abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218024142
quote:
2s.gif Op maandag 23 juni 2025 17:31 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik vind het wel een moeilijk verhaal dat Nederland wapens moet leveren omdat Netanyahu een gek is die z’n eigen bevolking bereid is op te offeren.
Nederland moet dan ook geen wapens leveren, maar niet een schild tussen tienduizenden onschuldige burgers en duizenden raketten afbreken. Essentieel verschil.

En ondertussen naast Spanje gaan staan en roepen om sancties richting Israël. Bevriezen van alle toegoeden van iedereen die bij de regering Netanyahu hoort, inreisverboden, zulke zaken. Economische sancties, weg met dat handelsverdrag. Raak Netanyahu, vermoord niet de burgers die in overgrote meerderheid niet op hem stemmen en zelfs voor een groot deel continue tegen hem protesteren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_218024173
quote:
2s.gif Op maandag 23 juni 2025 17:31 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik vind het wel een moeilijk verhaal dat Nederland wapens moet leveren omdat Netanyahu een gek is die z’n eigen bevolking bereid is op te offeren.
Ja, dat is een niet te volgen lijn natuurlijk, dan moeten we Noord Korea ook maar snel gaan bewapenen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_218024296
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 17:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ja, dat is een niet te volgen lijn natuurlijk, dan moeten we Noord Korea ook maar snel gaan bewapenen.
Welke organisaties willen allemaal onschuldige burgers in Noord Korea vermoorden en het land van de kaart vegen?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_218024754
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 18:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
Welke organisaties willen allemaal onschuldige burgers in Noord Korea vermoorden en het land van de kaart vegen?
In de motie staat niet dat we actief Israeliers moeten gaan doden. Het punt is dat je redenering ook niet klopt. Laten we bewapenen want Netanyahu geeft geen reet om zijn eigen bevolking..
Allah Al Watan Al Malik
pi_218024896
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 12:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Het lijkt alsof Dilan daar geen zin in heeft. Toch moet ze als de VVD-fractie kiest voor een coalitie met GL/PvdA
Zou wel interessant zijn wanneer Dilan het PM schap als voorwaarde stelt en zo'n beetje de enige allochtoon waar links een hekel heeft het land gaat leiden :P
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  maandag 23 juni 2025 @ 19:10:25 #281
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218024906
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 19:09 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Zou wel interessant zijn wanneer Dilan het PM schap als voorwaarde stelt en zo'n beetje de enige allochtoon waar links een hekel heeft het land gaat leiden :P
uncle Tom enzo
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator maandag 23 juni 2025 @ 19:15:52 #282
375570 crew  Cyan9
pi_218024974
Zo is het wel weer klaar hoor. Ik heb geen zin om elke avond te bezem te moeten pakken. Reageer normaal, of reageer niet.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_218025147
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 19:09 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ik heb geen hekel aan Dilan. Wel stevige kritiek. Heel normaal.
En linkse mensen kunnen- net als rechtse mensen- ook een hekel hebben aan bepaalde allochtonen.
Geert Wilders bijv... ook gehaat door de VVD-fractie.
  maandag 23 juni 2025 @ 19:33:21 #284
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218025153
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2025 18:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
In de motie staat niet dat we actief Israeliers moeten gaan doden. Het punt is dat je redenering ook niet klopt. Laten we bewapenen want Netanyahu geeft geen reet om zijn eigen bevolking..
Wat zou er gebeuren zonder de Iron Dome...

Geef eens antwoord.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218025264
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 19:32 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
En linkse mensen kunnen- net als rechtse mensen- ook een hekel hebben aan bepaalde allochtonen.
Geert Wilders bijv... ook gehaat door de VVD-fractie.
Ben ook geen fan van Venlo, maar dat gaat wat ver.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_218025386
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 19:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat zou er gebeuren zonder de Iron Dome...

Geef eens antwoord.
Misschien zorgt het risico voor een ontbrekend Iron Dome er wel voor dat de Israëlischers een vervanger voor Netenyahu afdwingen, nog voor de onderdelen op zijn.
  maandag 23 juni 2025 @ 19:54:44 #287
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218025409
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 19:53 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Misschien zorgt het risico voor een ontbrekend Iron Dome er wel voor dat de Israëlischers een vervanger voor Netenyahu afdwingen, nog voor de onderdelen op zijn.
Geen tijd voor, want zodra dat schild weg is is Israël door de omliggende landen al lang en breed vernietigd.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218025428
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 19:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Geen tijd voor, want zodra dat schild weg is is Israël door de omliggende landen al lang en breed vernietigd.
Ik weet dat Just in Time best populair is, maar misschien is het schild wel niet meteen weg wanneer er niks meer geleverd wordt. Het zijn what if’s waar we geen kennis van hebben.
  maandag 23 juni 2025 @ 19:58:37 #289
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218025445
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 19:57 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ik weet dat Just in Time best populair is, maar misschien is het schild wel niet meteen weg wanneer er niks meer geleverd wordt. Het zijn what if’s waar we geen kennis van hebben.
iedereen met drie hersencellen weet wat er gebeurt wanneer dat schild wegvalt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218025521
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 19:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
iedereen met drie hersencellen weet wat er gebeurt wanneer dat schild wegvalt.
Lees mijn posts anders nog eens terug. Als de motie in Nederland aangenomen en uitgevoerd wordt betekent dat niet meteen dat het schild niet meer werkt.
  maandag 23 juni 2025 @ 20:13:56 #291
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218025661
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2025 20:03 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Lees mijn posts anders nog eens terug. Als de motie in Nederland aangenomen en uitgevoerd wordt betekent dat niet meteen dat het schild niet meer werkt.
Maar oh wat zou GL-PvdA dat graag zien.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218025834
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2025 20:03 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Het was wel een heel slimme motie. Nu kan PvdA/GL zich zeker presenteren als de partij om te stemmen als je tegen onschuldige burgerslachtoffers bent. Onze steun voor terreur staat Israel beindigen ligt blijkbaar gevoelig, Israel behandelen als elk ander land ook. Toch is het noodzakelijk en uiteindelijk ook in hun voordeel.

Ze kunnen daar niet al hun buren als beesten behandelen. Dat is hoe je zou bereiken waar ze bang voor zeggen te zijn, dat ze vernietigd worden door Iran of terroristen of welke tegenstander dan ook.
Dat de EU nu wegkijkt omdat ze illegaal Iran aanvallen is tegen alle Westerse waarden in. Ook tegen onze eigen belangen, voor ons is het volstrekt onbelangrijk of Iran een atoombom heeft, voor ons is stabiliteit in de regio juist belangrijk niet Israel dat de positie versterkt ten kostte van die stabiliteit. Ten koste van gigantisch veel onschuldige slachtoffers. Daarbij is het toch maar tijdelijk, een keer bommen gooien voorkomt geen atoomwapens op de lange termijn.
pi_218025866
Wat wel extreem is bijvoorbeeld het VVD plan om de investering in defensie bij minima te halen.
Of dat ze een illegale aanval op Iran ondersteunen want??? Blijkbaar heeft VVD al tijden weinig met het internationaal recht, ja in woord toch zeker niet in daad.
Of de PVV die hun positie over Israel volledig laten bepalen door 1 man, die letterlijk doen alsof genocide en uithongeren niks voorstellen want de slachtoffers zijn moslim. Die ook Rusland wel mogen.
Maar 1 motie van PvdA en links is de grote vijand onbetrouwbaar en onmogelijk om mee te regeren.
  Moderator maandag 23 juni 2025 @ 20:32:50 #294
236264 crew  capricia
pi_218025895
We gaan toch geen verkiezingen krijgen met of je voor of tegen de zelfverdediging van Israël bent, zeg.

Lijkt me dat we genoeg uitdagingen hebben in ons eigen land om ons op te focussen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')