaler, flikker nou eens snel op.![]()
En daarnaast....Afghanen.
Vind jij dat deze mensen naar Nederland moeten worden gehaald?quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:49 schreef opgebaarde het volgende:
Nederland heeft laten zien dat we een onbetrouwbare partner zijn. Je mag wel voor ons werken, ook al kost het je leven, en als 't escaleert en je leven loopt door onze samenwerking gevaar dan laten we je daar sterven
Ik denk dat we daar waren omdat Uncle Sam het ons vroeg.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 14:46 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Maar….
Wij waren daar toch voor hén?
Wij kennen asiel voor mensen die gevaar lopen. Nederland heeft een verantwoordelijkheid naar mensen die zij hebben ingehuurd. Eventuele consequenties van het inhuren waren vooraf bekend. We dienen onze verantwoordelijkheid te nemen en niet asociaal en laf te zijnquote:Op vrijdag 4 juli 2025 15:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Vind jij dat deze mensen naar Nederland moeten worden gehaald?
Kan je iets specifieker zijn hoe dat 'vorstelijk' in werkelijkheid was of was het gewoon een verzinsel van jequote:Op vrijdag 4 juli 2025 18:58 schreef AchJa het volgende:
Ze deden het gewoon vrijwillig en zijn daar vorstelijk voor betaald.
Ze kregen iets van 5 keer zoveel dan als ze normaal zouden verdienen in Afghanistan. Er waren ook regelmatig tolken gewoon verdwenen, die hadden genoeg geld verdiend en gingen er vandoor.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 19:20 schreef opgebaarde het volgende:
Kan je iets specifieker zijn hoe dat 'vorstelijk' in werkelijkheid was of was het gewoon een verzinsel van je
5x zoveel is nog altijd een lachertje met een gemiddeld salaris van 100¤ per maand. Waanzin eigenlijk als je je dat bedenkt.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 19:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ze kregen iets van 5 keer zoveel dan als ze normaal zouden verdienen in Afghanistan. Er waren ook regelmatig tolken gewoon verdwenen, die hadden genoeg geld verdiend en gingen er vandoor.
Ze werden gewoon door ISAF betaald he.
Ja duh... Vergeleken met het gemiddelde jaarinkomen in Monaco krijgen wij hier ook een schijntje.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 19:59 schreef Mubassie het volgende:
5x zoveel is nog altijd een lachertje met een gemiddeld salaris van 100¤ per maand. Waanzin eigenlijk als je je dat bedenkt.
Ik bedoel, als voor dat bedrag je leven niet zeker is...quote:Op vrijdag 4 juli 2025 20:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja duh... Vergeleken met het gemiddelde jaarinkomen in Monaco krijgen wij hier ook een schijntje.
Oh zo, ze hadden als tolk iig weinig te klagen, ze bivakkeerden gewoon op TK of DRW, zaten in de voeding en kregen daar naar Afghaanse maatstaven vorstelijk voor betaald. Het is niet dat defensie die lui verplicht tewerk heeft gesteld.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 20:20 schreef Mubassie het volgende:
Ik bedoel, als voor dat bedrag je leven niet zeker is...
Ik ben het ergens wel met je eens.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 18:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wij kennen asiel voor mensen die gevaar lopen. Nederland heeft een verantwoordelijkheid naar mensen die zij hebben ingehuurd. Eventuele consequenties van het inhuren waren vooraf bekend. We dienen onze verantwoordelijkheid te nemen en niet asociaal en laf te zijn
Met dit verschil dat wij als Nederland daar Afghanistan probeerden te helpen, het is nou niet zo dat deze mannen de muren van Amsterdam stonden te verdedigen.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 22:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat ze ruiken en jij ook niet. Tevens doet het er ook niet toe want het is vastgesteld dat ze gevaar lopen ómdat ze voor Nederland hebben gewerkt.
Als jouw leven gevaar loopt omdat je bij die werkgever werkt of hebt gewerkt dan heeft die werkgever ineens wel een rol. Zelfs als jij met je collega's bij de VriMiBo lavelos zuipt en de auto instapt heeft je werkgever nog steeds een verantwoordelijk. Ook al word jij vorstelijk betaald en heb je het voor elkaar gekregen om een huis te kopen waar je net zoals op je werk aan van alles ruikt. Verantwoordelijkheid stopt niet met het betalen van geld
En volgens mij valt het gevaar wel mee, die worden echt niet als zware verraders gezien, als ze in een verhoor zitten, en gewoon zeggen: Ja, lol ik kreeg een maandsalaris per dag van die gekke Nederlanders om een beetje naar het Engels te tolken, dan worden ze echt niet tegen de muur gezet.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 20:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oh zo, ze hadden als tolk iig weinig te klagen, ze bivakkeerden gewoon op TK of DRW, zaten in de voeding en kregen daar naar Afghaanse maatstaven vorstelijk voor betaald. Het is niet dat defensie die lui verplicht tewerk heeft gesteld.
En als we tolken meenamen op patrouille dan zorgden we er echt wel voor dat die lui veilig hun werk konden doen.
Ow met dat punt ben ik het helemaal eens. Dat lijkt mij persoonlijk veel te veel en persoonlijk liever niet. Ik zie ook wat voor gevolgen dat heeft en dat bevalt mij voor geen meter.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 10:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik ben het ergens wel met je eens.
Het punt is echter dat er al zo ontzettend veel mensen hier zijn toegelaten. En ik vraag mij ook af waarom zulke mensen dan per definitie naar Nederland moeten, passen ze niet beter in een ander Islamitisch land? Over een aantal decennia is al 15-25% van Nederland helaas Islamitisch, is dat niet voldoende?
Tolken moet je naar Nederland halen imo, die zijn intelligent, kunnen hier ook een steentje bijdragen in de samenleving.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 15:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Vind jij dat deze mensen naar Nederland moeten worden gehaald?
Schijnbaar vrij rondlopen... Heb je dat gezien? Zag je ze rondlopen, helemaal vrij en blij?quote:Op dinsdag 1 juli 2025 22:25 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Hoe is dat precies vastgesteld?
Ze lopen na al die jaren nog schijnbaar vrij rond dus zo'n vaart zal het wel niet lopen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |