abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 juni 2025 @ 23:29:49 #1
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218085812
twitter

Kijk en luister en huiver naar iemand die weet waar ze het over heeft

Drs. A.S. (Agnes) Joseph
Agnes Joseph (1980) is sinds 6 december 2023 lid van de Tweede Kamerfractie van Nieuw Sociaal Contract i. Zij werkte vanaf 2018 als actuaris (verzekeringswiskundige) bij Achmea Pensioenservices. Eerder was zij onder meer onderzoeker aan de Universiteit van Amsterdam. Zij is tevens bestuurder bij Pensioenfonds DNB. Mevrouw Joseph is woordvoerder pensioenen, AOW/ANW, ouderenzorg, langdurige zorg, mantelzorg en GGZ.

https://www.parlement.com/id/vm6uf46ncvst/a_s_agnes_joseph

Er is een escape mogelijkheid
Pensioen bewaarder
https://pensioenpro.nl/individueel-bezwaarrecht-kan-nu-al/
pi_218086184
Prima punt, die 25 miljard.(dat dat ff aangekaart is, en men 25 miljard over heeft om het blikje ff verder te kunnen trappen) Maar wat is nou echt het (nieuwe) probleem?

Pieter wordt ook nog ff uit de mottenballen getrokken. :')
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_218086509
Wat een raar topic. Of Agnes Joseph gelijk heeft dat het nieuwe stelsel een "ramp" wordt, is afhankelijk van hoe de overgang verloopt, hoe goed de uitvoering wordt geregeld, en hoe markten zich gedragen. Haar zorgen zijn inhoudelijk legitiem: het nieuwe stelsel verhoogt risico’s voor deelnemers, vermindert solidariteit en heeft aanzienlijke uitvoeringsrisico’s. Daartegenover staat de belofte van meer transparantie, sneller indexeren en een betere aansluiting op de moderne arbeidsmarkt. "Elk nadeel heb zijn voordeel" zei eens een beroemde Nederlandse filosoof.

Het oude stelsel was robuust en sociaal, maar had in de praktijk problemen met rekenregels, rekenrente en politieke druk, waardoor het op slot zat.

Je zou kunnen zeggen: Joseph heeft een punt, vooral als de overgang slecht verloopt. Maar het oude stelsel behouden zonder hervorming was óók geen houdbare optie. Kortom, Joseph doet ongewenst moeilijk.
Hoe heurt het eigenlijk?
Houd je vork altijd in je linker- en het mes in je rechterhand. Eet dan je spaargeld op.
  maandag 7 juli 2025 @ 19:07:09 #4
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
  dinsdag 8 juli 2025 @ 22:55:02 #5
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218163235
quote:
ja alle UPO overzichten van de pensioenfondsen zijn met terugwerkende kracht ongeldig , uw beloofde pensioen dat gaat niet door want ze hebben een 25% graai in je saldo gedaan

waarvoor ?? ja om het een en ander glad te strijken , ja ja
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 8 juli 2025 @ 22:59:10 #6
323876 michaelmoore
pi_218163263
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 06:45 schreef Inflatiemonster het volgende:
Wat een raar topic. Of Agnes Joseph gelijk heeft dat het nieuwe stelsel een "ramp" wordt, is afhankelijk van hoe de overgang verloopt, hoe goed de uitvoering wordt geregeld, en hoe markten zich gedragen. Haar zorgen zijn inhoudelijk legitiem: het nieuwe stelsel verhoogt risico’s voor deelnemers, vermindert solidariteit en heeft aanzienlijke uitvoeringsrisico’s. Daartegenover staat de belofte van meer transparantie, sneller indexeren en een betere aansluiting op de moderne arbeidsmarkt. "Elk nadeel heb zijn voordeel" zei eens een beroemde Nederlandse filosoof.

Het oude stelsel was robuust en sociaal, maar had in de praktijk problemen met rekenregels, rekenrente en politieke druk, waardoor het op slot zat.

het oude stelsel ging er van uit dat je na 40 jaar gewerkt te hebben bij Demka of Phillips en je leefde dan nog,
dan kon je 70% pensioen van het laatst verdiende loon incl AOW krijgen,
dat werkte prima toen vroeger iemand 40 jaar bij de Demka of Stork of De Staats Mijnen werkte

IN 1996 heeft men dat afgeschaft en sinds die tijd geeft men een pensioenuitkering tot de gemiddelde sterfleeftijd op basis van je gestorte saldo , net als bij een bank of verzekering

Het pensioenstelselhervorming is nog maar net begonnen, dus ik pleit ervoor om met de volgende stap van de herziening het pensioenafdracht percentage gelijk te stellen aan dat van de AOW , dus 17,9%

De overige 12% kan de deelnemer dan zelf netto in het eigen huis sparen

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 11-07-2025 18:58:11 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 12 juli 2025 @ 02:57:21 #7
323876 michaelmoore
pi_218189784
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 06:45 schreef Inflatiemonster het volgende:
Wat een raar topic. Of Agnes Joseph gelijk heeft dat het nieuwe stelsel
Hoezo raar topic

Wat denk jij dat de volgende stap in de pensioenstelselhervorming zal worden ??

Ik denk
1. Een afdracht percentage voor alle pensioenfondsen , gelijk aan dat van de AOW , dus 17,9%

(dus voor de hele wildgroei aan pensioenfondsen en fondsjes een gelijke fiscale behandeling , gezien de belangen voor de werknemers moet er meer duidelijkheid komen, anders gaat het net als met de woningbouwverenigingen
Het haven pensioenfonds is een triest voorbeeld , hoe erg het mis kan gaan )

2. Het spaarsaldo moet eigendom van de werknemer worden, de pensioenspaarder is niet langer een "deelnemer" maar een eigenaar van het saldo , ook bij overlijden
3. Keuze mogelijkheid voor netto sparen in of voor een eigen woning ipv meedoen met pensioensparen

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 12-07-2025 12:05:37 ]
  zaterdag 12 juli 2025 @ 07:53:55 #8
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218190083
twitter
  zaterdag 12 juli 2025 @ 07:57:58 #9
323876 michaelmoore
pi_218190087

ja echte diefstal gaat niet op een scooter of een explosief , dat gaat met een computer
maar we kunnen er nog steeds wat aan doen

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 12-07-2025 11:05:18 ]
  zaterdag 12 juli 2025 @ 12:28:38 #10
323876 michaelmoore
pi_218191342
Krijg nou het lazerus, de vakbonden lezen hier kennelijk ook mee
https://www.telegraaf.nl/(...)e-orde/77418982.html
quote:
Voorzitter Reinier Castelein van Vakbond De Unie, noemt het waardevol dat de Stuurgroep de vinger legt op de kosten die door de vergrijzing razendsnel stijgen. ,,
Ze focussen alleen vooral op bezuinigen.
Terwijl de werkelijke opgave in ons land ligt in investeren: in onze economie, in onze kennis en ons verdienvermogen.
Alleen op die manier kunnen we die kosten structureel blijven dragen.”

Fiscaal vriendelijk sparen
De werkgeversorganisaties zijn het roerend met hem eens. ,,

Dit advies laat zien dat het van enorm belang is dat we investeren in het verdienvermogen van Nederland, zeggen ze.

Koerselman van FNV pleit verder voor het gelijktrekken van de belasting op de arbeid met die op vermogen. ,,Arbeid moet lonen.
Daar moeten we nu echt naar gaan kijken, hoe we dat kunnen regelen;

Castelein van de Unie heeft nog wel een advies voor het nieuwe kabinet: ,

,Laten we werkenden stimuleren om zelf fiscaal vriendelijk meer te sparen voor hun pensioen. oude dag

Geef burgers meer ruimte om te beleggen en vermogen op te bouwen, in plaats van alles via box 3 te innen. Dan kunnen mensen zelf hun regie pakken voor de zorg op hun oude dag.”
pi_218191495
quote:
6s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 07:53 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ x ]
Eens met de landsadvocaat.

Daarbij wordt het Nederlands pensioenstelsel wereldwijd geroemd als het beste pensioenstelsel.

In die zin kan ik me de onderbouwing van de 'absolute noodzaak' ook niet voorstellen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 12 juli 2025 @ 15:47:09 #12
323876 michaelmoore
pi_218192503
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 12:57 schreef Montagui het volgende:

[..]

Daarbij wordt het Nederlands pensioenstelsel wereldwijd geroemd als het beste pensioenstelsel.

Ik heb al 20 jaar geen inflatie compensatie gehad, geen stuiver, ik krijg nu nominaal minder dan 20 jaar terug en jouw pensioenpotje is er ook geen stuiver op vooruit gegaan , zelfs gekort

maar dat weet jij niet

we moeten eigenaar worden van ons spaarsaldo en de spaarverplichting moet eraf , en ga je dood dan moeten je kinderen of je vrouw de gespaarde pot krijgen

beste pensioenstelsel,, pffffffffff
je mag er alleen maar naar kijken dat beste stelsel
  zaterdag 12 juli 2025 @ 16:34:58 #13
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218192838
https://x.com/pensioenupd(...)ptz72qb0PZCk0fjjzP2A

Nog 700 miljard te jatten voordat ze aansprakelijk zijn :(
  zaterdag 12 juli 2025 @ 16:36:41 #14
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
  zaterdag 12 juli 2025 @ 21:10:31 #15
323876 michaelmoore
pi_218194942
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 12:57 schreef Montagui het volgende:

[..]

Daarbij wordt het Nederlands pensioenstelsel wereldwijd geroemd
Dan blijf jij bij jouw allerbeste pensioenstelsel, vrije keuze is prima

De spaarverplichting moet eraf , het spaarsaldo moet eigendom van de spaarder worden
minstens moet je continu het saldo kunnen zien net als bij de bank en het jaarlijks rendement,

niet langer een vage belofte van een eventueel te bereiken uitkering over 30 jaar
Geen gedwongen winkelnering
wat het allerbeste voor mij is dat maak ik graag zelf uit

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 13-07-2025 09:29:03 ]
pi_218198351
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 21:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De spaarverplichting moet eraf , het spaarsaldo moet eigendom van de spaarder worden
minstens moet je continu het saldo kunnen zien net als bij de bank en het jaarlijks rendement,

niet langer een vage belofte van een eventueel te bereiken uitkering over 30 jaar
Toen ik 14 was, mijn eerste baantje een krantenwijk was, vond ik het belachelijk dat ik een deel van MIJN verdiende geld VERPLICHT moest afstaan voor mijn 'pensioen'. Het is MIJN geld en IK dien te bepalen wat daar mee gebeurd.

Hier sta ik nu ik tegen mijn pensioen aanloop nog steeds 100% achter.

Echter heeft MIJN (pensioen)geld nu een bepaalde opgebouwde waarde, en wil ik die waarde straks ook uitbetaald hebben, en niet dat die waarde door de kosten van het 'invaren' gedaald is.

Dat is regelrechte diefstal.

Ik ben dan ook voor de vrije keuze om te kiezen of je wel of niet mee wil doen met het nieuwe pensioenstelsel.

OF, dat je opgebouwde waarde gegarandeerd blijft, en je pas nu mee gaat doen tot aan je pensioen in het nieuwe pensioenstelsel. Je hebt dan een overgangsperiode van een jaar of 50 waarbij je 2 stelsels naast elkaar hebt. Tzt zit dan iedereen in het nieuwe stelsel.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_218198470
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 21:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De discussie is ook niet wat beter is, een collectief pensioen wordt door iedereen beschouwd als niet helemaal eerlijk, en iedereen vind dat zelf sparen voor je pensioen gewoon het eerlijkst is. Het probleem is echter de overgang en wie wat krijgt. Zelf heb ik het geluk dat ik niet aan collectieve pensioenen heb meegedaan, en op dit moment bij een bedrijf zit wat een gigantische bijdrage van 25K per jaar voor me bijlegt. Maar het lijkt me super klote als je met mijn leeftijd plots een stuk minder gaat krijgen en nog maar weinig tijd hebt om te corrigeren.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 13 juli 2025 @ 10:47:29 #18
323876 michaelmoore
pi_218198492
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 10:26 schreef Montagui het volgende:

[..]
Toen ik 14 was, mijn eerste baantje een krantenwijk was, vond ik het belachelijk dat ik een deel van MIJN verdiende geld VERPLICHT moest afstaan voor mijn 'pensioen'. Het is MIJN geld en IK dien te bepalen wat daar mee gebeurd.

Hier sta ik nu ik tegen mijn pensioen aanloop nog steeds 100% achter.

Echter heeft MIJN (pensioen)geld nu een bepaalde opgebouwde waarde, en wil ik die waarde straks ook uitbetaald hebben, en niet dat die waarde door de kosten van het 'invaren' gedaald is.

Dat is regelrechte diefstal.

Ik ben dan ook voor de vrije keuze om te kiezen of je wel of niet mee wil doen met het nieuwe pensioenstelsel.

OF, dat je opgebouwde waarde gegarandeerd blijft, en je pas nu mee gaat doen tot aan je pensioen in het nieuwe pensioenstelsel. Je hebt dan een overgangsperiode van een jaar of 50 waarbij je 2 stelsels naast elkaar hebt. Tzt zit dan iedereen in het nieuwe stelsel.
er is geen keuze meer, de teerling is al geworpen .
Maar we moeten nu heel snel naar het eigendoms recht over het gespaarde saldo toe en het recht om het eigendom te verplaatsen naar De Giro of ABN of ING
  zondag 13 juli 2025 @ 10:49:41 #19
323876 michaelmoore
pi_218198500
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 10:43 schreef raptorix het volgende:

[..]
De discussie is ook niet wat beter is, een collectief pensioen wordt door iedereen beschouwd als niet helemaal eerlijk, en iedereen vind dat zelf sparen voor je pensioen gewoon het eerlijkst is. Het probleem is echter de overgang en wie wat krijgt. Zelf heb ik het geluk dat ik niet aan collectieve pensioenen heb meegedaan, en op dit moment bij een bedrijf zit wat een gigantische bijdrage van 25K per jaar voor me bijlegt. Maar het lijkt me super klote als je met mijn leeftijd plots een stuk minder gaat krijgen en nog maar weinig tijd hebt om te corrigeren.
er moet heel veel gebeuren

het eerst dat gebeuren moet is de afdracht naar de pensioenfondsen verlagen naar het AOW percentage van 17,9% , zodat je zelf vast fiscaal 12% kan sparen
vervolgens moet je eigenaar gaan worden van je spaarsaldo alsmede moet het saldo overerfbaar gaan worden

De halve eerste kamer werkt zowel bij een pensioenfonds als bij de politiek , grenzeloze mafffia
pi_218198508
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 10:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
er moet heel veel gebeuren

het eerst dat gebeuren moet is de afdracht naar de pensioenfondsen verlagen naar het AOW percentage , zodat je zelf wat fiscaal kan sparen
vervolgens moet je eigenaar gaan worden van je spaarsaldo alsmede moet het saldo overerfbaar worden
Het probleem is dat er zoveel geld niet is, veel pensioenfondsen hebben minder geld, dan er ingelegd is, dat was doorgaans ook het probleem niet zolang er maar genoeg rendement uitkwam om de pensioengerechtigden te betalen.
  zondag 13 juli 2025 @ 10:52:33 #21
323876 michaelmoore
pi_218198519
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 10:51 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het probleem is dat er zoveel geld niet is, veel pensioenfondsen hebben minder geld, dan er ingelegd is, dat was doorgaans ook het probleem niet zolang er maar genoeg rendement uitkwam om de pensioengerechtigden te betalen.
Het spaarsaldo van de pensioenspaarder moet zichtbaar worden en de spaarder moet eigenaar worden van zijn spaarsaldo
Ook het behaalde rendement van de spaarrekening over de laatste tien jaar moet zichtbaar worden
pi_218198564
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 10:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Het spaarsaldo van de pensioenspaarder moet zichtbaar worden en de spaarder moet eigenaar worden van zijn spaarsaldo
Geen idee hoe dat bij andere mensen zit, maar ik weet exact hoeveel er in mijn potje zit.
  zondag 13 juli 2025 @ 13:46:41 #23
323876 michaelmoore
pi_218199975
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 10:59 schreef raptorix het volgende:

[..]
Geen idee hoe dat bij andere mensen zit, maar ik weet exact hoeveel er in mijn potje zit.
Dit staat er bij mij , schandalig
ieder maand komt er geld bij en het totaal bedrag wil men niet laten zien -O- 8)7 8)7 :W
helemaal niets mag je zien
Want het geld is niet meer van jou

quote:
Tot vandaag heeft u een pensioen opgebouwd van
¤ --- netto per maand
Wij kunnen het bedrag nu helaas niet tonen.
Als iedereen eigenaar was van zijn / haar eigen pensioenpot dan kan men zelf beslissen met vervroegd pensioen te gaan ,

Of voor jongeren, tijdelijk stoppen met bruto vullen van de pensioenpot om meer netto te sparen in de eigen woning spaarpot

Het pensioenafdracht percentage moet in iedere geval gelijk worden aan het AOW percentage van 17,9 procent
dan kan men zelf nog 12% fiscaal sparen bij de giro of zo, of extra netto loon ontvangen

------------------------------------------------------------------------------
als het om een bank ging , dan zou de bankvergunning subiet worden ingetrokken, maar het door jou ingelegde spaargeld is eigendom van het fonds ,dus doen ze niets fout
quote:
Een Algemeen Pensioenfonds (APF) is een pensioenfonds dat één of meer pensioenregelingen uitvoert. Om in Nederland het bedrijf van een APF uit te mogen oefenen, is een vergunning van DNB vereist.
Op grond van de vergunningaanvraag bekijken we of aan alle toetredingseisen is voldaan en we de vergunning kunnen verlenen.

[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 14-07-2025 17:20:03 ]
  zondag 13 juli 2025 @ 15:36:55 #24
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218201105
DNB en Klaas knot :')

Invaren doen we op de tast :|W

Ik viel van mijn stoel :(
  zondag 13 juli 2025 @ 20:23:48 #25
323876 michaelmoore
pi_218203983
quote:
6s.gif Op zondag 13 juli 2025 15:36 schreef ikweethetookniet het volgende:
DNB en Klaas knot :')

Invaren doen we op de tast :|W

Ik viel van mijn stoel :(
Peter Rosenmuller van GroenLinks had naast het Eerste Kamer lidmaatschap ook een zeer dik betaalde baan bij een pensioenfonds.
De maffia corruptie tiert welig met de 1800 miljard pensioen spaargeld

Half Den Haag leeft van de pensioensteekpenningen, de vakbonds besturen ook

Uw pensioenspaargeld dat moet uw eigendom zijn
en er moet vrijheid zijn in het kiezen van de pensioenuitvoerder, net als u uw bank kunt uitkiezen

Kan niet zo zijn dat u als modaal iedere maand 800 euro in een pot stopt en het met rente op rente na 40 jaar niet uw eigendom blijkt te zijn
Maar zo is het wel

Marktwerking moet er komen, echte marktwerking ,
geen verplichtte maandelijkse afdracht aan een bepaalde groep pensioenmaffia die niet bijhouden wat je saldo is

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 14-07-2025 19:36:27 ]
  zondag 13 juli 2025 @ 21:35:14 #26
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218204832
Daar hebben we een woord voor …

Netwerkcorruptie
  maandag 14 juli 2025 @ 12:39:24 #27
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
  maandag 14 juli 2025 @ 19:38:53 #28
323876 michaelmoore
pi_218213623
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 10:43 schreef raptorix het volgende:

[..]
t. Zelf heb ik het geluk dat ik niet aan collectieve pensioenen heb meegedaan, en op dit moment bij een bedrijf zit wat een gigantische bijdrage van 25K per jaar voor me bijlegt. Maar het lijkt me super klote als je met mijn leeftijd plots een stuk minder gaat krijgen en nog maar weinig tijd hebt om te corrigeren.
ja dat is een heel andere situatie, jij bent niet bij een verplicht fonds, ji bent eigenaar van je spaarsaldo

quote:
Partij Omtzigt ontmaskert grootste pensioenroof ooit
Bekijk deze YouTube-video
  donderdag 17 juli 2025 @ 07:40:05 #29
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218235559
Stijgende kosten pensioenen door nieuwe pensioenwet

De kosten in de pensioensector stijgen flink. Pensioenuitvoerders lijden miljoenenverliezen, terwijl de kosten ook bij sommige fondsen flink toenemen. De kans is groot dat dat beeld de komende jaren aanhoudt, meldt De Telegraaf.

Waar een aantal fondsen de kosten goed in bedwang weet te houden, zien anderen de uitgaven in rap tempo toenemen. Zo stegen bij het fonds voor de metaalsector (PMT) de kosten per deelnemer vorig jaar explosief: van ¤96,77 naar ¤132. Ook bij ABP - het fonds voor ambtenaren en onderwijspersoneel - schoten de kosten omhoog van ¤89 naar ¤104.

De hoofdoorzaak is de overgang naar het nieuwe pensioenstelsel. Actuaris Arno Eijgenraam vat samen waarom die pensioenwet zoveel kosten met zich meebrengt: "Iedereen doet alles voor het eerst, dat speelt mee. Het nieuwe stelsel is voor alle betrokkenen nieuw, je kunt internationaal nergens afkijken. En als er iets fout gaat, wat heel logisch is in zo'n situatie, is dat vaak meteen een kostbare fout."

https://www.taxlive.nl/nl(...)-nieuwe-pensioenwet/

En we worden nog een keer bestolen :(
  zondag 20 juli 2025 @ 17:43:45 #30
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218270997
twitter

Ben je al

Beroofd
Belazerd
Afgeperst

Krijg je Wopke :r die de overgebleven centjes wil hebben voor zijn wanbeleid