abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218036285
Wat is Johan Jelies toch een vreselijke vent.
pi_218036342
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 21:20 schreef Roesssst het volgende:

[..]
Wat vind je daar grappig aan? Ik vind Sint Jan altijd wel een mooi feest.
Juud singlemom bedoel ik. Plaatjes over Trump en Willem Alexander :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_218036421
Grappig dat Annemarie zichzelf ziet als een lief mens.😎
pi_218036460
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 22:19 schreef LeSage het volgende:

[..]
Ja dat vond ik nou ook leuke humor! 😂
pi_218036480
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 22:30 schreef Johanna38 het volgende:
Grappig dat Annemarie zichzelf ziet als een lief mens.😎
De manier waarop ze soms tegen haar kinderen praat, doet me anders vermoeden.
pi_218036492
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 22:08 schreef Henrike het volgende:
De zoon van Dbm is toch al 7?
Misschien moet ze hem iets meer loslaten en niet zo beschermend zijn. De meeste kinderen gaan vanaf groep 1 op schoolreisje. Tsja, ik moest even wennen weet ik nog maar er gingen juffen en moeders mee dus heb me er nooit zo druk om gemaakt volgens mij.
Ook zelf vaak meegewerkt en dat was altijd erg leuk.
Ze maakt zich zorgen voor niks, en voor de kinderen ook heel goed om even niet altijd aan mama te hangen.
Ik wil het hierin toch een beetje voor DBM opnemen. Ik heb (soms) echt (extreme?) angsten, helemaal als het om mijn kinderen gaat. Mijn oudste is bijna 7 en ja ik ben ook in de stress als hij op schoolreisje gaat en heel blij als hij weer terug is.
Als ik zonder gezin ben, parkeer ik niet in een parkeergarage, want wat als ik daar niet uitkom? Ik parkeer altijd achteruit want dan ben ik sneller weg als de pleuris uitbreekt. En dan zijn dit nog maar 'gewone' voorbeelden.

En ja het is gezond om weg te zijn etc en nee ik zal niet tegen mijn zoon zeggen dat ik (dezelfde) spanning ervaar, maar ik kan dan maar moeilijk ontspannen.

Rationeel gezien is het heel makkelijk om te zeggen 'stel je niet zo aan en houd hem niet zo klein' emotioneel gezien werkt dat echt anders en soms is het lastig om de ratio te laten winnen van de emotie, want hij is 'al' 7, maar ook nog 'maar' 7.
pi_218036501
quote:

[..]
Moest er ook om grinniken ja🤭
pi_218036506
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 22:08 schreef Henrike het volgende:
De zoon van Dbm is toch al 7?
Misschien moet ze hem iets meer loslaten en niet zo beschermend zijn. De meeste kinderen gaan vanaf groep 1 op schoolreisje. Tsja, ik moest even wennen weet ik nog maar er gingen juffen en moeders mee dus heb me er nooit zo druk om gemaakt volgens mij.
Ook zelf vaak meegewerkt en dat was altijd erg leuk.
Ze maakt zich zorgen voor niks, en voor de kinderen ook heel goed om even niet altijd aan mama te hangen.
Ik vind die tekst in haar post ook wel zielig eigenlijk. Ze kan niet eens genieten van haar kinderen die opgroeien en nieuwe dingen leren, omdat ze zo bang is voor alles wat er mis kan gaan.
En natuurlijk hebben alle moeders in meer of mindere mate moeite met loslaten, maar zo als zij lijkt me helemaal niet fijn ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_218036643
Knuffel @Dievanhiernaast, dat zal heel heftig zijn.
pi_218036690
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 22:39 schreef Dievanhiernaast het volgende:

[..]
Ik wil het hierin toch een beetje voor DBM opnemen. Ik heb (soms) echt (extreme?) angsten, helemaal als het om mijn kinderen gaat. Mijn oudste is bijna 7 en ja ik ben ook in de stress als hij op schoolreisje gaat en heel blij als hij weer terug is.
Als ik zonder gezin ben, parkeer ik niet in een parkeergarage, want wat als ik daar niet uitkom? Ik parkeer altijd achteruit want dan ben ik sneller weg als de pleuris uitbreekt. En dan zijn dit nog maar 'gewone' voorbeelden.

En ja het is gezond om weg te zijn etc en nee ik zal niet tegen mijn zoon zeggen dat ik (dezelfde) spanning ervaar, maar ik kan dan maar moeilijk ontspannen.

Rationeel gezien is het heel makkelijk om te zeggen 'stel je niet zo aan en houd hem niet zo klein' emotioneel gezien werkt dat echt anders en soms is het lastig om de ratio te laten winnen van de emotie, want hij is 'al' 7, maar ook nog 'maar' 7.
Herkenbaar hoor.. Sinds ik kinderen heb moest ik weer in therapie voor mijn angsten en mijn oudste heeft het ook niet beter gemaakt 🤦 die was standaard een keer kwijt tijdens ieder schoolreisje of uitje.. 😵‍💫 Zelfs in gymnasium 2 nog 😣 ze blijft nu eindelijk bij haar vrienden (of liever gezegd ze blijven bij haar)
Maar ergens moet je ook loslaten. Mijn 7 jarige ging vorige week met schoolreis en omdat hij in groep 5 zit mochten ze in groepjes los lopen 😵‍💫😣 hij heeft een top dag gehad en niets gemerkt van mijn paniek 👌 de juf heeft hem wel regelmatig opgezocht (had ik niet gevraagd maar ze vond het ook spannend) en heeft ik vermoed speciaal voor mijn rust extra foto's doorgestuurd via paro 😂

Het spannend vinden is het probleem ook niet... Het overdragen op je kind dat hij schijnbaar iets engs gaat doen wel
pi_218036697
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 22:55 schreef Huisopdehoek het volgende:
Knuffel @:dievanhiernaast, dat zal heel heftig zijn.
Ik ervaar het gelukkig niet meer op een dagelijkse basis en ik heb een heeeeeeeel rationele man (tot op t irritante af😉) dus dathelpt wel.
Ik hoop voor DBM ook dat ze iemand (bijv haar man) heeft die haar een beetje kan remmen in die angst. Het is doodvermoeiend.
En ik heb therapie gehad, daarmee is het niet over, maar wel behapbaar en makkelijker te rationaliseren.
pi_218037517
quote:

[..]

Daarom is mijn eerste zin ook; misschien moet ze hem iets meer loslaten.
Ik begrijp heel goed dat er moeders zijn die overbezorgd zijn om wat voor reden dan ook.
Ik hoop alleen dat Dbm beseft dat zij haar angsten op haar kinderen overbrengt op deze manier, ook omdat ze dit met veel dingen heeft: ze vind het zielig dat de kinderen een beetje nat worden van de regen, kind minder leuke dag op school, dan houd zij ze thuis. Niet helemaal fit, dan gelijk huisarts.
Ze geeft het zelf ook aan dat ze angsten heeft, wat natuurlijk heel vervelend is.
Maar ik vind eigenlijk wel dat ze daar hulp bij moet gaan zoeken,hoe gaat ze dat straks doen als ze groter worden, zelfstandig naar school fietsen, uitgaan enz.
Ik ben door een traumatische gebeurtenis ook angstig , kijk waar mijn kinderen zijn als ik hoor over een ongeluk of een ambulance hoor, maar dat is mijn angst . Ik kan ze niet altijd 100% beschermen, dat houd je niet vol.
pi_218037525
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 23:05 schreef Dievanhiernaast het volgende:

[..]
Ik ervaar het gelukkig niet meer op een dagelijkse basis en ik heb een heeeeeeeel rationele man (tot op t irritante af😉) dus dathelpt wel.
Ik hoop voor DBM ook dat ze iemand (bijv haar man) heeft die haar een beetje kan remmen in die angst. Het is doodvermoeiend.
En ik heb therapie gehad, daarmee is het niet over, maar wel behapbaar en makkelijker te rationaliseren.
Knap van je, ook omdat je het zelf durft toe te geven.
En tuurlijk iedere ouder heeft angst dat er wat met zijn/haar kinderen gebeurt. Dat zeg ik ook altijd: dat is het moeilijk van ouder zijn, je bent altijd bang dat er iets met ze gebeurd
pi_218037531
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 22:41 schreef LeSage het volgende:

[..]
Ik vind die tekst in haar post ook wel zielig eigenlijk. Ze kan niet eens genieten van haar kinderen die opgroeien en nieuwe dingen leren, omdat ze zo bang is voor alles wat er mis kan gaan.
En natuurlijk hebben alle moeders in meer of mindere mate moeite met loslaten, maar zo als zij lijkt me helemaal niet fijn ;(
Het is ook zielig , voor haar en de kinderen.
Ik hoop alleen dat ze zelf inziet dat ze hier misschien hulp voor moet gaan zoeken.
pi_218037540
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 22:41 schreef LeSage het volgende:

[..]
quote:

[..]

Heb mijn zin aangepast:
In "waarschijnlijk maakt ze zich zorgen om niks"
Je kunt het natuurlijk nooit uitsluiten dat er wat gebeurt.
pi_218037740
AM heeft nu rond 61000 woorden. Ik heb opgezocht dat een schrijver ongeveer 1000 woorden per dag schrijft, dan zou ze 61 dagen aan het boek hebben geschreven. Dat is een heel jaar elke week één dag....maar zo lang is ze toch nog niet bezig?
Ik vind het best knap dat/als ze dit naast haar gewone werkzaamheden doet.
pi_218037859
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 05:54 schreef Zana het volgende:
AM heeft nu rond 61000 woorden. Ik heb opgezocht dat een schrijver ongeveer 1000 woorden per dag schrijft, dan zou ze 61 dagen aan het boek hebben geschreven. Dat is een heel jaar elke week één dag....maar zo lang is ze toch nog niet bezig?
Ik vind het best knap dat/als ze dit naast haar gewone werkzaamheden doet.
Haar werkzaamheden?
pi_218037954
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 07:13 schreef Ballerina888 het volgende:

[..]
Haar werkzaamheden?
Haha, ik dacht hetzelfde. Of is het écht werk wat heel veel tijd en energie kost, op het wereldwijde web gaan verkondigen welke menstruatieslips je 11-jarigen dragen die nog aan de middelbare school moeten beginnen? En hoezo ‘de grotere meiden’, dat gaat wederom meer niet dan wel over haar eigen kinderen? Waarom kan ze nou niet gewoon typen ‘hier in huis worden meerdere modellen gebruikt, namelijk…’. Dan hoef je om te beginnen niet je (beginnende) puberdochters in deze kwetsbare fase zo enorm te misbruiken voor je oh zo taboe doorbrekende content. Bah.
pi_218037984
quote:

[..]
Heel grappig! Vooral die in bed :)
pi_218037997
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 07:37 schreef Danielle_ het volgende:

[..]
Haha, ik dacht hetzelfde. Of is het écht werk wat heel veel tijd en energie kost, op het wereldwijde web gaan verkondigen welke menstruatieslips je 11-jarigen dragen die nog aan de middelbare school moeten beginnen? En hoezo ‘de grotere meiden’, dat gaat wederom meer niet dan wel over haar eigen kinderen? Waarom kan ze nou niet gewoon typen ‘hier in huis worden meerdere modellen gebruikt, namelijk…’. Dan hoef je om te beginnen niet je (beginnende) puberdochters in deze kwetsbare fase zo enorm te misbruiken voor je oh zo taboe doorbrekende content. Bah.
Ik vind dat ze het alleen over zichzelf moet hebben. Ze etaleert zich zo graag in minibikini dus dan is dit vast geen probleem. Laat gewoon die kinderen er buiten.
pi_218038020
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 07:48 schreef Snaky het volgende:

[..]
Ik vind dat ze het alleen over zichzelf moet hebben. Ze etaleert zich zo graag in minibikini dus dan is dit vast geen probleem. Laat gewoon die kinderen er buiten.
Eens hoor, dat zou eigenlijk het enige juiste zijn. Het is haar werk, zij wil ermee verdienen, dus het zou over haar moeten gaan. Maar dat vindt ze blijkbaar moeilijk (iets met waar een wil is enzo 😉), dus neem dan op z’n minst je kinderen in bescherming denk ik dan…
pi_218038035
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 07:56 schreef Danielle_ het volgende:

[..]
Eens hoor, dat zou eigenlijk het enige juiste zijn. Het is haar werk, zij wil ermee verdienen, dus het zou over haar moeten gaan. Maar dat vindt ze blijkbaar moeilijk (iets met waar een wil is enzo 😉), dus neem dan op z’n minst je kinderen in bescherming denk ik dan…
Die woorden kent ze niet/ze is oostindisch doof.
Het is haar verdienmodel.
pi_218038184
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 07:37 schreef Danielle_ het volgende:

[..]
Voor een paar rotcenten
I can't help it, if I'm lucky
pi_218038215
Huisjemerlin gaat vrijdag trouwen. Zou ze een sad beige jurk dragen? 😅
pi_218038271
Ach jee bob heeft last van een hardnekkige Spaanse u/oe 🤦
Lastig... 3 woorden Spaans spreken en daardoor last hebben met Nederlands schrijven in groep 2 🤔 want daar hebben ze vast al de oe en ui en eu enzovoort geoefend natuurlijk 🤔👌👍
Toch maar niet nogmaals in Spanje Op vakantie wonen? Wie weet wat voor hardnekkige dingen hij dan oploopt 🤔
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')