abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 juli 2025 @ 11:49:38 #257
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_218249076
Wat gaat er mis bij de vervoerders, waarom blijven ze niet snappen dat mensen niet blij zijn in een trein die het niet doet. Dat ze er toch uit willen. Waar zit deze kronkel?

En ja arriva, dat ie nu kapot is is jullie eigen schuld
https://www.ad.nl/binnenl(...)n-te-komen~aaa76862/
stupidity has become as common as common sense was before
pi_218249719
Mooi man, het personeel besluit de deuren te openen als het glas wordt ingetikt door de passagiers. Dat had de hele tijd gewoon gekund
pi_218250610
En deze mensen willen het hoofdrailnet wel ff rijden :')
pi_218251582
De illusie dat bij een aanbesteding de boel goedkoper wordt hangt volledig af van het eisenpakket van I&W... Niet van NS
pi_218252649
Dat vind ik nog het kutste hieraan. Er zijn nu verbindingen die niet uit kunnen en die overeind gehouden worden omdat er ergens anders overschotten worden gerealiseerd. Al dat soort flexibiliteit gaat er volledig uit met lijnaanbestedingen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_218252661
En hoeveel verschillende van die fucking grafhoerenpoortjes komen er straks op een rij te staan op een station als Amsterdam Centraal? En overcheckpaaltjes.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_218252777
Als het HRN opgeknipt en aanbesteed wordt, dan mag ik hopen dat de overheid een overkoepelende organisatie opzet voor de vervoersbewijzen, zodat er overal gewoon in/uitgecheckt kan worden ongeacht de vervoerder, zodat ook verder geen omchecken nodig is.


Maar dat zal wel weer niet, stel je voor dat je het voor de reizigers eenvoudiger maakt
  Moderator vrijdag 18 juli 2025 @ 20:27:16 #264
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_218253542
Toch vreemd, de communicatie van DB soms. Heb deze reis geboekt


Fahrplanänderung, krijg je bv de suggestie om een uur later te reizen.
Wat is er nou verandert? ICE205 start in Harburg ipv Altona. Zeg dat dan direct 8)7
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 18 juli 2025 @ 20:31:02 #265
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_218253576
quote:
3s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 07:52 schreef Duvel het volgende:

[..]
Nou ja, dat. Net als wat je met de Tienertoer deed ooit: veel en ver reizen.

Als ze die kaart nou iets duurder hadden gemaakt, ¤ 12,50 of zo, dan had je het verlies kunnen beperken en toch nog de jongeren kunnen bereiken. Die kortingskaart is nauwelijks een serieus alternatief omdat verre reizen daarmee veel duurder worden.

En ja, ik ben biased want ik heb een kind van 12 waarmee ik graag op pad ga.
Die tienertoerkaart, ooit 1 x een week (of 8 dagen??) gereisd voor 10 gulden. De hele week op pad van Rotterdam naar Groningen, Maastricht, Den Helder en Vlissingen. Luik herinner ik me ook nog om het oude stadion van Standard Liege te bezichtigen. Soms een restauratiewagen waar je nog een warm balletje gehakt kon scoren.
En niet te vergeten twee keer een tripje naar Doetinchem, 1 x om een kaartje te kopen en de 2e x keer voor een oefenwedstrijd De Graafschap-Feyenoord toen je nog voor een doelpunt kon juichen in een vak voor super boeren. Was mooi......
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_218253590
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 18:43 schreef MTL het volgende:
Als het HRN opgeknipt en aanbesteed wordt, dan mag ik hopen dat de overheid een overkoepelende organisatie opzet voor de vervoersbewijzen, zodat er overal gewoon in/uitgecheckt kan worden ongeacht de vervoerder, zodat ook verder geen omchecken nodig is.

Maar dat zal wel weer niet, stel je voor dat je het voor de reizigers eenvoudiger maakt
dat hadden ze natuurlijk allang kunnen doen :')
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 18 juli 2025 @ 20:38:30 #267
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_218253637
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 18:43 schreef MTL het volgende:
Als het HRN opgeknipt en aanbesteed wordt, dan mag ik hopen dat de overheid een overkoepelende organisatie opzet voor de vervoersbewijzen, zodat er overal gewoon in/uitgecheckt kan worden ongeacht de vervoerder, zodat ook verder geen omchecken nodig is.

Maar dat zal wel weer niet, stel je voor dat je het voor de reizigers eenvoudiger maakt
Voor iedere snelweg een apart tolkastje :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 18 juli 2025 @ 21:02:17 #268
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_218253895
Deutsche Bahn: het nieuwe station van Stuttgart gaat per december 2026 in dienst. Ook het nieuwe station bij de luchthaven en het nieuwe opstelterrein Untertürkheim gaan in dienst.

Vanaf dan gaan alle langeafstandstreinen door het nieuwe ondergrondse station. De helft van de regionale treinen gaat ook door het nieuwe station, de andere helft blijft nog tijdelijk het huidige bovengrondse kopstation gebruiken. Dat gaat halverwege 2027 buiten dienst.
  vrijdag 18 juli 2025 @ 21:20:40 #269
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_218254070
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 20:34 schreef mschol het volgende:

[..]
dat hadden ze natuurlijk allang kunnen doen :')
Ja, als de wil er was, en er niet eerst jarenlang over vergaderd moest worden door werkgroepen zoals de
NOVB-werkgroep modaliteitsoverstijgende ticketing. Zolang de ov-chipkaart nog bestaat gaat er in elk geval niets veranderen, wanneer de opvolgers (ov-pay en ov-pas) volledig zijn ingevoerd wil men eens gaan kijken of "enkelvoudig in- en uitchecken" daarmee mogelijk is misschien.
  vrijdag 18 juli 2025 @ 21:34:01 #270
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_218254195
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 18:43 schreef MTL het volgende:
Als het HRN opgeknipt en aanbesteed wordt, dan mag ik hopen dat de overheid een overkoepelende organisatie opzet voor de vervoersbewijzen, zodat er overal gewoon in/uitgecheckt kan worden ongeacht de vervoerder, zodat ook verder geen omchecken nodig is.


Maar dat zal wel weer niet, stel je voor dat je het voor de reizigers eenvoudiger maakt
Sowieso is het ook een interessant vraagstuk of je de concessiehouder (vervoerder) dan ook volledig opbrengstverantwoordelijk wil maken. Of hier juist een ander financieel model in zoekt.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_218259907
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 21:02 schreef James1988 het volgende:
Deutsche Bahn: het nieuwe station van Stuttgart gaat per december 2026 in dienst.
Wil iemand pooltje maken of het gaat lukken? Om een Erdinger ofzo? :-D

Het gaat denk ik nog een keer 15-25 minuten reistijd schelen van Amsterdam naar München?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_218260044
Die gehavende DDZ, staat die al lang op de Zaanstraat/A'dam?
pi_218260962
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 18:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dat vind ik nog het kutste hieraan. Er zijn nu verbindingen die niet uit kunnen en die overeind gehouden worden omdat er ergens anders overschotten worden gerealiseerd. Al dat soort flexibiliteit gaat er volledig uit met lijnaanbestedingen.
En vergeet niet hoeveel taken NS uitvoert zoals het managen van verkeersstromen op stations, langere termijn strategie van het spoor en honderd andere dingen. Die taken zullen of naar I&W moeten of in een aanbesteding gaan landen
pi_218261924
NS levert ook als enige vervoerder z'n eigen BUPs aan ProRail aan. Weet niet of al dat werk dan bij ProRail echt nog een keer gedaan moet worden, alhoewel mijn waarschijnlijkheidsmeter richting ja gaat. Maar dan nog denk ik dat het bij ProRail heel veel werk scheelt; NS denkt na over de vervoersstromen en patronen en ProRail is de organisatie die toestemming verleent op basis van of het kan of niet.

Dat is gewoon minder werk dan het helemaal zelf moeten doen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_218275800

Kijk wat ik vond in de kringloop zaterdag
pi_218281262
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 15:18 schreef Adrie072 het volgende:
Die gehavende DDZ, staat die al lang op de Zaanstraat/A'dam?
Het geeft de indruk dat er een DDZ werd ontmanteld op de Zaanstraat. Meerdere panelen ontbraken.
Die staat er al geruime tijd iig. Plukvoertuig.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 21 juli 2025 @ 22:25:08 #277
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218281402
Vanaf morgen maar eens op pad om Schotland en Noord-Engeland per trein te verkennen B-)
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator maandag 21 juli 2025 @ 22:37:22 #278
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_218281497
quote:
6s.gif Op maandag 21 juli 2025 22:25 schreef Janneke141 het volgende:
Vanaf morgen maar eens op pad om Schotland en Noord-Engeland per trein te verkennen B-)
Break a leg
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_218281535
Is she in a cast?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 23 juli 2025 @ 15:53:01 #280
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_218298991
Het mag ook allemaal weer niks kosten natuurlijk
pi_218299239
CAF was juist duurder dan Alstom, waardoor dit hele gedoe is ontstaan.
pi_218299571
De werkzaamheden voor Project Hoogfrequent Spoor Alkmaar-Amsterdam kunnen van start. De bezwaren zijn door de Raad van State van tafel geveegd.
https://www.raadvanstate.(...)r-alkmaar-amsterdam/
https://www.binnenlandsbe(...)mag-worden-aangepast
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_218299725
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 17:52 schreef spectrumanalyser het volgende:
De werkzaamheden voor Project Hoogfrequent Spoor Alkmaar-Amsterdam kunnen van start. De bezwaren zijn door de Raad van State van tafel geveegd.
https://www.raadvanstate.(...)r-alkmaar-amsterdam/
https://www.binnenlandsbe(...)mag-worden-aangepast
Topshow!
  woensdag 23 juli 2025 @ 18:54:44 #285
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_218300009
Reclame uit de oude doos. Leaseloc, iemand? :s)

Bekijk deze YouTube-video
  woensdag 23 juli 2025 @ 19:52:10 #286
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218300411
Ik begin inmiddels te begrijpen waarom treinkaartjes in het VK zo duur zijn. Allemachtig wat hebben die een batterij personeel in de trein rondlopen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 23 juli 2025 @ 20:31:53 #287
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_218300759
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 20:31 schreef buzz1291 het volgende:

[..]
Die tienertoerkaart, ooit 1 x een week (of 8 dagen??) gereisd voor 10 gulden. De hele week op pad van Rotterdam naar Groningen, Maastricht, Den Helder en Vlissingen. Luik herinner ik me ook nog om het oude stadion van Standard Liege te bezichtigen. Soms een restauratiewagen waar je nog een warm balletje gehakt kon scoren.
Dat getal in je username is je geboortejaar onniedan? :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_218301834
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 19:52 schreef Janneke141 het volgende:
Ik begin inmiddels te begrijpen waarom treinkaartjes in het VK zo duur zijn. Allemachtig wat hebben die een batterij personeel in de trein rondlopen.
Soms heb je op grotere stations personeel dat fysiek op het perron staat te roepen welke trein er komt.
Ook al zijn er poortjes tref je nog weleens personeel aan dat ticketcontrole doet bij de ingang.

In Spanje is het net zo erg. Daar staat zelfs een CT-scanapparaat op grote stations, mag je bagage mooi door de CT-scan heen en krijg je 3 keer controle voordat je in een trein zit.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')