abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218109474
De zoon van de oorspronkelijke leider van Hamas en ex-lid vertelde al een aantal keren dat dat Palestijnen en gezamenlijke vijand (Israël) hebben want anders sloegen ze elkaar de hersens in omdat ze uit clans bestaan.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_218109699
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 12:46 schreef Homey het volgende:

[..]
Palestina zelf is een apartheid staat. Het jodendom is er verboden. Pure apartheid.
Zou je dit toe kunnen lichten, want ik kan alleen vinden dat er geen joden wonen niet dat er geen joden mogen wonen.
pi_218109854
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 13:48 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Zou je dit toe kunnen lichten, want ik kan alleen vinden dat er geen joden wonen niet dat er geen joden mogen wonen.
In het hele midden-oosten wonen geen joden, overal met extreem geweld weggejaagd of uitgemoord. Ja dan hoef je erna geen wet in te voeren. Missie geslaagd! En snap je bovendien waarom joden zo eigen land hebben opgericht en een iron dome en een idf om een herhaling van de Arabische holocaust te voorkomen.
  donderdag 3 juli 2025 @ 14:06:05 #154
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_218109924
quote:
14s.gif Op donderdag 3 juli 2025 12:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Volgens deze definitie zou dus min of meer elke etnische minderheid in (Arabische) en Islamitische landen te maken hebben met een apartheid, maar opmerkelijk genoeg is dat hartstikke acceptabel.
Apartheid ging oorspronkelijk over rassenscheiding, maar als we het breder trekken, dan komt het inderdaad in heel veel islamitische landen voor. Sterker nog, ruwweg vier op de vijf islamitische landen kennen blijkbaar een structureel ingebouwde (geïnstitutionaliseerde) achterstelling op etnische of religieuze gronden.

Maar goed, apartheid breder trekken? Of misschien moeten we het gewoon systemische segregatie noemen?

Systemische segregatie is een situatie waarin overheidsbeleid, wetten, instituties en sociaal-economische processen ervoor zorgen dat specifieke groepen (op basis van ras, etniciteit, religie of andere kenmerken) ruimtelijk of institutioneel van elkaar gescheiden raken, waardoor er structurele, cumulatieve ongelijkheden ontstaan in toegang tot land, ruimtes en voorzieningen, het uitoefenen van rechten en het verkrijgen van politieke vertegenwoordiging.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hallulama op 03-07-2025 14:48:24 ]
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_218110332
Over de enorme apartheid in islamitische landen hoor je nooit wat over in de media. Wordt gewoon geaccepteerd. De VN heeft 0 resoluties tegen de islamitische landen ingesteld. Hoe kan dit?
  Forum Admin donderdag 3 juli 2025 @ 15:18:13 #156
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218110564
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 14:49 schreef Homey het volgende:
Over de enorme apartheid in islamitische landen hoor je nooit wat over in de media. Wordt gewoon geaccepteerd. De VN heeft 0 resoluties tegen de islamitische landen ingesteld. Hoe kan dit?
Ik heb begrepen omdat we er geen handel mee bedrijven/niet betrokken zijn bij die landen.

Logisch, dan kunnen ze gewoon de tering genieten.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 3 juli 2025 @ 15:21:16 #157
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218110593
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 14:49 schreef Homey het volgende:
Aan de andere kant is "maar zij doen het ook!" natuurlijk nooit een geldig excuus.
Je kunt niet walgend naar Saoedi-Arabië wijzen over hun discriminerende en onderdrukkende wetgeving en dan in één adem zeggen dat Israël de enige democratie in het Midden-Oosten is en dus minder aan te spreken zou zijn onder de rechtsongelijkheid voor Palestijnen in de bezette gebieden.

Ook altijd zo'n mooie vind ik de mensen die dan roepen van "heul geen moskeeën meer bijbouwen; in Saoedi-Arabië mogen ook geen kerken!" en dat is dan een argument om precies hetzelfde te doen als waarom de (Saoedische versie van de) islam zo veracht wordt.
pi_218110611
Bekijk deze YouTube-video

Hamas die hulpverleners neer maait.
Maar Israel doet dat toch altijd ? :')
  Forum Admin donderdag 3 juli 2025 @ 15:24:35 #159
pi_218110619
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 15:21 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Aan de andere kant is "maar zij doen het ook!" natuurlijk nooit een geldig excuus.
Je kunt niet walgend naar Saoedi-Arabië wijzen over hun discriminerende en onderdrukkende wetgeving en dan in één adem zeggen dat Israël de enige democratie in het Midden-Oosten is en dus minder aan te spreken zou zijn onder de rechtsongelijkheid voor Palestijnen in de bezette gebieden.

Ook altijd zo'n mooie vind ik de mensen die dan roepen van "heul geen moskeeën meer bijbouwen; in Saoedi-Arabië mogen ook geen kerken!" en dat is dan een argument om precies hetzelfde te doen als waarom de (Saoedische versie van de) islam zo veracht wordt.
In principe heb je helemaal gelijk, alleen gaat het hier dus over de dubbele (morele) standaard die je dus aankaart
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218110768
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 15:21 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Mijn punt is dat je vanuit de pers, de NGO’s, allerlei activistische clubs, professionele demonstranten amper tot geen druk uitoefenen op islamitische landen om hun schenden van de mensenrechten. Nooit.

Het is bij al deze mensen altijd alle ballen op Israël.
pi_218110788
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 12:34 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nee, er is op de Westoever een geschifte situatie ontstaan waarbij nare intenties en maatregelen tegen aanlagen door elkaar heen lopen en steeds verder op scherp komen te staan door de verrechtsing van de politiek en een verschuiving

Dan krijg je dus dat er hekken, muren en grenzen zijn getrokken met het gevold dat er geen aanslagen meer plaatsvinden achter die hekken, muren en grenzen. Dat er hekken, muren en grenzen zijn getrokken om het kolonistentuig in Hebron in te tomen. Dat er hekken, muren en grenzen om wegen heen worden gebouwd omdat die nu in toenemende mate het doelwit worden van aanslagen en onlusten. Dat het IDF onevenredig wordt ingezet, of helemaal niet wordt ingezet, of actief meehelpt bij de onzaligheden tegen de Palestijnse bewoners. Dat de Palestijns bewoners als een malle nepdorpen bouwen om actieve bewoning te veinzen op stukken land. Dat diezelfde bewoners de ervaring hebben dat het land waar ze wel actief op woonden onder hun voeten vandaan gekoloniseerd werd, al dan niet met medewerking van het IDF. Dat het IDF sporadisch en symbolisch soms eens wat kolonistentuig eruit schopt en hun nederzettingen de grond in bulldozert. Dat er ook Israëlische mensen van divers pluimage in de grotere, officiële nederzettingen wonen uit economische motieven omdat de regering er een potje van maakt en door het doorbouwen in de bezette gebieden twee vliegen in één klap slaat, namelijk betaalbaar wonen en meer aanwezigheid op die Westoever. Dat de Palestijnse Autoriteit lachend alle Palestijnse belangen verkwanseld, voor zover ze überhaupt iets kunnen, en al jaren de verkiezingen saboteert. Dat er daardoor geen einde aan de situatie komt wat betreft de status van de bezette gebieden, het enige dat dit kan stoppen voordat het inderdaad een apartheidsstaat met een ideologisch gestuurd beleid zwart op wit wordt zoals in Zuid-Afrika.

Het is een dikke chaos en de grootste lont in het kruitvat. Dat mensenrechtenorganisaties en activisten dit met drie lettergrepen willen afdekken zorgt er alleen maar voor dat elke constructieve dialoog uit beeld raakt.

Google trouwens voor de lol even op deze landjepik-politiek. Uitermate doeltreffend. De Tibetanen, Papoea, Turkse Koerden, Nuer, Dinka, christelijke Libanezen. Demographic displacement, een succesformule bij uitstek, alleen een probleem als FvD'ers het roepen.
Joh hou je alsjeblieft niet van de domme. Wat jij aanvoert zijn excuses om het goed te praten.
Laten we het over water rechten hebben bijvoorbeeld. Mensen geen toegang geven tot water op hun land... Ambulances met opzet vertragen. Wat heeft dat met veiligheid te maken? Straten afzetten zodat bejaarden via het dak van de buren naar binnen moeten. School kinderen die on 4 uur in de ochtend naar school gaan twee staten verder maar pas tegen 10 ie in de avond thus zijn door spontane afzettingen.

Het is het leven onmogelijk maken. Dat hebben IDF soldaten zelf keer op keer toegegeven. Dat was hun enige doel. Zorgen dat ze je aanwezigheid voelen. Dat klinkt als Noord Korea.

Zoals Desmond Tutu al zei dit is erger dan apartheid van Zuid-Afrika
pi_218110860
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 12:46 schreef Homey het volgende:

[..]
Waarom is het jodendom verboden in Palestina? Is dat geen racisme?
Het jodendom is daar niet verboden. Dus hoe je weer aan die bagger komt is mij een raadsel. Zelfs Golda Meir had een Palestijns paspoort.
  Forum Admin donderdag 3 juli 2025 @ 16:01:07 #163
pi_218110869
Erger dan de apartheid.

Blijf vooral doorgaan met steeds extremere vergelijkingen te trekken, gaat vast helpen.
pi_218110886
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 16:01 schreef Straatcommando. het volgende:
Erger dan de apartheid.

Blijf vooral doorgaan met steeds extremere vergelijkingen te trekken, gaat vast helpen.
Desmond Tutu: ‘Israeli Apartheid worse than South Africa’Archbishop Desmond Tutu (7 October 1931 – 26 December 2021) was a leader in the fight to end white minority rule in South Africa. He played a vital role in the anti-apartheid movement and served as the chairman of South Africa's Truth and Reconciliation Commission (TRC). In this 2012 interview with Sir David Frost he talks about how Israel’s occupation of the West Bank is ‘in many ways worse than apartheid in South Africa’.

En dat in 2012!!!!
  donderdag 3 juli 2025 @ 16:09:35 #165
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218110919
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 15:47 schreef Homey het volgende:

[..]
Mijn punt is dat je vanuit de pers, de NGO’s, allerlei activistische clubs, professionele demonstranten amper tot geen druk uitoefenen op islamitische landen om hun schenden van de mensenrechten. Nooit.

Het is bij al deze mensen altijd alle ballen op Israël.
Oh ja, die onevenredige focus is ook mij een doorn in het oog. Het vervelende is ook dat het tegelijk zaait en oogst, dus dat de disproportionele aandacht ook weer aandacht genereert en dus wegtrekt van net zo nijpende situaties.

Niet dat de situatie in Gaza geen aandacht verdient natuurlijk. Ik vind het steeds hopelozer, stuurlozer en moedelozer worden van Israëlische kant qua aanpak, alsof er niet genoeg idee is van wat het gewenste eindpunt is anders dan "Hamas weg ten koste van alles".
pi_218111037
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 16:09 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Oh ja, die onevenredige focus is ook mij een doorn in het oog. Het vervelende is ook dat het tegelijk zaait en oogst, dus dat de disproportionele aandacht ook weer aandacht genereert en dus wegtrekt van net zo nijpende situaties.

Niet dat de situatie in Gaza geen aandacht verdient natuurlijk. Ik vind het steeds hopelozer, stuurlozer en moedelozer worden van Israëlische kant qua aanpak, alsof er niet genoeg idee is van wat het gewenste eindpunt is anders dan "Hamas weg ten koste van alles".
Als Turkije morgen joden zo gaat behandelen zoals Palestijnen worden behandeld door Israël staan er binnen een week sancties op dat land. Hier lullen ze al 80 jaar de boel recht. Daarom demonstreren mensen. Omdat de politiek het af laat weten.
pi_218111048
Ik quote ff mijn Israelische buurman : 'Ik voorzie dat we in de toekomst onze excuses moeten aanbieden voor het steunen van dit regime in Israel. Wat daar nu gaande is heeft werkelijk niets meer met gijzelaars of wat dan ook te maken. '
Dus ff voor de duidelijkheid staan niet (gelukkig) alle Israeliers achter dit regime en wat er nu gaande is.
  Forum Admin donderdag 3 juli 2025 @ 16:45:56 #168
pi_218111164
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 16:28 schreef AFA2022 het volgende:
Ik quote ff mijn Israelische buurman : 'Ik voorzie dat we in de toekomst onze excuses moeten aanbieden voor het steunen van dit regime in Israel. Wat daar nu gaande is heeft werkelijk niets meer met gijzelaars of wat dan ook te maken. '
Dus ff voor de duidelijkheid staan niet (gelukkig) alle Israeliers achter dit regime en wat er nu gaande is.
Dat weet jij, dat weet ik. Dat boeit rabiate jodenhaters echter niets.
pi_218111330
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2025 16:26 schreef Chadi het volgende:

[..]
Als Turkije morgen joden zo gaat behandelen zoals Palestijnen worden behandeld door Israël staan er binnen een week sancties op dat land. Hier lullen ze al 80 jaar de boel recht. Daarom demonstreren mensen. Omdat de politiek het af laat weten.
Kijk hoe Turkije koerden behandelt. Geen sancties.
pi_218111340
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 16:28 schreef AFA2022 het volgende:
Jij hebt geen Israëlische buurman. Iets met dikke duim en zuigen. Douwe Bob style.
pi_218111353
Israël heeft geen regime maar een democratisch gekozen regering. Groot verschil. Regime roepen klinkt stoer, maar is bezijden de feiten.
  Forum Admin donderdag 3 juli 2025 @ 17:03:19 #172
pi_218111371
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 17:01 schreef Homey het volgende:

[..]
Jij hebt geen Israëlische buurman. Iets met dikke duim en zuigen. Douwe Bob style.
Zelfs als dit geen echt verhaal is is de boodschap wel waar.
pi_218111447
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 16:01 schreef Straatcommando. het volgende:
Erger dan de apartheid.

Hoe ongelooflijk goor die apartheidswetten ook waren, zou ik denk ik toch liever als minderheid in die tijd hebben geleefd dan in het huidige Gaza waar je geen enkele kant op kunt en totaal de moeder wordt gebombardeerd.
pi_218111453
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 17:00 schreef Homey het volgende:

[..]
Kijk hoe Turkije koerden behandelt. Geen sancties.
Vertel komt dat in de buurt van wat Israël doet?
  Forum Admin donderdag 3 juli 2025 @ 17:13:11 #175
pi_218111457
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 17:12 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Hoe ongelooflijk goor die apartheidswetten ook waren, zou ik denk ik toch liever als minderheid in die tijd hebben geleefd dan in het huidige Gaza waar je geen enkele kant op kunt en totaal de moeder wordt gebombardeerd.
Het zijn niet echt vergelijkbare situaties. Wel met je eens verder hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')