abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 juli 2025 @ 17:25:33 #176
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218111523
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 16:28 schreef AFA2022 het volgende:
Ik quote ff mijn Israelische buurman : 'Ik voorzie dat we in de toekomst onze excuses moeten aanbieden voor het steunen van dit regime in Israel. Wat daar nu gaande is heeft werkelijk niets meer met gijzelaars of wat dan ook te maken. '
Dus ff voor de duidelijkheid staan niet (gelukkig) alle Israeliers achter dit regime en wat er nu gaande is.
Dat zou dan een schande zijn, Israël is hier de aangevallen partij en de situatie in de Gazastrook is natuurlijk uniek: een klein dichtbevolkt gebied dat wordt gerund door terroristen, die decennialang bezig zijn geweest het hele gebied vol te bouwen met terroristische infrastructuur tussen en onder de burgers door. En hiernaast heeft men zichzelf uiteraard op onvoorstelbare wijze zitten verrijken. Nog opmerkelijker: ondanks dit is het Westen stug geld over blijven maken naar de Palestijnse leiders.
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 17:12 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Hoe ongelooflijk goor die apartheidswetten ook waren, zou ik denk ik toch liever als minderheid in die tijd hebben geleefd dan in het huidige Gaza waar je geen enkele kant op kunt en totaal de moeder wordt gebombardeerd.
Het blijft wat dit betreft vooral vreemd dat Egypte niet door de internationale gemeenschap is gedwongen om Palestijnen op te vangen. Men kan niet verwachten dat Israël dit doet, want een land invluchten waar je mee in oorlog bent is ondenkbaar.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218111532
quote:
14s.gif Op donderdag 3 juli 2025 17:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat zou dan een schande zijn, Israël is hier de aangevallen partij en de situatie in de Gazastrook is natuurlijk uniek: een klein dichtbevolkt gebied dat wordt gerund door terroristen, die decennialang bezig zijn geweest het hele gebied vol te bouwen met terroristische infrastructuur tussen en onder de burgers door. En hiernaast heeft men zichzelf uiteraard op onvoorstelbare wijze zitten verrijken. Nog opmerkelijker: ondanks dit is het Westen stug geld over blijven maken naar de Palestijnse leiders.
[..]
Het blijft wat dit betreft vooral vreemd dat Egypte niet door de internationale gemeenschap is gedwongen om Palestijnen op te vangen. Men kan niet verwachten dat Israël dit doet, want een land invluchten waar je mee in oorlog bent is ondenkbaar.
Lul het maar recht voor jezelf.

Israël is toch on oorlog met Hamas. Dan kunnen de palestijnen terug naar een stukje in Israël war hun grootouders woonden.
pi_218111578
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 14:49 schreef Homey het volgende:
Over de enorme apartheid in islamitische landen hoor je nooit wat over in de media. Wordt gewoon geaccepteerd. De VN heeft 0 resoluties tegen de islamitische landen ingesteld. Hoe kan dit?
Ik denk omdat er geen joden wonen in die landen.
  donderdag 3 juli 2025 @ 17:50:08 #179
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218111697
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 17:27 schreef Chadi het volgende:

[..]
Lul het maar recht voor jezelf.

Israël is toch on oorlog met Hamas. Dan kunnen de palestijnen terug naar een stukje in Israël war hun grootouders woonden.
Ik lul niets recht, ik geef een aantal feiten.

Israël is in oorlog met de Palestijnen, waarvan de Palestijnse terreurorganisaties de kopstukken zijn. Maar in breedte is die scheiding heeft lastig te maken wat men ook doelbewust versterkt door geen scheiding te maken tussen burger en strijder.

We hebben allemaal gezien dat ook talloze burgers hebben geholpen bij de aanslagen van 7 oktober en weten zelfs na getuigenissen van de vrijgekomen Israëliërs dat deze bij burgers thuis vast zijn gehouden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 3 juli 2025 @ 18:03:52 #180
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_218111776
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 14:49 schreef Homey het volgende:
Over de enorme apartheid in islamitische landen hoor je nooit wat over in de media. Wordt gewoon geaccepteerd. De VN heeft 0 resoluties tegen de islamitische landen ingesteld. Hoe kan dit?
Zal wel iets met olie en gas te maken hebben, plus geopolitieke belangen. Kijk naar Saoedi-Arabië, dat land is strategisch gezien onmisbaar, dus iedere stevige VN-veroordeling sneuvelt op veto’s of blokvorming.

Verder zijn er wel wat VN-resoluties tegen islamitische landen, maar niet veel inderdaad. Denk aan Afghanistan (gender-apartheid, VR 2727/HRC 57-3), Iran (AV 79-183), Sudan (Darfur, HRC 57-2) en Syrië (AV 79-185).

Israël ligt extra onder het vergrootglas omdat het zich een westerse democratie noemt en sinds 1967 een bezettingsmacht is, en vooral door dat laatste gelden er extra juridische normen (verdragen). Veel resoluties m.b.t. de Westelijke Jordaanoever en Gaza richten zich ook op naleving van het bezettingsrecht, en dat verklaart de grote stapel resoluties sinds 1967.

We verwachten dus blijkbaar meer van Israël ^O^

EDIT: Turkije nog even toegevoegd, want best interessant waarom daar momenteel geen actieve resoluties over zijn m.b.t. de Koerden (vanwege een geopolitieke schildlaag):

- NAVO- en EU-belangen (zwarte-zeegraan, migratiedeal, Syrië-buffer) maken Westerse staten terughoudend om Turkije in de Veiligheidsraad of Mensenrechtenraad publiekelijk te veroordelen of diplomatiek te isoleren
- Het blok van de Organisatie voor Islamitische Samenwerking verdedigt Turkije wanneer de Koerdische kwestie wordt geframed als "interne terrorismebestrijding"
- Rusland en China willen een precedent vermijden waardoor hun eigen minderhedenbeleid in Tsjetsjenië en Xinjiang als "apartheid" kan worden bestempeld

[ Bericht 6% gewijzigd door Hallulama op 03-07-2025 18:19:53 ]
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  donderdag 3 juli 2025 @ 18:54:29 #181
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_218112158
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 15:21 schreef Qarrad het volgende:

Ook altijd zo'n mooie vind ik de mensen die dan roepen van "heul geen moskeeën meer bijbouwen; in Saoedi-Arabië mogen ook geen kerken!" en dat is dan een argument om precies hetzelfde te doen als waarom de (Saoedische versie van de) islam zo veracht wordt.
Je zou echter kunnen beargumenteren dat je niet tolerant moet zijn tov een intolerante levensfylosofie. Ook al is jouw samenleving in de basis wel tolerant.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 3 juli 2025 @ 18:55:40 #182
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_218112167
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2025 15:50 schreef Chadi het volgende:

Zoals Desmond Tutu al zei dit is erger dan apartheid van Zuid-Afrika
Hoe Hamas met de Palestijnse bevolking omgaat? Eens!
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 3 juli 2025 @ 19:35:14 #183
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218112551
Erger dan Zuid-Afrika :')_! _O-

En dit terwijl er niet eens een apartheid is.
  donderdag 3 juli 2025 @ 19:47:28 #184
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218112701
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2025 16:04 schreef Chadi het volgende:

[..]
Desmond Tutu: ‘Israeli Apartheid worse than South Africa’Archbishop Desmond Tutu (7 October 1931 – 26 December 2021) was a leader in the fight to end white minority rule in South Africa. He played a vital role in the anti-apartheid movement and served as the chairman of South Africa's Truth and Reconciliation Commission (TRC). In this 2012 interview with Sir David Frost he talks about how Israel’s occupation of the West Bank is ‘in many ways worse than apartheid in South Africa’.

En dat in 2012!!!!

:')

Als ik het goed begrijp heb je moeite met apartheid, op basis van onveranderlijke aangeboren eigenschappen van mensen, correct?

Wat vind je van gescheiden gebedsruimten en hoofddoeken enkel voor vrouwen?

[ Bericht 4% gewijzigd door EttovanBelgie op 03-07-2025 19:55:19 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 3 juli 2025 @ 19:59:46 #185
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218112870
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2025 16:26 schreef Chadi het volgende:

[..]
Als Turkije morgen joden zo gaat behandelen zoals Palestijnen worden behandeld door Israël staan er binnen een week sancties op dat land. Hier lullen ze al 80 jaar de boel recht. Daarom demonstreren mensen. Omdat de politiek het af laat weten.
Waarom Joden in Turkije?

Laten we het over vrouwen en homo's en andersgelovigen hebben in Saudi-Arabië, Jordanië, Afghanistan, Syrië, Irak, Koeweit, VAE, Pakistan, Indonesië, Algerije, Marokko, Oman, Bahrain, Somalië, Sudan en al die andere oh zo heerlijke republieken waar een bepaalde religie de scepter zwaait.

Mijn vraag: waarom staan er NU ineens allemaal mensen op straat tegen onrecht?

Het antwoord weten we allebei.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218112878
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 19:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Mwah. Er zijn anders veel parallellen te trekken tussen gebied C in de West Bank en het Zuid Afrika ten tijden van de apartheid. Meer parallellen dan significante verschillen. De denigrerende huillach emoticon is misplaatst
  donderdag 3 juli 2025 @ 20:01:54 #187
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218112889
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2025 20:00 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Mwah. Er zijn anders veel parallellen te trekken tussen gebied C in de West Bank en het zuid Afrika ten tijden van de apartheid. Meer parallellen dan significante verschillen. De denigrerende huillach emotixon is misplaatst
Dat zal best.

Dat dat hele Midden-Oosten al eeuwen een paradijs van apartheid is, vanwege religie, laten we het daar vooral niet over hebben. Israël, dat is het probleem.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218112899
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 20:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat zal best.

Dat dat hele Midden-Oosten al eeuwen een paradijs van apartheid is, vanwege religie, laten we het daar vooral niet over hebben. Israël, dat is het probleem.
Ohja. Altijd counteren met een whataboutisme. Ja maar die, ja maar zus, ja maar toen.
  donderdag 3 juli 2025 @ 20:04:21 #189
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218112922
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2025 20:02 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ohja. Altijd counteren met een whataboutisme. Ja maar die, ja maar zus, ja maar toen.
Toen?

Gewoon nu hoor.

En ja, wanneer bepaalde figuren over apartheid beginnen te blèren en verder nergens te bekennen zijn wanneer je aanstipt dat apartheid in die regio al eeuwen de norm is, is dat geen whataboutisme, dat is het wijzen op een tergende hypocrisie.

Apartheid in Israël? Super erg.
Apartheid in de rest van het Midden-Oosten? krekels.

Israël moet en zal namelijk aangepakt worden m.b.t. die apartheid. De rest van die primitieve regio? Die mag haar gang gaan. Cultuur en zo.

En als het even kan mag dat vrije, nieuwe Palestina op dezelfde leest geschoeid worden. Geen rechten voor vrouwen, homo's of andersdenkenden, laat staan Joden... maar hé, dat is dan weer rechtvaardig of zo.

Apartheid mag wel, zolang het maar niet-wit, niet-westers, niet-christelijk en niet-europees is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218112982
quote:
14s.gif Op donderdag 3 juli 2025 17:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Israël is in oorlog met de Palestijnen, waarvan de Palestijnse terreurorganisaties de kopstukken zijn. Maar in breedte is die scheiding heeft lastig te maken wat men ook doelbewust versterkt door geen scheiding te maken tussen burger en strijder.

We hebben allemaal gezien dat ook talloze burgers hebben geholpen bij de aanslagen van 7 oktober en weten zelfs na getuigenissen van de vrijgekomen Israëliërs dat deze bij burgers thuis vast zijn gehouden.
En zij maar iedereen vertellen dat ze in oorlog zijn met hamas. Kan de titel hier ook aangepast worden?
pi_218112992
quote:
14s.gif Op donderdag 3 juli 2025 17:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

En zij maar iedereen vertellen dat ze in oorlog zijn met hamas. Kan de titel hier ook aangepast worden?
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 19:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Waarom Joden in Turkije?

Laten we het over vrouwen en homo's en andersgelovigen hebben in Saudi-Arabië, Jordanië, Afghanistan, Syrië, Irak, Koeweit, VAE, Pakistan, Indonesië, Algerije, Marokko, Oman, Bahrain, Somalië, Sudan en al die andere oh zo heerlijke republieken waar een bepaalde religie de scepter zwaait.

Mijn vraag: waarom staan er NU ineens allemaal mensen op straat tegen onrecht?

Het antwoord weten we allebei.
Hoi Etto kom je hem assisteren?
  donderdag 3 juli 2025 @ 20:10:41 #192
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218113004
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 20:09 schreef Chadi het volgende:

[..]
[..]
Hoi Etto kom je hem assisteren?
Nee ik kom je bevragen.

Leg eens uit: wat is je probleem met apartheid, precies?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218113005
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 19:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp heb je moeite met apartheid, op basis van onveranderlijke aangeboren eigenschappen van mensen, correct?

Wat vind je van gescheiden gebedsruimten en hoofddoeken enkel voor vrouwen?
Bekijk deze YouTube-video
  donderdag 3 juli 2025 @ 20:11:39 #194
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218113018
quote:
Ik vraag het niet aan Tutu, maar aan jou.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 3 juli 2025 @ 20:15:35 #195
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218113074
Sowieso, religieuzen, Tutu incluis, die moeite hebben met apartheid...

De kift.

De hele wereld is opgedeeld in uitverkorenen en verworpenen, mensen die Gode welgevallig zijn en mensen die dienen als brandhout voor de hel, maar ach wat is dat erg, apartheid.

Ja, zolang het binnen bepaalde kaders past. Daarbuiten is 'apartheid' al eeuwen wat de klok slaat in alle religieuze systemen ter wereld.

Onaanraakbaren, kaffirs, ketters, noem het maar op.

[ Bericht 25% gewijzigd door EttovanBelgie op 03-07-2025 20:23:40 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218113165
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 20:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Toen?

Gewoon nu hoor.

En ja, wanneer bepaalde figuren over apartheid beginnen te blèren en verder nergens te bekennen zijn wanneer je aanstipt dat apartheid in die regio al eeuwen de norm is, is dat geen whataboutisme, dat is het wijzen op een tergende hypocrisie.

Israël moet en zal namelijk aangepakt worden m.b.t. die apartheid. De rest van die primitieve regio? Die mag haar gang gaan. Cultuur en zo.

En als het even kan mag dat vrije, nieuwe Palestina op dezelfde leest geschoeid worden. Geen rechten voor vrouwen, homo's of andersdenkenden, laat staan Joden... maar hé, dat is dan weer rechtvaardig of zo.

Apartheid mag wel, zolang het maar niet-wit, niet-westers, niet-christelijk en niet-europees is.
Die landen, in die regio, worden die landen en hun leiders internationaal net zo serieus genomen als een Netanyahu of Herzog? Volgens mij is het antwoord een makkelijke nee. We doen zelfs behoorlijk uit de hoogte over die zandbakbewoners. Israël is geen achterlijk land en Israël vergelijken met landen waar burgers geen of weinig rechten hebben is misplaatst. Zo niet een belediging
  donderdag 3 juli 2025 @ 20:25:14 #197
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218113186
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2025 20:23 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Die landen, in die regio, worden die landen en hun leiders internationaal net zo serieus genomen als een Netanyahu of Herzog? Volgens mij is het antwoord een makkelijke nee. We doen zelfs behoorlijk uit de hoogte over die zandbakbewoners. Israël is geen achterlijk land en Israël vergelijken met landen waar burgers geen of weinig rechten hebben is misplaatst. Zo niet een belediging
Wat maakt dat precies uit?

Maakt dat de al eeuwenlange apartheid in dat gebied minder nieuwswaardig?

Israël moet aangepakt worden omdat het i.t.t. de rest daar wel iets van een bescherming biedt in humanistische trend?

Is dat het?

Laten we de rest van die achterlijke regio maar aanploeteren, of gaan mensen daar ook nog een keer de straat voor op?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218113263
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 20:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Toen?

Gewoon nu hoor.

Israël is de pre-emptive whataboutism van de eeuw.
pi_218113489
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 20:10 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee ik kom je bevragen.

Leg eens uit: wat is je probleem met apartheid, precies?
Totaal geen probleem met apartheid. Mooi man
  donderdag 3 juli 2025 @ 20:49:29 #200
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218113501
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 20:48 schreef Chadi het volgende:

[..]
Totaal geen probleem met apartheid. Mooi man
Waarom heb je daar totaal geen probleem mee?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')