De ICE L gaat wel binnen Duitsland rijden. Alleen (nog) niet naar Nederland.quote:Op donderdag 10 juli 2025 22:02 schreef Duvel het volgende:
Wel jammer, weer een getrokken trein weg.
Ik vind dit toch zonde. Fijnste IC-materieel wat er rondrijdt imo. Maar veel treinstellen zien er slecht uit, vooral rond de ramen. Het is op denk ik.quote:Op donderdag 10 juli 2025 22:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
De sloop van de ICMm koplopers is begonnen. Elke dinsdag gaat er een ICMm op een dieplader van de Houtrakpolder naar HKS Metals. Firma Adex verzorgd de demontage.
Het is inmiddels een vrij oude vloot en sommige stellen zijn in een niet al te beste conditie meer. Die gaan als eerste aan de kant.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 13:05 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar veel treinstellen zien er slecht uit, vooral rond de ramen. Het is op denk ik.
De oudste stellen die op dit moment rondrijden zijn bijna 38 jaar oud. Dan is het wel een beetje klaar helaasquote:Op vrijdag 11 juli 2025 13:05 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik vind dit toch zonde. Fijnste IC-materieel wat er rondrijdt imo. Maar veel treinstellen zien er slecht uit, vooral rond de ramen. Het is op denk ik.
Wachten is wel dom, grote kans dat de tegentrein daardoor ook vertraagd in Den Bosch aankomt vanwege de enkelsporige brug bij Ravenstein.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 12:59 schreef Eix het volgende:
Warempel, in Den Bosch wordt vandaag door de IC naar Zwolle de aansluiting met de vertraagde IC naar Enkhuizen overgenomen. Het kan dus wel.
Als ik treinposities mag geloven is dat net goed gegaan.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 21:04 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wachten is wel dom, grote kans dat de tegentrein daardoor ook vertraagd in Den Bosch aankomt vanwege de enkelsporige brug bij Ravenstein.
Wel. Optyfen met die sprintertroep.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 15:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
En nu er (eindelijk) steeds meer ICNG rijdt is daar ook wat luch voor. Op de kortere IC-trajecten (zoals Rotterdam - Utrecht) kan men nog uit de voeten door SLT te laten rijden als IC. Niet geweldig maar op zo'n traject ook weer niet het einde van de wereld.
Natuurlijk is de huidige vloot ruk, maar ICE-L vind ik nauwelijks te classificeren als getrokken trein, zo'n Talgo-trekduwdgeval...quote:Op vrijdag 11 juli 2025 06:32 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De ICE L gaat wel binnen Duitsland rijden. Alleen (nog) niet naar Nederland.
Maar de huidige klassieke Intercity-rijtuigen van Deutsche Bahn zijn ook waardeloos: geen eet- en drinkgelegenheid, enkel zespersoonscoupés in de Eerste Klasse, veel storingen.
Als we gewoon stoppen met het concept aansluitingen kan er ook niet over worden gemopperd.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 12:59 schreef Eix het volgende:
Warempel, in Den Bosch wordt vandaag door de IC naar Zwolle de aansluiting met de vertraagde IC naar Enkhuizen overgenomen. Het kan dus wel.![]()
Alleen jammer dat er eerst nog een ICE tussendoor komt.
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 17:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik sta vast op station Lardy. Voor ons is een trein ontspoort (op het gehoor af bij bretigny)... Tieveszooi
Vandaag precies 12 jaar geleden. Tijd vliegt.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 17:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Er schijnt een intercity onspoort te zijn. Perrons en bovenleidings schijnt van een station beschadigd te zijn. Als iemand meer info heeft. Graag...
Het gaat tegenwoordig niet om het product, maar om de verpakkingquote:Op zaterdag 12 juli 2025 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:
"Trein rijdt niet door een dienstregelingswijziging" is dit wat men "transparant informeren" noemt?
Sfeer en beleving zou Peter Gillis zeggen.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 20:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het gaat tegenwoordig niet om het product, maar om de verpakking
Het is ook nog 10 maanden en 5 dagen tot Arnhem Oberhausen over is. En dan trekken ze vast Oberhausen Keulen los ofzo.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 19:37 schreef Peterselieman het volgende:
Vannacht wordt station Groningen weer in dienst gesteld na twee maanden ombouw
Blijkbaar wel helaas. Men durft niet meer te zeggen 'door materieel/personeelsproblemen' (het vroegere 'door logistieke beperkingen', want daar gaat het in eigenlijk alle gevallen om, tenzij per ongeluk het verkeerde labeltje eraan is gehangen, dat zie je een enkele keer ook wel eens). Ik vind het geen verbetering.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:
"Trein rijdt niet door een dienstregelingswijziging" is dit wat men "transparant informeren" noemt?
quote:Als gevolg van een stroomstoring in Rotterdam op vrijdagavond 11 juli, is de stroom uitgevallen in de Willemspoortunnel bij Rotterdam Blaak. Door de stroomstoring is de spanning in de tunnel weggeslagen en daardoor zijn diverse elementen in de tunnelsystemen zoals de verlichting, brandmelders, gasdetectie en vluchtwegen defect geraakt. Daardoor is er sinds vrijdagavond geen treinverkeer mogelijk tussen Rotterdam en Rotterdam Zuid.
Complexe klus
De monteurs van de aannemer zijn sinds vrijdagavond hard aan het werk om de storing zo snel mogelijk op te lossen. Vanwege de lengte van de tunnel en de verschillende systemen in de tunnel, is dit een zeer complexe klus. Inmiddels is de spanning weer terug in de tunnel en worden alle systemen uitvoerig getest om ervoor te zorgen dat we daar weer veilig treinen kunnen laten rijden.
Alternatieve route
We vinden het ontzettend vervelend dat deze storing zo lang duurt en dat reizigers hier hinder van ondervinden. We kunnen op dit moment niet zeggen hoe lang het nog gaat duren. We adviseren reizigers de reisplanner van de NS te checken voor omreisroutes.
Prognose schuift steeds verder naar achterenquote:Op zondag 13 juli 2025 13:23 schreef James1988 het volgende:
En de storing in de Willemspoortunnel, die vrijdagavond begon, is inmiddels z'n derde dag in gegaan.
Volgens ProRail:
[..]
Noodstroom denk ik niet, en dat is anders maar een paar uur volgens mij.quote:Op zondag 13 juli 2025 14:49 schreef James1988 het volgende:
Je hoort wel eens vaker dat een apparaat al 10 jaar zonder problemen heeft gedraaid, maar dat het ding stuk blijkt te zijn na een stroomonderbreking. Dat ál deze systemen nu niet meer blijken te functioneren is wel bijzonder.
(En zitten zulke systemen niet op een noodstroomvoorziening / UPS?)
Inmiddels staat de prognose op 1:00, maar dat kan net zo goed kerstmis worden.quote:Op zondag 13 juli 2025 16:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Prognose schuift steeds verder naar achteren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |