abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218057764
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 14:22 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Welke regels? Waar staat dan geschreven dat het verboden is om littekens of brandwonden publiekelijk te tonen?
Vrouwen moeten bikini of badpak dragen, mannen minimaal een zwembroek.

En dat geldt voor iedereen, want anders is er sprake van discriminatie, en dat moeten we niet willen met zijn allen.
  Moderator / Redactie FP vrijdag 27 juni 2025 @ 14:27:27 #127
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_218057769
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 14:26 schreef oheng het volgende:

[..]

En dat geldt voor iedereen, want anders is er sprake van discriminatie, en dat moeten we niet willen met zijn allen.
Ze had vrijstelling van de zwembaden. Alleen door geklaag van een paar badgasten werd dit teruggedraaid.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  vrijdag 27 juni 2025 @ 14:27:36 #128
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218057770
quote:

[..]

Je weet dat er geoordeeld is dat deze vrouw gediscrimineerd is? Of heb je de OP niet gelezen?

quote:
Roozen stapte samen met het discriminatiemeldpunt naar het College voor de Rechten van de Mens, dat oordeelde dat zij gediscrimineerd is op grond van een chronische ziekte of handicap. Het College wees erop dat ook mannen borstkanker kunnen krijgen, maar zij niet verplicht worden hun bovenlijf te bedekken, waardoor de zwembaden beleid niet gerechtvaardigd is.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_218057786
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 14:27 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Ze had vrijstelling van de zwembaden. Alleen door geklaag van een paar badgasten werd dit teruggedraaid.
Nou ja, ik had persoonlijk niet geklaagd, maar aan de andere kant is het ook niet terecht dat deze vrouw een vrijstelling kreeg. Regels zijn regels.

Dan moet je maar wat aanpassingen doen. Bijv. een t-shirt aandoen, of whatever.

Ik snap de vrouw ook niet: je wéét dat mensen hierover gaan klagen. Waarom het dan toch proberen. Nu maak je het alleen maar erger.
pi_218057797
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 14:27 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Je weet dat er geoordeeld is dat deze vrouw gediscrimineerd is? Of heb je de OP niet gelezen?
[..]

Nee, geen tijd voor. En vooral geen zin.

Persoonlijk ben ik van mening dat er pas sprake is van discriminatie als mensen verschillend worden behandeld in gelijke omstandigheden.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 14:32:25 #131
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218057811
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 13:55 schreef Evangelion het volgende:
Dit mag wel
[ afbeelding ]
Dat is wanneer er in de beschrijving van het hotel staat, dat het bekend is om zijn informele atmosfeer.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 14:32:52 #132
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218057819
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 14:31 schreef oheng het volgende:

[..]

Persoonlijk ben ik van mening dat er pas sprake is van discriminatie als mensen verschillend worden behandeld in gelijke omstandigheden.
Persoonlijk ben ik van mening dat jouw mening in deze irrelevant is.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator / Redactie FP vrijdag 27 juni 2025 @ 14:35:53 #133
Brabo Bastard
pi_218057839
Ik hoop echt eigenlijk dat die klagers iets soortgelijks overkomt en dat ze dan tegen hetzelfde aanlopen als deze vrouw. Inleven in andermans situatie is tegenwoordig blijkbaar teveel gevraagd.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_218057841
quote:

[..]

:')
Lees dit onderwerp nog eens door.
En een bovenstukje is noch voor mannen, noch voor vrouwen verplicht.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 14:42:10 #135
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_218057882
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 14:13 schreef oheng het volgende:
Regels zijn regels.

Zo zwem ik ook liever zonder zwembroekje, vanwege mijn gigantische paardelul.

Maar dan ga ik niet lopen klagen, en ZEKER niet over discriminatie, aangezien deze regels juist voor iedereen gelden.
Laat dat ding dan ook amputeren je hebt er alleen maar last van.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_218058003
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 14:42 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Laat dat ding dan ook amputeren je hebt er alleen maar last van.
:D
  Moderator vrijdag 27 juni 2025 @ 14:58:55 #137
236264 crew  capricia
pi_218058017
Mevrouw is gewoon een survivor. En dat anderen dan gaan lopen janken omdat ze met littekens wil zwemmen.
Echt, hoe haal je het in je botte hoofd. |:(
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_218058023
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 14:31 schreef oheng het volgende:

[..]

Ik trek dit even wat breder dan het onderwerp van dit topic.
Wat jij hier dus beweert is dat moord altijd moord is. Ongeacht de omstandigheden m.u.v. zelfverdediging.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 15:01:04 #139
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218058025
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 14:30 schreef oheng het volgende:

[..]
Nou ja, ik had persoonlijk niet geklaagd, maar aan de andere kant is het ook niet terecht dat deze vrouw een vrijstelling kreeg. Regels zijn regels.

Ik snap de vrouw ook niet: je wéét dat mensen hierover gaan klagen. Waarom het dan toch proberen. Nu maak je het alleen maar erger.
quote:
17s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 12:42 schreef yvonne het volgende:

[..]
NEE LUL, LITTEKENS DOEN FUCKING ZEER, DUS EEN TOPJE, BH, ZWEMPAK DOET ZEER.

Blinde kip

En jaren later doet het nog zeer
  vrijdag 27 juni 2025 @ 15:03:59 #140
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218058047
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 14:58 schreef capricia het volgende:
Mevrouw is gewoon een survivor. En dat anderen dan gaan lopen janken omdat ze met littekens wil zwemmen.
Echt, hoe haal je het in je botte hoofd. |:(
Als ik dit topic lees zit het ook veel met kortzichtige mensen die niks weten van borstkanker, amputaties en littekenweefsel. En ook niet de moeite willen doen om zich te verdiepen in de situatie van een ander maar wel een mening erover klaar hebben staan over die mensen.
pi_218058088
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 10:35 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Mooi gezegd en mee eens.
Mensen vinden het dus eng om iemand met littekens te zien? Een geamputeerd been, is dat wel acceptabel?
  Moderator vrijdag 27 juni 2025 @ 15:09:05 #142
236264 crew  capricia
pi_218058091
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 14:30 schreef oheng het volgende:

[..]

Regels zijn regels:
quote:
Het College wees erop dat ook mannen borstkanker kunnen krijgen, maar zij niet verplicht worden hun bovenlijf te bedekken, waardoor het beleid niet gerechtvaardigd is.
En verders hoop ik dat alle mensen zoals deze mevrouw gewoon welkom zijn, met en zonder littekens. Met en zonder ontbloot bovenlijf.
Je leven is maar zo kort.
Stelletjes jankerds soms hoor.
- Goethe, “Faust”
  vrijdag 27 juni 2025 @ 15:10:33 #143
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218058097
Dit doet mij echt denken aan toen we met laatste klas middelbare school op pad gingen naar een theater en we hadden een meid in de klas die in een rolstoel zat vanwege een spierziekte maar wel korte stukjes kon lopen. Tijdens de voorstelling stapt ze uit de rolstoel om even naar de WC te gaan die daar vlakbij was. Toen flipte een of andere gast ook helemaal op haar omdat ze een oplichter zou zijn die vooraan zou willen zitten en daarom deed alsof. Ze was helemaal over stuur, meneer was niet voor reden vatbaar.
  Moderator / Redactie FP vrijdag 27 juni 2025 @ 15:13:39 #144
Brabo Bastard
pi_218058112
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 15:10 schreef Momo het volgende:
Dit doet mij echt denken aan toen we met laatste klas middelbare school op pad gingen naar een theater en we hadden een meid in de klas die in een rolstoel zat vanwege een spierziekte maar wel korte stukjes kon lopen. Tijdens de voorstelling stapt ze uit de rolstoel om even naar de WC te gaan die daar vlakbij was. Toen flipte een of andere gast ook helemaal op haar omdat ze een oplichter zou zijn die vooraan zou willen zitten en daarom deed alsof. Ze was helemaal over stuur, meneer was niet voor reden vatbaar.
Dit soort figuren zijn dan ook het ergste. 0 inlevingsvermogen.
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator vrijdag 27 juni 2025 @ 15:15:50 #145
236264 crew  capricia
pi_218058122
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 15:10 schreef Momo het volgende:
Allemaal zo onverdraagzaam.
Heb je borstkanker overleefd, met pijnen aan littekens of heb je een rolstoel door spierziekte, krijg je nog van alles naar je hoofd. Echt hoor. Bah.
- Goethe, “Faust”
pi_218058160
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 15:15 schreef capricia het volgende:

[..]
Allemaal zo onverdraagzaam.
Heb je borstkanker overleefd, met pijnen aan littekens of heb je een rolstoel door spierziekte, krijg je nog van alles naar je hoofd. Echt hoor. Bah.
Maar ook een stuitend gebrek aan empathie en beschamend weinig levenservaring.
  Moderator vrijdag 27 juni 2025 @ 15:24:43 #147
236264 crew  capricia
pi_218058170
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 15:22 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Maar ook een stuitend gebrek aan empathie en beschamend weinig levenservaring.
Ja, precies.
Tot je zelf een keer wat meemaakt. Of een geliefde van je.
- Goethe, “Faust”
pi_218058429
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 12:38 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
:o zitten er nog jongeren op FOK! ?

Maar de bekrompenheid bij sommige mensen is stuitend, ja.
Ja, ikke! O~)
pi_218058495
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 15:24 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja, precies.
Tot je zelf een keer wat meemaakt. Of een geliefde van je.
Daarom ben ik ook zo blij dat jullie iets gedaan hebben hier aan het gebruik van het k-woord als scheldwoord. Als je al een paar keer familie en vrienden hebt verloren door die ziekte, komt dat heel erg hard aan. Ik heb wel eens van ideeën met dit soort gasten gewisseld, maar je wordt recht in je gezicht uitgelachen. Maar oh wee als iemand in hun nabijheid die ziekte krijgt, dan lopen de tranen over hun wangen en worden ze kwaad op anderen die het k-woord voor iets anders gebruikt.
pi_218058497
Ik kan er met m'n verstand niet bij om hier echt actief een klacht over in te dienen. Ook al zou ik het afkeuren (wat ik niet doe overigens) dan houd ik dat voor mezelf of hooguit m'n naaste kring. Maar om dan ook echt naar de leiding van het zwembad te stappen :X

Vraag me echt af wat er door zo iemand heen gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')