Dat is natuurlijk onzin, dat dat moet.quote:Op zondag 22 juni 2025 21:12 schreef timmmmm het volgende:
Het gaat toch wat ver dat je terug moet naar 1970 voor je iets gevonden hebt om deze shitshow goed te praten. Dan moet er al een lampje gaan branden
Jezus, dit is zo oud dat Spanje, Portugal en Griekenland nog niet eens democratieën waren.quote:
Dat bleek wel uit het PvdA/GL congresquote:Krachten die verdeeldheid zaaien en wantrouwen voeden
Ik zeg ook niet dat je daar niet klaar mee mag zijnquote:Op zondag 22 juni 2025 20:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
die vredes religie wordt nog gewoon altijd ruimschoots in hun noden voorzien en gefaciliteerd.
Ben wel klaar met dat eeuwige slachtoffercomplex uit die hoek
Ik denk dat Asscher zou schrikken van het formaat mes wat we dankzij de huidige partijleider Timmermans in de rug van Cohen vonden, dus dat vind ik een gevaarlijke om de huidige koers te verdedigen.quote:Op zondag 22 juni 2025 21:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin, dat dat moet.
Maar Den Uyl wordt door links en rechts wel als de standaard van waar de PvdA voor staat gezien. En als je dan goed gaat kijken, stond Den Uyl heel dicht bij wat nu GL-PvdA is, als we die verschrikkelijke motie van Piri even buiten beschouwing laten.
Trouwens, je wil toch hoop ik niet dat PvdA terug verlangt naar "we schudden de ideologische veren af en worden neoliberaal"-Kok? Of naar mes-in-de-rug steker Asscher? Dat soort mensen zit er tussen, die fouten moet je juist vanaf.
We zullen natuurlijk nooit weten hoe Joop den Uyl, in het hypothetische geval dat hij nu nog zou leven, nu over Israel zou denken.quote:Op zondag 22 juni 2025 21:25 schreef Hanca het volgende:
Maar Den Uyl wordt door links en rechts wel als de standaard van waar de PvdA voor staat gezien. En als je dan goed gaat kijken, stond Den Uyl heel dicht bij wat nu GL-PvdA is, als we die verschrikkelijke motie van Piri even buiten beschouwing laten.
Daar heb ik me hier ook tegen uitgesproken, maar dat waren in werkelijkheid volgens journalisten die aanwezig waren maar 20 tot 25 jongeren die zo deden. Niet het hele congres. Ik zou niet de hele partij afkraken omdat er een paar jongeren elkaar ophitsen tijdens een congres, iets waar ze misschien inmiddels zelfs al spijt van hebben.quote:Op zondag 22 juni 2025 21:49 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik denk dat Asscher zou schrikken van het formaat mes wat we dankzij de huidige partijleider Timmermans in de rug van Cohen vonden, dus dat vind ik een gevaarlijke om de huidige koers te verdedigen.
Dat moet je inderdaad juist niet willen, daarom vind ik de tendens van de huidige achterban om partijprominenten zo door het slijk te halen heel zorgelijk.
En wat concludeer je daar uit?quote:Op zondag 22 juni 2025 21:33 schreef Mylene het volgende:
Deze dame is dus van mening veranderd, waar die eerst op zich valide was, spreekt de motie het tegendeel. Ik begrijp het, je wil immers niet dat er meer onschuldigen vallen door deze oorlog. Echter, is zij er wel degelijk van bewust.
[ afbeelding ]
Er is een verschil tussen die uitspraken vijf weken geleden en deze motie van vorige week. Israël heeft aanvallen op Iran uitgevoerd. Dit na 19 maanden oorlogvoeren waar in die tijd verdedigende aanvallen op Gaza, Libanon, Jemen en Iran zijn uitgevoerd. Daarnaast Syrië dit met als doel veroveren gebied waaronder de Hermonbergquote:Op zondag 22 juni 2025 21:33 schreef Mylene het volgende:
Deze dame is dus van mening veranderd, waar die eerst op zich valide was, spreekt de motie het tegendeel. Ik begrijp het, je wil immers niet dat er meer onschuldigen vallen door deze oorlog. Echter, is zij er wel degelijk van bewust.
[ afbeelding ]
Den Uyl had 3 portretten op zijn bureau: zijn vrouw, zijn jongste dochter en van de Israëlische minister-president van dat moment.quote:Op zondag 22 juni 2025 21:50 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
We zullen natuurlijk nooit weten hoe Joop den Uyl, in het hypothetische geval dat hij nu nog zou leven, nu over Israel zou denken.
Ik vind haar niet helemaal goed wijs. Het kwalijke is dat ze ook nog een groot applaus kreeg en een meerderheid.quote:
Ik vind dat het vrij ver gaat gezien ze weet wat ze weet. Dat is geen onschuldig of dwaas standpunt meer. Wat zou er anders achter kunnen zitten dat haar nog enigszins redt?quote:Op zondag 22 juni 2025 22:06 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ik vind haar niet helemaal goed wijs. Het kwalijke is dat ze ook nog een groot applaus kreeg en een meerderheid.
D66 heeft in ieder geval wel een genuanceerd standpunt, wat je ook van die partij mag vinden.
Haar motivatie voor een motie die volgens haar zelf tienduizenden onschuldige burgerdoden kan kosten en in elk geval bedoeld is om Israël te laten lijden (dat heeft ze letterlijk gezegd), bestaat dus uit een bombardement op militaire doelen in Iran die geen enkele burgerdode heeft gekost. Tja, dan moet je misschien even wat langer nadenken of je nou echt tegen burgerdoden bent.quote:Op zondag 22 juni 2025 22:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen die uitspraken vijf weken geleden en deze motie van vorige week. Israël heeft aanvallen op Iran uitgevoerd. Dit na 19 maanden oorlogvoeren waar in die tijd verdedigende aanvallen op Gaza, Libanon, Jemen en Iran zijn uitgevoerd. Daarnaast Syrië dit met als doel veroveren gebied waaronder de Hermonberg
Kati Piri verwoordde het als volgt
„Met zijn aanval op Iran is de Israëlische premier Netanyahu begonnen aan een nieuw roekeloos avontuur, waarbij de levens van onschuldige mensen in de héle regio op het spel staan. Daarbij wordt het verdedigende raketschild ingezet voor zijn aanvalsstrategie: Israël kan Iran bombarderen omdat het raketschild hen grotendeels beschermt tegen Iraanse raketten. Daarom kunnen we niet langer volhouden dat het leveren van onderdelen voor Iron Dome alleen levens redt, en geen mensenlevens kóst. Wij willen nog meer burgerslachtoffers voorkomen – in Iran, Libanon, Gaza én Israël. Daarom pleiten we voor een tijdelijk, volledig wapenembargo om Netanyahu te dwingen naar de onderhandelingstafel te gaan. Dat is de beste garantie voor veiligheid – ook voor Israël.”
Als een boycot onvermijdelijk zou zijn dan zouden andere landen en misschien zelfs Israël zelf de onderdelen kunnen leveren (meldt Piri). Boycot is niet direct tienduizenden onschuldige Israëliërs die gedood zullen worden, daar lijkt mi. Piri ook niet voor te staan, ze heeft het over de onderhandelingstafel.
Misschien machten buitenaf, beïnvloeding.quote:Op zondag 22 juni 2025 22:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik vind dat het vrij ver gaat gezien ze weet wat ze weet. Dat is geen onschuldig of dwaas standpunt meer. Wat zou er anders achter kunnen zitten dat haar nog enigszins redt?
Zie geen enkele reden waarom Frans zijn voormalige stagiaire onder de bus zou gooien.quote:Op zondag 22 juni 2025 22:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik hoop nog steeds dat Timmermans tot bezinning komt. Ze krabbelen iig al wel wat terug. En ik hoop dat ze Piri netjes wegpromoveren, van de lijst af en ook duidelijk maken dat ze geen potentieel bewindspersoon is. Haar volgens bronnen eenmansactie (al had ze het gedeeld in de fractie, het is geen besluit na overleg geweest) brengt de partij grote schade toe.
Ik denk vooral: hordes mailtjes in de mailbox uit een heel fanatiek smaldeel van de partij, continue vragen hierover op social media. En misschien onder de indruk van de protestactie waar 150.000 man op af kwam.quote:Op zondag 22 juni 2025 22:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik vind dat het vrij ver gaat gezien ze weet wat ze weet. Dat is geen onschuldig of dwaas standpunt meer. Wat zou er anders achter kunnen zitten dat haar nog enigszins redt?
Roekeloos. Dat is inderdaad een mooi woord om Netanyahu te omschrijven. Roekeloze besluiten waarmee hij een pad van vernietiging creëert.quote:Op zondag 22 juni 2025 22:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen die uitspraken vijf weken geleden en deze motie van vorige week. Israël heeft aanvallen op Iran uitgevoerd. Dit na 19 maanden oorlogvoeren waar in die tijd verdedigende aanvallen op Gaza, Libanon, Jemen en Iran zijn uitgevoerd. Daarnaast Syrië dit met als doel veroveren gebied waaronder de Hermonberg
Kati Piri verwoordde het als volgt
„Met zijn aanval op Iran is de Israëlische premier Netanyahu begonnen aan een nieuw roekeloos avontuur, waarbij de levens van onschuldige mensen in de héle regio op het spel staan. Daarbij wordt het verdedigende raketschild ingezet voor zijn aanvalsstrategie: Israël kan Iran bombarderen omdat het raketschild hen grotendeels beschermt tegen Iraanse raketten. Daarom kunnen we niet langer volhouden dat het leveren van onderdelen voor Iron Dome alleen levens redt, en geen mensenlevens kóst. Wij willen nog meer burgerslachtoffers voorkomen – in Iran, Libanon, Gaza én Israël. Daarom pleiten we voor een tijdelijk, volledig wapenembargo om Netanyahu te dwingen naar de onderhandelingstafel te gaan. Dat is de beste garantie voor veiligheid – ook voor Israël.”
Als een boycot onvermijdelijk zou zijn dan zouden andere landen en misschien zelfs Israël zelf de onderdelen kunnen leveren (meldt Piri). Boycot is niet direct tienduizenden onschuldige Israëliërs die gedood zullen worden, daar lijkt mi. Piri ook niet voor te staan, ze heeft het over de onderhandelingstafel.
Helemaal eens. Maar juist als je dat weet, dan weet je toch ook dat Israëlische burgerdoden hem eerder moordzuchtiger maken? Wat is dan het doel? Dacht ze echt dat Netanyahu bij meer gevaar voor Israëlische burgers zich in zou gaan houden? Denkt ze echt dat die man zo denkt? Dan geeft ze veel te hoog van hem op.quote:Op zondag 22 juni 2025 22:32 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Roekeloos. Dat is inderdaad een mooi woord om Netanyahu te omschrijven. Roekeloze besluiten waarmee hij een pad van vernietiging creëert.
Geen burgerdoden. Hoe kom je daar bij?quote:Op zondag 22 juni 2025 22:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Haar motivatie voor een motie die volgens haar zelf tienduizenden onschuldige burgerdoden kan kosten en in elk geval bedoeld is om Israël te laten lijden (dat heeft ze letterlijk gezegd), bestaat dus uit een bombardement op militaire doelen in Iran die geen enkele burgerdode heeft gekost. Tja, dan moet je misschien even wat langer nadenken of je nou echt tegen burgerdoden bent.
Ik hoop nog steeds dat Timmermans tot bezinning komt. Ze krabbelen iig al wel wat terug. En ik hoop dat ze Piri netjes wegpromoveren, van de lijst af en ook duidelijk maken dat ze geen potentieel bewindspersoon is. Haar volgens bronnen eenmansactie (al had ze het gedeeld in de fractie, het is geen besluit na overleg geweest) brengt de partij grote schade toe. Al is het alleen maar omdat Bontenbal nu liever naar Yeşilgöz lijkt te kijken, waar hij eerder voorkeur leek te hebben voor Timmermans.
En er waren daar al (bij die protestactie) Iraanse vlaggen aanwezig, dus dat kun je mooi combineren met de iron dome.quote:Op zondag 22 juni 2025 22:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk vooral: hordes mailtjes in de mailbox uit een heel fanatiek smaldeel van de partij, continue vragen hierover op social media. En misschien onder de indruk van de protestactie waar 150.000 man op af kwam.
Elk kamerlid heeft gewoon een mailbox, ik heb ook wel eens wat gemaild. En netjes antwoord gekregen, trouwens.quote:Op zondag 22 juni 2025 22:39 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
En er waren daar al (bij die protestactie) Iraanse vlaggen aanwezig, dus dat kun je mooi combineren met de iron dome.
Als ze bij de partij een digitale mailbox zouden hebben voor ideetjes zou ik zeker wat insturen. Hopelijk snappen ze dan wel sarcasme beter.
Marcel van Roosmalen verwoord het prima.quote:Op zondag 22 juni 2025 22:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Helemaal eens. Maar juist als je dat weet, dan weet je toch ook dat Israëlische burgerdoden hem eerder moordzuchtiger maken? Wat is dan het doel? Dacht ze echt dat Netanyahu bij meer gevaar voor Israëlische burgers zich in zou gaan houden? Denkt ze echt dat die man zo denkt? Dan geeft ze veel te hoog van hem op.
Dat van "haal die onderdelen ergens anders vandaan" was dus expliciet niet wat Piri zei (ze wilde Israël laten lijden, wisselen van leverancier is geen lijden) en kan ook niet zo makkelijk. Allereerst schijnt dit dus echt zeldzaam te zijn (het zijn onderdelen van het radarsysteem), daarnaast gaan zulke zaken altijd met hele langdurige contracten en zijn ze niet zo maar op de markt beschikbaar.quote:Op zondag 22 juni 2025 22:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Geen burgerdoden. Hoe kom je daar bij?
In Teheran zijn vijf belangrijke doelwitten uitgeschakeld met autobommen en doelwitten uitgeschakeld met precisieraketten toen ze nachts in hun appartement lagen te slapen. Geen burgerdoden lijkt me wensdenken.
Collateral damage hoort erbij hoor, geen misverstand daarover. Als Nederland Israël onder druk zou proberen te zetten met die Iron Dome onderdelen en Israël wil niet onderhandelen dan kan Israël die onderdelen ergens anders vandaan halen. Dan is er vrij weinig aan de hand behalve dat Piri Nederlandse bedrijven geld heeft gekost en de wereld denkt dat Nederland racisten zijn.
Dat zijn toch niet een paar jongeren op een partijcongres, dat is veel breder in de achterban. Heb je online nergens gelezen of is het je niet opgevallen? Ik ben er oprecht van geschrokken, zoveel haat naar andersdenkenden.quote:Op zondag 22 juni 2025 21:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Daar heb ik me hier ook tegen uitgesproken, maar dat waren in werkelijkheid volgens journalisten die aanwezig waren maar 20 tot 25 jongeren die zo deden. Niet het hele congres. Ik zou niet de hele partij afkraken omdat er een paar jongeren elkaar ophitsen tijdens een congres, iets waar ze misschien inmiddels zelfs al spijt van hebben.
Wat je online leest zijn allereerst de grootste scheeuwers, daarnaast is het van het grootste deel helemaal niet zeker of dat ooit PvdA stemmers zijn geweest, laat staan leden. Ik zou me niet teveel van de afvoerput die internet en vooral social media is aantrekken, dat is bepaald niet het gemiddelde geluid.quote:Op zondag 22 juni 2025 23:07 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat zijn toch niet een paar jongeren op een partijcongres, dat is veel breder in de achterban. Heb je online nergens gelezen of is het je niet opgevallen? Ik ben er oprecht van geschrokken, zoveel haat naar andersdenkenden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |