Maar kwaadaardige regimes die proxy oorlogjes voeren en terreur financieren in andere landen vinden veel mensen niet zo erg kennelijkquote:Op maandag 23 juni 2025 08:54 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Op de 1 of andere manier houden mensen niet van oorlogen.
Dat zou werkelijk de doodsteek zijn voor het regime, denk ik.quote:Op maandag 23 juni 2025 09:15 schreef vosss het volgende:
[..]
De spreekwoordelijke rapen dan neem ik aan. Niet de echte rapen natuurlijk
Snap ik, dan heb je de poppen aan het dansen. De figuurlijke poppen dan natuurlijk.quote:Op maandag 23 juni 2025 09:15 schreef vosss het volgende:
[..]
De spreekwoordelijke rapen dan neem ik aan. Niet de echte rapen natuurlijk
Dan raakt de poep de ventilator, geen echte poep natuurlijk.quote:Op maandag 23 juni 2025 09:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Snap ik, dan heb je de poppen aan het dansen. De figuurlijke poppen dan natuurlijk.
Dat blijkt ook reuze mee te vallenquote:Op maandag 23 juni 2025 09:19 schreef Momo het volgende:
[..]
Zouden ze daar niet op hun laatste raketten zitten nadat Israel ook veel militaire structuur bij hun gebombardeerd heeft?
Hoiiiiquote:
Hangt ervan af, sommige zijn sneller dan anderen. En de afstand met Israël varieert ook van ~1000-1800km afhankelijk van waar in Iran de raketlanceerder zich bevindt.quote:Op maandag 23 juni 2025 09:37 schreef Ciclon het volgende:
Hoe lang duurt het eigenlijk voordat een raket inslaat vanaf het afschieten?
5-10 min geloof ikquote:Op maandag 23 juni 2025 09:37 schreef Ciclon het volgende:
Hoe lang duurt het eigenlijk voordat een raket inslaat vanaf het afschieten?
Bron(nen)?quote:Op maandag 23 juni 2025 09:52 schreef klaasweetalles het volgende:
ik begreep gisteren ergens uit dat Iran nog niet zijn sterkste raketten heeft afgevuurd op Israël
Daar zullen ze nu wel mee aan de gang gaan.....
Nog wel een verschil of je protesteert tegen een oorlog of dat je daar loopt met de vlag van een dictatoriaal en terroristisch regime.quote:Op maandag 23 juni 2025 08:54 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Op zich niks raars. Voor de eerste en tweede golfoorlog waren er ook veel protesten en demonstraties.
Op de 1 of andere manier houden mensen niet van oorlogen.
Ik ga een zin typen in UitStraling stijl: Alleen simpele mensen denken in een goede en een kwade kant wanneer ze over miljoenen mensen spreken.quote:Op maandag 23 juni 2025 10:00 schreef UitStraling het volgende:
Voor wie er moeite mee heeft om de kwade kant van de goede kant te onderscheiden.
https://x.com/HenMazzig/status/1936874824837791841
Ja dat heeft charme en romantiek tenzij het westen het doet.quote:Op maandag 23 juni 2025 09:24 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Maar kwaadaardige regimes die proxy oorlogjes voeren en terreur financieren in andere landen vinden veel mensen niet zo erg kennelijk
Ja maar de goedjes aan de andere kant blijven zo oorverdovend stil, het is nog even wachten op de Arabische Hannie Schaft uit Khan Younis.quote:Op maandag 23 juni 2025 10:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik ga een zin typen in UitStraling stijl: Alleen simpele mensen denken in een goede en een kwade kant wanneer ze over miljoenen mensen spreken.
Dat was ook ongeveer het geval rond de golfoorlogen. Wat de mensen zelf denken dat is de invulling die we er zelf aan geven natuurlijk. Ik denk dat de meesten er staan omdat ze principieel tegen oorlogen zijn, en er zullen ook zijn die sympatiseren met Iran. Het is wat het is.quote:Op maandag 23 juni 2025 09:24 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Maar kwaadaardige regimes die proxy oorlogjes voeren en terreur financieren in andere landen vinden veel mensen niet zo erg kennelijk
Je vergeet het deel dat er staat omdat ze principieel tegen het westen zijn. Zelfs de Houthi's werden bejubeld toen ze koopvaardijschepen bestookten.quote:Op maandag 23 juni 2025 10:22 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat was ook ongeveer het geval rond de golfoorlogen. Wat de mensen zelf denken dat is de invulling die we er zelf aan geven natuurlijk. Ik denk dat de meesten er staan omdat ze principieel tegen oorlogen zijn, en er zullen ook zijn die sympatiseren met Iran. Het is wat het is.
Dat de VS nu direct betrokken is geraakt door zelf bombardementen in Iran uit te voeren, daarnaast is de iraanse luchtverdediging vrijwel geheel uitgeschakeld en heeft Israel nu de controle over het iraanse luchtruim.quote:Op maandag 23 juni 2025 10:27 schreef theunderdog het volgende:
En nu? als het hier bij blijft was het niets meer dan het potentiële kernwapenprogramma van Iran frustreren. Maar dat doet men al jaren. Dus wat voor bijzonders is er nou precies gebeurd?
Heeft allemaal 0 waarde als de nieuwe UGF in Natanz en de UGF in Isfahan niet opnieuw wordt aangevallen. Alle inspanningen zijn voor ' niets' geweest als VS de Iraanse capaciteit om centrifuges te produceren niet kan/wil vernietigen.quote:Op maandag 23 juni 2025 10:32 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dat de VS nu direct betrokken is geraakt door zelf bombardementen in Iran uit te voeren, daarnaast is de iraanse luchtverdediging vrijwel geheel uitgeschakeld en heeft Israel nu de controle over het iraanse luchtruim.
Je bedoelt dat vooral naïeve en moreel relativistische mensen geen verschil kunnen zien tussen goed en kwaad, zo ook hier. En ik durf er haast wel om te wedden dat ook jij daar bijvoorbeeld mbt de oorlog in Oekraïne, veel minder moeite mee hebt.quote:Op maandag 23 juni 2025 10:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik ga een zin typen in UitStraling stijl: Alleen simpele mensen denken in een goede en een kwade kant wanneer ze over miljoenen mensen spreken.
Gisteren in Buitenhof een ex commandant VS die dat beweerdequote:
Dan is de as Iran-China-Rusland opeens wel de bondgenoot, ja.quote:Op maandag 23 juni 2025 10:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je bedoelt dat vooral naïeve en moreel relativistische mensen geen verschil kunnen zien tussen goed en kwaad, zo ook hier. En ik durf er haast wel om te wedden dat ook jij daar bijvoorbeeld mbt de oorlog in Oekraïne, veel minder moeite mee hebt.
Zodra het echter om de Palestijnen gaat, wordt er bij bepaalde Westerlingen een gevoelige snaar geraakt, dan kan er niet op eenzelfde manier een veroordeling worden uitgesproken.
De Kruijff?quote:Op maandag 23 juni 2025 10:38 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Gisteren in Buitenhof een ex commandant VS die dat beweerde
Israel kan nu elke loader en vrachtwagen aanvallen die in de buurt van die faciliteiten komt.quote:Op maandag 23 juni 2025 10:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Heeft allemaal 0 waarde als de nieuwe UGF in Natanz en de UGF in Isfahan niet opnieuw wordt aangevallen. Alle inspanningen zijn voor ' niets' geweest als VS de Iraanse capaciteit om centrifuges te produceren niet kan/wil vernietigen.
Dat is correct. Ook fijn dat Iran hun enige vijand is. Kunnen ze volledig daarop focussen. Moet je je voorstellen dat je nu qua inlichtingen nog meer moet opletten omtrent Iran, terwijl je ook te maken hebt met bijvoorbeeld terreurgroepen vanuit een ander volk. Maar dat is gelukkig niet zo.quote:Op maandag 23 juni 2025 10:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Israel kan nu elke loader en vrachtwagen aanvallen die in de buurt van die faciliteiten komt.
Dat zijn 2 aparte groepen. Ze houden al decennia een dozijn landen in de gaten.quote:Op maandag 23 juni 2025 10:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is correct. Ook fijn dat Iran hun enige vijand is. Kunnen ze volledig daarop focussen. Moet je je voorstellen dat je nu qua inlichtingen nog meer moet opletten omtrent Iran, terwijl je ook te maken hebt met bijvoorbeeld terreurgroepen vanuit een ander volk. Maar dat is gelukkig niet zo.
Ja. Net zoals ze ook al tijden de WestBank in de gaten houden, maar dat wel mede heeft gezorgd voor 7 oktober.quote:Op maandag 23 juni 2025 10:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat zijn 2 aparte groepen. Ze houden al decennia een dozijn landen in de gaten.
Niet alle Russen zijn slecht. Niet alle Oekraïners zijn goed.quote:Op maandag 23 juni 2025 10:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je bedoelt dat vooral naïeve en moreel relativistische mensen geen verschil kunnen zien tussen goed en kwaad, zo ook hier. En ik durf er haast wel om te wedden dat ook jij daar bijvoorbeeld mbt de oorlog in Oekraïne, veel minder moeite mee hebt.
Zodra het echter om de Palestijnen gaat, wordt er bij bepaalde Westerlingen een gevoelige snaar geraakt, dan kan er niet op eenzelfde manier een veroordeling worden uitgesproken.
Waar gaat dit over?quote:Op maandag 23 juni 2025 10:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan is de as Iran-China-Rusland opeens wel de bondgenoot, ja.
Proxy-oorlogen voeren en terroristische milities steunen is het geopolitieke kernbeleid van de VS sinds de start van de Koude Oorlog. In deze oorlog is Trump de volgende 'usefull-idiot' POTUS voor de CIA. Voor hun kan deze Trump de grootste goudmijn sinds Bush Jr. zijn.quote:Op maandag 23 juni 2025 09:24 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Nou, die kon anders ook flink wazig overkomen. Maar in zijn geval was het de leeftijd, die man was gewoon versleten. Er zou een grens moeten zijn op hoe oud een president kan zijn, 70 of zo.quote:
Nou, die kon anders ook flink wazig overkomen. Maar in zijn geval was het de leeftijd, die man was gewoon versleten. Er zou een grens moeten zijn op hoe oud een president kan zijn, 70 of zo.quote:
Ik vond Clinton ook wel helder in zijn tijd, maar ik ben toch een beetje anders naar hem gaan kijken toen naar buiten kwam wat hij allemaal met sigaren deed in het Oval Office.quote:Op maandag 23 juni 2025 07:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mwah....meer dan Trump, en het klonk in elk geval als een volwassene, maar natuurlijk niks vergeleken met Obama
Dat argument maakt dan ook niemand, maar we kunnen wel concluderen dat de Russen dit conflict zijn begonnen vanuit expansionistische motieven. Dat is dus de slechte kant, Oekraïne is het slachtoffer en de goede kant.quote:Op maandag 23 juni 2025 10:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Niet alle Russen zijn slecht. Niet alle Oekraïners zijn goed.
Nee dat deed men dus niet, daarom was er nog een kernprogramma.quote:Op maandag 23 juni 2025 10:27 schreef theunderdog het volgende:
En nu? als het hier bij blijft was het niets meer dan het potentiële kernwapenprogramma van Iran frustreren. Maar dat doet men al jaren. Dus wat voor bijzonders is er nou precies gebeurd?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |