Oja inderdaad. Toen viel me weer eens op dat hij nooit zijn helm en motorjack uitdoetquote:Op dinsdag 24 juni 2025 18:25 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:
[..]
Die waren er gisteren toch 🤔
Voor echte schrijvers geldt dit ook.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 13:10 schreef Zana het volgende:
Ik had niet verwacht dat ook "het gezin" meeschrijft aan het boek van AM. Ik ben benieuwd, voor mijn gevoel heeft ze helemaal nog niet zo veel geschreven. Onder boek schrijven stel ik mij voor, dat je bijna elke dag eraan werkt en steeds ook weer herziet, verbetert.
Soms zie je hem wel uitgebreid op de bank zitten.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 18:41 schreef Earring het volgende:
[..]
Oja inderdaad. Toen viel me weer eens op dat hij nooit zijn helm en motorjack uitdoet
Vind het sowieso raar dat ze elke keer de woorden ‘telt’, blijkbaar moet het minimaal een bepaald aantal woorden hebben. Een boek is toch af als het af is ipv dat het af is als de benodigde woorden zijn behaald? En wss schrijven de gezinsleden ook een stukje met ChatGPT.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 13:10 schreef Zana het volgende:
Ik had niet verwacht dat ook "het gezin" meeschrijft aan het boek van AM. Ik ben benieuwd, voor mijn gevoel heeft ze helemaal nog niet zo veel geschreven. Onder boek schrijven stel ik mij voor, dat je bijna elke dag eraan werkt en steeds ook weer herziet, verbetert.
Kan ze proberen tot ze een ons weegt, maar dat gaat haar echt niet meer lukken🙈quote:Op dinsdag 24 juni 2025 19:56 schreef Arrie1995 het volgende:
MaikeKD die voor een ‘natural look’ gaat. Hmhmmmmm
Ik vond die opmerking over oudste dochter gister echt heel gemeen. ‘Je weet het met haar nooit, soms toptennis en soms twee linker handen’. Hállo, ze moet van JOU zo nodig overal op het hoogste niveau presteren en mag nergens nog gewoon kind zijn. Ik heb met die meiden daar te doen…quote:Op dinsdag 24 juni 2025 18:39 schreef Lalaland79 het volgende:
Minibelle maakt ook weer genoeg kilometers deze week. Pfff
Ik vind haar echt overkomen als een nare moeder. Alles lijkt zo te moeten gaan als zij wil. De kinderen moeten hoogbegaafd zijn, extra goed in sport, extra goed in tekenen/schilderen.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:07 schreef Danielle_ het volgende:
[..]
Ik vond die opmerking over oudste dochter gister echt heel gemeen. ‘Je weet het met haar nooit, soms toptennis en soms twee linker handen’. Hállo, ze moet van JOU zo nodig overal op het hoogste niveau presteren en mag nergens nog gewoon kind zijn. Ik heb met die meiden daar te doen…
Dat is denk ik niet toevallig, al vaker gedacht dat ze hier meeleest.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 17:16 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:
Ah Debbie komt al met een verklaring (toevallig nu we ons afvragen waarom ze zo stil is 😂👍)
Maar ze is al 10 dagen aan het bijkomen van een verjaardag voor haar kind 👍👌 hadden we eigenlijk ook wel op kunnen gokken natuurlijk... Het was niet iets voor haarzelf 🤷 Dus dan heeft ze er super last van.. Een bbq bij de buren helpt haar enorm 👍 bijzonder 😂 ik ben altijd gesloopt als ik ergens heen ga waar nog meer kinderen rond rennen en sociaal gedrag van me verwacht wordt terwijl ik al op ben 🤔🤷
Ach tja geen miracle cure van de Huisarts Helaas
🤪quote:Op dinsdag 24 juni 2025 19:56 schreef Arrie1995 het volgende:
MaikeKD die voor een ‘natural look’ gaat. Hmhmmmmm
O vriendje blijft morgen vast in huis, zo'n buikpijn.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 18:17 schreef opwegnaar het volgende:
DBM heeft ook tegen haar zoontje gezegd dat ze het spannend vindt dat hij op schoolreisje gaat, fantastisch hoor, je angsten zo op je kind overbrengen🤪
Ergens in de afgelopen 10 dagen had ze toch nog een volkomen overbodig Zeeman bezoekje op standje rennen? Of is dat al weer langer geleden.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:44 schreef Henrike het volgende:
Maar kom op Debbie: totally burn-out , 19 dagen bij moeten komen omdat je een verjaardag hebt gevierd? Tuurlijk vinden mensen daar wat van, dat je een dag bij moet komen in haar geval ok.
Maar zo,n grote familie heeft ze niet.
Daarbij heeft ze hulp in huis en kinderoppas.
Als ze dan ook even eerlijk zegt wat ze wel heeft gedaan?
Van een vakantie in Gambia hoefde ze niet bij te komen.
😂 Mijn toevallig was ook helemaal niet serieus hoor...quote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:29 schreef Henrike het volgende:
[..]
Dat is denk ik niet toevallig, al vaker gedacht dat ze hier meeleest.
Toch vind ik het ook rot voor haarzelf. Ik twijfel er niet aan dat ze enorm veel van haar kinderen houdt en hun vast niet bewust wil schaden.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 18:17 schreef opwegnaar het volgende:
DBM heeft ook tegen haar zoontje gezegd dat ze het spannend vindt dat hij op schoolreisje gaat, fantastisch hoor, je angsten zo op je kind overbrengen🤪
Nee dat heeft ze gedaan idd 6 dagen geleden 👌 eerst zeeman.. Toen naar huisarts op zijn uitnodiging omdat hij het nieuwste onderzoek wilde overleggen (wat uiteindelijk een podcast was die al tijdje oud is) en daarna nam ze nog een filmpje op waarbij ze de kat in de deur opening vast hield wat blijkbaar reclame voor zeeman was 🤷quote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:54 schreef Missinglink24 het volgende:
[..]
Ergens in de afgelopen 10 dagen had ze toch nog een volkomen overbodig Zeeman bezoekje op standje rennen? Of is dat al weer langer geleden.
100% leest ze mee en AM ook, en vast nog vele anderen. En dat mag!quote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:54 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:
[..]
😂 Mijn toevallig was ook helemaal niet serieus hoor...
Debbie heeft gewoon nog steeds de knop om haar account te wissen niet gevonden en word daarom gedwongen mee te lezen
Wat vind je daar grappig aan? Ik vind Sint Jan altijd wel een mooi feest.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 21:10 schreef LeSage het volgende:
Die plaatjes die Judith stuurt vind ik wel echt heel grappig
Sint Jan? 😂 Denk dat je een andere Judith voor ogen hebtquote:Op dinsdag 24 juni 2025 21:20 schreef Roesssst het volgende:
[..]
Wat vind je daar grappig aan? Ik vind Sint Jan altijd wel een mooi feest.
LeSage heeft het over juds single mom en jij over judith v hipenhotquote:Op dinsdag 24 juni 2025 21:20 schreef Roesssst het volgende:
[..]
Debbie heeft een nieuwe bron van informatie gevonden op Facebook over LC, dus die is haar ziektebeeld verder aan het uitbreiden. Ook daar vertelt ze niet de waarheid overigens.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 21:01 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:
[..]
Nee dat heeft ze gedaan idd 6 dagen geleden 👌 eerst zeeman.. Toen naar huisarts op zijn uitnodiging omdat hij het nieuwste onderzoek wilde overleggen (wat uiteindelijk een podcast was die al tijdje oud is) en daarna nam ze nog een filmpje op waarbij ze de kat in de deur opening vast hield wat blijkbaar reclame voor zeeman was 🤷
Weet niet hoe bij anderen een burnout eruit ziet (nou ja eigenlijk wel natuurlijk) maar volgens mij ziet het er zelden zo uit 🤔 zoals bbqen bij de buren? 🤔
I know 😉 best bizar dat ze gewoon ruimte krijgt op die groepen om haar verhaal groter te breien.. 1 grote inspiratie bron met echte lc patiëntenquote:Op dinsdag 24 juni 2025 21:32 schreef Lokie het volgende:
[..]
Debbie heeft een nieuwe bron van informatie gevonden op Facebook over LC, dus die is haar ziektebeeld verder aan het uitbreiden. Ook daar vertelt ze niet de waarheid overigens.
Nee klopt , en een bbq bij de burenquote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:54 schreef Missinglink24 het volgende:
[..]
Ergens in de afgelopen 10 dagen had ze toch nog een volkomen overbodig Zeeman bezoekje op standje rennen? Of is dat al weer langer geleden.
Juud singlemom bedoel ik. Plaatjes over Trump en Willem Alexanderquote:Op dinsdag 24 juni 2025 21:20 schreef Roesssst het volgende:
[..]
Ja dat vond ik nou ook leuke humor! 😂quote:Op dinsdag 24 juni 2025 22:19 schreef LeSage het volgende:
[..]
Juud singlemom bedoel ik. Plaatjes over Trump en Willem Alexander
De manier waarop ze soms tegen haar kinderen praat, doet me anders vermoeden.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 22:30 schreef Johanna38 het volgende:
Grappig dat Annemarie zichzelf ziet als een lief mens.😎
Ik wil het hierin toch een beetje voor DBM opnemen. Ik heb (soms) echt (extreme?) angsten, helemaal als het om mijn kinderen gaat. Mijn oudste is bijna 7 en ja ik ben ook in de stress als hij op schoolreisje gaat en heel blij als hij weer terug is.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 22:08 schreef Henrike het volgende:
De zoon van Dbm is toch al 7?
Misschien moet ze hem iets meer loslaten en niet zo beschermend zijn. De meeste kinderen gaan vanaf groep 1 op schoolreisje. Tsja, ik moest even wennen weet ik nog maar er gingen juffen en moeders mee dus heb me er nooit zo druk om gemaakt volgens mij.
Ook zelf vaak meegewerkt en dat was altijd erg leuk.
Ze maakt zich zorgen voor niks, en voor de kinderen ook heel goed om even niet altijd aan mama te hangen.
Moest er ook om grinniken ja🤭quote:Op dinsdag 24 juni 2025 22:19 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik vind die tekst in haar post ook wel zielig eigenlijk. Ze kan niet eens genieten van haar kinderen die opgroeien en nieuwe dingen leren, omdat ze zo bang is voor alles wat er mis kan gaan.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 22:08 schreef Henrike het volgende:
De zoon van Dbm is toch al 7?
Misschien moet ze hem iets meer loslaten en niet zo beschermend zijn. De meeste kinderen gaan vanaf groep 1 op schoolreisje. Tsja, ik moest even wennen weet ik nog maar er gingen juffen en moeders mee dus heb me er nooit zo druk om gemaakt volgens mij.
Ook zelf vaak meegewerkt en dat was altijd erg leuk.
Ze maakt zich zorgen voor niks, en voor de kinderen ook heel goed om even niet altijd aan mama te hangen.
Herkenbaar hoor.. Sinds ik kinderen heb moest ik weer in therapie voor mijn angsten en mijn oudste heeft het ook niet beter gemaakt 🤦 die was standaard een keer kwijt tijdens ieder schoolreisje of uitje.. 😵💫 Zelfs in gymnasium 2 nog 😣 ze blijft nu eindelijk bij haar vrienden (of liever gezegd ze blijven bij haar)quote:Op dinsdag 24 juni 2025 22:39 schreef Dievanhiernaast het volgende:
[..]
Ik wil het hierin toch een beetje voor DBM opnemen. Ik heb (soms) echt (extreme?) angsten, helemaal als het om mijn kinderen gaat. Mijn oudste is bijna 7 en ja ik ben ook in de stress als hij op schoolreisje gaat en heel blij als hij weer terug is.
Als ik zonder gezin ben, parkeer ik niet in een parkeergarage, want wat als ik daar niet uitkom? Ik parkeer altijd achteruit want dan ben ik sneller weg als de pleuris uitbreekt. En dan zijn dit nog maar 'gewone' voorbeelden.
En ja het is gezond om weg te zijn etc en nee ik zal niet tegen mijn zoon zeggen dat ik (dezelfde) spanning ervaar, maar ik kan dan maar moeilijk ontspannen.
Rationeel gezien is het heel makkelijk om te zeggen 'stel je niet zo aan en houd hem niet zo klein' emotioneel gezien werkt dat echt anders en soms is het lastig om de ratio te laten winnen van de emotie, want hij is 'al' 7, maar ook nog 'maar' 7.
Ik ervaar het gelukkig niet meer op een dagelijkse basis en ik heb een heeeeeeeel rationele man (tot op t irritante af😉) dus dathelpt wel.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 22:55 schreef Huisopdehoek het volgende:
Knuffel @:dievanhiernaast, dat zal heel heftig zijn.
Daarom is mijn eerste zin ook; misschien moet ze hem iets meer loslaten.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 22:39 schreef Dievanhiernaast het volgende:
[..]
Ik wil het hierin toch een beetje voor DBM opnemen. Ik heb (soms) echt (extreme?) angsten, helemaal als het om mijn kinderen gaat. Mijn oudste is bijna 7 en ja ik ben ook in de stress als hij op schoolreisje gaat en heel blij als hij weer terug is.
Als ik zonder gezin ben, parkeer ik niet in een parkeergarage, want wat als ik daar niet uitkom? Ik parkeer altijd achteruit want dan ben ik sneller weg als de pleuris uitbreekt. En dan zijn dit nog maar 'gewone' voorbeelden.
En ja het is gezond om weg te zijn etc en nee ik zal niet tegen mijn zoon zeggen dat ik (dezelfde) spanning ervaar, maar ik kan dan maar moeilijk ontspannen.
Rationeel gezien is het heel makkelijk om te zeggen 'stel je niet zo aan en houd hem niet zo klein' emotioneel gezien werkt dat echt anders en soms is het lastig om de ratio te laten winnen van de emotie, want hij is 'al' 7, maar ook nog 'maar' 7.
Knap van je, ook omdat je het zelf durft toe te geven.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 23:05 schreef Dievanhiernaast het volgende:
[..]
Ik ervaar het gelukkig niet meer op een dagelijkse basis en ik heb een heeeeeeeel rationele man (tot op t irritante af😉) dus dathelpt wel.
Ik hoop voor DBM ook dat ze iemand (bijv haar man) heeft die haar een beetje kan remmen in die angst. Het is doodvermoeiend.
En ik heb therapie gehad, daarmee is het niet over, maar wel behapbaar en makkelijker te rationaliseren.
Het is ook zielig , voor haar en de kinderen.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 22:41 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik vind die tekst in haar post ook wel zielig eigenlijk. Ze kan niet eens genieten van haar kinderen die opgroeien en nieuwe dingen leren, omdat ze zo bang is voor alles wat er mis kan gaan.
En natuurlijk hebben alle moeders in meer of mindere mate moeite met loslaten, maar zo als zij lijkt me helemaal niet fijn
quote:Op dinsdag 24 juni 2025 22:41 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik vind die tekst in haar post ook wel zielig eigenlijk. Ze kan niet eens genieten van haar kinderen die opgroeien en nieuwe dingen leren, omdat ze zo bang is voor alles wat er mis kan gaan.
En natuurlijk hebben alle moeders in meer of mindere mate moeite met loslaten, maar zo als zij lijkt me helemaal niet fijn
Heb mijn zin aangepast:quote:Op dinsdag 24 juni 2025 22:39 schreef Dievanhiernaast het volgende:
[..]
Haar werkzaamheden?quote:Op woensdag 25 juni 2025 05:54 schreef Zana het volgende:
AM heeft nu rond 61000 woorden. Ik heb opgezocht dat een schrijver ongeveer 1000 woorden per dag schrijft, dan zou ze 61 dagen aan het boek hebben geschreven. Dat is een heel jaar elke week één dag....maar zo lang is ze toch nog niet bezig?
Ik vind het best knap dat/als ze dit naast haar gewone werkzaamheden doet.
Haha, ik dacht hetzelfde. Of is het écht werk wat heel veel tijd en energie kost, op het wereldwijde web gaan verkondigen welke menstruatieslips je 11-jarigen dragen die nog aan de middelbare school moeten beginnen? En hoezo ‘de grotere meiden’, dat gaat wederom meer niet dan wel over haar eigen kinderen? Waarom kan ze nou niet gewoon typen ‘hier in huis worden meerdere modellen gebruikt, namelijk…’. Dan hoef je om te beginnen niet je (beginnende) puberdochters in deze kwetsbare fase zo enorm te misbruiken voor je oh zo taboe doorbrekende content. Bah.quote:
Heel grappig! Vooral die in bedquote:Op dinsdag 24 juni 2025 22:19 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik vind dat ze het alleen over zichzelf moet hebben. Ze etaleert zich zo graag in minibikini dus dan is dit vast geen probleem. Laat gewoon die kinderen er buiten.quote:Op woensdag 25 juni 2025 07:37 schreef Danielle_ het volgende:
[..]
Haha, ik dacht hetzelfde. Of is het écht werk wat heel veel tijd en energie kost, op het wereldwijde web gaan verkondigen welke menstruatieslips je 11-jarigen dragen die nog aan de middelbare school moeten beginnen? En hoezo ‘de grotere meiden’, dat gaat wederom meer niet dan wel over haar eigen kinderen? Waarom kan ze nou niet gewoon typen ‘hier in huis worden meerdere modellen gebruikt, namelijk…’. Dan hoef je om te beginnen niet je (beginnende) puberdochters in deze kwetsbare fase zo enorm te misbruiken voor je oh zo taboe doorbrekende content. Bah.
Eens hoor, dat zou eigenlijk het enige juiste zijn. Het is haar werk, zij wil ermee verdienen, dus het zou over haar moeten gaan. Maar dat vindt ze blijkbaar moeilijk (iets met waar een wil is enzo 😉), dus neem dan op z’n minst je kinderen in bescherming denk ik dan…quote:Op woensdag 25 juni 2025 07:48 schreef Snaky het volgende:
[..]
Ik vind dat ze het alleen over zichzelf moet hebben. Ze etaleert zich zo graag in minibikini dus dan is dit vast geen probleem. Laat gewoon die kinderen er buiten.
Die woorden kent ze niet/ze is oostindisch doof.quote:Op woensdag 25 juni 2025 07:56 schreef Danielle_ het volgende:
[..]
Eens hoor, dat zou eigenlijk het enige juiste zijn. Het is haar werk, zij wil ermee verdienen, dus het zou over haar moeten gaan. Maar dat vindt ze blijkbaar moeilijk (iets met waar een wil is enzo 😉), dus neem dan op z’n minst je kinderen in bescherming denk ik dan…
Voor een paar rotcentenquote:Op woensdag 25 juni 2025 07:37 schreef Danielle_ het volgende:
[..]
Haha, ik dacht hetzelfde. Of is het écht werk wat heel veel tijd en energie kost, op het wereldwijde web gaan verkondigen welke menstruatieslips je 11-jarigen dragen die nog aan de middelbare school moeten beginnen? En hoezo ‘de grotere meiden’, dat gaat wederom meer niet dan wel over haar eigen kinderen? Waarom kan ze nou niet gewoon typen ‘hier in huis worden meerdere modellen gebruikt, namelijk…’. Dan hoef je om te beginnen niet je (beginnende) puberdochters in deze kwetsbare fase zo enorm te misbruiken voor je oh zo taboe doorbrekende content. Bah.
En maar klagen over de keerzijde van influencen, de haat die ze krijgt. Maar gewoon zo’n enorm bord voor haar kop dat ze niet ziet dat ze zelf de oorzaak is en het echt heel eenvoudig zou kunnen stoppen! (Nee, dreigementen en andere ernstige dingen wil ik niet goedpraten. Maar het merendeel wat Annemarie als ‘haat’ ziet, is gewoon de kritische blik van kijkers die er terecht mag zijn.)quote:
Inderdaad, een misbaksel is het. Omdat hij niet in de zon kan zitten mag het kinderfeestje niet door gaan. Janneke heeft een soort van poging ondernomen om het op te nemen voor de kinderen maar ze gooide al snel de handdoek in de ring. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze op een bepaalde manier allemaal bang voor hem zijn.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 22:12 schreef Snaky het volgende:
Wat is Johan Jelies toch een vreselijke vent.
Ja, ik weet, de meeste vinden het hier geen echt werk wat ze doet. Maar ik ben van mening dat het besturen van een huishoud met meerdere kinderen toch echt anders is als wanneer je maar één of twee kinderen hebt. Het is gewoon ook een logistieke uitdaging, wie waar moet zijn en elk kind wil ook zijn verhaal bij je kwijt. Daarbovenop heeft ze verschillende tripjes en samenwerkingen, waar ze dingen voor moet uitzoeken en regelen, ook dat kost tijd naast het "gewone" filmpjes maken.quote:
Maar al die dingen doe je noemt delegeert ze? Tripjes huurt ze die reisconsulente in? Als kinderen ergens heen moeten dan gaat er bijna standaard iemand anders mee. Ik zie haar zo zitten in het weekend aan tafel: ‘ Ik heb een drukke agenda komende week. Hoe gaan JULLIE dit oplossen?’.quote:Op woensdag 25 juni 2025 08:54 schreef Zana het volgende:
[..]
Ja, ik weet, de meeste vinden het hier geen echt werk wat ze doet. Maar ik ben van mening dat het besturen van een huishoud met meerdere kinderen toch echt anders is als wanneer je maar één of twee kinderen hebt. Het is gewoon ook een logistieke uitdaging, wie waar moet zijn en elk kind wil ook zijn verhaal bij je kwijt. Daarbovenop heeft ze verschillende tripjes en samenwerkingen, waar ze dingen voor moet uitzoeken en regelen, ook dat kost tijd naast het "gewone" filmpjes maken.
Dat je kinderen je verdienmodel zijn, daarover kun je discussiëren, maar dat ze niet werkt (op haar manier dan), vind ik niet.
Ik geloof zeker wel dat het influencen tijd kost. En haar gezin ook, maar zeker niet 5x meer dan een standaard gezin, zoals ze zelf beweert. Maar vergeet niet, ze is thuis dus heeft genoeg tijd voor beide dingen. Inclusief een uur naar bed.quote:Op woensdag 25 juni 2025 08:54 schreef Zana het volgende:
[..]
Ja, ik weet, de meeste vinden het hier geen echt werk wat ze doet. Maar ik ben van mening dat het besturen van een huishoud met meerdere kinderen toch echt anders is als wanneer je maar één of twee kinderen hebt. Het is gewoon ook een logistieke uitdaging, wie waar moet zijn en elk kind wil ook zijn verhaal bij je kwijt. Daarbovenop heeft ze verschillende tripjes en samenwerkingen, waar ze dingen voor moet uitzoeken en regelen, ook dat kost tijd naast het "gewone" filmpjes maken.
Dat je kinderen je verdienmodel zijn, daarover kun je discussiëren, maar dat ze niet werkt (op haar manier dan), vind ik niet.
Als je chat gpt laat schrijven kom je daar al snel aan hoor hahaquote:Op woensdag 25 juni 2025 05:54 schreef Zana het volgende:
AM heeft nu rond 61000 woorden. Ik heb opgezocht dat een schrijver ongeveer 1000 woorden per dag schrijft, dan zou ze 61 dagen aan het boek hebben geschreven. Dat is een heel jaar elke week één dag....maar zo lang is ze toch nog niet bezig?
Ik vind het best knap dat/als ze dit naast haar gewone werkzaamheden doet.
Ik denk dat ze veel ideeën in haar hoofd en die uitschrijft, zoals een opstel zeg maar. Dat was ook een beetje de stijl van haar eerste boek. Neemt niet weg dat ik het knap vind om in zo weinig uur een boek er uit te persen, maar of het eindresultaat dan ook echt bevredigend is vraag ik mij af. Ik vraag mij ook af wat het doel van het boek is. Wat wil ze ermee bereiken (anders dan een boek schrijven)? Maar waarschijnlijk is het doel gewoon het laatste: boeken verkopen en geld verdienen.quote:Op woensdag 25 juni 2025 09:36 schreef Harper het volgende:
[..]
Ik geloof zeker wel dat het influencen tijd kost. En haar gezin ook, maar zeker niet 5x meer dan een standaard gezin, zoals ze zelf beweert. Maar vergeet niet, ze is thuis dus heeft genoeg tijd voor beide dingen. Inclusief een uur naar bed.
Dus dat het knap is dat ze daarbij een boek schrijft?
Het eerste boek heeft zeker tijd gekost. Ze heeft avonden en weekenden (weg) zitten schrijven. Geen 12 uur per dag maar wel flink wat uurtjes. Hoe ze dit boek in een maand of twee met hooguit een dag per week geschreven krijgt vraag ik me echt af.
Dat vind ik ook heel raar. Maar inderdaad, zoals bij een opstel op school. Ik blijf nog steeds hopen dat er enige plek in het boek is voor reflectie en beschouwing, want het onderwerk vind ik in potentie wel interessant. Het wordt alleen een stuk minder interessant als het weer een opsomming wordt van (grappige) anekdotes en bloopers, zoals in haar eerste boek. Dat las heel vervelend vond ik (maar blijkbaar was ik in de minderheid).quote:Op woensdag 25 juni 2025 09:43 schreef Harper het volgende:
Dat woorden tellen (en zeggen dat je nog 8x 1000 woorden moet) is echt heel raar.
Je boek is af als het compleet is, niet als je X woorden hebt geschreven.
Oke, dat zie ik echt anders. Ze geeft alle taken door aan anderen en heeft nooit oprechte aandacht voor haar kinderen. Alles is met een camera voor hun neus.quote:Op woensdag 25 juni 2025 08:54 schreef Zana het volgende:
[..]
Ik ben oprecht heel benieuwd naar hoe zij eruit gaat zien en naar de hele bruiloft.quote:Op woensdag 25 juni 2025 08:34 schreef Sushirijst het volgende:
Huisjemerlin gaat vrijdag trouwen. Zou ze een sad beige jurk dragen? 😅
Dat is niet helemaal waar hoor 😂 ik ken toevallig een aantal schrijvers en die houden ook gewoon lijstjes bij met hoeveel woorden ze hebben geschreven en bv dat ze deze avond minimaal zoveel woorden moeten schrijven...quote:Op woensdag 25 juni 2025 09:43 schreef Harper het volgende:
Dat woorden tellen (en zeggen dat je nog 8x 1000 woorden moet) is echt heel raar.
Ik vind het dan weer een beetje flauw dat er altijd vergeleken wordt met de zorg.quote:Op woensdag 25 juni 2025 09:51 schreef Ballerina888 het volgende:
[..]
Oke, dat zie ik echt anders. Ze geeft alle taken door aan anderen en heeft nooit oprechte aandacht voor haar kinderen. Alles is met een camera voor hun neus.
Ik vind dit op geen enkele manier werk.
AM moet eens meelopen in de zorg, onderwijs, kinderopvang, zwaar lichamelijke beroepen en dan zeggen dat dit werk is.
De mensen in die beroepen hebben nl ook meerdere kinderen en doen alles wat zij doet nog naast dat werk.
En dat grote gezin valt ook nogal mee. Ze heeft 4 kinderen waar nog echt dingen voor geregeld moeten worden.
Omdat ze zichzelf pushen voor een deadline. Niet omdat ze X woorden moeten hebben om een boek vol te maken.quote:Op woensdag 25 juni 2025 09:53 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar hoor 😂 ik ken toevallig een aantal schrijvers en die houden ook gewoon lijstjes bij met hoeveel woorden ze hebben geschreven en bv dat ze deze avond minimaal zoveel woorden moeten schrijven...
Ik vind het eigenlijk wel grappig dat mensen hierover vallen 😂 ik zie momenteel niets anders bij schrijvers omdat in november van alles uit gaat komen 🤷
Dat denk ik wel🤣.quote:Op woensdag 25 juni 2025 08:34 schreef Sushirijst het volgende:
Ik noem meerdere voorbeelden hoor. Kan moeilijk alles opnoemen.quote:Op woensdag 25 juni 2025 09:55 schreef Harper het volgende:
[..]
Ik vind het dan weer een beetje flauw dat er altijd vergeleken wordt met de zorg.
Er zijn zoveel andere nuttige beroepen die ook pittig zijn, hetzij lichamelijk, hetzij mentaal.
Aan de schoenen van haar vriendin te zien js dat wel de dresscode, verrassend...quote:Op woensdag 25 juni 2025 08:34 schreef Sushirijst het volgende:
Misschien kan je eens met haar meelopen? Waarom zou je zo onaardig praten over haar "werk". Ze verdient hier haar inkomen mee en ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat dat hard werken is. Haar dag/leven bestaat 24/7 uit haar werk. De waarde van werk zit hem niet alleen maar in inspanning maar ook in mentale last.quote:Op woensdag 25 juni 2025 09:51 schreef Ballerina888 het volgende:
[..]
Oke, dat zie ik echt anders. Ze geeft alle taken door aan anderen en heeft nooit oprechte aandacht voor haar kinderen. Alles is met een camera voor hun neus.
Ik vind dit op geen enkele manier werk.
AM moet eens meelopen in de zorg, onderwijs, kinderopvang, zwaar lichamelijke beroepen en dan zeggen dat dit werk is.
De mensen in die beroepen hebben nl ook meerdere kinderen en doen alles wat zij doet nog naast dat werk.
En dat grote gezin valt ook nogal mee. Ze heeft 4 kinderen waar nog echt dingen voor geregeld moeten worden.
Er zitten zeker wel regels aan een boek en hoeveel woorden hoofdstukken moeten hebben enzovoort.. En ook de deadline dat je niet een half verhaal inlevert voor goedkeuring.. Maar dat heeft AM ook 🤷 ik zie daarin bij haar geen verschil als in een vriendin die romans schrijft of een kennis die bezig is met deel zoveel van zijn jeugd reeks 🤷 komt allemaal in november uit en moet allemaal binnenkort naar de uitgever voor controlequote:Op woensdag 25 juni 2025 09:57 schreef Harper het volgende:
[..]
Omdat ze zichzelf pushen voor een deadline. Niet omdat ze X woorden moeten hebben om een boek vol te maken.
Mag ik hopen.
Als ze iets vaker die telefoon weg zou leggen had ze wel 10 keer zoveel kunnen schrijven.quote:
Weet ik. Maar deze opmerking komt heel vaak terug en de zorg staat altijd op 1.quote:Op woensdag 25 juni 2025 09:58 schreef Ballerina888 het volgende:
[..]
Ik noem meerdere voorbeelden hoor. Kan moeilijk alles opnoemen.
Maar influencer van een gezin met meerdere volwassen kinderen valt daar wat mij betreft absoluut niet onder.
Ik vraag mij af waarom het boek nu in november uitkomt. 2 jaar geleden leek het een bewust keuze om het boek in de komkommertijd uit te laten komen, zodat ze met de pre-sale op plek 1 zouden komen in de top 60. Dat zal nu lastiger worden. Daarnaast vind ik het ook een aparte keuze om een planner bij de 2e druk van een nieuwe cover te voorzien, maar wel hetzelfde verhaal voorin te laten staan (wat misschien alweer verouderd is), daarnaast zal de doelgroep vooral mensen zijn die een nieuwe planner koper, omdat de oude vol is (en die kennen het voorwoord al).quote:Op woensdag 25 juni 2025 10:05 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:
[..]
Er zitten zeker wel regels aan een boek en hoeveel woorden hoofdstukken moeten hebben enzovoort.. En ook de deadline dat je niet een half verhaal inlevert voor goedkeuring.. Maar dat heeft AM ook 🤷 ik zie daarin bij haar geen verschil als in een vriendin die romans schrijft of een kennis die bezig is met deel zoveel van zijn jeugd reeks 🤷 komt allemaal in november uit en moet allemaal binnenkort naar de uitgever voor controle
Precies. Maarten brengt vaak de kinderen naar school, zij kan uitgebreid koffie drinken met Maarten, een uur slapen, Maarten kookt vaak. Nou dat is bij de meeste grote gezinnen niet zo hoor. Ik volg een dame die hier niet besproken wordt ivm prive) die doet alles alleen ! Dat is hard werkenquote:Op woensdag 25 juni 2025 09:30 schreef Tarantelle het volgende:
En dan heeft Annemarie het geluk dat ze zelf weinig sociale verplichtingen heeft (dat kan ook een bewuste keuze zijn) en een man die ook weinig behoefte lijkt te hebben aan dingen buiten de deur doen. Dat is natuurlijk wel een voordeel: Maarten is gewoon eigenlijk altijd thuis.
Ik heb (denk ik) iets minder heftige angsten dan jij (diagnose en therapie gehad), maar ik begrijp wel de strekking, ik heb daar ook last van. Mijn man is inderdaad ook van het type rationeel dus ik check altijd bij hem in of ik me te veel zorgen maak en ga dan ergens in het midden zitten zeg maar qua zorgen (althans rationeel, wat mijn emoties doen... daar heb ik nog niet altijd controle over).quote:Op dinsdag 24 juni 2025 23:05 schreef Dievanhiernaast het volgende:
[..]
Ik ervaar het gelukkig niet meer op een dagelijkse basis en ik heb een heeeeeeeel rationele man (tot op t irritante af😉) dus dathelpt wel.
Ik hoop voor DBM ook dat ze iemand (bijv haar man) heeft die haar een beetje kan remmen in die angst. Het is doodvermoeiend.
En ik heb therapie gehad, daarmee is het niet over, maar wel behapbaar en makkelijker te rationaliseren.
Ja dat vind ik ook gek. Alsof je je boek eindigt middenin een zin omdat je genoeg woorden hebt.quote:Op woensdag 25 juni 2025 09:43 schreef Harper het volgende:
Dan hoop ik niet dat ze de huwelijksfoto’s in hun keuken laten maken 🤣😂quote:Op woensdag 25 juni 2025 09:59 schreef Post-its het volgende:
[..]
Aan de schoenen van haar vriendin te zien js dat wel de dresscode, verrassend...
En bij dat eerste boek ging ze nog een weekendje alleen in zo’n gesponsorde boomhut om te schrijven.quote:Op woensdag 25 juni 2025 09:36 schreef Harper het volgende:
[..]
Ik geloof zeker wel dat het influencen tijd kost. En haar gezin ook, maar zeker niet 5x meer dan een standaard gezin, zoals ze zelf beweert. Maar vergeet niet, ze is thuis dus heeft genoeg tijd voor beide dingen. Inclusief een uur naar bed.
Dus dat het knap is dat ze daarbij een boek schrijft?
Het eerste boek heeft zeker tijd gekost. Ze heeft avonden en weekenden (weg) zitten schrijven. Geen 12 uur per dag maar wel flink wat uurtjes. Hoe ze dit boek in een maand of twee met hooguit een dag per week geschreven krijgt vraag ik me echt af.
Dat was ook gewoon een samenwerking. Het is soms best puzzelen om alle weekeindjes weg gepland te krijgen. Dat zie je bij Annemarie ook.quote:Op woensdag 25 juni 2025 10:17 schreef Earring het volgende:
[..]
En bij dat eerste boek ging ze nog een weekendje alleen in zo’n gesponsorde boomhut om te schrijven
Ben ik helemaal met je eens, het was meer dat ik wat nuance wilde aanbrengen in het 'je kan beter wat meer loslaten', dat gaat niet altijd zo makkelijk als je zelf zou willen.quote:Op woensdag 25 juni 2025 10:15 schreef AccurateAllegiance het volgende:
[..]
Ik heb (denk ik) iets minder heftige angsten dan jij (diagnose en therapie gehad), maar ik begrijp wel de strekking, ik heb daar ook last van. Mijn man is inderdaad ook van het type rationeel dus ik check altijd bij hem in of ik me te veel zorgen maak en ga dan ergens in het midden zitten zeg maar qua zorgen (althans rationeel, wat mijn emoties doen... daar heb ik nog niet altijd controle over).
Maar je moet het wel doorhebben en er dan mee aan de slag gaan. Want angsten/een angststoornis gaan zo met je op de loop als je het niet doorhebt in mijn ervaring (en als je het wel doorhebt ook, maar dan kan je het nog enigzins beteugelen).
Wat iemand anders al zei een keer, ik gun dbm een goede therapeut.
Marketing. Zo lijkt het zonder extra werk een nieuwe planner.quote:Op woensdag 25 juni 2025 10:12 schreef Tarantelle het volgende:
[..]
Ik vraag mij af waarom het boek nu in november uitkomt. 2 jaar geleden leek het een bewust keuze om het boek in de komkommertijd uit te laten komen, zodat ze met de pre-sale op plek 1 zouden komen in de top 60. Dat zal nu lastiger worden. Daarnaast vind ik het ook een aparte keuze om een planner bij de 2e druk van een nieuwe cover te voorzien, maar wel hetzelfde verhaal voorin te laten staan (wat misschien alweer verouderd is), daarnaast zal de doelgroep vooral mensen zijn die een nieuwe planner koper, omdat de oude vol is (en die kennen het voorwoord al).
Waarom november kan ik uitleggen... Feestdagen! Er komt echt heeeeel veel uit in november qua boeken! Omdat er echt heel veel cadeau gedaan word voor sint en kerst 👌 echt hoogseizoen. Dus niets raars aan.quote:Op woensdag 25 juni 2025 10:12 schreef Tarantelle het volgende:
[..]
Ik vraag mij af waarom het boek nu in november uitkomt. 2 jaar geleden leek het een bewust keuze om het boek in de komkommertijd uit te laten komen, zodat ze met de pre-sale op plek 1 zouden komen in de top 60. Dat zal nu lastiger worden. Daarnaast vind ik het ook een aparte keuze om een planner bij de 2e druk van een nieuwe cover te voorzien, maar wel hetzelfde verhaal voorin te laten staan (wat misschien alweer verouderd is), daarnaast zal de doelgroep vooral mensen zijn die een nieuwe planner koper, omdat de oude vol is (en die kennen het voorwoord al).
Maar goed, ik zit totaal niet in deze wereld en heb er verder weinig verstand van.
Eens hoor, ik zie dat dbm haar kinderen vrij klein houdt en zich inderdaad veel zorgen maakt, en vanachter mijn toetsenbord zou ik dan ook zo kunnen typen, joh laat los! Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.quote:Op woensdag 25 juni 2025 10:19 schreef Dievanhiernaast het volgende:
[..]
Ben ik helemaal met je eens, het was meer dat ik wat nuance wilde aanbrengen in het 'je kan beter wat meer loslaten', dat gaat niet altijd zo makkelijk als je zelf zou willen.
Mijn man doet soms een beetje aan exposeren therapie waarbij die me gewoon in een bepaalde situatie 'dwingt' (niet op een vervelende manier hoor) zodat ik ook kan zien dat het gewoon goed kan gaan.
Ik heb het gelukkig wel door en heb dus ook hulp gehad, maar sommige dingen poppen ineens weer op 😅
Dat snap ik, maar de vorige keer leek de releasedatum heel bewust anders gekozen.quote:Op woensdag 25 juni 2025 10:20 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:
[..]
Waarom november kan ik uitleggen... Feestdagen! Er komt echt heeeeel veel uit in november qua boeken! Omdat er echt heel veel cadeau gedaan word voor sint en kerst 👌 echt hoogseizoen. Dus niets raars aan.
Over de planner weet ik verder weinig 😂 ik heb de eerste gekregen en hij is opzich handig in gebruik 👌 maar als ik deel 2 niet krijg ga ik hem ook niet kopen ofzo 🤷 andere cover is dan wel weer handig voor het overzicht..
Ze is al bestsellerauteur natuurlijk, dus dat vinkje hoeft ze niet meer te halen misschien?quote:Op woensdag 25 juni 2025 10:26 schreef Tarantelle het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar de vorige keer leek de releasedatum heel bewust anders gekozen.
🤔 Die kwam idd in september 🤷 verder ook geen idee waarom of wat.. Enige wat ik nu weet is dat mijn november druk word en dat mijn tbr lijst leeg moet 😂 (niet specifiek voor AM 😂 al denk ik dat hij ook op de stapel komt)quote:Op woensdag 25 juni 2025 10:26 schreef Tarantelle het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar de vorige keer leek de releasedatum heel bewust anders gekozen.
Denk dat daar wel een punt zit.. Omdat als beginnende schrijver (ongeacht wat men er hier van vind) het natuurlijk wel extra moeilijk is om tussen alle grote namen die tegelijk uit komen op te boxen.. Dus misschien dat ze daarom toen vroeg uitgegeven is en nu met de grote groep mee moetquote:Op woensdag 25 juni 2025 10:27 schreef AccurateAllegiance het volgende:
[..]
Ze is al bestsellerauteur natuurlijk, dus dat vinkje hoeft ze niet meer te halen misschien?
En ook weer hoe ze die camera neerzet, en die dromerige " ik ben zo moe zien jullie dat wel" blik.quote:Op woensdag 25 juni 2025 10:31 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:
Ach Debbie's add 🤦 tja.... Maar ze heeft wel de groen blauwige nageltjes kunnen wisselen in een naturelle kleur 👌
Misschien moet ze weer kaarsen gaan maken ipv koekjes 🤔🤷 had ze nooit last van 👌
Koekjes is ook killing natuurlijk
Ja die had ze al volgens mij.. Lekker dwars door de text heen 😂 blijf het bijzonder vinden.. Maar goed dat vind ik dan weer minder boeiend. Dat ze de negeer je kind actie tot vrijdag in prijs heeft verlaagd vind ik wel hilarisch.quote:Op woensdag 25 juni 2025 10:42 schreef Henrike het volgende:
[..]
En ook weer hoe ze die camera neerzet, en die dromerige " ik ben zo moe zien jullie dat wel" blik.
Ze is nog steeds aan het bijkomen van Liam zijn verjaardag, nou opschieten kind wordt al bijna weer 3😅
En had ze die grote tattoo op haar onderarm al?
Ik merk dat ik heel veel van deze reactie vind. Begrijp me niet verkeerd: ik bedoel het niet persoonlijkquote:Op woensdag 25 juni 2025 10:00 schreef Barbamamaatje het volgende:
[..]
Misschien kan je eens met haar meelopen? Waarom zou je zo onaardig praten over haar "werk". Ze verdient hier haar inkomen mee en ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat dat hard werken is. Haar dag/leven bestaat 24/7 uit haar werk. De waarde van werk zit hem niet alleen maar in inspanning maar ook in mentale last.
Je kan van haar persoon vinden wat je wil, ze heeft wel een goed lopend bedrijf opgebouwd.
Ook dat nonchalante ‘ik had nog steeds geen traphek, ga ik nu écht bestellen’ steeds. Het meisje gaat nu al een week of 3-4 met enige regelmaat se trap op? Doe er dan wat aan, in plaats van dit te zien als een soort lollige content of zo… Of is dit stiekem bedelen om een gratis traphek? Je ziet influencers vaker vreemde keuzes maken voor gratis zooi tenslotte…quote:Op woensdag 25 juni 2025 09:54 schreef Mirp het volgende:
Ik verbaasde me ook weer bij Natalievdlet. Dat haar kleine B weer zo hoog op die doodenge stijle trap stond. Ik ben helemaal voor ontdekken en niet bij voorbaat alles afbakenen, maar dit vind ik gewoon gevaarlijk.
Of even gaan floaten want dat doet net zoveel als 4 uur slaap.quote:Op woensdag 25 juni 2025 10:49 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:
[..]
Ja die had ze al volgens mij.. Lekker dwars door de text heen 😂 blijf het bijzonder vinden.. Maar goed dat vind ik dan weer minder boeiend. Dat ze de negeer je kind actie tot vrijdag in prijs heeft verlaagd vind ik wel hilarisch.
Nog even en Jay is weer jarig toch? Moet ze binnenkort beginnen met voor slapen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |