Moet een man die borstkanker heeft gehad dat dan ook?quote:Op vrijdag 27 juni 2025 10:16 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik vind het niet zo gek dat mensen daar aanstoot aan nemen. Je kijkt naar twee afgezette borsten met littekens. Ik begrijp niet dat het voor die vrouw een probleem is om een loszittend bovenstukje te dragen.
Ik ben buitengewoon onverdraagzaam. Met nadruk op buitengewoon.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 11:06 schreef Gia het volgende:
Wat achterlijk! Een bikinitop is om borsten te bedekken. Als je die niet meer hebt, valt er ook niks te bedekken.
Zeker als je dan last hebt van de littekens, kan ik me voorstellen dat je daar liever geen strakke stof overheen hebt, nog los van het feit dat er geen bikinitops voor volwassen vrouwen zijn met totaal geen cup, en een top aantrekken met niet gevulde cup, ziet er niet uit.
Ik heb zelf BK gehad en ben heel lang niet wezen zwemmen. 2 jaar geleden heb ik een aangepast badpak gekocht met een zwemprothese. Het kan, maar de prothese blijft toch niet echt goed op zijn plaats tijdens het zwemmen. Maar het is een, voor mij, acceptabel hulpmiddel.
Heb ook een prothese voor in mijn bh, maar die irriteert wel als ik die een hele dag moet dragen. Vooral bij het litteken. Dus thuis draag ik die niet vaak.
Denk trouwens ook dat het hier niet zozeer gaat om de littekens, aangezien mannen deze niet hoeven te bedekken, maar puur het feit dat ze een vrouw is en daarom de bovenkant moet bedekken, volgens mensen die onverdraagzaam zijn.
Heel veel sterkte voor je vriendin!quote:Op vrijdag 27 juni 2025 10:56 schreef Knipoogje het volgende:
100% team Jacky trouwens. Mijn vriendin heeft vorige maand haar borst moeten laten amputeren door borstkanker
Heeft volgens mij niets te maken met preutsheid of conservatisme.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 10:38 schreef capricia het volgende:
[..]
We worden steeds preutser en conservatiever. Niet altijd ten goede.
Waarmee dan wel, is jouw inschatting?quote:Op vrijdag 27 juni 2025 11:24 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Heeft volgens mij niets te maken met preutsheid of conservatisme.
Dat blijkt. Geef je nog antwoord op de vraag of mannen die borstkanker hebben gehad dan ook hun littekens moeten bedekken? Of hoeft dat dan niet? En gaat het toch puur om het feit dat het een vrouw zonder bovenstukje is en niet om de littekens?quote:Op vrijdag 27 juni 2025 11:17 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik ben buitengewoon onverdraagzaam. Met nadruk op buitengewoon.
Angst hebben of weerzin voelen als iemand een persoon ziet met littekens, brandwonden, verminkingen, rimpels, misvormingen en ga zo maar door.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 11:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Waarmee dan wel, is jouw inschatting?
Dat blijkt. Ik herinner me nog een discussie over religie waar jij aangaf veel moeite te hebben met wetenschappelijke bewijzen die aangaven dat de bijbel grotendeels onzin is.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 11:17 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik ben buitengewoon onverdraagzaam. Met nadruk op buitengewoon.
Je moet hem eerst amputeren. Daar heeft iedereen baat bijquote:Op vrijdag 27 juni 2025 09:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het voelt ook wel verlicht als ik met mijn lul uit de broek ga zwemmen. Doe ik ook niet.
Dat zie je dan toch verkeerd.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 10:19 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik vrees dat dit weer in de categorie ‘natúúúrlijk mag dat’!!! valt. In Nederland kan en mag alles.
En dat is de essentie: elke vrouw bepaalt zelf waar en wanneer ze wel/niet een topje draagt in het zwembad. Dat is het enige criterium.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 10:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mijn dochter heeft heel lang zonder topje gezwommen, omdat ze dat fijner vond. Toen ze borstvorming kreeg, vond ze dat niet meer fijn en wilde ze wel een topje.
Het wordt kennelijk voor veel mensen steeds moeilijker om samen te leven.quote:Het probleem met borsten ligt vooral bij het hysterische reageren op het al dan niet kunnen zien van borsten van welke grootte dan ook. En als er dan niets meer te zien is zoals bij deze vrouw is het ook weer niet goed. Terwijl mannen al dan niet met mooi bovenlijf altijd zonder bovenstukje mogen zwemmen en rondlopen.
Ik draag een badpak als ik zwem, met prothese, dus daarmee confronteer ik niemand, maar ik heb ook een openhartoperatie gehad en daar een groot litteken van, dat dan goed zichtbaar is. Moet ik dan een badpak tot aan mijn nek dragen? Denk, als het aan de klagers ligt, wel.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 11:32 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Angst hebben of weerzin voelen als iemand een persoon ziet met littekens, brandwonden, verminkingen, rimpels, misvormingen en ga zo maar door.
Dit is 100% het probleem van de klagers en niet van die vrouw. Als die klagers dit niet willen zien, moeten ze de andere kant opkijken.
Dan zwem je alsnog ook in je blote kont, wat niet toegestaan is.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 11:45 schreef Cracka-ass het volgende:
Als je dit toestaat springen er ook mannen met een gevoelig scrotum zonder zwembroek het zwembad in.
Lijkt me allemaal niet wenselijk. Helaas voor Gerda.
Lezen is een kunst.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 11:45 schreef Cracka-ass het volgende:
Als je dit toestaat springen er ook mannen met een gevoelig scrotum zonder zwembroek het zwembad in.
Lijkt me allemaal niet wenselijk. Helaas voor Gerda.
Juist. Ik heb als kind eens een man gezien in een zwembad. Deze man deed eerst zijn beenprothese af en dook toen in het water.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 11:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik draag een badpak als ik zwem, met prothese, dus daarmee confronteer ik niemand, maar ik heb ook een openhartoperatie gehad en daar een groot litteken van, dat dan goed zichtbaar is. Moet ik dan een badpak tot aan mijn nek dragen? Denk, als het aan de klagers ligt, wel.
Dus helemaal eens met je. Als je iets niet wilt zien, kijk je toch gewoon de andere kant op. De wereld is niet perfect, mensen zijn niet perfect. Je kunt niet alleen maar mooie en slanke mensen willen zien.
Dat college bepaalt niets: het kijkt alleen of het aan de beginselen van gelijke behandeling voldoet / toetst aan de wet, of niet.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 10:28 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Mogen ze van datzelfde college naaktzwemmen wel verbieden? Of volledig gekleed?
#howcanimakethisaboutmequote:Op vrijdag 27 juni 2025 09:57 schreef Vincent_student het volgende:
Ik heb het even uitgetest om te kijken wat mijn reactie was: Ik heb gegoogeld op borstamputatie. Dan krijg je foto's van hoe het eruit ziet na de amputatie. Ik was benieuwd wat de eerste gevoelens waren die in mij opdoken.
Die waren: Wat erg! Wat moet die vrouw geleden hebben. Wat is dit ingrijpend voor iemand!
Dat is wat ik voelde. Het was best heftig. Zoiets wat je voelt bij een ongeluk. In feite moet je anders denken: Wat goed dat ze die rotziekte heeft overleefd!
Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die zulke heftige gevoelens op een moment niet aankunnen (ik wel trouwens).
Dit.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 10:06 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik vind het nogal slap van die twee zwembaden. Ze heeft toestemming gevraagd en gekregen om topless te zwemmen maar omdat er klachten waren van andere zwemmers moest zij opzouten?
Sinds wanneer bepalen de zwemmers wie er wel en wie niet mag zwemmen?
En wat voor mensen zijn dat om hierover een klacht in te dienen? Bovendien zie je die littekens toch niet als die vrouw aan het zwemmen is.
Dat is dus ook niet verplicht.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 11:01 schreef ricky3 het volgende:
Het is sws onzinnig dat vrouwen verplicht een bovenstukje moeten dragen. [..]
Dit, laat lekker gaan.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 11:40 schreef CarbonC het volgende:
[..]
En dat is de essentie: elke vrouw bepaalt zelf waar en wanneer ze wel/niet een topje draagt in het zwembad. Dat is het enige criterium.
[..]
Het wordt kennelijk voor veel mensen steeds moeilijker om samen te leven.
Precies. Je ziet steeds vaker, ook hier zorgwekkend vaak op FOK!, dat er mensen zijn die bepalen hoe anderen moeten leven. Zoals in KLB. Dat is de mentaliteit onder jongeren tegenwoordig.quote:
Wat vind je van Jezus toen hij de melaatsen ging genezen? Ja, ik weet dat deze mensen toen werden afgezonderd vanwege besmettingsgevaar, maar toch he? De vrouw uit de OP heeft geen besmettelijke ziekte en toch zou jij graag willen dat ze zichzelf afzondert. Dat ze zichzelf niet laat zien zoals ze is, omdat kleinzielige bekrompen mensen, zoals jij dus, hier heel veel problemen mee hebben.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 12:01 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Het is mijn ervaring. En dat hoeft niet de jouwe te zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |