https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34118639/quote:Op donderdag 21 augustus 2025 18:32 schreef sly-nl het volgende:
[..]
Oh, je hebt recentelijk ook wetenschappelijk onderzoek uitgevoerd?Heb je een linkje?

Die hele familie is braaf, keurig en netjes, behalve dat éne jochie met een andere (criminele) vader.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 17:56 schreef sly-nl het volgende:
[..]
Wat een onzin om maar klakkeloos "de genen" als oorzaak te noemen

Dank hiervoorquote:

En bepaalt het dan ook wat je als persoon doet?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 11:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Dank hiervoor
Zie de post van sly net pas, en eigenlijk alleen op aan te merken dat het wellicht niet zo politiek correct is om te zeggen, maar daarmee zeker niet onwaar.
Wat je aan genenpakket meekrijgt van je ouders bepaalt enorm hoe je als persoon wordt. Niet alleen de kleur ogen en vorm van je oren, maar ook je gedrag en je hele persoonlijkheid

Dus eigenlijk kan hij er niets aan doen?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 13:03 schreef funkyfabulous het volgende:
Het is maar net hoe iemand op triggers reageert. Maar met twee ouders die vrij rebels zijn is er wel kans dat kind ook ontspoort, laten we eerlijk zijn. En als je moeder dan ook nog eens trouwt met een kroonprins en zoonlief schaamteloos misbruik kan maken van alle privileges die dat met zich meebrengt (en moeders die ook rare dingen doet op het moment dat zoonlief wordt opgepakt) dan is het niet raar dat het überhaupt zo ver heeft kunnen komen.

Zo zijn er veel misdadigersquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 13:10 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Dus eigenlijk kan hij er niets aan doen?
Oke

Zeker wel. En z'n ouders ook. Je hebt altijd de keuze om níet die kant op te gaan, er zijn hordes mensen die die keuze hebben gemaakt ondanks een basis die niet goed is. Alleen Marius heeft die keuze niet gemaakt.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 13:10 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Dus eigenlijk kan hij er niets aan doen?
Oke

Het ging om jouw botte stelling dat genen allesbepalend zijn ("daar kon geen opvoeding tegenop").quote:
 Het gaat om een samenhang tussen nature en nurture.  Laat me svp het artikel lezen dat aangeeft dat "nature" het allesbepalend component is. Daar ging het over..
  Het gaat om een samenhang tussen nature en nurture.  Laat me svp het artikel lezen dat aangeeft dat "nature" het allesbepalend component is. Daar ging het over.. 

Thanks for nothing?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 11:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Dank hiervoor
Zie de post van sly net pas, en eigenlijk alleen op aan te merken dat het wellicht niet zo politiek correct is om te zeggen, maar daarmee zeker niet onwaar.
Wat je aan genenpakket meekrijgt van je ouders bepaalt enorm hoe je als persoon wordt. Niet alleen de kleur ogen en vorm van je oren, maar ook je gedrag en je hele persoonlijkheid

Redelijk eenz.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 13:15 schreef funkyfabulous het volgende:
[..]
Zeker wel. En z'n ouders ook. Je hebt altijd de keuze om níet die kant op te gaan, er zijn hordes mensen die die keuze hebben gemaakt ondanks een basis die niet goed is. Alleen Marius heeft die keuze niet gemaakt.

Juffrouwquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:38 schreef sly-nl het volgende:
[..]
Redelijk eenz.
Doch de juffrouw die je quootte hanteerde een stijlfiguur genaamd 'ironie'. Dit kan ook erfelijk zijn natuurlijk, weet je nooit. En dat ze er eigenlijk niets aan kan doen, zeg maarrr

Nature is niet allesbepalend, het heeft wel een enorme invloedquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:29 schreef sly-nl het volgende:
[..]
Thanks for nothing?
Ook even een wake up call: er werd gesteld dat "nature" allesbepalend was. Dáár reageerde ik op.
Verder tamelijk ongenuanceerd wat je hierboven stelt. Maar dat geeft niet. Is ook erfelijkheid die om de hoek komt kijken. You are not to blame!@

Nee, heeft wel invloed ja, maar bepaalt niet exactquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En bepaalt het dan ook wat je als persoon doet?
Als hij een vrouwenverkrachter is geworden door zijn slechte genen, kunnen we het hem dan nog wel aanrekenen? Was hij niet al gedoemd tot slechtheid vanaf de conceptie?

Maar de hele familie heeft toch een andere achtergrond? Hij is kind van gescheiden ouders, heeft een alleenstaande moeder gehad, een stiefvader en halfsiblings, en en enorme verandering door ineens bij de Koninklijke familie te horen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 08:43 schreef Burdie het volgende:
[..]
Die hele familie is braaf, keurig en netjes, behalve dat éne jochie met een andere (criminele) vader.
Bizar soort van toeval?

Alexia ziet er niet echt vrolijk uit ...quote:Op zondag 31 augustus 2025 19:04 schreef bloempje-moi het volgende:
De dames in Zandvoort
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ik heb er nog wat foto's bijgezet. Tja, ze kijkt nooit heel blij. Ariane daarentegenquote:Op zondag 31 augustus 2025 19:05 schreef maily het volgende:
[..]
Alexia ziet er niet echt vrolijk uit ...

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Amalia. Voor mij de mooiste.quote:Op zondag 31 augustus 2025 19:04 schreef bloempje-moi het volgende:
De dames in Zandvoort
[ afbeelding ]

quote:Op zondag 31 augustus 2025 19:52 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Ik weet niet. Er zijn meer mensen die zich zorgen om haar maken. Ook Royaltyverslaggevers dus.
Als die benen er echt zo uitzien is er misschien wel iets aan de hand.
[ x ]Oei die benen..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. ♥ A ♥ & ♥ T ♥
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.

Ik weet niet. Er zijn meer mensen die zich zorgen om haar maken. Ook Royaltyverslaggevers dus.
[ x ]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Eens hoor.quote:

quote:Op zondag 31 augustus 2025 21:24 schreef Marsenal het volgende:
Aan de ene kant laten we mensen als Nikkie Plessen gewoon op tv verschijnen, dagelijks, en doen alsof dat anorexiafiguur normaal is, terwijl die natuurlijk een volledig verwoest zelfbeeld heeft wat ze probeert te verhullen met plastische chirurgie. Niemand die haar tegen zichzelf in bescherming neemt en van de tv haalt.

Ja lach maar, maar ik heb gewoon gelijk. De meest verbouwde gedrochten verschijnen op tv en we geven jonge vrouwen echt verschrikkelijke voorbeelden. Dat iedereen denkt dat zulke mensen 'normaal' zijn, is diep triest.quote:

Nou dit! Ze oogt ook echt vermoeid op de foto’s. Ik vond het gezeik op haar altijd onzinnig, maar ik hoop idd dat de mensen om haar heen haar goed in de gaten houden.quote:Op zondag 31 augustus 2025 21:10 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Eens hoor.
Het lijkt wel of ze ondersteund wordt.
Vind het geen prettig gezicht. Hopelijk krijgt ze veel liefde en de juiste zorg.

Koningsdag 2021.quote:Op zondag 31 augustus 2025 21:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Misschien zijn dit gewoon haar benen. Hoe vaak hebben we die nou gezien? Volgens mij heeft ze altijd iets langs aan.

Je maakt iemand uit voor anorexiafiguur. Lekker bezig.quote:Op zondag 31 augustus 2025 21:42 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ja lach maar, maar ik heb gewoon gelijk. De meest verbouwde gedrochten verschijnen op tv en we geven jonge vrouwen echt verschrikkelijke voorbeelden. Dat iedereen denkt dat zulke mensen 'normaal' zijn, is diep triest.

Dat is wel een verschil ja.quote:Op zondag 31 augustus 2025 21:48 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Koningsdag 2021.
Daar waren ze wel anders dan hier.

Dit.quote:Op zondag 31 augustus 2025 21:53 schreef bloempje-moi het volgende:
Het verschil met september 2023 is in ieder geval groot. Zijn haar benen niet gewoon flink getraind?
[ afbeelding ]

Op de foto waar ze bij die glazen wand staat zie je ook gewoon gevulde sportieve benen.quote:Op zondag 31 augustus 2025 21:53 schreef bloempje-moi het volgende:
Het verschil met september 2023 is in ieder geval groot. Zijn haar benen niet gewoon flink getraind?

[ x ]Dat was mijn eerste gedachte helaas ook toen ik de foto's zag, gezien haar benen en armen. Sommige mensen zijn van nature heel dun, maar ik denk niet dat dit haar optimale gewicht is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze kan beter een boterhammetje meer eten, want als je dunner bent dan je optimale gewicht, dan verlies je ook energie. Hopelijk voelt ze zich binnenkort weer beter. Amalia zag er ook een poosje diepongelukkig uit, maar die zit nu weer helemaal goed in haar vel zo te zien. We hebben allemaal wel eens een dip.

Pff doe het zelf, het is half elfquote:Op zondag 31 augustus 2025 21:51 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Je maakt iemand uit voor anorexiafiguur. Lekker bezig.
Nikkie Plessen heeft mijn inziens echt een mega smalle bouw van zichzelf. Niks anorexia aan.
Kom met een ander voorbeeld aan als je wil zeggen dat vrouwen er altijd mooi uit moeten zien.

Zou het daar aan liggen of zou het misschien kunnen dat de jarenlange aanhoudende kritiek op het uiterlijk van haar zus ook wat met Alexia heeft gedaan? Want dik zijn is het allerergste wat je kan zijn, dat is de heersende tendens die zij heeft mee gekregen. En hoe ze eruit zien is het allerbelangrijkste voor het land. Het is bijna lachwekkend om nu de mensen op tv als schuldige aan te wijzen terwijl o.a. dit forum haar zou afbranden als ze ook maar 5 kilo meer zou wegen dan gemiddeld.quote:Op zondag 31 augustus 2025 21:42 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ja lach maar, maar ik heb gewoon gelijk. De meest verbouwde gedrochten verschijnen op tv en we geven jonge vrouwen echt verschrikkelijke voorbeelden. Dat iedereen denkt dat zulke mensen 'normaal' zijn, is diep triest.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |