Het is ook goed nat blijkbaar, met ook al een chute, zij is dat wel gewend.quote:
De live timing is ook niet heel betrouwbaar, bij sommige renners wordt alleen het tussenpunt/finishtijd op het hele rondje geregistreerd.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 18:54 schreef Pistolero het volgende:
Die startlijst bij de mannen is wel echt mensonterend, jeetje.
Mwa. Niet minder dan vorig jaar. Met Hoole ten minste iemand die internationaal wat heeft laten zien.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 18:54 schreef Pistolero het volgende:
Die startlijst bij de mannen is wel echt mensonterend, jeetje.
Onderschat jij hier nou fenomeen Marien Bogerd?quote:Op dinsdag 24 juni 2025 19:32 schreef Koffieplanter het volgende:
Met je Specialized bolide van een paar mille trager dan Marien Bogerd, echt tragisch.
Nee, ik overschat Tim van Dijke.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 19:34 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Onderschat jij hier nou fenomeen Marien Bogerd?
Mollema is bij het eerste tussenpunt langzamer dan Mike Vliek.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 19:37 schreef Koffieplanter het volgende:
Als WorldTour prof weggereden worden door ''Yanne Dorenbos''.
Zie OPquote:
Volgens wielerflits heeft hij al gewonnenquote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:25 schreef Felagund het volgende:
Daan Hoole is al in het cafe gaan zitten? Hij zou ondertussen wel gefinisht moeten zijn.
Ik las het, bij de tussentijden is hij nog steeds niet gearriveerd.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:27 schreef franklop het volgende:
[..]
Volgens wielerflits heeft hij al gewonnen
Neequote:Op dinsdag 24 juni 2025 22:09 schreef TLC het volgende:
De grote vraag is natuurlijk doet Hoole mee aan de TdF ?
Er doen ook niet zoveel Nederlanders mee.. Mathieu, Groenewegen, van Poppel, Arensman en euuhhhhquote:
Elmar Reinders waarschijnlijk! En VDB6.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 22:23 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Er doen ook niet zoveel Nederlanders mee.. Mathieu, Groenewegen, van Poppel, Arensman en euuhhhh
Daar wordt Sinterklaas ook niet vrolijk vanquote:Op dinsdag 24 juni 2025 22:23 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Er doen ook niet zoveel Nederlanders mee.. Mathieu, Groenewegen, van Poppel, Arensman en euuhhhh
Vast nog van die meest onzichtbare renner kanshebbers zoals Julius van den Berg ofzoquote:Op dinsdag 24 juni 2025 22:23 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Eenkhoorn!quote:Op dinsdag 24 juni 2025 22:27 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Vast nog van die meest onzichtbare renner kanshebbers zoals Julius van den Berg ofzo
Weinig? De Kleijn komt terug van een blessure en heeft al maanden niet gekoerst. Je zou Kooij vs Groenewegen verwachten, misschien een verrassing als Van Uden of Van den Berg. En in het onwaarschijnlijke geval dat het geen sprint wordt zijn mannen als Artz en Del Grosso outsiders.quote:Op woensdag 25 juni 2025 11:57 schreef Sjoerd102 het volgende:
Dat Zijlaard gisteren niet meedeed.
Dat is normaal toch ook wel een redelijke tijdrijder.
Voorlopige startlijst op procyclingstats
https://www.procyclingsta(...)/startlist/startlist
Wel Tim geen Mitch van Dijke.
Wat verwachten we van een Arvid de Kleijn, Cees Bol?
Ik zou eigenlijk ook wel wat van Zijlaard verwachten. Zeker voor plek 2 achter Kooij.quote:Op woensdag 25 juni 2025 13:25 schreef Mykonos het volgende:
[..]
Weinig? De Kleijn komt terug van een blessure en heeft al maanden niet gekoerst. Je zou Kooij vs Groenewegen verwachten, misschien een verrassing als Van Uden of Van den Berg. En in het onwaarschijnlijke geval dat het geen sprint wordt zijn mannen als Artz en Del Grosso outsiders.
Iets verwachten van Bol is nog nooit een goed idee geweestquote:Op woensdag 25 juni 2025 11:57 schreef Sjoerd102 het volgende:
Dat Zijlaard gisteren niet meedeed.
Dat is normaal toch ook wel een redelijke tijdrijder.
Voorlopige startlijst op procyclingstats
https://www.procyclingsta(...)/startlist/startlist
Wel Tim geen Mitch van Dijke.
Wat verwachten we van een Arvid de Kleijn, Cees Bol?
Maar Nederland is in helemaal niks een serieus fietsland. Al heel lang niet overigens.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 10:19 schreef Koffieplanter het volgende:
Compleet belachelijk dat je een kampioenstrui kunt ophalen over 163 kilometer in een serieus fietsland als Nederland. Dit zijn Luxemburg afstanden.
Ik denk dat we in de categorie boomers op ebikes wel heel hoog scorenquote:Op zaterdag 28 juni 2025 10:21 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Maar Nederland is in helemaal niks een serieus fietsland. Al heel lang niet overigens.
Terechte klacht.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 10:19 schreef Koffieplanter het volgende:
Compleet belachelijk dat je een kampioenstrui kunt ophalen over 163 kilometer in een serieus fietsland als Nederland. Dit zijn Luxemburg afstanden.
Dat ergert me niet zo.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 10:19 schreef Koffieplanter het volgende:
13quote:Op zaterdag 28 juni 2025 10:26 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dat ergert me niet zo.
Dan eerder zo'n tijdrit van 8 km in Spanje.
https://www.procyclingstats.com/race/nc-spain-mj-itt/2025/resultquote:
quote:Op zaterdag 28 juni 2025 11:13 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Melching heet hij.
https://www.indeleiderstrui.nl/author/gabrielmelching
Benieuwd hoe oud dit profiel is.quote:Momenteel zit hij in het derde jaar van de opleiding journalistiek in de hoop deze droom werkelijkheid te maken.
Volgens dat profiel was hij in 2010 acht jaar oud. Bijzonder dat een gast van 23 die voor IDL schrijft/schreef al commentator is bij de NOS.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 11:17 schreef Slobeend het volgende:
[..]
[..]
Benieuwd hoe oud dit profiel is.
Het nieuwe (vrouwen)wielrennenquote:Op zaterdag 28 juni 2025 11:24 schreef Koffieplanter het volgende:
Ik zie het al, iedereen gaat Kopecky naar de streep rijden.
Heeft zijn studie vorig jaar inmiddels afgerond.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 11:22 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Volgens dat profiel was hij in 2010 acht jaar oud. Bijzonder dat een gast van 23 die voor IDL schrijft/schreef al commentator is bij de NOS.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.leven zoals het leven is
Ze kan ook moeilijk zeggen dat ze voor de tweede plek gaat lijkt mequote:Op zaterdag 28 juni 2025 12:05 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Charlotte Kool denkt nog steeds dat ze er iets van kan.
De tweede plek vind ik nog optimistisch.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 12:06 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Ze kan ook moeilijk zeggen dat ze voor de tweede plek gaat lijkt me
De schuld van de TT toch?quote:Op zaterdag 28 juni 2025 12:10 schreef maxi-mus het volgende:
Jeetje wat zijn de meisjes er vroeg bij.
De navo top. Daardoor moest alles op 1 dagquote:
Je vraagt je af wat Roxane aan 'dirt' heeft binnen de NOS, dat ze nog steeds commentaar mag geven.quote:
quote:Op zaterdag 28 juni 2025 12:19 schreef franklop het volgende:
[..]
Je vraagt je af wat Roxane aan 'dirt' heeft binnen de NOS, dat ze nog steeds commentaar mag geven.
Leg mij ook dit maar uit.quote:Roxane Knetemann koersdirecteur van nieuwe Nederlandse etappekoers Tour of Holland
Roxane Knetemann is de koersdirecteur van de nieuwe Nederlandse etappekoers Tour of Holland. In die rol wil ze een brug vormen tussen de wedstrijdorganisatie, het publiek en de renners. Knetemann wil ook meehelpen om een zo veilig mogelijke race te organiseren. „Het moet een koers zijn waar Nederland wielerland vol trots naar kijkt.”
Niet te meten zoveelquote:
Probeert het wat spannend te houdenquote:
1e titel wel pas, dacht ikquote:Op zaterdag 28 juni 2025 12:23 schreef Faraday01 het volgende:
Ze is wel heel blij voor zo'n overwinning op bestelling
2e, 2019quote:
2dequote:
Poging om haar uit commentaarcabine te krijgen?quote:Op zaterdag 28 juni 2025 12:19 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
[..]
Leg mij ook dit maar uit.
Haar achternaam zal ook wel meehelpen.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 12:19 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
[..]
Leg mij ook dit maar uit.
Het profteam heeft toch ook niet echt een sprinter?quote:Op zaterdag 28 juni 2025 12:25 schreef Koffieplanter het volgende:
Puck Langenbarg voor de eerste Fenix-prof, pijnlijk.
75% van alle Nederlanders die ze hebbenquote:Op zaterdag 28 juni 2025 12:34 schreef Van_Poppel het volgende:
Visma start met slechts 6 renners. Die hebben wel eens met meer renners aan de start gestaan.
Vast meer dan genoegquote:Op zaterdag 28 juni 2025 12:38 schreef Mansjester het volgende:
Ik mag toch hopen dat er niemand op de wereld is die naar Demi opkijkt Lars
Geef hem eens ongelijk met dit mensonterend parcours.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 12:33 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Lars van den Berg staat erbij alsof hij net uit de kroeg komt rollen.
Ik denk dat we überhaupt blij mogen zijn dat we deze week koers hebben.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 12:48 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Geef hem eens ongelijk met dit mensonterend parcours.
Wat is jouw probleem zemmelquote:Op zaterdag 28 juni 2025 13:32 schreef Starflyer het volgende:
[..]![]()
Bij gebrek aan LarsGod in de prono was dit mijn fallback.
@:Pino112 faalt weer eens.
Die had ik ook in mijn prono. Om de blauwe supervogel daar de schuld van te geven, gaat wel een beetje verquote:
Aan zijn commentaar te horen valt het niet uit te sluiten dat dit een experiment is om te kijken of AI de rol van commentator kan invullen.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 11:22 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Volgens dat profiel was hij in 2010 acht jaar oud. Bijzonder dat een gast van 23 die voor IDL schrijft/schreef al commentator is bij de NOS.
Pino laat wel wat steekjes vallen de laatste tijd!quote:Op zaterdag 28 juni 2025 14:10 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Die had ik ook in mijn prono. Om de blauwe supervogel daar de schuld van te geven, gaat wel een beetje ver
Dat is zo, tegelijkertijd zit er echt heel weinig in dit parcours. Een sprinterskans is prima alleen krijg ik hier zo'n gevoel bij van die sprintersritten in een grote ronde 10-20 jaar geleden met 95% of meer kans op een sprint. Het parcours zou ook een ander scenario mogelijk moeten maken.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 13:14 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Ik denk dat we überhaupt blij mogen zijn dat we deze week koers hebben.
Moeten ze maar in een fatsoenlijk team zitten allenquote:Op zaterdag 28 juni 2025 14:13 schreef franklop het volgende:
[..]
Pino laat wel wat steekjes vallen de laatste tijd!
Het probleem is dat ik, bij gebrek aan de keuze die ik wilde maken, voor Bol gekozen heb. Dat ik die keuze niet kon maken is wel degelijk de schuld van die blauwe.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 14:10 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Die had ik ook in mijn prono. Om de blauwe supervogel daar de schuld van te geven, gaat wel een beetje ver
Ze staan op de startlijstquote:Op zaterdag 28 juni 2025 14:33 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Moeten ze maar in een fatsoenlijk team zitten allen
Taco in het rood wit blauw, zou leuk zijn.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 14:57 schreef Bill_Hillie het volgende:
Taco en Koentje Bouwman in de kopgroep
Blijkbaar de verkeerde man voor Picnic, gokken op een belofte is ook wel risicovol.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 15:00 schreef Koffieplanter het volgende:
Groenewegen heeft een man mee, Van Uden heeft een man mee. Visma is maar met zes, waarvan er een Kooij zelf is en een ander is lichtgewicht Graat.
Ik heb genoeg gezien, Taco van der Hoorn wordt Nederlands kampioen.
Dat zal met de komst van de Rabobank toch niet de bedoeling zijn?quote:Op zaterdag 28 juni 2025 15:08 schreef Pistolero het volgende:
Visma met maar 6 man bij de profs en maar 1 belofte is ook wel een absolute schande eigenlijk.
En dan is het niet ondenkbaar dat ze over een paar jaar letterlijk helemaal niet meer meedoen omdat ze geen enkele Nederlandse renner meer hebben. Bij de beloftes gaat dat volgend jaar al het geval zijn.
Voorlopig laten ze iedere Nederlander met enig talent rustig voorbijgaan. Dat gaat niet eens over renners als Remijn of Van den Eijnden die al in een programma zitten, maar ook een Zomermaand kon niet op interesse rekenen. In de lichting 2007 zitten drie hele goede renners (Mouris, Schoonvelde en Dijkman). Die eerste kwam niet, de tweede hebben ze juist laten gaan en de derde zit inmiddels bij Jayco. De beste van 2008 (Finn Bastiaanssen) hebben ze voorlopig ook gemist.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 15:16 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dat zal met de komst van de Rabobank toch niet de bedoeling zijn?
Ik vraag me ook steeds meer af wat ze nou willen met die hele CyclingClassNL-troep. Voorlopig heeft dat nog precies niks opgeleverd voor de ploeg.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 15:18 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Voorlopig laten ze iedere Nederlander met enig talent rustig voorbijgaan. Dat gaat niet eens over renners als Remijn of Van den Eijnden die al in een programma zitten, maar ook een Zomermaand kon niet op interesse rekenen. In de lichting 2007 zitten drie hele goede renners (Mouris, Schoonvelde en Dijkman). Die eerste kwam niet, de tweede hebben ze juist laten gaan en de derde zit inmiddels bij Jayco. De beste van 2008 (Finn Bastiaanssen) hebben ze voorlopig ook gemist.
De talenten groeien in Nederland niet aan bomen, maar enige urgentie is er niet te ontdekken. Vreemd, voor een ploeg die wel plek heeft voor ieder projectje die op late leeftijd pas aan wielrennen begint.
Ik heb verder een broertje dood aan het hele idee dat een ploeg, omdat ze toevallig op een Nederlandse licentie rijden, absoluut een x aantal Nederlandse renners onder contract zou moeten hebben, maar als je dit zo ziet, met zes en een halve renner, is dat wel een behoorlijke afgang. Ook omdat je gewoon wel serieus talent misloopt.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 15:24 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ik vraag me ook steeds meer af wat ze nou willen met die hele CyclingClassNL-troep. Voorlopig heeft dat nog precies niks opgeleverd voor de ploeg.
Ja, ik vind het in basis ook juist een goede dat de Nederlandse renners lekker verspreid over het peloton zitten in plaats van dat ze allemaal bij dezelfde ploeg zitten. Alleen moeten ze dan maar een keer hardop uitspreken dat ambiëren een volledig internationale ploeg te zijn en niks meer geven om het vlaggetje.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 15:30 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Ik heb verder een broertje dood aan het hele idee dat een ploeg, omdat ze toevallig op een Nederlandse licentie rijden, absoluut een x aantal Nederlandse renners onder contract zou moeten hebben, maar als je dit zo ziet, met zes en een halve renner, is dat wel een behoorlijke afgang. Ook omdat je gewoon wel serieus talent misloopt.
Misschien dat Thijs Wiersma op wat genade mag rekenen.
De meeste NK’s bij de mannen zijn dan ook pas morgenquote:Op zaterdag 28 juni 2025 15:43 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ergens op tv nog wat leuk wielrennen? Ik zie alleen dit en vrouwen in Frankrijk ()
Dat is hij toch ook wel?quote:Op zaterdag 28 juni 2025 15:46 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Kooij wordt steeds topfavoriet genoemd maar die gaat niet winnen lijkt me.
Ik denk ook dat het lastig wordt zonder serieuze ondersteuning. Kooij mist vandaag een type Wout.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 15:46 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Kooij wordt steeds topfavoriet genoemd maar die gaat niet winnen lijkt me.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 28 juni 2025 15:43 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ergens op tv nog wat leuk wielrennen? Ik zie alleen dit en vrouwen in Frankrijk ()
Maar er zijn ook geen 10 rappe mannen + trein. Als je in de laatste bocht enigszins goed zit gaan de benen het gewoon beslissen.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 15:57 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik denk ook dat het lastig wordt zonder serieuze ondersteuning. Kooij mist vandaag een type Wout.
Mja, het is ook weer niet zo dat hij in z’n eentje tegen 4 andere treinen op moet boksen.. als iemand hem voorin kan brengen in de slotkilometer en in het wiel bij Groenewegen of van Uden, moet hij het daarna zelf doen. Zoals het ook in veel andere koersen gaat (behalve de Giro)quote:Op zaterdag 28 juni 2025 15:57 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik denk ook dat het lastig wordt zonder serieuze ondersteuning. Kooij mist vandaag een type Wout.
Slechts de helft van de Van Dijke broers en Danny bij elkaar is wel een combinatie van koersheidhard en intelligentie amai.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 16:26 schreef Marcoss het volgende:
Had verwacht dat van Dijke de leadout zou gaan doen voor Danny. Of Danny doet straks gewoon ouderwets z’n eigen leadout + sprint
Zonder Mark Rutte hadden we een NK gehad rond Nijmegen, ik ben ziedend.quote:
Zoals Mollema?quote:Op zaterdag 28 juni 2025 16:27 schreef Mani89 het volgende:
Mensonterende teringkoers. Ik gun ons oprecht een walgelijke kampioen.
Dat snap ik, maar daar gaat nog een stap vooraf; ze moeten in de rennerstabel in de database staan. En dat staan alle teams in de categorie WT, PRT en CT uit deze lijst:quote:
Als jij daar gelukkig van wordtquote:Op zaterdag 28 juni 2025 16:44 schreef TLC het volgende:
Day van Poppel Nederlands kampioen is zegt wel genoeg over de staat van het Nederlandse wielrennen.
Nederland heeft jaren gehad met Timo fucking Roosen, stel je niet zo aan. Van Poppel is wereldtop in wat hij doet.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 16:44 schreef TLC het volgende:
Dat van Poppel Nederlands kampioen is zegt wel genoeg over de staat van het Nederlandse wielrennen.
Afgrijselijke omgeving ook.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 16:44 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik heb overigens nog nooit een sprint zo slecht in beeld gebracht zien worden. Tot de laatste bocht keken we vanaf de maan naar een paar miertjes op aarde.
#werkenbijdenos
Dit moet eerder een Kooij, hef je zelf op zijn.quote:
Misschien volgend jaar het NK maar op een lokaal parcours organiseren, zodat ze al een paar keer kunnen oefenen de rondjes ervoor.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 16:44 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik heb overigens nog nooit een sprint zo slecht in beeld gebracht zien worden. Tot de laatste bocht keken we vanaf de maan naar een paar miertjes op aarde.
#werkenbijdenos
Dit was wel komisch jaquote:Op zaterdag 28 juni 2025 16:43 schreef Mani89 het volgende:
Jaaaaa een stuurkloppende Diftar renner, die zag zich al kampioen worden.
Wat had Visma hier anders moet dan wel kunnen doen?quote:Op zaterdag 28 juni 2025 16:44 schreef Hamlapjes het volgende:
Jaaaaaa Visma disasterclass genot
Het is Dommie zeer gegund
Rijdt ook wel redelijke sprint en moest dat gat een keer dichtrijden natuurlijk. Maar het wordt een Belg inddquote:
Decathlon die Kooij met afstand de best betaalde sprinter ter wereld gaat maken. Kat in de zak?quote:Op zaterdag 28 juni 2025 16:45 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Overigens wel een uitstekend moment om het statement de wereld in te helpen dat Kooij waanzinnig overschat is.
Jammer dat het waarschijnlijk wel voornamelijk als leadout isquote:Op zaterdag 28 juni 2025 16:45 schreef H.Vviv het volgende:
Leuk om de Nederlandse kampioenentrui in de Tour te hebben
Blijft een feit dat het niveau wel wat armoedig is, afgezien van een enkele wielrennerquote:Op zaterdag 28 juni 2025 16:45 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Nederland heeft jaren gehad met Timo fucking Roosen, stel je niet zo aan. Van Poppel is wereldtop in wat hij doet.
Ik neem aan dat de oude van Poppel ook wel een rood wit blauwe trui heeft? Over 20 jaar op voor 3 generaties?quote:Op zaterdag 28 juni 2025 16:48 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Oh god, het heeft kinderen.
Niet dus, volgens Stompie.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 16:49 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de oude van Poppel ook wel een rood wit blauwe trui heeft? Over 20 jaar op voor 3 generaties?
Vind dit wel tof voor hem.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 16:49 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Haha, Han wil meteen weer een kopman van Danny maken. Dat wil Danny zelf niet eens.
JP is het nooit geluktquote:Op zaterdag 28 juni 2025 16:49 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de oude van Poppel ook wel een rood wit blauwe trui heeft? Over 20 jaar op voor 3 generaties?
Lang na zijn vormpiek en ook nog eens gevallen. Nee, dit was volledig te verwachten. Nog goed gedaan eigenlijk.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 16:45 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Overigens wel een uitstekend moment om het statement de wereld in te helpen dat Kooij waanzinnig overschat is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |