Die tienertoerkaart, ooit 1 x een week (of 8 dagen??) gereisd voor 10 gulden. De hele week op pad van Rotterdam naar Groningen, Maastricht, Den Helder en Vlissingen. Luik herinner ik me ook nog om het oude stadion van Standard Liege te bezichtigen. Soms een restauratiewagen waar je nog een warm balletje gehakt kon scoren.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 07:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nou ja, dat. Net als wat je met de Tienertoer deed ooit: veel en ver reizen.
Als ze die kaart nou iets duurder hadden gemaakt, ¤ 12,50 of zo, dan had je het verlies kunnen beperken en toch nog de jongeren kunnen bereiken. Die kortingskaart is nauwelijks een serieus alternatief omdat verre reizen daarmee veel duurder worden.
En ja, ik ben biased want ik heb een kind van 12 waarmee ik graag op pad ga.
dat hadden ze natuurlijk allang kunnen doenquote:Op vrijdag 18 juli 2025 18:43 schreef MTL het volgende:
Als het HRN opgeknipt en aanbesteed wordt, dan mag ik hopen dat de overheid een overkoepelende organisatie opzet voor de vervoersbewijzen, zodat er overal gewoon in/uitgecheckt kan worden ongeacht de vervoerder, zodat ook verder geen omchecken nodig is.
Maar dat zal wel weer niet, stel je voor dat je het voor de reizigers eenvoudiger maakt
Voor iedere snelweg een apart tolkastjequote:Op vrijdag 18 juli 2025 18:43 schreef MTL het volgende:
Als het HRN opgeknipt en aanbesteed wordt, dan mag ik hopen dat de overheid een overkoepelende organisatie opzet voor de vervoersbewijzen, zodat er overal gewoon in/uitgecheckt kan worden ongeacht de vervoerder, zodat ook verder geen omchecken nodig is.
Maar dat zal wel weer niet, stel je voor dat je het voor de reizigers eenvoudiger maakt
Ja, als de wil er was, en er niet eerst jarenlang over vergaderd moest worden door werkgroepen zoals dequote:Op vrijdag 18 juli 2025 20:34 schreef mschol het volgende:
[..]
dat hadden ze natuurlijk allang kunnen doen
Sowieso is het ook een interessant vraagstuk of je de concessiehouder (vervoerder) dan ook volledig opbrengstverantwoordelijk wil maken. Of hier juist een ander financieel model in zoekt.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 18:43 schreef MTL het volgende:
Wil iemand pooltje maken of het gaat lukken? Om een Erdinger ofzo? :-Dquote:Op vrijdag 18 juli 2025 21:02 schreef James1988 het volgende:
Deutsche Bahn: het nieuwe station van Stuttgart gaat per december 2026 in dienst.
En vergeet niet hoeveel taken NS uitvoert zoals het managen van verkeersstromen op stations, langere termijn strategie van het spoor en honderd andere dingen. Die taken zullen of naar I&W moeten of in een aanbesteding gaan landenquote:Op vrijdag 18 juli 2025 18:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dat vind ik nog het kutste hieraan. Er zijn nu verbindingen die niet uit kunnen en die overeind gehouden worden omdat er ergens anders overschotten worden gerealiseerd. Al dat soort flexibiliteit gaat er volledig uit met lijnaanbestedingen.
Het geeft de indruk dat er een DDZ werd ontmanteld op de Zaanstraat. Meerdere panelen ontbraken.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 15:18 schreef Adrie072 het volgende:
Die gehavende DDZ, staat die al lang op de Zaanstraat/A'dam?
Break a legquote:Op maandag 21 juli 2025 22:25 schreef Janneke141 het volgende:
Vanaf morgen maar eens op pad om Schotland en Noord-Engeland per trein te verkennen
Topshow!quote:Op woensdag 23 juli 2025 17:52 schreef spectrumanalyser het volgende:
De werkzaamheden voor Project Hoogfrequent Spoor Alkmaar-Amsterdam kunnen van start. De bezwaren zijn door de Raad van State van tafel geveegd.
https://www.raadvanstate.(...)r-alkmaar-amsterdam/
https://www.binnenlandsbe(...)mag-worden-aangepast
Dat getal in je username is je geboortejaar onniedan?quote:Op vrijdag 18 juli 2025 20:31 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Die tienertoerkaart, ooit 1 x een week (of 8 dagen??) gereisd voor 10 gulden. De hele week op pad van Rotterdam naar Groningen, Maastricht, Den Helder en Vlissingen. Luik herinner ik me ook nog om het oude stadion van Standard Liege te bezichtigen. Soms een restauratiewagen waar je nog een warm balletje gehakt kon scoren.
Soms heb je op grotere stations personeel dat fysiek op het perron staat te roepen welke trein er komt.quote:Op woensdag 23 juli 2025 19:52 schreef Janneke141 het volgende:
Ik begin inmiddels te begrijpen waarom treinkaartjes in het VK zo duur zijn. Allemachtig wat hebben die een batterij personeel in de trein rondlopen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |