abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218094155
quote:
Koppeling aan NSC pakt slecht uit voor Timmermans

GL/PvdA blundert bij stemming: rechts spint garen bij herdenking slavernijverleden
Den Haag- Door onder meer een misrekening van GL/PvdA heeft de Tweede Kamer dinsdagmiddag voor het strafbaar stellen van mensen die illegaal in Nederland verblijven gestemd. De rechtervleugel van de Kamer heeft zo geprofiteerd van de herdenking van het slavernijverleden.

1 uur geleden
GL/PvdA-leider Timmermans schoof samen met zijn fractiegenoot White en een Kamerlid van D66 (Bamenga) dinsdagmiddag aan bij de herdenking van het slavernijverleden in Amsterdam. De Kamerleden dachten hun afwezigheid bij de stemmingen in de Tweede Kamer te hebben afgedekt door met andere partijen af te spreken dat ook zij iemand niet mee zouden laten stemmen.

Maar bij GL/PvdA ging dat fout: de partij had onder meer ’gepaird’, zoals dit gebruik heet, met NSC. Maar die partij stemde op verschillende voorstellen juist hetzelfde als de partij van Timmermans. En PvdD-Kamerlid Teunissen had helemaal geen afspraken gemaakt. Zo profiteerde de rechtervleugel van de Kamer van Keti Koti: ineens was er een meerderheid voor het strafbaar stellen van mensen die zonder verblijfstatus in Nederland zijn, het voorkomen dat gemeenten statushouders met voorrang een sociale huurwoning geven en het nog voor de zomer stoppen met de opvang van derdelanders uit Oekraïne.

Vooral het strafbaar stellen van illegaliteit is een grote kwestie. Maar dat komt er alleen van als de Tweede en Eerste Kamer ook instemmen met de asielnoodmaatregelenwet, waar dit PVV-voorstel nu onderdeel van is. De partij van Wilders stelde eerder als voorwaarde voor instemming dat de spreidingswet ook ingetrokken moest worden. Daar kwam dinsdag geen meerderheid voor. Maar als de PVV tegen de asielwet stemt gaat het strafbaar stellen van de illegaliteit, net als andere aanscherpingen van het asielbeleid, niet door.
https://www.telegraaf.nl/(...)rleden/75147903.html

GL-PvdA was niet zo scherp. Wat een politiek gestuntel.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 20:47:30 #2
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_218094191
Dit maakt vrij weinig uit. Het moet nog steeds als wet nog eens door zowel de Eerste als Tweede Kamer.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_218094204
Lol lekker woke deugen om er vervolgens achter te komen dat je stemmen tekort komt.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 20:59:38 #4
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_218094273
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 20:49 schreef RotatoR het volgende:
Lol lekker woke deugen om er vervolgens achter te komen dat je stemmen tekort komt.
Lekker populistisch doen om er vervolgens achter te komen dat je de moeite voor niks hebt gedaan en de wetswijziging er toch niet komt*
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_218094281
Heel blij met dit resultaat. Het is weliswaar een foutje maar dit had al 30 jaar geleden strafbaar moeten zijn.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_218094286
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 20:59 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Lekker populistisch doen om er vervolgens achter te komen dat je de moeite voor niks hebt gedaan en de wetswijziging er toch niet komt*
Dat moet nog blijken. Wellicht heeft links dan weer een ander woke feestje waardoor ze stemmen tekort komen.
pi_218094289
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 20:47 schreef Mikeytt het volgende:
Dit maakt vrij weinig uit. Het moet nog steeds als wet nog eens door zowel de Eerste als Tweede Kamer.
De enige manier om dit nu nog tegen te houden is als de PVV donderdag tegen de asielwet stemt.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_218094326
Geen mens is ‘illegaal’. Laat staan strafbaar bezig daardoor.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 21:07:35 #9
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218094343
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 21:05 schreef Mootje_Utrecht het volgende:
Geen mens is ‘illegaal’. Laat staan strafbaar bezig daardoor.
De Amerikaanse term "alien" geef ik ook de voorkeur aan.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_218096020
illie is afkorting voor illegaal
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  woensdag 2 juli 2025 @ 05:52:26 #11
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_218096258
quote:
Maar als de PVV tegen de asielwet stemt gaat het strafbaar stellen van de illegaliteit, net als andere aanscherpingen van het asielbeleid, niet door.
Als de PVV dit doet (wat ik overigens best zie gebeuren) dan zie ik in oktober af van een nieuwe stem op deze partij.
  woensdag 2 juli 2025 @ 07:01:53 #12
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218096445
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 21:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Heel blij met dit resultaat. Het is weliswaar een foutje maar dit had al 30 jaar geleden strafbaar moeten zijn.
Ik kan het zo gauw nergens terugvinden, maar voor zover ik me herinner was het de PvdA die dit zo’n 15-20 jaar geleden niet strafbaar heeft gemaakt.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_218096560
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 07:01 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Ik kan het zo gauw nergens terugvinden, maar voor zover ik me herinner was het de PvdA die dit zo’n 15-20 jaar geleden niet strafbaar heeft gemaakt.
Deze wet zal zeer snel worden afgeschoten door het europees hof, als het al ooit van kracht wordt omdat het hof heeft bepaald dat illegaliteit geen strafbaar feit is. Komt mij voor als een luchtballon oplaten ;)
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_218096595
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 21:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Europees hof staat boven nationaal hof dus nee, zolang geen Nexit :P
  woensdag 2 juli 2025 @ 07:54:42 #15
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_218096705
Whehehe. Is dat Keti Koti geneuzel toch nog ergens goed voor geweest.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  woensdag 2 juli 2025 @ 08:18:20 #16
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_218096915
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 07:27 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Deze wet zal zeer snel worden afgeschoten door het europees hof, als het al ooit van kracht wordt omdat het hof heeft bepaald dat illegaliteit geen strafbaar feit is. Komt mij voor als een luchtballon oplaten ;)
Dat is dus ook al een activistisch hof.
  woensdag 2 juli 2025 @ 08:18:28 #17
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_218096917
Om hoeveel illegalen gaat het?
pi_218097235
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 07:32 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Europees hof staat boven nationaal hof dus nee, zolang geen Nexit :P
Het Europees Hof staat het gewoon toe:

quote:
Nederlandse strafwetgeving (artikel 197 Wetboek van Strafrecht) niet in strijd is met de Terugkeerrichtlijn, zolang de straf gebaseerd is op het illegale verblijf en niet op de schending van een inreisverbod.
Conclusie:
Het HvJ-EU staat strafbaarstelling van illegaal verblijf in principe toe, maar stelt strikte voorwaarden: straffen (zoals gevangenisstraf) mogen niet worden opgelegd enkel vanwege het niet naleven van een terugkeerbevel of inreisverbod, en moeten in overeenstemming zijn met de Terugkeerrichtlijn en het proportionaliteitsbeginsel. Detentie is alleen toegestaan als het de verwijdering bevordert, en fundamentele rechten, zoals non-refoulement, moeten worden gerespecteerd. Het EHRM voegt hieraan toe dat nationale wetgeving voldoende duidelijk en voorspelbaar moet zijn om willekeur te voorkomen. In Nederland is strafbaarstelling van illegaal verblijf uiteindelijk niet doorgevoerd, mede door deze Europese richtlijnen en kritiek van mensenrechtenorganisaties.

pi_218097833
NSC laat hier haar ware aard zien. Gewoon een light versie van de PvdA. Gelukkig zijn we van ze verlost na de verkiezingen.
pi_218098086
quote:
7s.gif Op woensdag 2 juli 2025 05:52 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Als de PVV dit doet (wat ik overigens best zie gebeuren) dan zie ik in oktober af van een nieuwe stem op deze partij.
Ome Geert heeft toch al op X aangegeven dat ze voor gaan stemmen?
  woensdag 2 juli 2025 @ 11:53:44 #21
16715 Mylene
*schatje*
pi_218098758
De kans is groot dat de plannen gaan sneuvelen in de eerste kamer, want CDA is tegen.
De Telegraaf kopt ook CDA trekt steun asielwet Van Weel in.
pi_218098776
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 11:53 schreef Mylene het volgende:
De kans is groot dat de plannen gaan sneuvelen in de eerste kamer, want CDA is tegen.
De Telegraaf kopt ook CDA trekt steun asielwet Van Weel in.
Ik zet even een linkje naar het bericht

https://www.telegraaf.nl/(...)eel-in/75234149.html

Hoe dit electoraal gaat vallen bij kiezers van het CDA gaan we beleven.
pi_218098779
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 10:04 schreef Alpha0 het volgende:
NSC laat hier haar ware aard zien. Gewoon een light versie van de PvdA. Gelukkig zijn we van ze verlost na de verkiezingen.
'Gelukkig' hebben we het CDA nog die inmiddels ook wel kan fuseren met de PvdA.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  woensdag 2 juli 2025 @ 12:13:47 #24
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218098982
Tja, het is dus nu ook wel duidelijk over welke kant CDA het wil gaan spelen en dat is over links. Ik twijfelde er nog even over om op die partij te stemmen, maar dat is nu ook wel klaar. Het mag dan ook duidelijk zijn er dat bij CDA weinig intentie is om het migratieprobleem hard aan te pakken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218099154
quote:
14s.gif Op woensdag 2 juli 2025 12:13 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, het is dus nu ook wel duidelijk over welke kant CDA het wil gaan spelen en dat is over links. Ik twijfelde er nog even over om op die partij te stemmen, maar dat is nu ook wel klaar. Het mag dan ook duidelijk zijn er dat bij CDA weinig intentie is om het migratieprobleem hard aan te pakken.
Trap er gewoon niet in.

Al die partijen zoals VVD, D66, CDA, PvDA die willen helemaal NIKS doen aan de instroom. Mooie praatjes voor de verkiezingen om daarna niks te veranderen.
  woensdag 2 juli 2025 @ 12:34:03 #26
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_218099159
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 11:56 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Ik zet even een linkje naar het bericht

https://www.telegraaf.nl/(...)eel-in/75234149.html

Hoe dit electoraal gaat vallen bij kiezers van het CDA gaan we beleven.
Goed dat Bontenbal sterke en doordachte wetgeving prefereert boven het volgende peilinkje van veroordeeld crimineel Maurice de H. Zouden meer politici moeten doen.
Put these foolish ambitions to rest.
  woensdag 2 juli 2025 @ 12:34:54 #27
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218099170
quote:
14s.gif Op woensdag 2 juli 2025 12:13 schreef HowardRoark het volgende:
Bontebal is oude wijn in nieuwe zakken. Fatsoenlijke zakken, dat dan weer wél.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 2 juli 2025 @ 12:34:57 #28
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_218099172
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 12:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Trap er gewoon niet in.

Al die partijen zoals VVD, D66, CDA, PvDA die willen helemaal NIKS doen aan de instroom. Mooie praatjes voor de verkiezingen om daarna niks te veranderen.
Welke partij zou er in jouw ogen wel iets aan willen doen?
  woensdag 2 juli 2025 @ 12:36:42 #29
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_218099183
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 12:34 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Bontebal is oude wijn in nieuwe zakken. Fatsoenlijke zakken, dat dan weer wél.
Bontenbal wil strengere wetgeving. Bontenbal wil wetgeving die deugt en goed in elkaar zit. Wat is het probleem precies?
pi_218099213
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 12:34 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Welke partij zou er in jouw ogen wel iets aan willen doen?
Ja21, PVV, FVD en SGP.

Dat zijn de enige partijen die zeggen verdragen te willen opzeggen en dat is wat er nodig is.
pi_218099221
Volgens mij stemt de CDA tegen omdat heel veel kerken Christelijke illegalen helpen. En als hulp aan een illegale strafbaar wordt....
  woensdag 2 juli 2025 @ 12:41:25 #32
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_218099223
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 12:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ja21, PVV, FVD en SGP.

Dat zijn de enige partijen die zeggen verdragen te willen opzeggen en dat is wat er nodig is.
Ah, ja, de PVV, onder leiding van Wilders, die al bijna 30 jaar in de Kamer zit en nog nooit een letter richting een wetsvoorstel op papier heeft gezet en op het moment dat hij het ein-de-lijk voor het zeggen kreeg de slechtste minister afleverde in de democratische geschiedenis.

Hahaha.
pi_218099225
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 12:36 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Bontenbal wil strengere wetgeving. Bontenbal wil wetgeving die deugt en goed in elkaar zit. Wat is het probleem precies?
Dat als puntje bij paaltje komt hij zijn keutel intrekt want bij elke verandering die echt zoden aan de dijk zet gaat het te ver of is het in strijd met een verdrag waar hij niet uit wil stappen.
pi_218099228
Symboolpolitiek gaat bij hen voor op hun taak als volksvertegenwoordiger en wetgever.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 2 juli 2025 @ 12:42:23 #35
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_218099232
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 12:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dat als puntje bij paaltje komt hij zijn keutel intrekt want bij elke verandering die echt zoden aan de dijk zet gaat het te ver of is het in strijd met een verdrag waar hij niet uit wil stappen.
Hij diende een amendement in om de uitvoerbaarheid van deze wetgeving te waarborgen (waarover al tijden wordt gewaarschuwd), die werd door de rest weggestemd.

Nee, ik heb niet de indruk dat Bontenbal het grote kwaad is hier.
pi_218099247
GL-PvdA was playing 5D chess zo te zien, aangezien de plannen nu helemaal niet door de 1ste Kamer komen...
PWBF
pi_218099307
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 12:41 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Ah ja, de PVV, onder leiding van Wilders, die al bijna 30 jaar in de Kamer zit en nog nooit een letter richting een wetsvoorstel op papier heeft gezet en op het moment dat hij het ein-de-lijk voor het zeggen kreeg de slechtste minister afleverde in de democratische geschiedenis.

Hahaha.
Hahaha nooit een letter richting een wetsvoorstel hahahahaha

quote:
📌 Voorstellen van minister Faber om asielinstroom te beperken:

Uitroepen van een asielcrisis via noodrecht (buitenspel zetten van Tweede Kamer).

Intrekking van (delen van) de Spreidingswet.

Invoering van een "Asielnoodmaatregelenwet":

Tijdelijke vergunning van 3 jaar i.p.v. 5 jaar.

Geen automatische permanente verblijfsvergunning.

Strengere nareis: alleen kerngezin toegestaan.

Ongewenstverklaring soepeler inzetbaar.

IND beslist zonder voornemen of bezwaarfase.

Invoering van een Tweestatusstelsel:

Onderscheid tussen individueel beschermden en oorlogsvluchtelingen.

Oorlogsvluchtelingen krijgen striktere regels en tijdelijk verblijf.

Wijziging Wet terugkeer en vreemdelingenbewaring:

Strafbaar maken van weigering om mee te werken aan uitzetting.

Uitbreiding mogelijkheden vreemdelingendetentie.

Verlenging beslistermijnen voor asielprocedures.

Praktische maatregelen:

Grenscontroles bij binnenkomst.

Sobere opvang en centra gericht op vertrek.

Opt-out uit Europees asielbeleid bepleiten.
.
quote:
PVV fractie wetsvoorstellen en steun:

Wetsvoorstel intrekking Spreidingswet.

Steun voor verlenging beslistermijnen asielprocedures.

Pleidooi voor invoering Tweestatusstelsel en beperking nareis.

Ondersteuning wetgeving over strengere uitzetting en strafbaarstelling niet-meewerken.

Algemeen pleidooi voor opt-out EU-asielregels en voorrang nationale wetgeving.
Zoals je ziet voorstellen genoeg. En werkelijk ieder voorstel stuit op weerstand van CDA, NSC, D66 etc.

Allemaal partijen die zeggen dat ze de instroom omlaag willen hebben en vervolgens dwars liggen bij ieder mogelijk voorstel dat zoden aan de dijk zet.
  woensdag 2 juli 2025 @ 12:50:29 #38
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_218099317
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 12:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Hahaha nooit een letter richting een wetsvoorstel hahahahaha
[..]
[..]
Zoals je ziet voorstellen genoeg. En werkelijk ieder voorstel stuit op weerstand van CDA, NSC, D66 etc.

Allemaal partijen die zeggen dat ze de instroom omlaag willen hebben en vervolgens dwars liggen bij ieder mogelijk voorstel dat zoden aan de dijk zet.
Wat regeltjes op een bierviltje neerpennen zijn geen wetten, slimmen.
pi_218099336
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 12:42 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Hij diende een amendement in om de uitvoerbaarheid van deze wetgeving te waarborgen (waarover al tijden wordt gewaarschuwd), die werd door de rest weggestemd.

Nee, ik heb niet de indruk dat Bontenbal het grote kwaad is hier.
Dat is niet de reden dat hij nu tegen de asielwet dreigt te stemmen. Dat is omdat hij strafbaarstelling te ver vindt gaan.

Wat natuurlijk gewoon een slap excuus is om alles bij het oude te laten zoals deze partij het eigenlijk wil.
  woensdag 2 juli 2025 @ 12:52:09 #40
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_218099344
Even resumeren: 1). de PVV zat in de coalitie, 2). de PVV leverde de minister van Asiel, 3). er was in de Kamer (al geruime tijd overigens) een ruime meerderheid voor strengere asielwetgeving. Wat heeft de PVV daarmee eigenlijk gepresteerd? U leest het onder de streep!
------------
pi_218099355
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 12:50 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Wat regeltjes op een bierviltje neerpennen zijn geen wetten, slimmen.
Er ligt toch echt een asielwet van minister Faber donderdag ter stemming in de kamer.

En wie dreigt daar tegen te stemmen? Juist, het cda.

Dus het probleem is niet dat er geen wetsvoorstellen zijn, het probleem is dat de gevestigde partijen zich in iedere mogelijke bocht kronkelen om die wetsvoorstellen te saboteren.
  woensdag 2 juli 2025 @ 12:54:31 #42
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_218099382
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 12:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Er ligt toch echt een asielwet van minister Faber donderdag ter stemming in de kamer.

En wie dreigt daar tegen te stemmen? Juist, het cda.
Inderdaad, omdat die wetgeving voor geen meter deugd.

Zo, zijn we weer terug bij af en refereer ik je dolgraag naar post #29 van dit topic.
  woensdag 2 juli 2025 @ 12:57:15 #43
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_218099416
Mij bekruipt het gevoel dat men graag strengere asielwetgeving wil, puur zodat er strengere asielwetgeving is. Of de wet ergens op slaat of uitvoerbaar is zien we later wel weer. En als het dan, geheel tegen ieders verwachting in, immers, er wordt toch pas geruime tijd sterk voor gewaarschuwd, toch niet uitvoerbaar bleek, gaan we daar over mekkeren.

Poeh, wat moet dat heerlijk zijn.
pi_218099420
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 12:54 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Inderdaad, omdat die wetgeving voor geen meter deugd.

Zo, zijn we weer terug bij af en refereer ik je dolgraag naar post #29 van dit topic.
Dan verwijs ik je graag naar post 39, waarin ik uitleg dat post 29 onzin is.
pi_218099427
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 12:57 schreef Koffieplanter het volgende:
Mij bekruipt het gevoel dat men graag strengere asielwetgeving wil, puur zodat er strengere asielwetgeving is. Of de wet ergens op slaat of uitvoerbaar is zien we later wel weer. En als het dan, geheel tegen ieders verwachting in, immers, er wordt toch pas geruime tijd sterk voor gewaarschuwd, toch niet uitvoerbaar bleek, gaan we daar over mekkeren.

Aaah daar is de "mag niet en kan niet brigade". Ik dacht al, waar blijven ze.
  woensdag 2 juli 2025 @ 12:58:53 #46
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_218099431
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 12:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Aaah daar is de "mag niet en kan niet brigade". Ik dacht al, waar blijven ze.
Leesvaardigheid: 0. Veel sterkte daarmee, ik hoop dat je de spoken ooit uit je hoofd kunt verdrijven. Gaarne mij niet meer te quoten, dank.

[ Bericht 2% gewijzigd door Koffieplanter op 02-07-2025 13:05:03 ]
pi_218099493
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 12:58 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Leesvaardigheid: 0. Veel sterkte daarmee, ik hoop dat je de spoken ooit uit je hoofd kunt verdrijven.
Ik zou me als ik jou was druk maken om mijn eigen leesvaardigheid.

Want:
quote:
Het CDA wilde eigenlijk voor de asielnoodmaatregelenwet stemmen.
dus blijkbaar had het cda geen probleem met de uitvoerbaarheid en hoe de wetgeving in elkaar zat
quote:
Maar nu wordt in die wet ook verwerkt dat illegaliteit strafbaar wordt. Dat is voor partijleider Henri Bontenbal ‘onacceptabel’. „Illegaliteit strafbaar stellen betekent dat je mensen die medemenselijk zijn voor een ander strafbaar stelt.”
Dus, zoals ik al zei, gaat het hem alleen om de strafbaarstelling van illegaliteit en niet over de uitvoerbaarheid van de wet.

Sterker nog, dat zuig je gewoon uit je duim.

Dus met mijn leesvaardigheid is niets mis. Jijzelf fabuleert echter, daar zou ik me pas zorgen om maken.
pi_218099584
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 12:57 schreef Koffieplanter het volgende:

Het is in de praktijk ook niet uitvoerbaar om jarenlang 100.000 nieuwkomers inclusief gezinshereniging met een compleet tegenovergestelde cultuur in je land te huisvesten en in te burgeren zonder dat het hele maatschappelijke bestel piept en kraakt, maar toch blijven we daar stoïcijns mee doorgaan omdat het nou eenmaal 'de wet is'. Daar plukken we nu de wrange vruchten van. Over dubbele standaarden gesproken.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_218099661
quote:
10s.gif Op woensdag 2 juli 2025 13:11 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Het is in de praktijk ook niet uitvoerbaar om jarenlang 100.000 nieuwkomers inclusief gezinshereniging met een compleet tegenovergestelde cultuur in je land te huisvesten en in te burgeren zonder dat het hele maatschappelijke bestel piept en kraakt, maar toch blijven we daar stoïcijns mee doorgaan omdat het nou eenmaal 'de wet is'. Daar plukken we nu de wrange vruchten van. Over dubbele standaarden gesproken.
Denemarken is erin geslaagd paal en perk te stellen aan de asielinstroom en is ook EU-lid. Het is dus mogelijk om werkbare wetgeving in te voeren. Vertalen en overnemen van de deense wetgeving daaromtrend lijkt me weinig problematisch. De onwil en de bevolking een rad voor ogen draaien, dat is waar het in de politiek om gaat, oftewel wij zijn op en top een schijndemocratie ;(
pi_218099685
Geertje is weer boos dat Bontenbal niet het werk wil opknappen dat hij zelf verzuimt heeft te doen:
twitter

HAD HET DAN ZELF BETER GEREGELD TOEN JE DE KANS HAD, GEERTJE.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')