En daar irriteer ik mij aan. Een staatsomroep zou evenveel perspectief mee moeten geven vanuit de rechts georiënteerde normen en waarden als de links georiënteerde normen en waarden.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:28 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Links van het midden is inderdaad meer gelinkt aan Westers Democratische waarden zoals wij ze ervaren, derhalve mee eens dat ze meer links dan rechts zijn
De objectieve berichtgeving is helaas ver te zoeken....Elk bericht zorgt voor polariserend gedachtengoedquote:Op donderdag 19 juni 2025 22:34 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
En daar irriteer ik mij aan. Een staatsomroep zou evenveel perspectief mee moeten geven vanuit de rechts georiënteerde normen en waarden als de links georiënteerde normen en waarden.
Aan de mensen zelf om dan een afgewogen keuze te maken in het vormen van hun mening.
Dat linkse en rechtse gedram begint mij echt de spuigaten uit te lopen, maar is naar mijn mening vanwege het gebrek aan een zuiver midden. En dat is je rol als media, naar mij mening, maar al helemaal als je teert op de zak van de samenleving, die gedragen wordt door zowel linkse als rechtse sentimenten.
Daarom Fok!quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:37 schreef cosmosis het volgende:
[..]
De objectieve berichtgeving is helaas ver te zoeken....Elk bericht zorgt voor polariserend gedachtengoed
Dit inderdaad. De motie was bijvoorbaat kansloos en vooral bedoeld om islamitische zieltjes te winnen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:39 schreef Toefjes het volgende:
Een flinke zeperd van GL/PVDA. Misschien een poging om de 3 zetels van DENK af te snoepen.
Verder goed dat de meerderheid het plan heeft afgewimpeld.
Weet ik niet. Ik denk dat je heel ver kunt komen, alleen heb ik het idee dat ze bij de NOS schoorvoetend de redactie binnenlopen als ze die dag de rechtse zienswijze moeten etaleren. Alsof het een moetje is, terwijl de links-georiënteerde perspectieven vol passie en allerlei invalshoeken worden belicht.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:37 schreef cosmosis het volgende:
[..]
De objectieve berichtgeving is helaas ver te zoeken....Elk bericht zorgt voor polariserend gedachtengoed
De PVDA is dood, het is vooral GL. Jammer dat het nog zo ver voor de verkiezingen is, dit kan ze wel eens veel zetels gaan kosten.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:41 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dit inderdaad. De motie was bijvoorbaat kansloos en vooral bedoeld om islamitische zieltjes te winnen.
Piri is van de PvdA.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:44 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De PVDA is dood, het is vooral GL. Jammer dat het nog zo ver voor de verkiezingen is, dit kan ze wel eens veel zetels gaan kosten.
Partij voor de Aanslagen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:44 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De PVDA is dood, het is vooral GL. Jammer dat het nog zo ver voor de verkiezingen is, dit kan ze wel eens veel zetels gaan kosten.
De NOS is slechts het uithangbord van de waan van de dag van de scheeuwende samenleving, welke de afgelopen 5 jaar de linkse Woke brul was....Begint nu weer langzaam een beetje realistisch midden te worden...Het blijft een nieuwsmedium afhankelijk van een populaire opininie...Ik geloof niet zo veel in de enorme sturing mbt een geheime agenda vanuit de overheid.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:42 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Weet ik niet. Ik denk dat je heel ver kunt komen, alleen heb ik het idee dat ze bij de NOS schoorvoetend de redactie binnenlopen als ze die dag de rechtse zienswijze moeten etaleren. Alsof het een moetje is, terwijl de links-georiënteerde perspectieven vol passie en allerlei invalshoeken worden belicht.
Nee, het zal nooit perfect zijn, maar je kunt best moeite doen.
Wat betreft de NOS is het naar mijn mening beter dan pakweg een half jaar geleden. Toen kon je de radio niet meer aan doen of er was een equivalent van Dolf Jansen op de radio die ons allemaal wel even wist te vertellen hoe de morele vork in de steel zat.
Ik hoop dat die stijgende lijn doorzet. Gewoon nieuws, feiten brengen, en opinies links en rechts in hetzelfde licht overdragen aan de kijker/luisteraar. Als je echt passie voor je vak hebt moet dit toch geen probleem hoeven zijn.
Er is ook geen zuiver midden mogelijk. Wat zou dat zijn. Bij alles zeggen geen mening? De NOS zit meestal vrij dicht op het midden.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:36 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
En daar irriteer ik mij aan. Een staatsomroep zou evenveel perspectief mee moeten geven vanuit de rechts georiënteerde normen en waarden als de links georiënteerde normen en waarden.
Aan de mensen zelf om dan een afgewogen keuze te maken in het vormen van hun mening.
Dat linkse en rechtse gedram begint mij echt de spuigaten uit te lopen, maar is naar mijn mening vanwege het gebrek aan een zuiver midden.
En dat zuivere midden schetsen is je rol als media, naar mij mening, maar al helemaal als je teert op de zak van de samenleving, die gedragen wordt door zowel linkse als rechtse sentimenten.
Breng feiten en laat je eigen mening daarbij achterwege.
Nou, dan snap ik er helemaal niks meer van.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Piri is van de PvdA.
Het is een PvdA motie (als je het zo zou moeten duiden). Niet eens van GL.
Kijk eens:quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Vanmiddag 16:17
[ x ]
Ik zag vanavond een briljante screenshot met die iron dome motie en de regel eronder dat Israëlisch ziekenhuis door raket was geraakt. Kan het helaas niet vinden
Omdat rechtse partijen verontwaardigd zijn. Lijkt me wel meevallen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:47 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Die gaan wel dalen in de peilingen komende weken
Ik snap het ook niet hoor. Het is zo extreem. En Timmermans stemde ook voor.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:49 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nou, dan snap ik er helemaal niks meer van.
Elke keer als er ellende is, dan is hij online en kijken wij. Als de wereld vergaat is Steve de laatste persoon die we zullen zien.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:49 schreef UitStraling het volgende:
En Steve zit maar door te mompelen als een bleke vermoeide zombie zonder dat er ook maar iets gebeurt.
Ik ben vooral pissig omdat het op deze manier weer een centrumrechts kabinet wordt. En ik had gehoopt op iets paarsigs met evt CDA ergens nog.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet hoor. Het is zo extreem. En Timmermans stemde ook voor.
Hier raak ik een beetje treurig van.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:51 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Elke keer als er ellende is, dan is hij online en kijken wij. Als de wereld vergaat is Steve de laatste persoon die we zullen zien.
Het is allemaal maar niks.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik ben vooral pissig omdat het op deze manier weer een centrumrechts kabinet wordt. En ik had gehoopt op iets linkspaarsigs.
Zelfs D66, Volt, CDA, ChristenUnie stemde niet voor deze motie.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Omdat rechtse partijen verontwaardigd zijn. Lijkt me wel meevallen.
Ik zie gemengde reacties onder mensen die normaal links en/of progressief stemmen. Je hoeft niet pro Israël te zijn om kritiek te hebben op het plan om niet meer te leveren voor de Iron Dome.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Omdat rechtse partijen verontwaardigd zijn. Lijkt me wel meevallen.
Beetje raar als hij tegen de moties van zijn eigen partij stemt als leider. Het is absoluut niet extreem ook. Wat extreem is dat dit al een brug te ver gaat voor sommige mensen. Bij de ellende die Israel uitstort over Gaza vallen wel meer doden dan als Israel een paar raketjes minder uit de lucht kan schieten.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet hoor. Het is zo extreem. En Timmermans stemde ook voor.
Ik verbaas mij eigenlijk dat hij geen echte competitie heeft op YouTube in dit genrequote:Op donderdag 19 juni 2025 22:51 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Elke keer als er ellende is, dan is hij online en kijken wij. Als de wereld vergaat is Steve de laatste persoon die we zullen zien.
Ik kan het niet goed inschatten het is 1 van de 2 mogelijkheden in mijn hoofd.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:51 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Dit is gewoon weer een typische Trump bluf. Hij wil vooral een deal zodat hij daar goede sier mee kan maken.
Dat vind ik onzin. Natuurlijk is een zuiver midden mogelijk: feiten brengen, context meegeven, geschiedenis erachter belichten en bovenal: geen kant kiezen. Dat kunnen de lezers/luisteraars prima zelf.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Er is ook geen zuiver midden mogelijk.
Dat laatste geloof ik ook niet, toch had ik de staatsmedia voorheen wat hoger zitten dan de afgelopen 5 jaar die je benoemd. Ik had verwacht dat zij boven de schreeuwende minderheid zouden staan, maar de stille meerderheid zouden bedienen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:47 schreef cosmosis het volgende:
[..]
De NOS is slechts het uithangbord van de waan van de dag van de scheeuwende samenleving, welke de afgelopen 5 jaar de linkse Woke brul was....Begint nu weer langzaam een beetje realistisch midden te worden...Het blijft een nieuwsmedium afhankelijk van een populaire opininie...Ik geloof niet zo veel in de enorme sturing mbt een geheime agenda vanuit de overheid.
Wat is het probleem daarmee dan? Ik snap niet waarom er kritiek is. Nouja mensen leggen het uit als steun voor Iran maar dat is het totaal. Ik zie ook mensen helemaal vrolijk worden van de aanval op Iran, vallen daar geen doden bij dan?quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zie gemengde reacties onder mensen die normaal links en/of progressief stemmen. Je hoeft niet pro Israël te zijn om kritiek te hebben op het plan om niet meer te leveren voor de Iron Dome.
Elke inslag laat Israël woester terugslaan, is niet best als ergens nog hoop hebt dat je het Iraanse volk aan je zijde kunt krijgen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:54 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Zo loos is het niet toch? Iran komt best prima door iron dome heen.
Ik krijg steeds meer het idee dat veel van zijn ideeën (Tariffs, ICE etc.) echt 100% puur zijn zodat hij popiejopie kan lopen doen over deals en zijn ego kan strelen en zijn achterban eet maar graag zijn stront op. Het is dat ego's geen zwaartekrachtveld hebben anders had hij zijn eigen zonnestelsel.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:51 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Dit is gewoon weer een typische Trump bluf. Hij wil vooral een deal zodat hij daar goede sier mee kan maken.
Wat winnen we ermee als er meer Israëlische burgerdoden vallen? Zeker als het iets is dat voorkomen kan worden met technologie. Ik wens de gewone burgers van Gaza en Palestina ook een Iron Dome toe.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat is het probleem daarmee dan? Ik snap niet waarom er kritiek is. Nouja mensen leggen het uit als steun voor Iran maar dat is het totaal. Ik zie ook mensen helemaal vrolijk worden van de aanval op Iran, vallen daar geen doden bij dan?
quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik krijg steeds meer het idee dat veel van zijn ideeën (Tariffs, ICE etc.) echt 100% puur zijn zodat hij popiejopie kan lopen doen over deals en zijn ego kan strelen en zijn achterban eet maar graag zijn stront op. Het is dat ego's geen zwaartekrachtveld hebben anders had hij zijn eigen zonnestelsel.
Gewoon een politieke blunder dit.quote:Op donderdag 19 juni 2025 23:01 schreef Nattekat het volgende:
https://www.bnnvara.nl/jo(...)embargo-tegen-israel
Ik was benieuwd hoe dit op het immer gezellige Joop verdedigd ging worden. Zelfs daar zijn de reacties niet mals
(ja, je deja vu klopt als je die hebt, ik zat per ongeluk bij de buren)
Ik weet niet in welk fantasieland jij leeft, maar met de NOS is het helemaal niet 'beter' geworden. Dat zou ook wel vreemd zijn, aangezien er niet opeens hele andere mensen werkzaam zijn.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:55 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Dat vind ik onzin. Natuurlijk is een zuiver midden mogelijk: feiten brengen, context meegeven, geschiedenis erachter belichten en bovenal: geen kant kiezen. Dat kunnen de lezers/luisteraars prima zelf.
[..]
Dat laatste geloof ik ook niet, toch had ik de staatsmedia voorheen wat hoger zitten dan de afgelopen 5 jaar die je benoemd. Ik had verwacht dat zij boven de schreeuwende minderheid zouden staan, maar de stille meerderheid zouden bedienen.
Maar het is gelukkig inderdaad wel minder geworden de laatste tijd.
Iets met een hele zoutmijnquote:
Teringquote:Op donderdag 19 juni 2025 23:01 schreef Nattekat het volgende:
https://www.bnnvara.nl/jo(...)embargo-tegen-israel
Ik was benieuwd hoe dit op het immer gezellige Joop verdedigd ging worden. Zelfs daar zijn de reacties niet mals
(ja, je deja vu klopt als je die hebt, ik zat per ongeluk bij de buren)
Dit dus. Was van plan op ze te stemmen, maar nu niet meer. Ben redelijk centrum, maar stem normaal wat meer naar links, om een grotere kans te hebben dat wat ik graag zie ook gebeurt. (We hebben sinds het einde van de jaren 70 geen links kabinet meer gehad, het is paars of rechts). Maar voor dit soort onzin kan ik niet stemmen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik ben vooral pissig omdat het op deze manier weer een centrumrechts kabinet wordt. En ik had gehoopt op iets paarsigs met evt CDA ergens nog.
100% hetzelfde. I gun NL eens iets anders dan centrumrechts.quote:Op donderdag 19 juni 2025 23:04 schreef Shotty het volgende:
[..]
Dit dus. Was van plan op ze te stemmen, maar nu niet meer. Ben redelijk centrum, maar stem normaal wat meer naar links, om een grotere kans te hebben dat wat ik graag zie ook gebeurt. (We hebben sinds het einde van de jaren 70 geen links kabinet meer gehad, het is paars of rechts). Maar voor dit soort onzin kan ik niet stemmen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |